Valgvake USA 2008

Hvem håper du blir ny President i USA?

  • Barack Obama Demokrat

    Stemmer: 21 87,5%
  • John McCain Republikaner

    Stemmer: 3 12,5%

  • Totalt antall stemmer
    24

jannas666

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Ok, legger inn en liten undersøkelse..hvem håper dere vinner Obama (demokrat) eller McCain (republikaner).

Hva synes du de skal gjøre ang:

Krigen i Irak

Krigen mot Terror

Verdensøkonomien
 

DeletedUser

Guest
Obama bør vinne...


Med tanke på krigen i Irak så burde de rydde opp etter seg.


Krigen mot terror, vel, det er jo de som er terrorister!


Verdensøkonomien, selge rumpa til Bush? Sikkert noen pengesterke arabere der.



Jeg fikk forresten mail fra McCain idag, var fra valgkampkontoret hans.
Hva synes dere jeg burde svare?
 

DeletedUser

Guest
Jeg vet for å være ærlig fint lite om Mc Cain og Obama, men jeg er positiv til Obama.

Mc Cain er en gammal mann, og kan nok dø i løpet av regjeringsperioden, og en sånn drittkjerring som Paling som president tror jeg ærlig talt ikke er så veldig positivt.

Ifølge propagandaen til DB.no virker det som om Obama kommer til å vinne, så om han vinner håper jeg han kommer til å bruke mer tid på å rydde opp i de korrupte stater, fremfor å leke Supermann.
 

DeletedUser

Guest
Jeg holder en knapp på Obama. Om han blir en bedre politiker enn den andre soppen er jeg ikke istand til å ta stilling til. Men han virker mere "moderat".

Krigen i Irak...tough question...å dra seg ut med umiddelbar effekt vil kun føre til kaos. Men en tilbaketrekking over tid som tar sikte på å stabilisere det såpass at det ikke blir et rent helvete der er noe de bør vurdere.

Krigen mot Terror... noe av det de driver med er jo faktisk positivt. Men de bør vokte seg vel fra å fremstå som et verdenspoliti som svarer kun til seg selv.

Verdensøkonomien...USA er egentlig konkurs og har vært det lenge. Problemet er at veldig få tørr innkreve gjeld som USA har. Og om det skulle gjøres ville det fått enorme konsekvenser utenfor usa også. Det de bør gjøre, og hele den vestlige verden forøvrig, er å senke forbruket på alt fra indusri,millitæret og til den jamne forbruker.
 

Sarsi9

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
2
Var på skolen i hele natt og fulgte med på valget. Er fortsatt trøtt -.-
 

dr.yes

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Bush var jo Republikaner....så det er sikkert mange som er lei dem nå:cool:
et lite sitat fra en i klassen min for litt siden
"det er jo økonomikrise i slutten av periodene Republikanere styrer"

gjøre noen endringer? helt klart
 
Reaksjonspoeng
3
Obama ligger omtre nt mitt mellom AP og Høyre. Det passer de fleste nordmenn perfekt.

McCain ligger alt for langt til høyre i politikken. Det passer kanskje amerikaneren, men ikke nordmennene.
 
Topp