Vise antall innlegg

DeletedUser

Guest
Det har vel vært noen som har kommet med dette forslaget før, men hva med å begynne å vise antall innlegg en bruker har under navnet? Eventuelt et slags rangeringssystem over tittel under brukernavnet som er avhengig av antallet innlegg.

Sist gang noen kom med dette mener jeg å huske at det ble slått ned fordi det kunne føre til spam, bare for å få en fancy tittel. Nå mener jeg at det er akkurat derfor det burde gjennomføres - det kan føre til litt mer aktivitet på forumet. For la oss være ærlige, det er ganske så dødt her på forumet for tiden.

Jeg er sikker på at våre kompetente moderatorer skulle kunne håndtere eventuell spamming som en følge av dette :)
 

DeletedUser

Guest
Støttes :) Hadde vært veldig flott med totalt antall innlegg av hver bruker, sånn at man kan se hvor mye personen har brukt forumet. Det er sånne opplysninger som strengt tatt ikke er nødvendig, men gøy å vite :p Vet at en kan gå inn på profilen og se antall innlegg, men det er ingen som gidder å klikke seg inn på alle profilene de ser. Dette gjør det mer lettvint, og hvorfor ikke? :)

Evt. totalt antall innlegg fra og med siste måned, eller noe sånt. Dermed starter selv nye forumbrukere på "bar bakke" :)
 

kenlar

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Anser dette som unødvendig så støttes ikke.

Er målet å øke aktiviteten på forumet så ville jeg sett på andre løsninger.
 

DeletedUser

Guest
Er det i det hele tatt "nødvendig" med avatarer eller signaturer? Eller "nødvendig" å se "Ble medlem den..."? Det er mye som ikke er nødvendig på forumet, og dette kunne faktisk være interessant :) Dersom du skal sile ut alt unødvendig er det en garantert sikker måte å nærmest fjerne all aktivitet på forumet til du står igjen med en side for ren informasjon, og da er det ikke et forum mer - det er en infoside ;)
 

kenlar

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Er det i det hele tatt "nødvendig" med avatarer eller signaturer? Eller "nødvendig" å se "Ble medlem den..."? Det er mye som ikke er nødvendig på forumet, og dette kunne faktisk være interessant :) Dersom du skal sile ut alt unødvendig er det en garantert sikker måte å nærmest fjerne all aktivitet på forumet til du står igjen med en side for ren informasjon, og da er det ikke et forum mer - det er en infoside ;)

Har registrert hva du sier :)
Men med fare for å gjøre denne tråden til en diskusjonstråd så lar jeg det ligge.

Støttes fortsatt ikke ;)
 

DeletedUser

Guest
Er det i det hele tatt "nødvendig" med avatarer eller signaturer? Eller "nødvendig" å se "Ble medlem den..."? Det er mye som ikke er nødvendig på forumet, og dette kunne faktisk være interessant :) Dersom du skal sile ut alt unødvendig er det en garantert sikker måte å nærmest fjerne all aktivitet på forumet til du står igjen med en side for ren informasjon, og da er det ikke et forum mer - det er en infoside ;)

Dersom man skal legge til absolutt alle funksjoner som "kunne være interessante" så hadde du heller ikke stått igjen med særlig mye forum, bare en haug statistikk og duppeditter :)
 

DeletedUser

Guest
Sant det :p Men jeg mener nå at dette kunne være en av de interessante tingene vi kunne sett oss råd til å ta i bruk :)

kenlar: Dette ER forslag og diskusjoner-forum, sant? :p Tror det passer bra med en diskusjonstråd der, det hadde vært en annen sak dersom det hadde vært spørsmålsforum :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg henger meg nok dessverre meg på de som har valgt å ikke støtte forslaget.
Jeg skriver ikke noen grunner ettersom de har sagt det jeg mener alt. :)
 

DeletedUser

Guest
Anser dette som unødvendig så støttes ikke.

Er målet å øke aktiviteten på forumet så ville jeg sett på andre løsninger.

Nå har vel samtlige forum jeg har vært på annet enn TW hatt en slik funksjon - og noen TW forum, som f.eks. .dk - så det virker jo som en generelt sett populær idé.

Men har du noen andre forslag da, for høyere aktivitet på forumet? Hvis du anser det som noe positivt da.
 

DeletedUser

Guest
Sant. Men det er viktig å nyte de små gledene i livet vettu! :)
 

DeletedUser

Guest
Er litt sånn at de som ønsker seg funksjonen (feks du) har tenkt over saken og gjør noe aktivt for å få den, mens de som ikke liker den eller ikke bryr seg så blir det mer *care*
 

DeletedUser

Guest
Vi har faktisk tatt dette opp. Vet ikke helt hva vi kom fram til, men det vil vel resultatet vise i nærmeste fremtid :)
 

DeletedUser

Guest
Det som er fint å unngå spam også er at man kan stille inn at f.eks poster fra off topic ikke vil gjelde..
 

DeletedUser

Guest
Hvis denne funksjonen skulle føre til mer spam så vil det jo være fordi folk vil få så høyt antall poster som mulig. Om off-topic er "skrudd av" så vil det bety at de må poste disse mindre seriøse postene i resten av forumet istedet.. :)
 

DeletedUser

Guest
Kan jo hende at man faktisk prøver å gi noe fornuftig svar da. Spesielt hvis moderatorene er flinke på å fange opp ren spam. Jeg mener, bare flere som sa at de enten støttet et forslag eller spørsmål ville jo vært en forbedring. Eventuelt ikke støttet, selv om da hadde det vært greit om man slengte med en begrunnelse på hvorfor.
 

kenlar

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Nå har vel samtlige forum jeg har vært på annet enn TW hatt en slik funksjon - og noen TW forum, som f.eks. .dk - så det virker jo som en generelt sett populær idé.

Men har du noen andre forslag da, for høyere aktivitet på forumet? Hvis du anser det som noe positivt da.


Når det gjelder TW om selve spillet og om forumet så har jeg noen ideer ja.. Noen har jeg kommet med tidligere, men responsen fra andre har vært noe lunken som er greit, men har ført til at jeg ikke kommer til å følge med noe mere på den kanten. Har også fortalt litt om hvorfor tidligere..

Men jeg må spørre om en ting, mener du at en av løsningene på å få økt bruk av forumet er å ha en "telle" funksjon? Vil virkelig det gjøre Per og Kari mer entusiastisk når det gjelder bruk av forumet?
Når det gjelder svaret så er det sikkert delte meninger om det.

Hovedgrunnen til at jeg er mot er at jeg mener man burde "få fingeren ut av stumpen" og se litt på hvorfor er forumet så dødt som det er samt i selve spillet.
Vil heller at man skal bruke energi på det som er "viktig" som f.eks.

- Markedsføring ingame for forumet (som er gratis når man gjør det gjennom selve spillet)
- Markedsføring eksternt for selve spillet
- At mods bruker tid på forumet og gir svar (snakker generelt her)

Kunne fortsatt men som sagt jeg gidder ikke mer.... den gleden der døde tidligere..

Men til slutt, beklager for negativiteten. Men føler at så mye annet er viktigere enn gimmik..
 

DeletedUser

Guest
Synes ikke dette høres ut som negativitet, men derimot konstruktiv kritikk.

Det med å delta i diskusjoner og være mer synlig aktiv på forum er noe vi kan jobbe mer med. Men dere er nødt til å ha i betraktning at vi jobber mye for dere uten at det er direkte synlig og at vi derfor allerede kan ha lommene ganske fullpakket og kanskje ønsker å fokusere på annet enn å delta i diskusjoner her på forumet.

Ble jaggu meg opptatt mitt i skrivinga med noe annet så må nesten poste som det er og legge til noe senere.
 
Topp