To be or not to be, that is the question! O.o

DeletedUser

Guest
Hva er best?
Å være en defensiv eller offensiv spiller? :confused:
 

DeletedUser

Guest
Angrep er det beste forsvar ja! Men det er din og min mening, men må vel være en eller annen forskrudd spiller som mener det motsatt? ;)
 

DeletedUser

Guest
Jeg mener motsatt... Nei, ikke helt. Men det som skiller vanlige spillere fra gode spillere er om de klarer å forsvare seg eller ei, i mine øyne.
 

DeletedUser

Guest
Ja, man må jo kunne forsvare seg... men det klarer man så lenge man har noe deff ;)
 

Granpa

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Jeg er en veldig deffangsiv spiller ,har da klart meg brukbart med dette.
 

DeletedUser

Guest
det varierer no spørr du meg..

blir man nuket, er def det beste angrepet, men viss man angriper off byer, er angrep det beste forsvaret;)


så det går opp i opp!:D
 

DeletedUser

Guest
Ja, man må jo kunne forsvare seg... men det klarer man så lenge man har noe deff ;)

Tja, det kommer jo an på hvem og hvor mange som angriper deg. I tillegg er det greit å litt ekstra deff om stammefrender trenger hjelp.

Selv er jeg ganske defensiv, men har blitt litt mer offensiv etter hvert.
 

knallis

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Ganondorf var/er jo en spiller med utpreget deffensiv holdning. og se hvor det har ført ham. selv er jeg nok i overkant offensiv i min spillestil. men i denne verden har jeg lyst til og prøve noe nytt. så får vi se hvor det fører meg.
 

DeletedUser

Guest
Ganondorf var/er jo en spiller med utpreget deffensiv holdning. og se hvor det har ført ham. selv er jeg nok i overkant offensiv i min spillestil. men i denne verden har jeg lyst til og prøve noe nytt. så får vi se hvor det fører meg.

Det du sier nå er vel ikke helt riktig, i allefall i starten så hadde han ganske gjevnt med off/deff mener jeg å huske... noe mer deff men ikke veldig mye?!
 

DeletedUser

Guest
Kjeme fult ut på aktiviteten din. Lat oss sjå for exempel på Ganondorf, et utrykk han hadde. "Adl en gråby ved meg og eg adla 10 en anna plass!" Noke i den dur. Og han var def, noke som gjekk meg foor ørene når eg satt og micca med, eh kremt han. So hadde han noke rundt 80% def, og tanken bak det var og kunne deffe opp mange av Elite. samtidigt seg sjøl. Og han adla ekstremt med gråbya noke som og krevde høg aktivitet sidan du må bygge dei opp. Noke han hadde når han var aktiv. I tilleg hadde han måta han kunne få folk til og angripe seg på mens han var online og forberedt som då gjorde så han kunne stacke flott opp og ikkje få store tap. Men skal du adle kun fiendtlige bya er det nok ikkje lurt og satse så masse def ergo er du gråbyhore, er def ikkje så domt men skal du ikkje ta gråbya idetheile må du ha mindre def en ganon hadde helst :p


Off, vist du er ekstremt aktiv, og skal adle av fienden er masse off lurt. du kan dodge og bruke det som readlings måta heile tida i tilleg skal du adle en person kan du bombe han til dunders mitt på natta når han ligge og søve og når han vokna so er han troppelaus. Meget demotiverande! Men det krevst at du har masse off dvs gjerne 80% off. Og har du så masse off kan du lett knerte nuksa til fienden om du er god på backtiming osv. Og litt andre taktikka som og ta ned lojen til 20 når du har adelståg mot deg og dermed får han offen han sendte med første i byen og du kan time inn en nuke bakom så du får tatt den offen. Det her krevst stor aktivitet for og dodge inc seff. Men du sleppe og bygge bya noke som krefst med deffansive teknikken. Mitt syn på det ijallefall :)
 

knallis

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
veldig bra, Dr.TUS. man kan jo dra det videre til hele stammer. i V2 var -ROME- og BIRKI utpregede deffensive stammer. BIRKI ble ødelagt av interne stridigheter, mens -ROME- lever enda. det var ikke stammer som var de største og de fikk mye "pes" på forumene i begynnelsen, men det at -ROME- enda består forteller meg at det ikke er/var en feil taktikk.
det er også svært vanskelig og ta vekk stammer som er utpreget deffensiv, men det er jo samtidig vanskelig og vokse fort om man kjører deffensivt.

men jeg tror at måten man gjør det på kommer helt ann på personligheten til den enkelte spiller.
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Offansive stil er jo ofte en mye gøyere måte å spille på, mens har du bare deff så er det litt kjedelig om en nabo begynner å slenge med leppa til deg om at han skal ta deg, og alt du kan gjøre er å sende speidere og spydfakes...

Det å være offensiv når folk angriper deg, og deffansiv når du har det rolig er mer min type stil. Jeg foretrekker begge deler, ofte litt overkant deff når jeg ikke er så mye på, men masse off når jeg skal sitte en helg foran dataen og plage en som prøver å ta byer fra meg.

Men uansett så er dette to helt forskjellige ting som veldig ofte er situasjonsbestemt... I en stor front med mange spillere som er dobbelt og trippelt så store som deg, så kan det faktisk hende at det er en dårlig ide å gå deffansivt, rett og slett pga mengden nukes dem har å bruke på deg.

Går du derimot veldig offensivt i en slik front, så kan du faktisk klare å gjøre utrolig stor skade på fienden, slik at dine stammemedlemmer kan komme støttende til.

På den annen side så kan man bruke deffet sitt også til å svekke motparten veldig, slik at det nærmest har en litt offansiv karakter. Dersom du får en motstander til å tømme absolutt alle nuksa og adelsmennene på veggen din, så trenger du jo ikke bekymre deg nevneverdig for at byer du tar skal bli readlet.

Hva er best? Off eller Deff? Vel, i en oppstart på ny server vil jeg si Off, men man går igrunn gradvis fra helt offensiv i starten til nærmest 100 prosent deff når du runder 10 millioner poeng... Sparer mer til gull, ved å ha ubrukte deffbyer, og har du 1000 deffbyer så mister du ikke så mye av det om noen skal angripe deg igrunn.
 

DeletedUser

Guest
jeg selv liker off best, men av etterstad har jeg klart fått merke at deff er smart. Han har virkelig satt et stort svi merke på ryggen min og det kommer jeg ikke til å glemme.

lite off, som han bruker til å ta byer som er lette targets.. mens han har mye deff som han stacker alle byene jeg prøver å ta fram han.
 

knallis

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
tar utgangspunkt i V2 siden jeg var på det "beste" der. jeg var, som tidligere beskrevet, i overkant offensiv. jeg hadde noe over 200 byer der. av dem så tipper jeg 10-12 var deff-byer. og jeg lå bestandig i fronten i mine respektive stammer så det var ingen grunn til og ha så mye offensive tropper.
jeg fikk en himmelhøy OD-a, men en usedvanlig lav OD-d. grunnen var jo at jeg angrep hele tiden. og at jeg valgte mine fiender med omhu. samt at jeg hadde/har kvalitetstid, ikke kvantitetstid, forran skjermen.
det var ingen problemer med og angripe, og nesten utslette, SERIGALA med 2 mill. poeng, mens jeg hadde 600K.
da jeg hadde 2 mill. poeng, angrep jeg PACO med 8 mill. poeng. og jeg mistet ikke en eneste by i de to operasjonene.

i den tiden jeg var medlem i BIRKI hadde jeg flere store -ROME- medlemmer rett utenfor stuedøra mi. seff mistet jeg noen få byer, men jeg tok tilbake med skyhøye renter.
så om han er offensiv, litt taktisk og har kvalitetstid online. så er det fullt mulig og kjøre en offensiv stil. men det er mer stressende.
 
Topp