Besvart To spillere.. like nick?

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Kan noen fortelle meg forskjellen på:

http://no.twstats.com/no12/index.php?page=player&id=531312&utm_source=no&utm_medium=player&utm_campaign=dsref

og

http://no.twstats.com/no2/index.php?page=player&id=58591

To tilsynelatende like nick, men med forskjellig stor/liten forbokstav. De linkes ikke opp mot hverandre på twstats og virker å være to forskjellige kontoer.

Hva ville skjedd dersom eieren av V2-kontoen velger å starte på V12? Da får vi to spillere med samme nick på samme verden?

Er jeg bare trøtt, eller er dette veldig merkelig?
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ja de har forskjellig Player ID, så de er like forskjellige som om den ene hadde vært kalt Bjarne.

Jeg husker ikke om [player] bb-kodene IG er case sensitive?
 

DeletedUser

Guest
Åja, det der er morsomt. Sjekk brukeren Angel of Chaos på .net og du vil finne det samme - to separate brukere med det samme navnet.

Jeg vil tro det er en viss resirkulering av gamle navn som ikke har blitt brukt på en stund - kanskje ikke registrert seg på en ny verden på så og så lenge. Upraktisk på så utrolig mange måter, hvis noen finner på og starte en ny konto med gamle storhetsnavn for å stjele kredibilitet. Det er jo alltid noen som prøver å juge på seg prestasjoner.

Jeg husker ikke om [player] bb-kodene IG er case sensitive?

Nei, de er ikke case sensitive.
 

DeletedUser

Guest
Okay, jeg testet litt. Man kan registrere nye navn på kontoer som ikke har blitt brukt på en stund. Man kan derimot ikke bruke den gamle kontoen når noen nye har registrert seg med det samme navnet. Så Aremoric vil ikke kunne bruke den kontoen igjen. Bummer.

Åja, og jeg registrerte meg en ny Vv0Lv3r1n3 konto for å teste dette. Jaja. Skulle ikke bruke den igjen uansett :razz:
 

DeletedUser

Guest
Tre innlegg på rad. Jaja, da ser i hvertfall folk at det har kommet et nytt innlegg her - bedre enn å redigere inn noe.

Anyhow...

Jeg skulle gjerne visst det rent tekniske svaret på dette spørsmålet, da mitt svar baserer seg på prøving og feiling.

Dersom det er mulig å slå av at man navn blir foreldet så vil jeg anbefale at det da blir slått av. På .net kan jeg i større grad se appellen ved gjenbruk av brukernavn. Der er det 7,744,382 mot .no sine 263,190 unike spillere. Det er nesten 30 ganger så mange. Det er nok ikke nødvendig med gjenbruk av navn på .no.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Nja, det kan være to grunner til dette som jeg kommer på akkurat nå.

1. Dersom en spiller velger å slette seg helt fra våre systemer vil brukernavnet bli åpnet for alle.

2. Brukernavnet har ikke vært i bruk på en stund (det virker som om at grensa er på litt over ett år). Det vil da bli lista som "gammel" og deretter tilgjengelig igjen.
 

DeletedUser

Guest
Og hva med muligheten for det tidligere nevnte forslaget, Dakkie?
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Og hva med muligheten for det tidligere nevnte forslaget, Dakkie?

Hva var det du tenkte på Grimmy?


Dersom det er mulig å slå av at man navn blir foreldet så vil jeg anbefale at det da blir slått av. På .net kan jeg i større grad se appellen ved gjenbruk av brukernavn. Der er det 7,744,382 mot .no sine 263,190 unike spillere. Det er nesten 30 ganger så mange. Det er nok ikke nødvendig med gjenbruk av navn på .no.

Denne? Det er ikke noe jeg kan svare på. Dem har vel en grunn til å ha gjenbruk av gamle brukernavn, men om hvorvidt dem kan "slå dette av" for .no aner jeg ikke. Jeg tviler, men.
 

DeletedUser

Guest
Hva var det du tenkte på Grimmy?

Det eneste tidligere konkrete forslaget i denne tråden, åpenbart.

Denne? Det er ikke noe jeg kan svare på. Dem har vel en grunn til å ha gjenbruk av gamle brukernavn, men om hvorvidt dem kan "slå dette av" for .no aner jeg ikke. Jeg tviler, men.

Se så, du fant det!

Den åpenbare grunnen til gjenbruk av brukernavn er nok rett og slett for å hindre at mange navn blir brukt opp. Men, som tidligere forklart, så er det mange flere navn som blir brukt opp på .net. Der er det kanskje et behov - her på .no, eller servere av tilsvarende størrelse? Tviler.

Det er mange som prøver å skryte på seg ekstra "erfaringer" fra tidligere verdener. Bare se på disse klovnene som har vært innom V5;
Vv0Lv3r1n3r1 2010-11-13 11:09 2010-12-05 06:07 0
Vv0Lv3n1r3 2010-12-12 23:10 2010-12-22 06:11 0
Vv0Lv3r1n3v1 2010-12-07 22:09 2010-12-15 06:10 0
Vv0Lv3r1rn3 Ukjent Ukjent 0

Ingen av dem er, selvfølgelig, den ekte varen. Men minst én ( antakeligvis... alle? ) har utgitt seg for å være meg. Seinest for et par uker siden var det en fyr som påsto han var meg fra V2. Jeg har også vært borti flere som har utgitt seg for å være AriCa spillere. Det er da også bare de jeg selv har vært borti.

Hvis man skal ende med å kunne bruke de eksakt samme navnene? Da bare ber man om at noen tullinger konstant skal prøve seg. Når det strengt tatt ikke er nødvendig med gjenbruk av navn her!

Jeg kan ikke se for meg at det er vanskeligere for noen i InnoGames å fikse dette enn å gå inn å endre på en variabel i koden. Det vil si et tall, sannsynligvis. Høres overkommelig ut, spesielt siden dette nok også er noe som også gjelder andre servere - .no har ikke monopol på idioter.
 
Topp