Besvart V12?

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Helgebonus og nattbonus fra 0 til 10 første seks måneder, og limited hauls.. Ja takk (angel)
 

DeletedUser

Guest
Innstillinger som gjør det lett for nye spillere. Stemmer derfor for;

  • No hauls
  • Raskt voksende gråbyer til ~5 000 byer, så man kan adle gråbyer og ikke spillere
  • Nattbonus
  • Speed 1

Hadde vært artig om vi hadde fått en verden som gråbyene blir fullt utbygde, det har vi aldri hatt på tw.no, gir gråbyene litt power og en annen taktikk.

Ikke helt sant. Gråbyene på V1 vokste opp til 12355 de første månedene. Jeg husker ikke nøyaktig når det ble endret på det, men gråbyene i kjernekontinentene var fullt utvikla :D

ny verden bør åpnes pga så mange avsluttes nå ;)

Hva, nå tuller du? Det er kjempemange verdener som er oppe og går! Jeg mener, vi har....

  • V1... som er stengt for nye spillere.
  • V3... som er stengt for nye spillere.
  • V4... som også er stengt for nye spillere!
  • V10... som kanskje burde vært stengt for nye spillere!
  • V11! Der kan man spille!
 

younameit

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
71
Innstillinger som gjør det lett for nye spillere. Stemmer derfor for;

  • No hauls

Hmmm... På HP3 var det no haul, og det var meget fint, men viss man da man setter seg inn i rollen til en nybegynner;

Satser poeng, og lite tropper.. mister alle ressursene og blir farmet...
Viss det skjer tar det jo evigheter å bygge seg opp viss man ikke har en stamme, og det er ikke alle som aldri har spilt før som har!
Så limited haul er jeg med på, men da må førstegangsspillere lære det seg.. viss det ikke er et oppdrag i starten, burde det være det :)

Men med no haul er det vanskeligere å byge seg opp viss man er blitt clera!

I tillegg så var det satt opp antall ressurser pr time når det var no haul!
Som gjorde at det gikk fortere i starten, noe som er nødvendig mener jeg! Men la oss si at verden har varet i 1 år og folk har 300 byer... med ganske høy ress pr.time er det lett å booste byer opp, og å ha kjapp gjenoppbygging av nukes og deff byer!


Er litt vanskelig å tenke seg hvordan ting blir siden det er noe nytt, men det er iallefall det jeg tror kan skjer :cry:
 

younameit

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
71
:mehe:

Men uansett mister man tropper det lille man har, og man kan miste bygninger til katapultene.

Er også mange førstegangspillere som gir seg bare de blir angrepet og føler de ikke gidder å spille mere
 

younameit

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
71
1 uke nybegynner beskyttelse, men når den er over kommer jo folk til å ha enda større nukes å angripe med!
vanskelig å sette en grennse der de som har spilt før ikke rekker å ha forstore nukes inne beskyttelsen går ut..

Men med store gråbyer ville jo de blitt et lettere mål enn de som vokser sakte og er første gangs spillere..


Personlig vil jeg har store gråbyer og viss det skal være noe; limited haul!
 

DeletedUser

Guest
Fordelen ved limited hauls og ikke no hauls for nye spillere er...?
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Ganske kort.....innstillinger som v2 pluss nattbonus fra 00-08. Oppstart av ny verden rett etter sommerferien.
 

younameit

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
71
Fordelen ved limited hauls og ikke no hauls for nye spillere er...?

Fordi da har man muligheten til å kunne bygge seg opp igjen etter å ha blitt angrepet.
siden det er i oppdragene når man starter på ny verden burde de også vite det. :)
 

DeletedUser

Guest
Fordi da har man muligheten til å kunne bygge seg opp igjen etter å ha blitt angrepet.
siden det er i oppdragene når man starter på ny verden burde de også vite det. :)

Bare dersom de har dodget så de har tropper å farme med. Ellers må man uansett vente på ressursene før man får opp nye tropper å farme med. Om det hadde vært no haul, så kunne de bygge bygninger eller tropper direkte, etter fritt valg, siden fienden ikke tok med ressursene.
 

younameit

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
71
men en taktikk som ble brukt på HP3 var jo å nuke med masse kattas og ta ressfelt..

TrAnXz ble jo satt tilbake flere dager pga nuking av ress felt!
 

DeletedUser

Guest
Glemte visst å svare her jeg.

Ja, YNI, men hvor mange nye spillere som ikke er stammeledere tror du vil bli utsatt for det? :)

Noe mer relevant hadde nok vært å sjekke på større verdener hvor det har vært gjennomført no hauls og sjekket hvordan det har utviklet seg.
 

DeletedUser

Guest
Nuking med cats kan sette deg tilbake flere dager uavhengig av om det er no haul, limited haul eller "vanlig" (hva kaller man det? Full haul elns?).

Uansett innstillinger, så vil det være eller utvikles teknikker og strategier som er ment til å ødelegge og sinke motstanderne mest mulig. Det vi er ute etter er ikke innstillinger hvor spillerne ikke risikerer å settes tilbake flere dager, det er jo et krigsspill tross alt.
 

younameit

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
71
Sant nok wynja, men ønsker flere spillere, og da er det jo bra med treige verdner med masse folk, og det er ikke masse aktiv folk atm, så noen må jo være nykommere, og det er de jeg ønsker å beholde :)
 

DeletedUser

Guest
Så forklar hvordan limited hauls får til det bedre enn no hauls, med bakgrunn i de siste argumentene i tråden :wink:
 
Topp