Wub wub dubstep!

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
swoOoo00O0OOOOOSH!!
DAAAAAAAOOOOUUUUUB WUB SCHISCHI UNTS UNTS UNTS
DAAAAAAAOOOOUUUUUB WUB WUB SCHI SCHI DABBADABB
DUUUUUUUUUUUUUB....SCHTEPPH!

[Drop that bass]

DUUUUUUUUUUUUUB
WUBWUB WUBWUB WUBWUB WUBWUB WUBWUB WUBWUB
DUUUUUUUUUUUUUP
CHIKACHIKA CHIKACHIKA CHIKACHIKA
- Skrillex: Scary Monsters and Nice Sprites

Noen her som har konvertert fra annen musikk av ymse slag til denne forholdsvis nye sjangeren (kom igjen hipsters - prove me wrong) Dubstep? Hvilken type dubstep liker dere? Noe dere vil anbefale til oss andre?
 

DeletedUser

Guest
Svaret på på det må vel rett og slett bli nei.

Hvis du har litt peiling på musikk så kaller du ikke det der musikk =)
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Må jo nesten legge inn en liten anbefaling selv også. Sjekk ut Flux Pavilion (Joshua Steele). Fyren har en del kul musikk, spesielt når han blander inn elementer av jazz. Må likevel si mange av sangene hans har alt for mye techno i seg etter min smak. Anywho:
Flux Pavilion - The Story Of Shadrok
Flux Pavilion - Excuse me

Svaret på på det må vel rett og slett bli nei.

Hvis du har litt peiling på musikk så kaller du ikke det der musikk =)
Jeg synes selv jeg har litt peiling på musikk, sitter her i Pink Floyd t-skjorte. Men av og til sklir jeg helt ut og lar meg selv bli hjernevasket av wubwubwub.
 

DeletedUser

Guest
Den sangen er bra de første 40 sekundene, også sier han duden "OMG" også blir hele sangen totalt ødelagt.
 

DeletedUser

Guest
Jeg kom på en annen bra sammenlikning så måtte bare poste den også =)

Vel, dubstep er som ketchup! mange liker det, men kokkene avskyr det.
 

DeletedUser

Guest
For min del kan det der godt være musikk, så lenge jeg slipper å høre på det :) Å bli anti-dubstep kan sammenlignes med de som er anti-Justin Bieber eller Rebecca Black eller hvem det nå er som er i ilden nå. Dersom man misliker musikken, greit. Dersom man hater den, også greit. Dersom man må hyle høyt om hvor forferdelig den er, ikke greit.

Akkurat det samme med de som lager kommentarer på youtube hvor de legger ut om hvor elendig videoen er. Dersom den virkelig er så elendig, hvorfor se på? :eek:
 

DeletedUser

Guest
er det meg du sikter til? Uansett, jeg hater det ikke, missliker, ja kanskje til en viss grad, men først og fremst prøver jeg og presentere holdningen min på en ordentlig og litt humoristisk måte =)
 

DeletedUser

Guest
Snakker ikke om noen spesiell, egentlig. Jeg sier jo at det er helt greit å mislike/hate/være fullstendig likegyldig til akkurat hvilken musikk man vil :) Men jeg mener fremdeles at dette er musikk, bare en smule utradisjonell. Jeg ville ikke strukket meg til ytterpunktet å gi den ban som musikkstil. Jeg ville bare latt være å høre på ;)
 

DeletedUser

Guest
Flux Pavilion!! :D

Disse dubbene liker jeg best:
Freestylers - Cracks ft. Belle Humble (Flux Pavilion Remix) (Gammel, men må være tidenes beste dub!)
Flux Pavilion - Bass Cannon (For de som virkelig liker bass :D)
'Still Gettin It' Foreign Beggars feat Skrillex (Anbefales!)
Modestep - To The Stars (Official Video) (Anbefales!)
Modestep - Sunlight (Official Video)
SKRILLEX - SCATTA (FEAT FOREIGN BEGGARS AND BARE NOIZE)
Flux Pavilion - Lines In Wax (feat. Foreign Beggars)
DJ Fresh - Gold Dust (Flux Pavilion Remix) (Veldig bra dub, men denne er også ganske gammel. Denne burde egentlig de fleste ha hørt..)

Anbefaler deg å gå innom UKFDubstep sin kanal jevnlig, det er der de aller nyeste dubbene kommer ut. :)
 
Sist redigert av en moderator:

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Men jeg mener musikk bør spilles med ekte instrumenter.

Antar du ikke hørte the story of shadrok som jeg linket til? Og en ting til - dubstep er vel ganske mye samples, som jo er laget med ordentlige instrumenter. De ligger der, men kan ofte være begravd under ganske mange lag datalyder. Etter min mening er det nettopp det som er fascinerende med dubstep - lydbildet er så ufattelig tett at man oppdager alltid noe nytt. Nesten litt som å høre på Caravan Palace
 

DeletedUser

Guest
Dubstep er noe av det mest retarda musikken jeg har hørt. Holder meg til 70 talls rock
 

DeletedUser

Guest
Det er da en kjent sak at kokker avskyr ketchup, det ødelegger og fordærver all den smaken de prøver å lage med sin kokkekunst.

Muligens ikke på et personlig plan :) En kan jo like en smak, selv om man foretrekker å ikke bruke det i sin matlaging :p

EDIT: Ellers kan ketchup være en nyttig erstatning for levende tomater, og jeg har smakt tomatsuppe der en del av sausen var ketchup. Den var nå god den :)
 

DeletedUser

Guest
Flux Pavilion!! :D

Disse dubbene liker jeg best:
Freestylers - Cracks ft. Belle Humble (Flux Pavilion Remix) (Gammel, men må være tidenes beste dub!)
Flux Pavilion - Bass Cannon (For de som virkelig liker bass :D)
'Still Gettin It' Foreign Beggars feat Skrillex (Anbefales!)
Modestep - To The Stars (Official Video) (Anbefales!)
Modestep - Sunlight (Official Video)
SKRILLEX - SCATTA (FEAT FOREIGN BEGGARS AND BARE NOIZE)
Flux Pavilion - Lines In Wax (feat. Foreign Beggars)
DJ Fresh - Gold Dust (Flux Pavilion Remix) (Veldig bra dub, men denne er også ganske gammel. Denne burde egentlig de fleste ha hørt..)

Anbefaler deg å gå innom UKFDubstep sin kanal jevnlig, det er der de aller nyeste dubbene kommer ut. :)

Glemte Witchcraft!!
Pendulum - Witchcraft (Rob Swire's Drumstep Mix)
:D
 

DeletedUser

Guest
Det er da en kjent sak at kokker avskyr ketchup, det ødelegger og fordærver all den smaken de prøver å lage med sin kokkekunst.

Må nesten påpeke at jeg jobber på et kjøkken. Og kokkene stapper ketchup i all mat xD
 
Topp