Topp 10 stammer

Pettulf

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
38
Oppretter ønske om top 5 stammer med spiller personalie. Noen som melder seg frivillige?
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Totalt blir det da 34 spillere du må vurdere samt 5 stammer (pr dags dato)... Selv jeg orker ikke det, da sier det jo sitt...

Men kanskje topp 3 stammer med spillere kan være bedre?

p.d.d er det da kun 20 spillere og 3 stammer, nesten på nivå med topp 25 spillere det...

-A
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
1 HBT - 273.988 poeng
Herberget anført av Bobilen + moms (ikke helt sikker på hvordan hiarkiet ser ut) Ser ut som en sterk stamme overall. Ligger på 1.plass på ODA listen for stammer, og ligger et stykke nede på ODD. Det betyr at dette er en stamme som er veldig aggressive og sultne. Dette ser ut som en stamme som kan stå igjen til slutt som vinnere med mindre de går på en skikkelig gangbang på kartet. HBT ligger veldig godt plassert også når man ser på kartet. Langt unna stammer som Pab, IFO og PoE. noe som kan anses som positivt, de får friheten til å loke rundt på sin del av kartet, og overkjøre alt og alle i deres nærområder. før de kan ekspandere andre steder på kartet. En meget strategisk posisjon etter min mening. Er mange flinke og erfarne spillere i denne stammen, og jeg tror de kan gjøre det godt.


2 Beer - 162.759 poeng
Beer er en stamme jeg har litt blandede følelser om. De har en fin "core" i stammen med noe kjent, og noe ukjent. Deres rank 6-8 spillere vokser alt for sakte, så spennende å se hva de vil gjøre med dem etterhvert. Ellers så gjør stammen det som forventet. Rank 2 ODA, Rank 2 OD. veldig bra! Posisjonen til folk i Beer er det som skremmer meg mest mtp utvikling. Med mindre de har skaffet seg klippekort hos HBT så tror jeg ikke denne stammen har en særlig lys framtid. Imponert over veksten, og startuppen til enkelte, men uten en god deal med HTB ser det litt mørkt ut.


3 Pab! - 154.463 poeng
Tja hva skal man si? Hodeløs rekruttering. Først tar de inn Tom Oar og Dr.Dre så blir de begge tatt på senga av 100prosentwinrate og Radisson. De er veldig spredt. Keiser og Don bosco på en side, resten av teamet på den andre siden. Så med mindre de har en ally/iap med HBT rolling, så blir dette en stamme som faller ekstremt fort på rankingen så snart HBT går til krig mot dem. På en annen side er jeg mektig imponert over at enkelte av medlemmene deres har kommet såpass langt som de har, det er veldig imponerende, og er bra vi får se litt annet "personell" i toppen enn det vi er vandt til fra tidligere verdener. ODA, OD og ODT er helt forferdelig. 11 plass ODT. Konklusjonen jeg da kommer til er at det har blitt tatt enkle byer. Dr.Dre og Tom Oar har gitt opp byene alt for enkelt og uten support fra stammen. De er heller ikke så veldig hissig på grøten, jeg vet ikke om det er så positivt mtp vekst samt å være relevant senere. Skulle jeg gitt dere et tips så ville jeg prøvd å ta rim kontroll ute i nordøst, og ganske raskt så dere har noe å falle tilbake på om HBT skulle ta ut de 2 største spillerne deres.

4 IFO - 129.041 poeng
IFO! en veldig aggressiv stamme rank 3 ODA, viser at det er en stamme som liker krig. Skremmende lav ODD da. Noe som kan bety flere ting. Enten at naboene deres ruster opp til storkrig, eller at dere rett og slett har dunket ut motstandere på et tidligere tidspunkt, og ikke har trengt å forsvare dere hittil. Tig3r hadde en frekk stjeling av 100prosents 9k by som han tok av Dr.Dre, men ble raskt tatt tilbake, og siden så har det vært stille i sammenstøtet mellom PoE og IFO. Jeg vet at IFO og TH har en IAP. Veldig sikre kilder. så da gjenstår det å se hva som skjer videre med denne gjengen. De har mange jeg ikke har hørt om, så har de et par-tre nicks jeg har sett før. Spennende!


5 PoE. - 121.190 poeng
PoE ledet av Strenghts og Radisson så vidt meg kjent. Moderskipene 100prosentwinrate og Radisson står på toppen for denne stammen som suverene på krigsfronten. (basert på ODA til spillerne + stammen) rank 6 på ODA, og mye takket være de to kontoene jeg har nevt over, som står for nesten samtlige ODA poeng til denne stammen. Så vidt meg bekjent så er ikke den stammen bundet til noen annen stamme foreløbig noe som betyr at de står alene, og bare kjemper mot det de vil ta. Det er noen kjente navn her, vil tro det er noen fakenicks ute å går også. PoE er en stamme jeg tror vil nå langt, og jeg tror potensiale til noen medlemmer i denne stammen er høyt.


6 TH - 105.945 poeng
TH en stamme ledet av Pettulf. IAP med IFO, tidligere hadde de en IAP med PoE også, denne er vist nok avsluttet etter en fight om 1 by eller noe sånt. De ligger på 5 plass på ODA listen bittelitt over PoE. de er en stamme som ligger dårlig til frontmessig. De har SDS, PoE og Tlou mot seg på sørøst og nordvest/øst siden. så har de IFO i ryggen i Nord-Øst. Denne stammen må kanskje belage seg på krig med mindre, det kommer noen juicye allianse/iap tilbud som ganger dem godt. Her, som i en del andre stammer. et par-tre kjente nick, resten en gjeng av randoms (for meg) De har gjort det godt mtp beliggenhet, og har hatt gode diplomatiske vurderinger foreløbig.


7 SDS - 98.060 poeng
Seven Deadly Sins. Stammen er basert på en anime serie. De ligger godt til, og diplomatiet til denne stammen vil ha mye å si for hvordan den formes og utvikles. Diplomatiet er for meg ukjent. Rank 4 på ODA, noe som er veldig positivt og bra. Noe som betyr at de biter ifra seg, og kjemper om hver by de tar. Noen kjente nicks. men tror ikke folk som GGpew, Vivaldi, Definitivt ikke Joakim osv vil være i denne stammen gjennom verdenen, de vil nok til større beiter etterhvert. men foreløbig gjør de det bra, og denne stammen kan påvirke maktbalansen i Nord utifra hvilken side de velger, eller om de evt velger å være nøytral. Lederen tror jeg er Shiroe. en hyggelig type etter hva jeg har hørt.

8 Tlou - 94.112 poeng
V25's deff stamme. Rank 10 på ODA. Bare Exodus og Ferdinand som har nevneverdig ODA, og ser ut som de har de offansive brikkene i stammen, da vil jeg anta at de fleste andre kjører deffansivt, likens som v25. De imponerer gang på gang, ved å holde seg relevant, og tror at de kan bli en stamme som overlever til lategame, vinnersjangser med medlemmene pdd, er ikke veldig stor. men tror et par av dem har potensial, men da må de flytte på seg ^^ De hadde IAP med Very Well, aner ikke hvordan diplomatiet ser ut nå. Ferdinand kjører showet, akkurat som på v25. Spørsmålet er om ally frister med en stamme som ikke kan sende deff (siden man kun kan støtte egen stamme) og samtidig som kun to av dem ser ut til å gå offansivt. Det spøker litt foreløbig, men er likevel litt imponert.


9 BC - 84.338 poeng
ehhh rank 12 på ODA. Spår ikke en lys framtid for denne gjengen. Kanskje mamor er heldig å får seg inn i en annen stamme. bortsett fra det, er det ingenting som tilsier at denne stammen når langt. Regal ble vel adlet av Coller. og thats it. Lord Tobben og Anne var med i O:H som ble tatt med over pga lojalitet og bidrag gjennom hele verdenen, vanskelig å få sikra seg en lignende avtale når man ikke kan tilby deff. som avtale løsning.

10 SPDS - 78.066 poeng

Akademistammen/broderstammen til SDS. De har Jensegubben, Terminator og Storebror, og andre randomme folk. Terminator har ikke et godt utgangspunkt mtp på hvordan serveren pdd. Så øya mine er på Storebror og Jensegubben i denne stammen. mulig at SDS rydder plass til disse to. Jeg har spilt med begge to tidligere og jeg synes de er greie karer å ha med å gjøre, og aktivitet samt dyktighet er det ikke mye å si på. 16 plass ODA, ikke spesielt sterkt, men må også tenke på at det er kun 2-3 spillere i den stammen man forventer skal ha ODA på dette stadiet i gamet. Jeg tror SPDS og SDS vil slåes sammen, og de beste kommer gjennom, mens gjenværende må merge, eller forfalle.
 
Sist redigert:

Pettulf

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
38
Dette var mer en jeg håpet på! Meget gjennomført liste, send meg pm angående brukernavn du vil ha 50pp på.! :D
 

Helga

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
12
kart top av 11 stammene. Skriving kommer senere. Oversettelse tar tid. For jeg ikke skrive norsk :D


Jeg glemte å legge til navnene på bildet...
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Utrolig bra liste, og takk til Helga for kart over topp 11 :D

Kjekt å se at forumet begynner å leve litt opp igjen! :D

-A
 

Helga

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
12
Jeg holder dette veldig enkelt. At noen kan forstå noe om det. Poeng er kopiert samtidig som kartet, nesten to dager siden.




1 HBT 274.003 7 39.143 61 4.492

Stammene i nordvest. Hvis du fortsetter i samme tempo, er utfordrere til dem? Den første plassen på ODA. Mer enn 70% av de landsbyer har erobring fra spillere.




2 Beer 162.854 8 20.357 36 4.524

Ligger hovedsakelig vest for core. Den andre plassen på ODA, og femte ODD. Vest nabo er HBT. Ser en utfordrende plasseringen alt i alt. Jeg tror at de er en av de topp stammene i fremtiden. Mer enn 80% av de landsbyer har erobring fra spillere.




3 Pab! 154.463 5 30.893 40 3.862

Bare fem medlemmer. Stammen er delt inn i to deler på kartet. I vesten, de er omgitt av HBT, og den andre delen av stammen er i ost på rimmen. Det kan være nyttig. Kun den åttende på ODA. Mindre enn halv av landsbyene er erobring fra spillere. Vil være interessant å se, hvor godt denne måten å lykkes.




4 IFO 129.041 7 18.434 34 3.795

Det ligger nordøst. Omtrent 70% av landsbyene har erobringen fra spillere. I tredje plassen på ODA, ikke nevneverdig ODD.




5 PoE. 121.190 7 17.313 27 4.489

Plassert på øst for core. Også 70% av landsbyer er erobringen fra spillere, men bare rank 6 på ODA. Trolig at erobringene har lykkes uten store tap. Jeg tror at de er en av de sterke stammer i fremtiden.




6 TH 105.945 8 13.243 27 3.924

I nordøst. ODA 5 og ODD 4. Til tross for høy ODD score er ikke et tap. Har lykkes godt i forsvar. Bare 30% av landsbyer er fra spillerne.




7 SDS 98.060 8 12.258 30 3.269

Ligger i øst. 75% av landsbyer fra spillere, men 50% av erobirngen har vært mindre enn 1000 poeng. De er derimot på fjerde plass ODA, så forsøk av erobringene har hatt dyre.




8 Tlou 94.118 7 13.445 25 3.765

i core. Rundt av sterke stammer, så diplomati vil spille en viktig rolle i å overleve. ODA 10, ODD 2. 60% av de landsbyer er fra spillere.




9 BC 84.338 8 10.542 27 3.124

Spredt over hele sørvest. Plassering og første plassen i ODD og bare 12 plassen i ODA. Alle diss i sammen ser ikke bra ut for fremtiden. 65% av landsbyer er fra spillere.




10 SPDS 78.066 8 9.758 21 3.717

Sørøst for å bli plassert. Mer enn halvparten av erobringene var en gråbyer.




11 Cllect 59.249 7 8.464 13 4.558

En mer, fordi stammen er interessant, og ligger i sør hvor det ikke er noen andre topp stammer. Tribe er ganske ny. Den første trinnene har vært steinete. Erobringer og tap er like. 100% av landsbyer er fra spillere. Den syvende plassen på ODA.
 

Helga

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
12



Her er de nye rangeringer og sammenligningen til forrige +/-. Mange endringer i situation for en uke siden.

Den første plassen er fortsatt HBT. Beer har falt, grunn av krigen med HBT. Pab! har forsvunnet fra kartet, sine medlemmer er ble med de ulike stammene. En ny stamme i topp 10 : -AD-.

1 = HBT 553.049 7 79.007 89 6.214
2 +3 PoE. 297.819 7 42.546 53 5.619
3 +5 Tlou 267.993 8 33.499 57 4.702
4 = IFO 258.619 8 32.327 52 4.973
5 +6 Cllect 214.366 8 26.796 36 5.955
6 = TH 186.874 8 23.359 37 5.051
7 = SDS 176.410 8 22.051 41 4.303
8 +2 SPDS 139.682 8 17.460 35 3.991
9 * -AD- 128.784 8 16.098 34 3.788
10 -8 Beer 108.103 6 18.017 18 6.006
 

Kalou

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
160
Glitrende post. Er det noe jeg skulle ønske dere gjorde bedre så hadde det vært å skrive om manuset til dialekt. Blir litt ordstokking og feil til tider. Klager absolutt ikke, fordi dette var kjempe gøy, bare tips til å få kvaliteten enda bedre. Håper det kommer flere videoer fra dere og eventuelt andre. Podcasts er gøy!
 

Pettulf

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
38
Glitrende post. Er det noe jeg skulle ønske dere gjorde bedre så hadde det vært å skrive om manuset til dialekt. Blir litt ordstokking og feil til tider. Klager absolutt ikke, fordi dette var kjempe gøy, bare tips til å få kvaliteten enda bedre. Håper det kommer flere videoer fra dere og eventuelt andre. Podcasts er gøy!

Er enig selv i det du sier, første gang så at ting ble ikke perfekt kommer ikke som en overraskelse. Tusen takk for tipset og skal huske det til neste gang! Ellers takk for rosen! :D
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Kjempe stilig med 2 så forskjellige dialekter! :) Veldig bra initiativ! Kanskje også få med hvordan dere tror det vil se ut for stammen om X antall uker for eks :p

-A
 

HeLLoWeeN

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Hadde likt å ha dato og tidspunkt på når videoen ble laget, klistret oppe i høyre hjørnet sammen med TribalWars Nytt teksten. Dette for å kunne lage en samling av dem på slutten av en verden ;) Ville vært moro å gå gjennom alle disse videoene i etterkant :)
 
Topp