UKE 31 - Nofjon1

Royal Flush

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
16
Introduksjon

Som en aktiv spiller og en PR-Hore har Nofjon1 utmerket seg både godt og vondt på Tribalwars sammen med sine støttespillere i hans grunnlagde stamme Blades of Steel. Han imponerer verken i MBa eller hans krig mot de gråe, onde barbar landsbyene. Men det som gjør Nofjon1 til en interessant spiller er først og fremst for hans krigføring og propaganda, noen beundrer den, andre avskyr den. Vi skal se nærmere på Nofjon’s krigføring og historie i dette intervjuet. Kos dere.

Intervju

Hvor lenge har du spilt Tribalwars og på hvilke domener har du spilt? Fortell oss også litt om din historie.

Jeg har fiklet litt på .net før .no startet, og er fortsatt litt av og på der inkognito. Hvem og hvor er derfor det samme. :) På .no så har jeg vært med nesten siden starten. Kom vel litt senere i gang på grunn av jobb, men ble etter hvert leder for TTT (Tectonic) i V1, under nicket Nofjon1. Kort tid etter fusjonerte vi med RoEm, som var under ledelse av stifteren, Maximus2105. Vi var da den ledende stammen i vårt kontinent. Jeg overtok som de fleste vet også ledelsen i denne stammen, når Max. ga seg. RoEm ble en betydelig stamme i V1.
Selv ble jeg bannet i V1 for multi. Det skjedde den dagen RoEm gikk til angrep mot BOL. Jeg satt vel da med de 5 største kontoene i RoEm. Dette var ikke bevisst juks, men kontoer etter folk som hadde sluttet, eller gått til V2, som da var kommet i gang. Jeg restartet under nicket Noffe, og anket saken. Tro det eller ei, men jeg fikk kontoen tilbake og skulle kose meg med BOL krigen da lyn og torden knuste alt av datautstyr hjemme hos meg. Krigen var dømt til å gå galt for RoEm `s del, da jeg også i tillegg ble permanent bannet for annen gang. Noffe kom i gang igjen i V1 i stammen ODIN, som også kriget mot Bl.a. BOL.
Det var en liten stamme med heftige fighter mor "Goliat" BOL. Her fikk jeg også muligheten til å møte andre spennende krigere som Reisverket, Nadel og andre. Etter en stund gikk flere av oss lei av å stange mot BOL sine fronter, og vi ga oss til fordel for V3 og BoS som hadde vært planlagt en måned før V3 startet. Nå spiller jeg i BoS i V3 og i tillegg i vinnerstammen i V4. Hvem dette er vil vise seg senere ;) Alt i alt har jeg vel spilt TW ca 3 år og hatt ledende roller i ca 2.

Tribalwars er et rimelig ukomplisert spill hvor det brukes flere og flere unike teknikker og taktikker for å knekke motstanderen. Har du noen tips til ikke så erfarne spillere?

Ja, det har jeg. Hold en lav profil, og ikke lov halve verden juling på fellesforum. Da blir du skutt på. Tenk tropper. Ikke gå i "poeng-fella" og fokuser på dette. Tropper og mur vinner kriger her, og muren skal seff være på max. (20) Se på kartet, hvem du har rundt deg, før du velger stamme. De andre i stammen kan kun hjelpe deg hvis de er i nærheten.
Rendyrk byene dine i rene angreps og forsvarsbyer. Finn ut hvilke tropper som tilhører hva, og hvor mye du må ha av hver. Fortsatt ser jeg alt for mange sende spyd, sverd og bue i angrep. Det funker ikke. Bygg mist to, gjerne tre forsvarsbyer for hver angrepsby.

Tribalwars er også et lite samfunn for hver og en av oss finner venner. Kan du navngi og beskrive noen spillere som har hatt stor betydning for deg og kanskje en liten historie mellom dere?

Hmmmm.. Det er mange som bør nevnes da. For mange til å nevnes her, men følgende må frem:

Reisverket: (Odin V1 og BoS V3) Hehe.. Strategen Reisverket (RV). Han har knust stammer, og sammen med meg bidratt til et vanvittig propagandashow her på V3. Alt er seff isenesatt, og ofte har det være et mål med opplegget. Vi har ledd mye sammen. RV er også en meget habil spiller.
Nadel: Startegen og klartenkeren fremfor noen. Det er ikke alle som motsir planene til Nofjon1 og slipper lett unna med det. Nadel er en av de få :) Strategisk er han en av de aller beste i TW. Synd han nå har sluttet, men vi jobber med saken. :)

Nghakski/Aleksandra: Ekteparet. Grunnleggerne av Odin i V1 og naboer og lederkollegaer i BoS i V3. Det ikke Aleksandra har styring på, er lik nada. Full oversikt. Masse artig med disse.

Rommel: Både den nye og den gamle Rommel har jeg hatt mye gøy med. Den nye ble et massivt offer for vår propaganda. Etter en intern uenighet hos oss, stakk han etter hvert til en annen stamme. Vi redigerte litt post og "lakk" dette ut, slik at han ble kicket som spion for BoS. Beklager Rommel. Vi kan være fæle.

Tja. Mange kan nevnes. Vil også påstå jeg har mange venner blant våre fiender. Noen er jeg på lag med i en verden og fiende med i en annen. Det er mange "pro" spillere her med en utrolig sporty holdning, som det er artig å måle krefter med. Tro det eller ei, men jeg har venner både i Yakuza, HZ, TDH og mange andre stammer, for kun å snakke om V3. Det vrimler av flotte spillere her, som i tillegg har en god porsjon humor. Dette i herlig blanding med en haug med n00bs gjør dette artig :

Har du noen minner fra verden 3 som du kommer til å huske når eventyret er over?

Ja gjett... Den råkjøringen vi har hatt på propaganda siden har skapt mye rart, både positivt og negativt. Her er det mange minner. Mange skjønner at det er propaganda. Andre ikke. Herlig BoS og alle krigene som har gått og som fortsatt raser har skapt mer enn en utfordring på ledersiden. Jeg er nesten litt overasket at BoS fortsatt er nr. 2 etter alt dette. Egentlig fortjener både BoS og hele V3 litt andre fronter og kriger nå. Det blir veldig ensformig i lengden.
Underdogsene. (HZ, Yakuza, TDH, Rebels) Spillere som er minst like svære i kjeften som meg, men som også har spillerkvaliteter som står i stil. Har ledd mye sammen med dizza. Yakuza må vel nevnes separat. Disse kan spillet og har gode kvaliteter. Propaganda spesialister er de også. De er f.. meg irriterende gode på å dodge, snipe og beregne. Har ledd mye sammen med Shaman Matozan de sene timer. Jeg vil også huske mange enkeltpersoner, som jeg nok også vil ha kontakt med RL. Her finnes alt, fra alle sosiale lag.

Flott og høre, Tribalwars har nemlig skapt flere vennskap i det virkelige livet, men på hvilken måte tror du har påvirket verden 3?

Tja. Så beskjeden som jeg er mener du? :Som grunnlegger og en av lederne i den største/nest største stammen, så setter du automatisk en standard for mye, både på godt og vondt. Alle skal jo måle seg opp mot en slik stamme og helst gå forbi Nå har det seg jo også slik at mye av det propaganda fjaset på fellesforum, garantert har endret diplomatilistene hyppig hos mange.
I de fleste tilfeller ble nok BoS lyserøde, men vi ønsket på et tidspunkt også litt action. Dog ikke riktig så mye som vi fikk. Det ble i overkant mye. Min spillestil og også lederstil, skaffer meg svært mange lojale krigere, men uungålig også noen bitre fiender. Slik vil det seff. alltid være.
Jeg tror også at jeg siden starten i V1 og frem til nå har lykkes med å skape en god del prospillere. Ser mange på toppen nå, som var rekrutter i RoEm i V1 Jeg har nok vært med å prege V3 ja, og den har også preget meg som spiller.

Ville nok ikke beskrevet deg som beskjeden, men når vi først snakker om din grunnlagde stamme Blades of steel, har du noen øvrige stammer på hjertet som du ønsker og kommentere?

Jeeee. Det er mange. Jeg har valgt å legge ut utdrag fra BoS news. Dette sier vel alt.

BoS ved Reisverket, har tatt kommandoen over H.V.E
BoS inngår ally med [R].
BoS har inngått ally med =O.R=.

Et tett og strategisk allianse samarbeid er opprettet mellom =O.R=, [R], E-BoS og BoS. Stammene skal ha mange felles forum. Vi forventer mye av samarbeidet =O.R= og SFI oppløses og elitestammen BoD ble etablert som vår nærmeste allierte.
K44 blir fullverdig medlem av Hyper. Vi ønsker våre nye partnere velkommen til alliansen K44 trekker seg fra alliansen mellom BoS og K44 har blitt så sterk at stammene merger inn i BoS. De blir nå Blades of Steel og Blades of Steel 2, og styres av den samme ledelsen. Altså i prinsippet fungerer disse nå som en og samme stamme. BBN merger inn i Blades of Steel TD-Es største spillere går inn i BoS, og TD-E får IAP med oss. Samme dag går også de 10 beste fra Ghetto som bor i eller ved vårt kjerneområde inn i BoS.
HZ, Rebels og TDH erklærer krig mot Blades of Steel, og sammen med bl. a. LnD, Yakuza, Usens, SR og andre er v3s første verdenskrig et faktum. Med andre ord; Nå starter moroa! Flere kan sikkert nevnes, men disse husker vi :

Hvorfor ble Blades of Steel* opprettet?

Som et resultat av de merges etc, jeg nevnte tidligere. To stammer er et "must" for å huse alle. Kjærnen her er K44 spillere. En flott gjeng som kjemper heltemodig ved vår side.

Fra hva jeg har erfart med deg så ser det ut som du har en ganske rolig og defensiv personlighet, tror du dette har hatt noen betydning for medlemmene og diplomatiet til din grunnlagde stamme, Blades of Steel?

Ja, det tror jeg. Vi forsøker å skape selvsikkerhet og broderskap, og da har det ingen hensikt og bare gå på. Sammen med svært dyktige og engasjerte ledere, har jeg egentlig, beskjedent nok, det samme inntrykket i alle stammene jeg har ledet. En leder å i tillegg til å kunne krige og vurdere strategi, få folk med seg. Ellers er man fortapt.

Vel, ikke like rolig var du når Reisverket ble sperret. Her sier du nemlig at både du og Reisverket slutter, men du har ikke sluttet og ryktene sier at Reisverket har tatt over en annen konto. Beskriv situasjonen.

Vi blir nok ikke lenge i V3 noen av oss. Tidsklemma er reel, men både RV og jeg er meget tilpassningsdyktige og dukker opp igjen. Det er ikke tull at vi sluttet i V3, men dere vet hvordan det er. Mye artig kriging. :) For egen del satses det nå mest i V4 og ryktene sier at RV klør litt i fingrene også. Nå er det slik at ingen vil kommentere det mer enda. Hvem vet? Jo noen.. ;)
 

DeletedUser

Guest
Godt lesestoff. Men Nofjon, jeg tror du avslørte nicket i v4 på fellesforum for ikke så veldig langt tilbake i tid..:eek: Eller så har jeg hørt av noen andre, who knows...
 

DeletedUser

Guest
Godt lesestoff. Men Nofjon, jeg tror du avslørte nicket i v4 på fellesforum for ikke så veldig langt tilbake i tid..:eek: Eller så har jeg hørt av noen andre, who knows...

Tror ikke det. Har derimot slengt ut et par feller og feil hentydninger da :)
Det er allerede at par som har blitt plaget i hjel og blitt beskylt for å være meg.. lol. Må være frustrerende. :rolleyes::D
 

DeletedUser

Guest
Vent litt nå, er det ikke et kompliment å bli tatt for å være Nofjon1? :confused: Og jeg som var så glad og fornøyd da det var en som trodde jeg var Nofjon1! :eek:
 

DeletedUser

Guest
God underholdning dette her :)

Gleder meg til flere intervjuer!
 

DeletedUser

Guest
Kinky og Arnold, nå er jeg sikker på jeg vet hvem det er.

Dream Team. Blir spilt duo av noffe og reis. :D

Fin lesing, var på tide at dette ble satt i gang:)
 

DeletedUser

Guest
Kinky og Arnold, nå er jeg sikker på jeg vet hvem det er.

Dream Team. Blir spilt duo av noffe og reis. :D

Fin lesing, var på tide at dette ble satt i gang:)

Si hvem jeg er da, jeg ble voldsomt nysgjerrig nå! :rolleyes: Skriv det her så fort som overhode mulig!
 
Topp