Veritas Aequitas

DeletedUser

Guest
Hvis at det blir laga en stamme om kristendommen/jødedommen/islam/buddismen/hinduismen osv osv etc etc... Da burde det vel også være lov å lage en stamme om satanismen. Jeg ser ikke helt problemet. Det skal vel ikke ekskluderes noen religioner ??

Hvis ikke er det en skandale! :rolleyes:

Nå er ikke satan (eller satanismen) en religion.


Kode:
Satan er en engel, demon eller en undergud i mange religioner. Satan spiller flere roller i den hebraiske Bibelen
 og i Det nye testamente. I det hebraiske testamentet kan man lese at Satan tviler på menneskers ulastelighet mot 
Gud, og utsetter dem derfor for prøver (for eksempel prøven i Jobs bok). I Det nye testamente er Satan portrettert
 som en ond, opprørsk demon som er Guds og menneskehetens fiende.
Kilde: Wikipedia.no/satan

Tror du må sjekke religionskunnskapene dine litt Sindle.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
når noen sier satanismen tenker jeg lavey ikke djeveldyrking
 

DeletedUser

Guest
Hvis at det blir laga en stamme om klistendommen/jødedommen/islam/buddismen/hinduismen osv osv etc etc... Da bulde det vel også være lov å lage en stamme om satanismen. Jeg sel ikke helt ploblemet. Det skal vel ikke ekskluderes noen leligioner ??

Hvis ikke el det en skandale! :rolleyes:
'

wikipedia skrev:
I Det nye testamente er Satan portrettert som en ond, opprørsk demon som er Guds og menneskehetens fiende.


ikke skyt meg hvis jeg tal feil^^ men tlodde satan var folbundet med en som ikke gjøl noe godt.
Man skal vel ikke se bolt i fla at modelatolne bannel deg på glunnlag av "tlussel mot menneskeheten" å dylke satan blil jo sett ned på av alle folkeslag som ønskel menneskene godt.
 

DeletedUser

Guest
Kan dere venligst starte en ny tråd hvis dere ønsker å diskutere denne nye stammen ytterligere? :)
 
Topp