Besvart v23 - End Game

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
vet ikke hvor mye statistikk-siden er til å stole på, men den sier at v23 har vært åpen i 191 dager, dermed er ikke krav 1 oppnådd. 9 dager til, så kan vi se om resten av kravene er dekket. Og siden vinnerkravene er så klare, så faller som sagt End-game-reglene bort.
Noe mer du lurer på da?

Kan du henvise til dette krav nr. 1?
 

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Kravene som står IG, er jo for å VINNE verdenen.

Det er jo KOMPLETT latterlig at end-game ikke starter FØR verdenen er vunnet.

Hele greie er så bak mål. Enten så er det ikke klare nok end-game regler, eller så er det idiotiske regler som ingen skjønner. Steng verdenen..
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
v23:

870c68b31dea5e5c40e6805d83ba8afd.png


v18:

bf263d4ef7b1560551af0325fa48b99e.png



Kort oppsummert:

V23 mangler 4% for å vinne
v23 mangler 10 dager for å vinne

v18 mangler 4% for å vinne
v18 mangler 0 dager for å vinne

v23 er IKKE stengt?!?!
v18 er stengt.
 

HeLLoWeeN

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Vent 10 dager til, så burde V23 bli stengt. Levealderen på verdenen er ikke beregnet til å vare veldig mye lengre enn det uansett.

Inntil da, fortsett å adle som guder istedenfor å whine på forumet her...
 

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
ja, det kan jeg.
Krav for seier: Etter minst 200 dager må en stamme ha 83% av landsbyene.
du finner det her: Settings

Nå er det jo ikke SEIER de plaprer om?! Er end-game!! De siste gangene jeg har spilt så har end-game startet en stund FØR verdenen ble vunent, er jo meningsløst med eng-game når verdenen er vunent. Håpløst. Vrir dere unna
 

HeLLoWeeN

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Ut ifra hva jeg kan se på bildet som Chaos har lagt ut så er dette en endgame sjekkliste, altså at endgame skal starte etter at en av sjekkpunktene er oppfylt. I dette tilfellet er ingen av sjekklistene oppfylt, selv om verdenen er tilsynelatende vunnet.
Dakapo har tidligere sagt at "vanlige" endgame-regler ikke gjelder her, på grunn av at verdenen har et fastsatt vinstkrav (83% dominanse).
Jeg tror dere bare må bite i det sure eplet, smøre dere med litt mer tålmodighet, og vente de 10 siste dagene før endgame skal starte og nye spillere ikke lengre kan bli med på verdenen.

Jeg føler forresten med dere, det er ingenting som er mer demotiverende enn å adle "gråbyer" i to måneder før man endelig kan legge verdenen på hyllen.
 

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Problemet er at det IG står end-game sjekkliste, mens teamet selv sier at det er vinnerkrav. Og når det da i tillegg sies at vanlig end-game regler ikke gjelder ?!
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Så når verdener er så SMÅ, at de er ferdige før "end-game" starter, så dropper vi bare hele end-game da?

Latterlig, nå vrir bare teamet seg unna.. Alt for dårlig alt for dårlig.. blir helt oppgitt..
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Dette er jo aller mest synd for alle nye spillere som blir avbrutt midt i starten av deres nye spill da verdenen er vunnet.
 
Topp