V20 - Faktabørsen

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Rank 2 istedet for fordi de har brukt mye pp :p gir
Ingen mening(clapping)

jo. de har blitt spiket. og bruker pp for å ikke falle bak. Er jo easy å gjennomskue det. Bare å spørre dem hvor mye pp som har gått med, grunnen til at de ikke er rank 1 er på grunn av dårlige farmemuligheter, pp kan ikke gjøre opp for 10 gråbyer innenfor rekkevidde av 25 min :p
 

Johan j1234

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
64
Du svarer ikke på noen av spørsmålene jeg stiller...

Kan gjøre det for deg :)

Dere er verken overlegne eller urettmessig overlegne.
Artig måte du framstiller ting på må jeg si. "Naboene taper dyrebare ressurser" som om dere ikke gjør det samme.
"Er det slemt å gi naboene våre en sjanse til å bli våre venner i stedet for å få drømmen om v20 knust etter et par uker?"
Er rent komisk hvordan du prøver å vri det til at din eneste grunn for å sende restartmails er for å hjelpe han du sender den til. Er jo klart bare et forsøk på å få en lettere start og venner har jeg absolutt ikke troa på er målet ditt med en restart mail. Du kunne spart deg den lange tragiske bortforklaringen.
Eneste grunnen til at dere sender restartmail er for å få en lettest mulig start. Blir for tullete å påstå noe annet :p
 

DeletedUser

Guest
Fakta er at det er 109 LK på verdenen og at jeg sitter med en grei andel av de! :)
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Latterlig å se på folk slenge dritt om restartsmails som at det ikke er fair. Dere har sikkert alle gjort ting som er langt værre enn det der selv..

Har både sett, og sendt restartmails, som er langt mer provoserende enn det der.
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Latterlig å se på folk slenge dritt om restartsmails som at det ikke er fair. Dere har sikkert alle gjort ting som er langt værre enn det der selv..

Har både sett, og sendt restartmails, som er langt mer provoserende enn det der.

Vel at noen i stamme skulle støtte det, forundret meg ikke da.

Folk som sender det er bare redd for litt mostand, redd for å faktisk bli ydmyket av noen som på papiret skal antas å være svakere. Synes slike mails er trist, er ikke rart folk forsvinner fra .no, når folk skal holde på å true dem mot en ny startposisjon, kanskje de får dårlig inntrykk av den mailen og slutter med en gang? Er ikke slik det skal være.
 

Shining wolf

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
68
Fakta er at det er 109 LK på verdenen og at jeg sitter med en grei andel av de! :)

skal da ikke mye til når du ligger i ett gullområde,du ser jo fort at det blir et stort skille mellom de som ligger i midta og de som er blitt skyvd om,så vente ett par uker så har vell de blitt andre boller ;-)
 

Johan j1234

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
64
Har selv sendt restartmail på tidligere verdener og synes poenget med de er helt greit. Det jeg kritiserer er den tullete bortforklaringen.
 

DeletedUser

Guest
Har verken sagt at det skal mye til eller at det ikke blir andre boller senere. Bare påpeker at jeg er fornøyd med min egen start uavhengig av posisjon og at jeg elsker LK <3
 

Shining wolf

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
68
Har verken sagt at det skal mye til eller at det ikke blir andre boller senere. Bare påpeker at jeg er fornøyd med min egen start uavhengig av posisjon og at jeg elsker LK <3

hehe sant det :) er jo kjekt de,men det hemmer seg og ligge i utkanten ser man selv om man er erfaren eller ei :p
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Vel at noen i stamme skulle støtte det, forundret meg ikke da.

Folk som sender det er bare redd for litt mostand, redd for å faktisk bli ydmyket av noen som på papiret skal antas å være svakere. Synes slike mails er trist, er ikke rart folk forsvinner fra .no, når folk skal holde på å true dem mot en ny startposisjon, kanskje de får dårlig inntrykk av den mailen og slutter med en gang? Er ikke slik det skal være.

Nei. Du har misforstått. Restartmails sendes for å få flere farms.

Sliter med å velge mellom å tro at du gjør et dårlig forsøk på propaganda eller faktisk ikke vet hvorfor restartmails kan være nyttig.
 

DeletedUser

Guest
Slik verdenen er satt opp så er det absolutt en negativ ting å starte i utkanten ja. Svært enig i det!
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Kan gjøre det for deg :)

Dere er verken overlegne eller urettmessig overlegne.
Artig måte du framstiller ting på må jeg si. "Naboene taper dyrebare ressurser" som om dere ikke gjør det samme.
Hvis du leser restartmailen så står det jo opp til flere ganger at vi begge vil tape ressurser, men fordi vi er mer aktive enn naboene våre vil de tape mer enn vi vil. Så da bør de restarte.

"Er det slemt å gi naboene våre en sjanse til å bli våre venner i stedet for å få drømmen om v20 knust etter et par uker?"
Er rent komisk hvordan du prøver å vri det til at din eneste grunn for å sende restartmails er for å hjelpe han du sender den til. Er jo klart bare et forsøk på å få en lettere start og venner har jeg absolutt ikke troa på er målet ditt med en restart mail. Du kunne spart deg den lange tragiske bortforklaringen.
Eneste grunnen til at dere sender restartmail er for å få en lettest mulig start. Blir for tullete å påstå noe annet :p
Klart vi sender restartmail for å få folk til å restarte. Det sier jo seg selv! Jeg har heller aldri påstått at vi gjør det utelukkende for å hjelpe andre, hvor tar du det fra? Vi gjør det for å få flere gråbyer og færre aktive naboer, slik at vi kan farme mer og vokse fortere. Alt dette står i mailen. Ja, vi maskerer det og forsøker å få en restart til å virke mer forlokkende, men det gjør ikke argumentene vi bruker mindre sanne.

Folk som sender det er bare redd for litt mostand, redd for å faktisk bli ydmyket av noen som på papiret skal antas å være svakere. Synes slike mails er trist, er ikke rart folk forsvinner fra .no, når folk skal holde på å true dem mot en ny startposisjon, kanskje de får dårlig inntrykk av den mailen og slutter med en gang? Er ikke slik det skal være.
Jeg er ikke redd for noen som helst. Dette er et spill, hvorfor skulle jeg være redd? Jeg er taktisk lur, og jeg bruker kommunikasjonskanalene spillet har implementert til min fordel.

Hvis de slutter med en gang hadde de neppe holdt seg aktive uansett, og hvis mot formodning hadde vært litt aktive hadde vi bare endt opp med å adle dem, så hadde de sluttet av den grunn.
 

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Man holder heller ikke på med slikt tull, som å sende mails rundt for å gjøre omerådet bedre for dere selv, trodde dere holdt en viss standard. Men ser vel at jeg tok feil. Jeg bruker aldri slike metoder. Ser ikke helt vitsen med det heller.

vel, dere har mista litt tropper, pga spikinga til naboene. Eneste grunnen til at dere innehar RANK 2 ikke 1. er fordi dere bruker mengder pp, rett meg gjerne om det er feil. men da vil jeg i såfall se poengloggen deres.

Hehe.. En restart-mail er ganske harmløs i forhold til visse andre ting.
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Hehe.. En restart-mail er ganske harmløs i forhold til visse andre ting.

Det skremmer da nye players. Ødelegger jo gleden av spillet til enkelte helt, er noe å ta med i betraktning, å skremme bort nybegynnere, er som å stemple seg selv som dårlige. Er relativt få jeg kjenner som holder på slik på tw. Rett og slett for at det ikke er nødvendig. En god spiller skal kunne klare seg gjennom startup på "hårda bud" og heller komme tilbake i midgame. Jeg kommer hvertfall aldri til å ty til så patetiske "triks" eller hva dere foretrekker å kalle det.

@HolyMother - En restart-mail er ganske harmløs i forhold til visse andre ting.

Vel en restart-mail er vel heller ingen harmløs ting, da .no trenger players, og man får ikke players av å skremme de bort. Er selvsagt ting som er værre, men restart-mail får flest effekter på .no på sikt, etter min mening og hva disse restartmailene har bevist.
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Etter årevis med samme restartmail-teknikk har jeg oppdaget følgende mønster:
  • Helt ferske spillere som velger å svare på restartmailen min blir som regel ganske glad for advarselen og starter velvillig på ny. De som ønsker hjelp holder jeg kontakten med så lenge de er aktive, og lærer opp.
  • De som har litt erfaring fra noen tidligere verdener nekter som regel å restarte i starten, men gjør det etter litt overtaling / så fort de ser at de ikke kan holde følge. Noen få av dem benytter seg deretter av tilbudet og holder kontakten med meg, slik at jeg får lært dem litt opp.
  • De som har enda litt mer erfaring og tror de er dritgode - sånne som deg Stian (tydeligvis) - blir fornærmet og synes vi er teite, latterlige, feige og arrogante. De vokser i sitt tempo ved siden av oss, mens de klager til stammen sin om at området deres er så dårlig siden de ikke får noe ressurser. De blir gode adelsmål når vi får adelstog og de fortsatt bare har 1500 poeng.
  • De som er best i TW, og mest reflekterte, restarter umiddelbart, ettersom de forstår at to så gode spillere i samme område bare blir kjipt for begge. De vet at de kanskje kunne klart å henge med oss, men det ville betydd at begge våre kontoer på verdensbasis ville falt bak. Så de restarter.
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Det skremmer da nye players. Ødelegger jo gleden av spillet til enkelte helt, er noe å ta med i betraktning, å skremme bort nybegynnere, er som å stemple seg selv som dårlige. Er relativt få jeg kjenner som holder på slik på tw. Rett og slett for at det ikke er nødvendig. En god spiller skal kunne klare seg gjennom startup på "hårda bud" og heller komme tilbake i midgame. Jeg kommer hvertfall aldri til å ty til så patetiske "triks" eller hva dere foretrekker å kalle det.

@HolyMother - En restart-mail er ganske harmløs i forhold til visse andre ting.

Vel en restart-mail er vel heller ingen harmløs ting, da .no trenger players, og man får ikke players av å skremme de bort. Er selvsagt ting som er værre, men restart-mail får flest effekter på .no på sikt, etter min mening og hva disse restartmailene har bevist.

Regner med ikke du har tenkt til å farme nye "players" når NB går bort heller :)
 

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Men du skremmer dem da ved å sende incs også? Og vi trenger jo flere spillere på .no, så da er vel å farme dem like ille? :confused:
 
Topp