Test ~

DeletedUser

Guest
Aha! Dette er virkelig lærerikt. Ok, så .. Dette er egentlig mer komplisert enn jeg hadde forventet meg. La oss si jeg bygger opp en fint lite angrep, og sender det på en gråby. Men, så er det en dude som oppdager at jeg tar over / tar resurser fra byen, og angriper meg. Hva gjør jeg ? Med 0 forsvar x.x

Det skulle ikke være et problem hvis du har angrepet han og utrydda troppene hans.

Hvis du får det problemet: Send tropper og sånt ut av byen før angrepet treffer. :p
 

DeletedUser

Guest
Også er det viktig med gode komboer i byene.
Alle tropper har en svakhet så man bør ha riktig kombinasjon av tropper for å spille mer effektivt.

Forsvar:

Sverdmenn er svake mot kavaleri, men god mot resten.

Spydmenn er svake mot alt unntatt kavaleri.

Bueskyttere er svake mot buskytere, men bra mot resten.

Tungt Kavaleri er raskere, men svakere enn de andre forsvarenhetene i forhold til hvor dyr den er. Den er rett og slett som en større og raskere sverdmann.

Ok, ok. Virker som du har litt erfaring, så skal prøve så godt jeg kan, og bygge opp en allsidig by med informasjonen du har gitt meg.
 

DeletedUser

Guest
En by med ca. 10k sverd og 10k bue er en av de beste kombinasjonene du får.

Men mange bruker å lage byer med tungt kavaleri, spyd og bue for å ha en by som er raskere å støtte med.
 

DeletedUser

Guest
Neh... jeg er ikke sååå god da. :p
Har aldri hatt noen veldig spektakulær ranking eller noe. :)

Det virker uansett som om du kan utrolig mye , og jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å dele det med meg! <:
 

king herodes

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Det virker uansett som om du kan utrolig mye , og jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å dele det med meg! <:

Jaja

det er veldig snilt, og det må jo sies at det er sånn erfarne spillere tar seg av nye spillere og får dem inn i spillet...

Vil bare si at jeg også kan hjelpe til...
 

DeletedUser

Guest
Nukes (angrepsby), forsvarby, farming og adelstog er vel det mest grunnleggende du bør kunne.
 

king herodes

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
det står også en del nyttige ting på hjelp, men det er bare det mest grunnleggende...

Hvis du vil fordype deg i spillet og dermed bli en bedre spiller, kan du gå på tribalwars-wiki, altså den siden Tribalhugger refererte til
 

DeletedUser

Guest
Det går også an å finne ut hva folk sender slags angrep med å sjekke hvor lang tid angrepet bruker.
Slik ser du om noen sender en nuke (rambukk/katapult-hastighet) eller noe annet. Adelsmenn er treigest og ofte relativt lett å funne ut av.
Det er ganske vanskelig uten premium da... med premium kan man nemlig bruke scripts og gi nytt navn til innkommende og utgående angrep og støtte. :D
 

DeletedUser

Guest
Det går også an å finne ut hva folk sender slags angrep med å sjekke hvor lang tid angrepet bruker.
Slik ser du om noen sender en nuke (rambukk/katapult-hastighet) eller noe annet. Adelsmenn er treigest og ofte relativt lett å funne ut av.
Det er ganske vanskelig uten premium da... med premium kan man nemlig bruke scripts og gi nytt navn til innkommende og utgående angrep og støtte. :D

Aha. Så man får faktisk noen fordeler ved å ha en premium account. Trodde det bare var å konstruere/oppgradere flere enn 2 ting samtidig.
 

zelesar

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Aha. Så man får faktisk noen fordeler ved å ha en premium account. Trodde det bare var å konstruere/oppgradere flere enn 2 ting samtidig.

Hovedfordelen er stort sett at det er mulig å bygge folk i alle byene på en gang, det er litt stress å skifte mellom hver by 400 ganger, viss du har det ;)
 
Topp