Verden 4: nattbonus

Vil du ha nattbonus på verden 4?

  • Ja

    Stemmer: 68 54,4%
  • Nei

    Stemmer: 57 45,6%

  • Totalt antall stemmer
    125
Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Berre copy/pastar det eg skreiv i den tråden som blei stengt så vi kan få i gang diskusjonen ;)

For meg er det er heilt ubegripelig at folk faktisk vil ha nattbonus slik som den er no. Det einaste den gjer er at folk må vere lenger oppe om natta. Det som er viktig for ein forsvarar er å vere online når angrepa blir sendt, for å få tagga riktig, ikkje å vere online når angrepa landar. Om eg skal stacke, bounce, eller snipe så kan eg fint gjer det før eg legg meg. Det eg derimot ikkje kan gjer før eg legg meg er å tagge innkommande angrep som ikkje er sendt enda (obviously...). Så om ein eller anna rakkar sit oppe til 3 og sender eit angrep som landar hos meg kl 8 så har eg lagt mindre alternativ når eg loggar på.

Det den noverande nattbonusen gjer er at vanlege spelarar får mindre speletid. Men fordelen for natteranglarar er der framleis. Folk som ikkje ser dette kan ikkje ha mykje forståing av spelet.

Om nattbonus skulle hatt noko for seg, altså at eg skulle kunne sove bekymringsfritt om natta, så burde det heller vore forsvarsbonus på angrep som er sendt på natta ikkje på angrep som landar på natta.

Eg er uansett imot all form for nattbonus sidan det ikkje er likt for alle. Nokre har ein jobb som tilseier at dei er vakne på natta, andre ikkje. Nokre har ein jobb som gjer at dei kan vere online på dagtid, nokre kan ikkje det. Poenget er at folk sine føresetnadar for når dei kan spele er så utrulig forskjellige at å la reglar skulle bestemme når folk skal spele blir heilt absurd. Av same grunn er eg også mot "juleferie" og slikt tull. Om ein eller anna rundt meg faktisk ikkje har noko betre å finne på på julafta enn å spele tw, ja så skal han jammen få dei byane han evt tar av meg av rein medliding.
 
Reaksjonspoeng
1
La meg koordinere angrep mot deg som treffer klokken 21:00 på julaften, ville ikke det bli bra? :)

Ellers foretrekker jeg å våkne opp til mange incomings istedet for å måtte sitte oppe halve natta for å vente på dem :)

Go nattbonus!
 

DeletedUser

Guest
meg bold...
La meg koordinere angrep mot deg som treffer klokken 21:00 på julaften, ville ikke det bli bra? :)

Som sagt så ville eg syns det var kjipare om du sendte angrepa på julafta ikkje at dei traff da... ;)


Ellers foretrekker jeg å våkne opp til mange incomings istedet for å måtte sitte oppe halve natta for å vente på dem :)

kvifor skal du sitte oppe å vente på dei? Viss dei er på veg så er det jo berre å gjer det du må før du legg deg...
 

DeletedUser

Guest
Nattbonusen suger. Alt etter hvor langt unna fienden er, så mister du en masse kveldstimer hvor du vanligvis kunne sitte og sende angrep.

Men så må du passe på tidspunktene istedet, og legge inn årene ekstra tidlig på kvelden. Det er greit nok i begynnelsen av verdenen, når du stortsett konser på naboen, men senere i verdenen så blir du i grunn begrenset til å kun spille effektivt på dagtid og tidlig kveld.

Nattbonusen oppfordrer til clusterspilling og gråbyadling, siden du enten må ta det du rekker frem til før natten, eller vente til neste dag. Det igjen forsterker den negative effekten av nattbonusen siden du får en reisetid fra byene innerst i clusteret som må times for å unngå de kritiske mørke timene.

For alle som har jobb/skole og kanskje en fritidsaktivitet eller to, og kanskje også noe så sært som IRL-venner, så vil spilletiden bli svært begrenset med nattbonus, i forhold til uten.
 

DeletedUser

Guest
Nattbonusen suger. Alt etter hvor langt unna fienden er, så mister du en masse kveldstimer hvor du vanligvis kunne sitte og sende angrep.

Men så må du passe på tidspunktene istedet, og legge inn årene ekstra tidlig på kvelden. Det er greit nok i begynnelsen av verdenen, når du stortsett konser på naboen, men senere i verdenen så blir du i grunn begrenset til å kun spille effektivt på dagtid og tidlig kveld.

Nattbonusen oppfordrer til clusterspilling og gråbyadling, siden du enten må ta det du rekker frem til før natten, eller vente til neste dag. Det igjen forsterker den negative effekten av nattbonusen siden du får en reisetid fra byene innerst i clusteret som må times for å unngå de kritiske mørke timene.

For alle som har jobb/skole og kanskje en fritidsaktivitet eller to, og kanskje også noe så sært som IRL-venner, så vil spilletiden bli svært begrenset med nattbonus, i forhold til uten.

Hør hør! Kunne ikkje sagt det betre
 

DeletedUser

Guest
Enig med dommola og wynja.
Eneste nattbonusen(slik den er idag) førte til da jeg spilte server med nattbonus var at jeg satt oppe til typ 02:00-05:00 for å sende angrep.
Så i realiteten førte den til at jeg fikk mindre mulighet til å sove dersom jeg ønsket å få noblet noen byer,
da alt som kunne vært gjort mellom 18:00 og 02:00 måtte utsettes til etter 02:00.
Med andre ord så fikk jeg mindre valgmulighet når det kom til når jeg ønsket å spille og de timene som falt bort var ikke natta, men ettermiddagen\kvelden...
 

DeletedUser

Guest
Nattbonus: Nei takk!

Ille nok å ha lav moral, trenger ikke hjelpe folk mer enn det. Vil de sove trygt om natta kan de bare ligge langt bak alle andre med et par fulle defbyer, ingen som gidder prøve seg lell da.

Server med nattbonus = latsabbserver, kunne liksågodt blokkert alle angrep som lander mellom 24:00 og 08:00.
 

DeletedUser

Guest
Støtter begrunnelsene til Wynja og dommola, for å ikke ha nattbonus på v4.
Jeg kommer nok ikke til å sitte oppe til langt på natt selv, bare for å få sendt noen angrep som må treffe ETTER kl 08 om morgenen.
Jeg spiller kun hvis det ikke blir nattbonus, slik at man kan bruke kveldene til å sende angrep.
Ellers må nattbonusen endres drastisk...
 

DeletedUser

Guest
Nattbonusen suger. Alt etter hvor langt unna fienden er, så mister du en masse kveldstimer hvor du vanligvis kunne sitte og sende angrep.

Men så må du passe på tidspunktene istedet, og legge inn årene ekstra tidlig på kvelden. Det er greit nok i begynnelsen av verdenen, når du stortsett konser på naboen, men senere i verdenen så blir du i grunn begrenset til å kun spille effektivt på dagtid og tidlig kveld.

Nattbonusen oppfordrer til clusterspilling og gråbyadling, siden du enten må ta det du rekker frem til før natten, eller vente til neste dag. Det igjen forsterker den negative effekten av nattbonusen siden du får en reisetid fra byene innerst i clusteret som må times for å unngå de kritiske mørke timene.

For alle som har jobb/skole og kanskje en fritidsaktivitet eller to, og kanskje også noe så sært som IRL-venner, så vil spilletiden bli svært begrenset med nattbonus, i forhold til uten.

QFT :cool:
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp