Viking-leirer

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Det er en normal innstilling for verdene som er relevante i denne saken - nemlig de som hadde vintereventen aktivert.
 

DeletedUser

Guest
Nei, jeg ga deg neg rykte fordi du kommer med et sykt usakelig "latterutbrudd" og ikke kommer med noe argumenter for din mening. Ditt neg rykte imot meg, det er barnslig.

Jeg er ofte barnslig av meg.. Ligger i min natur. Synd du ikke har noen innslag også :) Det er ganske artig ;)

Og hele poenget er jo at vi synes at forskjellen mellom aktiv og random/casual er stor nok, trenger vi virkelig en slik event i en fredsperiode for å gjøre forskjellen større? Svar på det du, Magic. Og vær moden og saklig, takk.

Moden og sakelig. Okei.
Forskjellen på aktiv og "random/casual" som du sier, blir ikke forsterket så mye som du vil ha det til. Virker som vikingbyene er som en gulrot dere skal få jage litt i fredstidene. Ha det litt moro. Men de mister også tropper i angrepene sine, noe dere kanskje kan utnytte nå som fredstiden er over? Eller er dere for random til å klare noe sånt? Det tar heller ikke lang tid for dere å finne 5-10 min og være med på moroa. Hvis ikke, så er jo det litt kjedelig.. men de som får litt tid til det, er jo heldige sånt sett. De må ha noe å gjøre i fredstidene de også :) Selvsagt ser jeg at det er lett å utnytte en slik situasjon mtp ODA og alt annet det medfører (vet lite om viking byer..), så forstår din frustrasjon når flere ikke kan være med. Men dette er noe alle kan være med på. Så det er kanskje en god tid for de som spiller "casual" til å ta seg 10 min ut fra sitt travle liv og ta en bit av kaka?


Og btw, jeg benyttet meg av leirene innimellom, så det er ikke kun for egen del jeg foreslår å avslutte denne eventen.

Så fint :) Kunne du ikke heller foreslått en undersøkelse for å backe opp det du kommer med her? For det ville hjulpet å vite hvor mange som mener dette.

Saklig nok for deg?
 

DeletedUser

Guest
Var det kun v12, v13 og casual som hadde dette aktivert?
Jeg tok det for gitt at alle spillbare verdener hadde det, ergo var bare v13 en av flere som hadde det, noe som ville si at dem var i undertall for antall verdener som hadde det aktivert mtp haulen. For vi er alle enige i at med limited haul, så tar det null og niks å fylle opp denne kvoten i denne eventen, så det er ikke det jeg prater om.

Det jeg prater om, er på v12, hvor det er normal haul og de mest aktive fikk opptil 80-100mio ress mer enn de ville gjort ved normal farming, med samme aktivitet som dem hadde resten av året. Det må også sies at vi har vel ikke kommet til 10stk engang som har medaljen for 100mio totalt sett på v12, så da er 80mio på litt over en uke, i ekstra fordel, rimelig stort. Er vi enige?

Ergo si at de mest aktive hadde 10mio pr dag, og dem som ikke har så mye å farme med, har kanskje 1mio. Ikke et urealistisk tall.
Da er det pr dag 9mio forskjell, som er litt i segselv. Så kommer denne eventen, og de mest aktive vil få oppe rundt 20mio, mens de mindre aktive kanskje 3-4mio. Max. Kanskje dem ikke logger på for farming i det hele tatt iløpet av jula, som er ei fredstid?
Og mine tidligere tall på 80-100mio forskjell i ekstra bonus på litt over en uke, stemmer. Enig?

Det skal sies at jeg farma rundt 5-10mio de fleste av dagene, så jeg går ikke under mest aktiv eller minst aktiv. Men jeg jobbet itillegg ca8-10t hver dag i jula.

Jeg synes ikke at denne eventen skal returnere på normal-haul-verdener. Forskjellen blir større. Dette er siste jeg orker å skrive om dette, før mods får fingern ut av rumpa for å komme med noe kommentarer. Lei av å gjenta megselv her.
 

DeletedUser

Guest
Greit, jeg kan si meg enig i det der Redswan, og beklager at jeg ikke visste det. Da trekker jeg tilbake det jeg sa, som selvfølgelig bare gjelder LH verdner.
 
Topp