Verden 4: Grense for antall stammemedlemmer

Kva skal vera maks antall stammemedlemmer?

  • 25

    Stemmer: 26 20,0%
  • 40

    Stemmer: 32 24,6%
  • 50

    Stemmer: 15 11,5%
  • 60

    Stemmer: 17 13,1%
  • 80

    Stemmer: 10 7,7%
  • 100

    Stemmer: 30 23,1%

  • Totalt antall stemmer
    130
Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Kor mange medlemmer skal det vera mulig å ha i samme stamme?
 
Reaksjonspoeng
3
Jeg regner med de fleste av dere som stemmer under 40 medlemmer er såkalte underdogs.

Bare for å gjøre det klart så er det mange negative konsekvenser av å ha medlemsgrense på under 40:

1. Det vil bli en myriade av understammer og familiestammer. Diplomati blir umulig.
2. Det blir generelt mye flere stammer som gjør at det er større sjanse for at man får altfor mange fronter.
3. Det vil ikke lenger være spesielt å være underdogs.
4. En annen konsekvens av pu nkt to blir at dersom du angriper 5 forskjellige spillere, så er det mye større sjanse for at de tilhører forskjellige stammer og dermed får du 5 stammer og krige med istedenfor 2 eller 1 hvis man har 80 medlemmer per stamme.
5. Noobsene kan ikke rekruteres inn i masserekruteringsstammer og de blir mer spredt. Noe som fører til at det blir vanskeligere å adle dem:cool:

Det e selvfølgelig noen gode konsekvenser av lav medlemsgrense også.
 

DeletedUser

Guest
Vet ikke om jeg poster riktig sted nå, men poster her uansett da det evt kan ha noe å si for hva man stemmer her .

Var noen som nevnte for meg at noen servere er satt opp slik at man kun kan støtte folk fra egen stamme? Bare lurte på om det kanskje kunne vært med i voten angående stammer.
Personlig synes jeg det kunne vært interessant og kanskje ville medføre en spennende forandring i forhold til de andre serverne på .no :)

/bolle.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
25 eller 40 er bra, spesielt med støtte kun innad i stammen :)

Stemte for 25 eg, men ser for meg at det har lite å sei kva grensa er. Blir berre fleire stammar i familiestammane, og underdogstammane er jo stort sett under 25 uansett.
Og å berre kunne støtte innad i stammen er vel lett å omgå eller? Er det ikkej berre å gå ut av stammen og inn i den stammen den du skal støtte er i, sende støtte og gå tilbake til din opprinnelege stamme? Må evt vere ein regel om at ein ikkej kan støtte før ein har vore 24 timar i stammen eller noko da ;)
Hadde vore bra saman med låst stammetilhørighet da, slik som på enkelte speed rundar :)
 
Reaksjonspoeng
1
Stemte for 25 eg, men ser for meg at det har lite å sei kva grensa er. Blir berre fleire stammar i familiestammane, og underdogstammane er jo stort sett under 25 uansett.
Og å berre kunne støtte innad i stammen er vel lett å omgå eller? Er det ikkej berre å gå ut av stammen og inn i den stammen den du skal støtte er i, sende støtte og gå tilbake til din opprinnelege stamme? Må evt vere ein regel om at ein ikkej kan støtte før ein har vore 24 timar i stammen eller noko da ;)
Hadde vore bra saman med låst stammetilhørighet da, slik som på enkelte speed rundar :)

Blir jo fryktelig tungvint å gå ut og inn av stammer hele tiden da. Låst stammetilhørlighet blir bare forferdelig :/
 

DeletedUser

Guest
Støtte burde kunne gis utad i stammen. Når man adler en by, sender man noen ganger gjerne støtte etter adelstoget slik at man beholder den byen man adler. Dette går jo rett til h'lvette om man bare kan støtte innad i stammen. I tillegg er det fryktelig tungvint :S

Lav stammegrense støttes :cool: Kjedelig når masse rekkruttene owner #1 24/7 i starten..
 

DeletedUser

Guest
Støtte burde kunne gis utad i stammen. Når man adler en by, sender man noen ganger gjerne støtte etter adelstoget slik at man beholder den byen man adler. Dette går jo rett til h'lvette om man bare kan støtte innad i stammen. I tillegg er det fryktelig tungvint :S

Akkurat det jeg og tenkte på ;)
 
Reaksjonspoeng
1
Støtte burde kunne gis utad i stammen. Når man adler en by, sender man noen ganger gjerne støtte etter adelstoget slik at man beholder den byen man adler. Dette går jo rett til h'lvette om man bare kan støtte innad i stammen. I tillegg er det fryktelig tungvint :S

Woah, det har jeg ikke tenkt på.
 

DeletedUser

Guest
Det blir lite svårare att behålla en nytagen by

So what?

Det är lättare att köra Sim City än att kriga men det betyder inte att folk inte vill kriga

Jag har spelat på såna världar tidigare och dessutom även varit admin på en och det har aldrig varit några problem

Tvärtom!

Mer positiv än negativ respons från de som spelar
 

DeletedUser

Guest
Er fullstendig enig i at man kan ha en lav stamme-grense og kun kan støtte egen stamme.
Dette gir spillet en ny dimensjon, slik som det er på .net w34 :)
Da blir de allierte nødt til å sammarbeide tettere ang sine fiender, og man bør tenke seg litt om når man bygger byene sine ;)
 

RDI-rsr

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
tror jeg gjør motsatt av alle og stemmer for 100. Synd det ikke er 200 som max. eller mere vil ha en verden som er mest mulig ulikt alle andre og om noen skal /vinne/ må stammene kunne ha flere medlemmer.
 
Reaksjonspoeng
1
tror jeg gjør motsatt av alle og stemmer for 100. Synd det ikke er 200 som max. eller mere vil ha en verden som er mest mulig ulikt alle andre og om noen skal /vinne/ må stammene kunne ha flere medlemmer.

Du mener at det er bra å vinne med å rekruttere en sjettedel av spillerne på en verden?

Jeg foretrekker å spille for å ha det gøy istedet for å spille for å vinne.
 
Reaksjonspoeng
3
Jeg synes medlemsgrense på 60-80 er helt greit. Alt under blir for høyt,alt over blir for lavt.

Å ikke kunne støtte folk utenfor stammen? blæh!
Det gjør det så og si umulig å holde på en by hvis den du adler byen fra har en viss hjerneaktivitet og et visst antall tropper.

Allierte har som regel forskjellige fronter, og dermed vil det å støtte være den viktigste delen av det å være alliert. Hva blir da vitsen med allierte? Hva er vitsen med allierte hvis man ikke kan støtte dem og man har forskjellig front?

Nei. Vi(ihvertfall jeg) holder oss til det vanlige vi.
 

DeletedUser

Guest
Jeg synes medlemsgrense på 60-80 er helt greit. Alt under blir for høyt,alt over blir for lavt.

Å ikke kunne støtte folk utenfor stammen? blæh!
Det gjør det så og si umulig å holde på en by hvis den du adler byen fra har en viss hjerneaktivitet og et visst antall tropper.

Allierte har som regel forskjellige fronter, og dermed vil det å støtte være den viktigste delen av det å være alliert. Hva blir da vitsen med allierte? Hva er vitsen med allierte hvis man ikke kan støtte dem og man har forskjellig front?

Nei. Vi(ihvertfall jeg) holder oss til det vanlige vi.

Allians får en helt ny innebörd eftersom man som stam måste förklara krig och anfalla för att kunna upprätthålla alliansen

Öppnare diplomati helt enkelt
 

DeletedUser

Guest
Jeg synes medlemsgrense på 60-80 er helt greit. Alt under blir for høyt,alt over blir for lavt.

Jeg forstod ikke helt den med alt under blir for høyt , alt over blir for lavt. Uansett er 40 en helt grei allrounder. 25 ville blitt en haug med familier å ta hensyn til , men så er det jo fordeler også med at stammen ikke dominerer en verden totalt , slik som vi ser på V1 og V2 (AriCa gjør det greit mot ELITE på V2 , men ELITE vil nok vinne en evt krig).
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp