Til Jazcan, Elite

DeletedUser

Guest
Dette brevet ble sendt til NS idag ca. klokka 17:00, og er sikkert sendt til flere stammer i "Alliansen".

Jazcan skrev:
Hei, Fiende av Elite.

Vi har lenge vært annerkjent som den største og mest hatet stammen i v2. Derimot det er sluere makt enn oss som vokser i denne verden, og bruker dere for å hjelpe dem med å fjerne Elite som dem ikke klarer å håndtere alene.

Arica har lenge brukt propaganda mot Elite på det offentlige forumet, og ingame via mailer. Derimot så er deres påstander at Elite må ned pga våres arrogante, egoistiske og dårlige oppførsler som gjør at vi må ned.
Disse oppførselene inneholder:
-Arrogante:
--Elite oppfører seg som v2's seiersherrer etter Yamato krigen, og dermed oppførte seg som arrogante idioter på offentlig forum.
-Egoistiske:
Bruker andre stammer til sitt eget formål, og får dem til å gjøre som Elite vil pga Elite's størrelse.
Dårlige:
Generelt på sine offentlige kommentarer og ingame "skills" så mener Arica at Elite er det værste av det værste.

Det som er interresant er hvorfor trenger Arica alle Elite's tidligere fiender som allierte for å kunne slå Elite om Elite bare er arrogante, dårlige og egoistiske spillere?

Dette er pga Arica er likedan og dermed står likestilt som Elite. Elite har bekreftet en del feil gjennom sin oppvekst, men det er ikke det jeg skal diskutere nå. Arica er Egoistiske, Arrogante og Dårlige på lik linje som Elite, men har til nå benektet det faktum at dem bruker andre stammer til sitt formål.

Vi i Elite har nå funnet beviset vi trenger for å vise dere; "Allierte" av Arica, hva dem virkelig mener om sine diplomatiske forbindelser.<Link til bilde av Arica's forum>

Vi kan forstå våre fienders valg av å forsette mot Elite som fiende, men vi anbefaler dere å råde varsomt vedrørende deres "alliert" Arica, som planlegger å kutte dere bort, så fort "Elite er ute av veien."

Mvh
Jazcan
Propaganda Minister av Elite


Dette er det svakeste jeg noengang har lest av propaganda. Og dette er ikke annet en et dårlig forsøk på å svekke alliansen.

Jeg svarer deg her i forumet rett og slett fordi vi i AriCa ikke har noe å skjule, og at deres spion klarte å finne en tråd hvor våre øvrige medlemmer diskuterer stammen Føn, gjør at jeg velger å svare deg offentlig.

Vår allianse med Føn ble for kort tid siden degradert til en IAP. Dette var først og fremst fordi noen medlemmer i AriCa mente de bidro for lite, og derfor ikke burde være annet enn det de faktisk er i forhold til oss, nemlig en IAP. Dette meldte ledelsen i AriCa til Føn. Så ingenting har blitt gjort bak deres rygg.



Og når det gjelder vår "propaganda" mot Elite så er det jeg som i hovedsak har kritisert Elite. Derfor velger jeg å svare på også denne delen av brevet du sendte NS.

Jeg har aldri sagt at Elite mangler skills, men jeg har reagert på måten Elite har behandlet andre stammer på. Det har jeg bevist der hvor jeg har kommet med slike påstander.

Elite har forlanget støtte fra sine allierte (og IAPs faktisk). Og det gjør de faktisk fremdeles. AriCa har aldri forlanget dette. Vi har spurt, ja, men vi har aldri - slik som Elite - forlangt dette.

Du Jazcan, på vegne av Elite, mener vi oppfører oss som "egoistiske, arrogante og dårlig likt på lik linje med Elite". Hvordan andre stammer ser på oss, kan jeg ikke svare for, men vi har ikke gjort annet enn å oppfordre stammene på kryss og tvers om å gå på den stammen som leder serveren. Og når dere i Elite i tillegg har kjørt den politikken som dere faktisk har, så det mange som var enige i at Elite har hersket altfor mye her i v2.



AriCa har aldri dolket noen i ryggen, og kommer aldri til å gjøre det.
AriCa har aldri forlanget, krevd støtte fra allierte eller IAPs (eller andre), og kommer aldri til å gjøre det.

Dette er bare et spill, men ledelsen i AriCa består i hovedsak av voksne mennesker, og jeg kan love alle våre allierte at det ikke er planer om å dolke noen i ryggen på noen måte. Det vil aldri AriCa gjøre.

At et eller to av våre medlemmer har skrevet i en random tråd i forumet vårt at de har lyst til avbryte en allianse med en stamme, er ikke annet enn random diskusjon i forumet vårt.

AriCa ledes av et styre, og det er styret som bestemmer diplomatiet. Vi kan ikke legge munnkurv på medlemmene våre, alle har rett til å si sin mening. Det er slik ting fungerer i AriCa. Men husk at det er ledelsen som bestemmer.

Og siden vi enda ikke har gjort noe galt i forhold til diplomatien så er det eneste vi trenger å gjøre fra vår side, er å faktisk spille rent. For Elites vedkommende er dette toget seilt.

Det blir ikke noe problem for oss å motbevise Elite her. For alt vi trenger å gjøre er å ikke dolke noen av våre allierte i ryggen. Og det har vi ingen planer om:)



Og til de stammer som tviler på AriCas lojalitet til allianse står fritt til å oppheve den. Jeg ber dere ikke falle for dette forsøket fra Elite.


På vegne av AriCa,
Mvh.
Shanks82

Alle som har spørsmål til meg eller AriCa kan enten sende meg en PM ingame eller skrive i denne tråden. Vi har ingenting å skjule, og har heller ikke problemer med å ta dette offentlig.
 
Sist redigert av en moderator:

screto

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
...

Helt totalt enig med Shanks!
Vi har ingen ting å skjule og kommer aldri til og dolke noen i ryggen.
Jeg Screto skrev på forumet :
"Synes at vi bør fjerne Elite først før vi tar allierte liksom :p"
Og det var en spøk som kom frem i posten om Føn.
 

DeletedUser

Guest
he he vi diskuterte dette kraftig i hvertfall:D

men vi skjøndte det var tull da han bare sendt bilde av 4-6 tekster og ikke resten:D
 

DeletedUser

Guest
Lo godt da jeg så dette i stad. Alt jeg tenker er, "en siste lille krampetrekning". Først merget de med LAW og holdt AriCa bak seg en liten stund, men nå er AriCa igjen over Elite i totalpoeng. Hva blir det neste?

Alle ikke-naive mennesker skjønner at dette bare er sprøyt og tull. Det morsomme er jo at dette er alt de finner. Når de først skal ta noen screenshots fra AriCa-forumet, så må de jo finne noe bedre enn dette.. :p
 

DeletedUser

Guest
nåja.. si no ikke det:p ett krigs spill er ett krispill:) skjer alltid dolking i den, og vil aldrig slutte med å gjøre det heller. viss dere ser gjennom verden 1 sin historie, så handler hele den KUN om dolking mellom allierte etter kriger... så si ALDRIG at de ALDRIG kommer til å dolke sine allierte i ryggen;)


dette sier eg av erfaring, og tror nok dere forstår sjøl hva eg vil ut med... i ett krigspill spiller man om VERDENSHERREDØMMET, og da godtar man ikke konkurenter:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
nåja.. si no ikke det:p ett krigs spill er ett krispill:) skjer alltid dolking i den, og vil aldrig slutte med å gjøre det heller. viss dere ser gjennom verden 1 sin historie, så handler hele den KUN om dolking mellom allierte etter kriger... så si ALDRIG at de ALDRIG kommer til å slutte med folking;)


dette sier eg av erfaring, og tror nok dere forstår sjøl hva eg vil ut med... i ett krigspill spiller man om VERDENSHERREDØMMET, og da godtar man ikke konkurenter:rolleyes:

Hva med å faktisk kritisere AriCa for noe vi har gjort, enn å "spå fremtiden" og kritisere oss for noe vi ikke har gjort, og mest sannsynlig aldri kommer til å gjøre...

Jeg har forresten lest gjennom den tråden hvor Elites spion tok sitt screen shot. Hadde jeg kunnet sitere hele den tråden her, skulle jeg ha gjort det. Men jeg vet ikke hvordan...
 

DeletedUser

Guest
:eek: ble litt usikker der ja? for du skrev nettopp på posten at dere Aldrig kom til å gjøre det:D


AriCa har aldri dolket noen i ryggen, og kommer aldri til å gjøre det.
AriCa har aldri forlanget, krevd støtte fra allierte eller IAPs (eller andre), og kommer aldri til å gjøre det.


nå må du virkelig bestemme deg:p ALDRIG e noe helt annet enn ''mest sansynelig''. Det du skrev der burde du tenkt litt lenger om hva du skrev før på posten;)

alle dolker noen en gang i tiden, i tw. Og det er de i spillet som ønsker VERDENSHERREDØMME
 

DeletedUser

Guest
hehe ja det får man:D men sånn som eg vet, så kommer nok Arica til å spørre ROME om støtte en eller annen gang:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Skal si du er redd for at vi skal grave fram sannheten, Shanks?
Vell gutter og jenter, her er sannheten.
 

Granpa

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Nei,fytti rakkern,nå skal vi si opp aliansen med Arica på flekken,dette var sjokkerende:D
Tror jeg angriper Shanks med en gang.
Patetisk forsøk Elite,dere må vel klare noe bedre enn dette.Dere finner sikker masse ting som er værre på vårt forum,bruk dette også.
 

DeletedUser

Guest
ja det er det:p hadde eid alle i tw på verden 2 eg:) mine 3,3k poeng vs ELITE AriCa og Rome, hadde eid alle eg;) eller hva?:)
 

DeletedUser

Guest
sanheten er nok det eg svarte på:) alle stammer er like, alle prøver på verdens herredømmet, og alle vil dolke noen en gang i tiden:(
 

Legend of masters

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Det eneste som er patetisk her, er den lille løgnen til shanks.

Du sier dere aldri vil dolke noen, men hvordan i svarte skal dere få verdensherredømme da :eek:
Merge med alle stammene?:eek:

Etter hva jeg vet er stammegrensa 80, og hele "aliansen" deres har flere medlemmer enn 80 såvidt jeg vet. Da må dere vel begynne å tvangsadle folk da :eek: :confused:?

Jaja. Time will show.

Dere har ikke dolket noen enda, men at dere kommer til å gjøre det en gang i tiden er ganske sikkert...
 

DeletedUser

Guest
:) Sindick got the skillz to own all the peoples in writing:)
 

DeletedUser

Guest
Eg synes dette var eit godt tiltak av Jazcan. Når det er 200 vs. 47 må man jo gjere noko.
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Skal si jeg ikke forventet at dere skulle gå offentlig å kalle det "latterlig" propaganda forsøk.. Derimot motpropaganda om å kalle oss latterlige er jo dere flinke til.

Skal jeg gi dere oppdateringen som jeg og har sendt flere stammer?

Da har jeg fått hele tråden, og bilder av den.

Side 1
Side 2
Side 3

Riktignok så er dette omtrent 1 måneds gammel informasjon, men det fremhever fremdeles at Arica planlegger å gå imot sine allierte så fort Elite er svekket.

Hvordan dere går utifra dette er opp til dere.

mvh
~[player]Jazcan[/player]~
Propaganda Minister av [ally]Elite[/ally]

Jeg skrev Både i oppdateringen som flere stammer har spurt om, og i originale brevet at vi i Elite lar det være opp til stammene selv å bedømme hva dem gjør og vi forventer ikke annet enn at dem forsetter å krige mot oss slik som før.

Jeg personlig fikk vite at det var diskusjon om "bare" Føn i etterkant av brevet, men trusselen står det til alle andre i likhet med disse. Som alle kan lese på bildene fra forumet deres, så står det følgende:

-Vi ønsker å fjerne Føn fra allierte for å ta byene deres for å bruke dem selv på fronten mot Elite.
- Vi bør ikke fjerne føn pga moralen blir ille og koster for mange nukes
- Bør ta Elite først før vi tar allierte
- Ok nedgraderer til IAP da..
- Vi er "good guys" så kan ikke backstabbe.. nedgraderer først til IAP så tar vi fjerner den senere når vi føler det ikke er verdt å ha diplomatisk forhold.

Hvordan dette leses av andre kan jeg ikke styre, men om dette ikke er direkte ord om backstabbing? Så vet ikke jeg hva det er...

Shanks82, du er ikke Aricas ene og alene offentlig representant og du har til flere tider beskrevet deg som "ikke stamme-representerende" Så nei dette handler ikke bare om deg. Arica's propaganda mot Elite beskriver alt jeg har skrevet i mitt første brev til deres "allierte".. Dere har flere som går ut med kommentarer om våre "skills" og oppførsler, men der sier jeg vi står rimelig likt

Jeg kan ikke uttale meg direkte om hva Elite har bedrevet med mens jeg var borte, men gjennom v2 har Elite har dolket 2 allierte:
Yamato: som planla å dolke Elite for å få spenning, Elite dolket dem først da Elite fikk vite om planene.
-V-: Begge sider ønsket å fjerne den andre pga kontinentet ble trangt. Derimot Elite gikk først ut, og -V- gav en god kamp.

Jeg vet heller ei om avtaler som går ut på: "dere må støtte oss, ellers angriper vi".. som du mener Elite har gjort. Dere sier vi bruker størrelsen vår til våres fortjeneste, er ikke det noe ala det dere gjør nå?

Angående at dere spiller "rent" så vet jeg ikke riktig helt det.. Men så leser jeg ikke personlig forumet deres og har ikke selv spion. Og når ledelsen selv (Du i dette tilfelle som rekruttør) sier: "selvom vi muligens ikke tjener vanvittig på denne alliansen, så hindrer den oss iallefall fra å bli angrepet fra den kanten. Kanskje i første omgang nedgradere til IAP?"
Er Arica's fulle rett å velge og evaluere sine egne allianser, men det å påstå dere ikke bruker stammer er for latterlig. Spesielt da slike uttalelser kommer på forum.


Vi har heller ei sagt at folk skal avslutte krigen mot oss, eller avslutte alliansen med Arica, ettersom uavhengig om dere er allierte eller ei så må vi kjempe mot alle dere. Derimot å ikke være i tvil om Arica's standpunk blir litt for dårlig når dere selv bruker stammene.


Jeg er fremdeles overrasket over at Granpa en tidligere avholdsman angående offentlig forum. Kommer ut og kaller Elite's propaganda "latterlig" når den er helt lik deres allierte Arica. Kanskje det er pga jeg sendte det direkte til ham og ikke via forum? Eller generelt at dere kaller vår propaganda som er lik Aricas latterlig...

Er kanskje bare Elite som er latterlige her i v2 :eek: :cool:

~Jazcan~
Propaganda Minister av Elite
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Jazcan:

Du har virkelig dummet deg ut ved å gjøre dette. Du har tatt et screen shot (du viste bare en del) av denne tråden i forumet vårt. Når du nå poster hele tråden, så vil det være tydelig for alle å se at ledelsen ikke sier noe av dette, men at det er medlemmer som ikke var så fornøyde med alliansen til Føn.

Dette ble tatt til etterretning, og alliansen ble degradert til en IAP. Hvordan kan vi bruke Føn ved å gi dem en IAP? De har jo like mye IAP med oss, som vi har med dem. Og dette ble meldt til Føn via vår diplomat, så vi fulgte ren god stammeånd og handlet etisk riktig.

Ja, du kommer med "spådommer" om at tiden etter Elite så vil AriCa ta for seg neste stamme på lista. Det blir for dumt. Det er rene spekulasjoner. Hver eneste gang vi ikke dolker noen i ryggen, så tar du feil.

Først ble jeg provosert over at dere forsøker vende alliansen mot oss, men etter at AriCa har gitt svar på tiltale, så tror jeg faktisk dette har styrket forholdet, og at Elites anseende er ytterligere svekket.

Dere virker for tiden desperate, og er villige til å benytte dere av alle skitne triks i boka. Jeg er litt spent på hva det neste blir... :)

Og dolke noen i ryggen vil dere aldri få se AriCa gjøre. Elite kan gjerne håpe på dette, men atter en gang må dere vende slukøret hjem med enda et mislykket propagandaforsøk pakket godt ned i sekken.
 
Topp