Why So Serious? byr opp til kamp!

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
Såeh... Siden ingen av dere småjenter tør å svare glitter på skype, så lurte jeg på om fredag 18/11 passer for WySoSe.

Tør dere eller tar dere det for alvorlig?

Jasså, så Kathoga har ikke snakket med dere om dette?
18/11 hadde passet for oss, hadde vi bare fått reservert en server så skulle vi gjerne tatt dette.
Syns atme det er merkelig at ikke dere har tatt opp dette med meg, siden jeg har fått null meldinger fra Glitter på skype. Faktisk er det vell Glitter som ikke har turt å svart meg.

Om vi så er for serriøse funker det fett, for vi vinner i bøtter og spann. Kansje en grunn for at dere ikke er det? Spørsmålet er trossalt stilt til leser, og ikke skriver
 

DeletedUser

Guest
Siden ikke alle her i verden innehar tilstrekkelig ordforråd eller egenskaper innenfor setningsoppbygging tyr enkelte folk til konsulenter, det er det jeg er, en innleid tredjepart som fører en dialog for mine arbeidsgivere.
Mine arbeidsgivere er et speedteam som foreløpig ikke har noe navn, men jeg vil velge å tro at den større delen av forumets lesere i løpet av dette innlegget har gjort seg opp en mening om hvilket speedteam det er snakk om.

Presentasjonen var da unnagjort, og oppgaven kan herved offisielt starte. Fra nå og frem til et foreløpig ubestemt tidspunkt snakker jeg på vegne av dette speedteamet og kan derfor også kontaktes ved spørsmål eller andre henvendelser.



Jasså, så Kathoga har ikke snakket med dere om dette?
18/11 hadde passet for oss, hadde vi bare fått reservert en server så skulle vi gjerne tatt dette.
Syns atme det er merkelig at ikke dere har tatt opp dette med meg, siden jeg har fått null meldinger fra Glitter på skype. Faktisk er det vell Glitter som ikke har turt å svart meg.
Vil anta du mener at Kathoga skal ha snakket med oss om hvilke kanaler vi skal benytte ved forespørsler om mulige tidspunkt for en duell innen speed, dog er dette noe uklart.
Det er slik at Kathoga skal fortelle oss at vi skal kontakte deg?
Dersom dette er tilfellet venter jeg på en beskjed fra Kathoga angående dette for så å komme tilbake til den aktuelle kanalen.

Forøvrig, jeg ønsker gjerne å vite hvilke momenter som tilsier at dere skal kunne kritisere oss for å ikke ha kontaktet den riktige kanalen når dere selv ikke henvender dere til den riktige kanalen med den informasjon dere skal komme med? Det er beklagelig at en slik situasjon har oppstått, men jeg velger å legge det fulle ansvaret for dette over på deres skuldre.
Dette føler jeg at jeg kan gjøre med tanke på at det fra starten av diskusjonen om en duell mellom dere og det speedteamet jeg her representere har vært klart og tydelig hvilken kanal hos oss som fortrinnsvis skal kontaktes ved spørsmål eller henvendelser. Vel og merke frem til nå, da jeg nå har overtatt denne rollen, for så å videreformidle dette til mine arbeidsgivere.
Grunnen til at jeg nå må være et ekstra ledd i prosessen her kommer jeg tilbake til siden i innlegget.


Om vi så er for serriøse funker det fett, for vi vinner i bøtter og spann. Kansje en grunn for at dere ikke er det? Spørsmålet er trossalt stilt til leser, og ikke skriver
Det er vel og bra, men hva man spiller i bøtter og spann er for meg uvisst, kan du vennligst utdype dette for meg og eventuelt andre skuelystne?
Videre er det da uklart hvorvidt du henviser til oss som mindre seriøse eller som vinner av færre av, ja det man spiller i bøtter og spann, enn dere. Ønsker derfor også en utdyping angående dette.

Som jeg nevnte tidligere er ikke alle så heldige at deres ordforråd eller egenskaper innen setningsbygging er særlig gode, og derfor tyr de til konsulenter. Det er nettopp derfor jeg er blitt leid inn her, og derfor også dere burde vurdere å anskaffe dere en konsulent, dette menes kun som konstruktiv kritikk fra en yrkesaktiv konsulent. For hvilket spørsmål du her henviser til er svært uklart, vil anta dette kun er tillagt informasjon som virket veldig bra i hodet ditt, men kun er nok et eksempel på viktigheten av korrekturlesning.

Det var i denne sammenheng jeg ble forespurt om muligheten for at tegnsetting og setningsbygging tenkes gjennom mer nøye før innlegg postes, samt muligheten for en ny gjennomgang av barneskolepensum innen dette kan gjennomgåes for dere av en konsulent.



På vegne av et navnløst speedteam
- En Innleid Tredjepart
 

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
Fair enough at ikke jeg har det beste ordforrådet, men å klare å ta ut informasjon av en tekst er vist ikke alle gode til heller. Da tenker jeg selvfølgelig på at du ikke skjønner uttrykket "Vinne i bøtter å spann". Siden det ikke virker til at du skjønner denne metaforen kan jeg godt gå mer spessifikk inn på hva det betyr, men i bunn og grunn mener jeg å tro at dette bare er for å være kværulere, og leke tøff med at du er så mye bedre til å skrive enn alle andre på denne jord.

Tok nok litt lett beskrivelsen da jeg håpet at dette navneløse speedteamet faktisk hadde snakket med hverandre, noe som ser ut til å være feil. Tidligere denne uken snakket jeg med Kathoga og sa at vi ikke hadde fått booket en serverer (Pga. Are som bare vil komme til å beskylde meg for å ikke tørre å spille mot dere gidder jeg ikke skrive grunnen her og nå, forså å måtte svare på masse spørsmål av Are). Dette vil jeg se på som en selvfølge at blir snakket om, men som sagt, jeg tok vist feil. Har nå skrevet dette direkte til Glitter, og vi snakker (i det bittesmå) om andre muligheter for å få ordna noe liknende av hva denne tråden handler om.

At ikke vi har kontaktet riktige personer er nok riktig, ja, men siden ikke jeg har fått noe melding angående dette på skype har dere også kontaktet feil person, om dere ikke bare har innbilt dere at meldingen er sendt. Iom. at dere da ikke har kontaktet riktig person kan jeg si at dere har kontaktet feil person, til tross for at vi har gjort det samme.

Håper jeg husker å svare på det meste i farten. Ha en ellers fin dag!
 

DeletedUser

Guest
Jeg er kjent med uttrykket du regferer til, og burde selvklart forstått - med tanke på karrakteren på deres tidligere uttalelser her på forumet - at det var i den meningen du brukte de ord du brukte. Så jeg ønsker derfor å komme med en beklagelse.

Videre var det helt klart også tenkelig at dere var i besittelse av både bøtter og spann av en slik størrelse at spilling av en eller annen form skulle kunne være mulig å utføre, da i disse nevnte "bøtter og spann".
Men for å få litt mer klarhet i nøyaktig hva du mente med uttrykket ønsker jeg å komme med et spørsmål angående dette; er det slik at dere trenger både bøtter og spann for å få plass til alle de triumfene dere har hatt? (Dette kan gjerne sees på som et ja/nei spørsmål)

Det er forståelig at informasjonsstrømmen og dialogen har manglet når begge parter har ytret sine meninger og beskjeder via feil kanaler, det var da også i denne sammenheng jeg ble innleid. Og synelig har effekten vært, til en viss grad, hvorfor bare til en viss grad vil jeg komme tilbake til siden.


Iom. at dere da ikke har kontaktet riktig person kan jeg si at dere har kontaktet feil person, til tross for at vi har gjort det samme.
Dette var en svært finurlig måte å si noe totalt unyttig på, jeg applauderer. Dog ville jeg med tanke på mulig tidsmangel omformulert litt, muligens til noe som kan minne om følgende:
Vi har begge kontaktet feil person ved spørsmål om organisering av en duell oss i mellom.
Om jeg ikke tar helt feil vil den setningen forklare det du ønsker å meddele i din setning? Dog vil denne setningen gi mindre hodebry for enkelte av de skuelystne.

Håper jeg husker å svare på det meste i farten. Ha en ellers fin dag!
Nesten, det var en ting til om jeg ikke husker helt feil....
Det er slik at Kathoga skal fortelle oss at vi skal kontakte deg?
Dersom du ikke har noe svar til dette, kan du muligens videresende spørsmålet til den aktuelle kontaktpersonen hos dere, eller henvise meg til ham/henne?

Meg bekjent skulle da det meste være besvart, selvsagt gjelder ikke dette de saker nevnt i dette innlegget.


På vegne av et navnløst speedteam
- En Innleid Tredjepart
 

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
Jeg må inrømme at jeg syns du har irriterende god humor herr konsulent
Hvilket firma er det som står bak denne konsulenten? Eller driver du privatbedrift?

Men ja, hvorfor du til tider skal gjøre deg så inmarri vrien, og leke dum syns jeg er merkelig. Du viser jo helt klart i dine lange, vellformulerte, og ikke minst utrolig tunge tekster at du har noe vett i skallen.
Nå som jeg har lettet litt på frustrasjonen, og priset din "innsats" begynner jeg å svare deg på best mulig måte.

Men for å få litt mer klarhet i nøyaktig hva du mente med uttrykket ønsker jeg å komme med et spørsmål angående dette; er det slik at dere trenger både bøtter og spann for å få plass til alle de triumfene dere har hatt? (Dette kan gjerne sees på som et ja/nei spørsmål)

Siden du absolutt ikke vil forstå dette med metaforen "Vinne i bøtter å spann". Nei, man kan ikke samle speedtriumfer i bøtter og spann, av den enkle grunn at premiene man vinner er elektroniske. Man kan jo derimot tenke seg at det krever serverplass, og at man kan få presset serverne, eller diskene infoen er lagret på i bøtter å spann, men nei, direkte så mye tror jeg ikke vi har klart å vunnet, enda Men nå er somregel ikke metaforer direkte ment, og man må somregel se imellom fingrene for å få ut det rette innhold. Håper nå konsulenten har bredere kompetanse rundt bruk av metaforer enn hva han viste til å ha da debatten startet..

Det er slik at Kathoga skal fortelle oss at vi skal kontakte deg?

Jeg kan godt si det rett ut; Jeg glemte å formidle dette vidre til Glitter, etter at dette ble diskutert med Kathoga, men når den feilen var begått valgte jeg å tro at dere hadde snakket sammen rundt det, og ja, dette var nok et vell lett alternativ å forvente dette uten å forhøre meg rundt om det var skjedd. Om jeg har klart å formulere meg på en slik måte at du trodde at Kathoga skulle formidle til dere om at dere skulle kontakte meg får jeg bare beklage. Derimot, det jeg mente var at jeg trodde dere hadde snakket sammen om hva Kathoga og jeg hadde snakket om, som sagt var en for lett løsning fra min side.
Men når ting først har gått som det har, har vi da prøvd å rettet litt opp og snakket med Glitter om det komunikasjonsvikten handlet om, og jeg mener og tror at dette skal være løst.

Vi har begge kontaktet feil person ved spørsmål om organisering av en duell oss i mellom.

Er enig i at det var en veldig vakker omformulering av hva jeg litt mindre pent skrev, og om ønsket er der skal jeg redigere inn dine ord i mitt tidligere inlegg.

Dersom du ikke har noe svar til dette, kan du muligens videresende spørsmålet til den aktuelle kontaktpersonen hos dere, eller henvise meg til ham/henne?

Er nok enten Espen eller meg du skal snakke med. Iom. at det er jeg som har stått mest for orginasering rundt dette prosjektet, og komunikasjonsviktet lå da mest sansynlig i mine hender. Angående hvem dere har kontaktet har ikke jeg noe viten rundt det. Lettere sagt, om det skulle være noe problemer heter jeg (Som nevnt tidligere i øvrige innlegg) Ruby0444 på skype
 

DeletedUser

Guest
jeg er interressert i å vite hvem som sa til glitter at jeg var i why so serious?!?
 

DeletedUser

Guest
Driver selvstendig ja, greiere med tanke på valg av klienter.

Du mener jeg "leker dum" og "ikke forstår metaforer", jeg mener jeg "er observant" og "er åpen for at folk ikke alltid bruker metaforer i den metaforiske betydningen". To sider av samme sak? Neppe, mer en side av to forskjellige saker.

Som du så fint skriver er ikke deres triumfer noe fysisk, og derfor har dere vanskeligheter med å få puttet disse i bøtter og spann. La oss helt hypotetisk si at dere klarte å få fatt i deres triumfer, ville de da få plass i bøtter og spann (det er ingen restriksjoner på antall bøtter og spann)?
Årsaken til at jeg spør om dette er følgende:
En duell mellom WySoSe og det foreløpig navnløse speedteamet jeg representerer ville resultert i en triumf av dimensjoner utover de flestes fatteevne. Triumfen ville ikke fått plass i hverken bøtter eller spann, man ville måtte ty til en tankbil. Men frykt ei, bøtter og spann ville hatt en funksjon, da som lagringsplass for deres tropper. Av åpenbare grunner kan jeg ikke ty til grafiske fremstillinger av dette, da det ville blitt av en slik grov karakter at moderatorer ville måtte ty til sensur. Kan dog henvise folk til Rumble in the Bronx, en film hvor man kan få et inntrykk av hvilken form troppene ville få.


Dersom det har seg slik at kommunikasjonen nå går direkte mellom deg og Glitter vil jeg måtte revurdere min kontrakt, og muligens benytte meg av en av klausulene i kontrakten. Jeg nevnte tidligere følgende:
Det er forståelig at informasjonsstrømmen og dialogen har manglet når begge parter har ytret sine meninger og beskjeder via feil kanaler, det var da også i denne sammenheng jeg ble innleid. Og synelig har effekten vært, til en viss grad, hvorfor bare til en viss grad vil jeg komme tilbake til siden.
Grunnen til at jeg ventet med dette var at jeg ønsket å være helt sikker. Og nå føler jeg at tilstrekkelig med beviser foreligger for å kunne si at kommunikasjonen ikke går via meg, slik jeg ble forespeilet, men at den heller går forbi meg.


Ser ingen årsak til at skulle redigere dine tidligere innlegg bare fordi det nå foreligger formuleringer som enklere ytrer det du ønsker å ytre, etterpåklokskap betyr ikke nødvendigvis at man skal forandre det som var, heller se om man i fremtiden kan forbedre seg.


Som nevnt over vil jeg nå måtte revurdere kontrakten min, derfor kan jeg ikke lengre med sikkerhet si at det meg dere skal kontakte. Derfor vil jeg nok sannsynligvis etablere kontakt med hverken deg eller Espen med det første.
 
Topp