Topp (Kontinental)Stammer

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Etter flere forespørsler etter forskjellige lister så har jeg bestemt meg å forsøke å lage en, men ettersom jeg personlig mener både at verdenen er for ung og at jeg har for lite kjennskap til de forskjellige stammene for øyeblikket. Derfor lager jeg en ny liste og satser på dette blir nogenlunde like suksess som dem andre.

Jeg vil gjøre en analyse av stammens sjangse i deres nåværende kontinent for fremtiden basert på ODA, ODD og deres generelle beliggenhet og tyngde (dominans) av selve kontinentet.
Jeg vil i første omgang forholde meg til utgangspunkt i stammenes dominans (dvs poeng) av kontinentet for å forenkle liste lagingen.
Jeg vil også hovedsaklig forholde meg til top 5 stammer per kontinent for å ikke gjøre kartene om til et fargehav. (vil forsøke neste gang å ha lært meg programmet "gimp" så kartene ikke blir bare twstats)

K44 <Kart k44>
1 BBD 19.886 54 (blå)
Dette er en stamme sagt av flere erfarne til å være en masserekrutteringsstamme som ikke vil komme noen vei, men de leder angreps rangeringen. Kartmessig så vil de også kunne ekspandere områdene sine meget bra fremover om dem klarer å opprettholde aktiviteten og ikke lar seg overkjøres av de forskjellige stammene som bygger seg opp gjennom k44.

2 PD 15.802 48 (rosa)
Etablerer seg sterkt ved vestkant(nåværende) og østkanten av k44, spesielt i nord-øst. En stamme som vil mer enn sannsynligvære en god alliert eller en verdig fiende for fremtiden.

3 EUN 12.409 42 (grønn)
En stamme som ligger spredt mellom de andre i kontinentet og derfor ligger truende til å ikke klare seg fremover. Profilen beskriver at de er familiestamme med VS i k54, men jeg har hørt at de bare er allierte. En allianse mellom de og VS om begge vinner kontinentene sine vil bli en stor maktenhet fremover om hellet og diplomatiske evnene deres utspiller seg slik.

4 HG 11.527 35 (gul)
en stamme med en boks (som jeg ikke har lest så har ikke kunnskap) filosofi som bakgrunn. profilen deres sier "Stammen har som naturlig mål å vokse kontinuerlig, for på den måten å beskytte medlemmene. Vi beskytter hverandre alltid, og har respekt for våre alierte. " Dette viser at dette er flere "nyere" spillere som gjør et forsøk på å lede en stamme. Dette ser jeg som noe veldig positivt for v7 at det ikke bare er erfarne som leder nyere spillere fremover. Stammen ligger hovedsaklig ved sør grensen og kan vokse godt om de får riktig diplomati.

5 ANL 10.130 31 (brun)
Stammen ligger basert ved sørgrensen og dermed blir kampen for k44 en meget spennende en for denne stammen. Men stammens profil hentyder til erfaren lederskap og dermed vil ved sin erfaring sannsynligvis være en av de første stormaktene i området og vil gi naboene sine en verdig fiende eller god venn.

[SPOIL]
no7
[/SPOIL]

K45 <Kart>
1 K101NY 28.283 83 (blå)
Har et enormt forsprang til sine naboer, men med deres medlemmer så nært hverandre så vil det kanskje slå tilbake på plassmangel. Sannsynligvis vil dem miste noen medlemmer etterhvert og utvikle seg til en bedre størrelse, men med mange unge medlemmer så vil dem trenge en aktiv ledelse for å komme seg fremover. Ved å også ha en familiestamme i vest (ettersom dem har fordelt seg øst/vest) så vil det rkeve at de deltar i familiens kriger og dermed øke problemer de kan komme over.

2 Snipe 8.881 18 (rosa)
En gjeng med erfarne spillere som øker sterkt i sine områder og relativt samlet ved hverandre som gjør at de sannsynligvis vil være en maktenhet å regne med i k45.

3 Heart 7.951 22 (grønn)
Enda en gjeng samlet med erfarne spillere som også har fått startet meget nært hverandre. Jeg har ingen tvil om at dette er en av de tidligere maktenhetene i k45, men vil de klare seg gjennom tidene? Noe mange premader har endt opp med å ikke klare tidligere. (nevner dette ikke bare til dem, mentil alle premades)

4 night* 4.377 13 (gul)
har et godt økt cluster i nord-vest siden av k45 og vil dermed ha en meget godt utgangspunkt for å etablere seg som en maktenhet i k45.

5 VA 4.021 6 (brun)
stammen som har utropt seg på forumet og vist dem sterkt at dem er sterke erfarne spillere. Bla så har 2 av dem stukket ifra resten på poengstigningen og dermed gjør at de vil være blant de første til adlinger. Dette er en stamme som vil kunne klare alt de ønsker ved bruk av diplomati og aktivitet. Om de klarer å opprettholde begge. (noe jeg sier pga hvor stort område dem er fordelt på)

[SPOIL]
no7
[/SPOIL]

K54 <Kart>
1 VS 18.760 60 (blå)
Stiller meget sterkt i nord-øst fronten men ved mange økende stammer i sør-vest av seg selv så dem vil etter å først etablert seg mye å gjøre for å beholde områdene sine.

2 Autro 18.007 41 (rosa)
En stamme som etter navn å bedømme jeg antar er veteraner fra v2. stiller meget sterkt i nord og i sør-vest delen av k54. og vil dermed bli en av hovedmaktene i k54 gjennom etablering og erfaring.

3 N-S-T 6.401 21 (grønn)
har allerede et godt etablert cluster og er en stamme av nyere spillere. Dette er noe som vanligvis blir vanskelig for dem, men jeg håper de utvikler seg som spillere og stamme som de da har muligheten til å gjøre.

4 HM 6.250 20 (gul)
En stamme som søker storhetstid, men beskriver ikke utkommet v/ storhetstid. En stamme som vil gjøre et innslag på k54, men jeg anser ikke dem som vinnere av k54 om ikke de utbrer seg og viser til aktivitet og egenskaper.

5 300 S 5.724 13 (brun)
Enda en stamme med nyere spillere som også er ganske små sammenlignet med 1. og 2. plass, men med aktivitet og lærdom av hva som skjer i tw. Så tror jeg virkelig de vil kjempe til siste mann evt bli indratt til en annen stamme pga deres egenskaper.

[SPOIL]
no7
[/SPOIL]

K55 <Kart>
1 -NF- 17.280 53 (blå)
En stamme med flere erfarne spillere og et sterkt samhold med 2. plass i kontinentet har dem allerede gjennom krig mot andre etablerte stammer, tatt over masse av k55. Gjennom aktiviteten og samholdet med honkie så ser jeg de 2 sammen ta over k55 og starte ekspansjon relativt tidligere.

2 Honkie 12.426 30 (rosa)
se over.

3 DNA 11.863 49 (grønn)
Har sammen med sin alliert akdm vært modig og gått i krig tidlig. Dette har hemmet deres vekst, men ikke pågangsmot. Jeg ser fremdeles mulighet for at de kan ta over k55 sammen, men dette krever at de overvinner motstanderne og beholder aktiviteten oppe, men om de ikke klarer dette vil dem falle for overmakten.

4 AKDM 10.146 34 (gul)
se over.

5 TGE 9.630 36 (brun)
en utenforstående stamme iforhold til krigen mellom de overnevnte stammene. Profilen deres tilsier forhåpninger om å erobre v7 og etersom de større stammene kriger mellom hverandre så har dem muligheten til å vokse seg stor og utvikle seg til stormakten av k55.

[SPOIL]
no7
[/SPOIL]


Jeg har laget listen fra kl 5 til nå kl 9:35.. så poengene stemmer ikke og jeg så på tvserie mens jeg lagde den :p så tok litt tid, men her har dere ihvertfall noe å diskutere.
 

DeletedUser

Guest
Hmmmm

UTROLIG bra tiltak Jazcan:jhimle::jhimle::jhimle:

Ligger mye arbeid og analyse bak den fine gjennomgangen.

TAKK til deg, og ha en FIN FIN JUL, det har du virkeligen fortjent:jsmiley::jsmiley:
 

MrVictor

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
Endelig er listene dine tilbake! :-D En god start, selv om jeg tror de blir enda bedre seinere i spillet når masserek-stammene har forsvunnet og du må analysere og filosofere på de ordentlige gode stammene ;-)
 

DeletedUser

Guest
Utrolig bra liste og utrolig bra arbeid.
Dette har tatt tid og det er koselig og se at du legger så mye jobb i dette.

Applaus til deg og GOD JUL:jsmiley:
 

DeletedUser

Guest
godt jobet, men vil bare si at the refugees er gjerne ikkje på topp ennå, men er et navn å merke seg :D
 

DeletedUser

Guest
Kan jo si noe i k55:

At den stammen5 TGE 9.630 36 (brun) ligger ganske tett med medlemmene sine som er 36stk. De har spredd seg i en ring rundt midten av k55 og har gjerne 2-3 spillere nesten helt oppi hverandre. Dette kommer til å være bra defansivt, men jeg tror det kan bli vanskelig med ekspansjonsmuligheter.
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Du scorer alltid Jazcan, men vil legge til at HG er et navn å merke seg tidlig :)

Gøy å høre, og må si at jeg mente "bok's" og ikke "boks" når jeg skrev, var bare litt trøtt :p

Kan jo si noe i k55:

At den stammen5 TGE 9.630 36 (brun) ligger ganske tett med medlemmene sine som er 36stk. De har spredd seg i en ring rundt midten av k55 og har gjerne 2-3 spillere nesten helt oppi hverandre. Dette kommer til å være bra defansivt, men jeg tror det kan bli vanskelig med ekspansjonsmuligheter.

Som du sier så ligger dem tett hverandre og gir gode forsvarsmuligheter, og som jeg nevnte er dem ikke med i den foreløpige k55 krigen. Det utgjør at dem kan vokse greit oppover listen og jeg tror egentlig "ringen" deres kan gi positivt utslag på ekspansjonsmuligheter ved å først bygge seg mot midten for å bygge et veletablert cluster og så snu seg i alle retninger.

Ligger mye arbeid og analyse bak den fine gjennomgangen.
Ikke så mye arbeid, tok tid pga jeg var trøtt og litt lost inne i "spartacus, blood and sand" serien x)

Endelig er listene dine tilbake! :-D En god start, selv om jeg tror de blir enda bedre seinere i spillet når masserek-stammene har forsvunnet og du må analysere og filosofere på de ordentlige gode stammene ;-)
Enig med utfyldet del av svaret, men uenig om at "masse-rek"-stammer må forsvinne, pga uten dem og deres nyere spillere hadde vi ikke hatt startskrigene og evt servere i det hele tatt og personlig så synes jeg der synd vi har så få erfarne spillere som ønsker å hjelpe slike stammer på "rett kjøl". Om du sammenligner med verdener på .net så har masse-rek stammene der mye bedre utgangspunkt enn .no's sine pga de få erfarne som gir bort litt tid. Også en grunn til jeg stiller meg positivt til de "freshe" stammene på listen idag.

godt jobet, men vil bare si at the refugees er gjerne ikkje på topp ennå, men er et navn å merke seg :D
Konge å høre at det vil være andre stammer som vokser frem, om du ønsker dem på liste allerede er det bare å fyre løs en egen liste med mer fokus på et kontinent istedet for flere. Om du ønsker tips til hva som kan være med på listen er det bare å ta kontakt ingame, men tviler du trenger hjelp til det
 

DeletedUser

Guest


Som du sier så ligger dem tett hverandre og gir gode forsvarsmuligheter, og som jeg nevnte er dem ikke med i den foreløpige k55 krigen. Det utgjør at dem kan vokse greit oppover listen og jeg tror egentlig "ringen" deres kan gi positivt utslag på ekspansjonsmuligheter ved å først bygge seg mot midten for å bygge et veletablert cluster og så snu seg i alle retninger.



Joa, da har vi hvertfall 2 syn på forskjellige sider av en sak ;)

Det er tungt å adle tett med tanke på kirken og for best mulig å bruke den.
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Joa, da har vi hvertfall 2 syn på forskjellige sider av en sak ;)

Det er tungt å adle tett med tanke på kirken og for best mulig å bruke den.
Sååå tett er dem da ikke, men jo jeg er enig for å bruke kirkeområder best mulig så er det greit, men det er da noe dem må sammarbeide om og heller "dele" på litt område om det kommer til slikt. Kan ikke la være å adle fiender (om det er det i clusteret) bare fordi en annen stammefrende har kirke der (men ikke adels). jeg er enig at etter som verden utvikler seg må man fokusere litt mer på kirkeområder men første tiden med etablering så synes jeg det blir litt for dumt å krangle om å fjerne fiender pga kirke områder.
 

MrVictor

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
Enig med utfyldet del av svaret, men uenig om at "masse-rek"-stammer må forsvinne, pga uten dem og deres nyere spillere hadde vi ikke hatt startskrigene og evt servere i det hele tatt og personlig så synes jeg der synd vi har så få erfarne spillere som ønsker å hjelpe slike stammer på "rett kjøl". Om du sammenligner med verdener på .net så har masse-rek stammene der mye bedre utgangspunkt enn .no's sine pga de få erfarne som gir bort litt tid. Også en grunn til jeg stiller meg positivt til de "freshe" stammene på listen idag.
Er forsåvidt enig med deg, hadde det bare ikke vært for settingen på denne verdnen. Jeg tror alt for få rutinerte og erfarne spillere har startet opp i denne verdnen, og masserek-stammene må nesten greie seg helt selv. Det er vel kanskje noen som har vært heldige, men resten må nok forsvinne.

På en verden hvor innstillingene er mer fristende for de som har spilt lengre, vil flere masserek-stammer få erfarne spillere hos seg og jeg vil da støtte utsagnet ditt.
 
Sist redigert:

Johan j1234

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
64
Flott lista Jazcan :jfornøyd:

Vil bare nevne at dem fleste VS-spilleran i k54 innafor min radius er speida og under kontinuerlig farming så ikke sikker på kor god dem egentlig e :jkul:
 

-TK-

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
250
Jepp, du er ikke alene der Johan :)

De er vel ganske snart borte - Håper jeg.
 

DeletedUser

Guest
Flott lista Jazcan :jfornøyd:

Vil bare nevne at dem fleste VS-spilleran i k54 innafor min radius er speida og under kontinuerlig farming så ikke sikker på kor god dem egentlig e :jkul:

Kan nok stemme det... Fikk en invite fra dem helt uten videre. Det kan tyde på at de er litt desperate :)
 

DeletedUser

Guest
Desperat og Desperat fru blom

Virus vasker og kikker medlemmer som de ikke vil ha og sjekker mot stats hvem vi ønsker..
Lagde et skriv til bruk av disse og oppfordret ledelse å finne gode spillere til å erstatte noobs som ble med i starten..

Nå er det strenge krav til rekk..

Så vet ikke jeg om det er uvanelig eller ei..
Desperat er vi ikke og kravene er strenge..

Fikk du brevet stod der fremdeles at du måtte søke : )
Vi er godt igang og barnefeilene er over..

Koz dere på Tribal Wars

Hilsen Virus Leder
 
Topp