TW.no i trøbbel?

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Tror du failer der?
Vil anta at en juridisk formulering er tw.no v/ innogames, eller noe.. Ikke noe jeg har noe med dette, så jeg vet ikke. I dont care. Normalt, og da snakker jeg ut fra erfaring, settes søksmål i det landet hendelsen skjer, og vidreføres til morselskapet. Dette er vanlige juridiske trekk

djeez dude. Jeg tror nok jeg vet dette utmerket godt bedre enn deg. Innogames sa til oss at vi først skulle ha en prøveperiode på pupups reklamen, noe vi alle i styret stemte imot i grunn. -.-

Men uansett, så er det ingen fra tw.no som kan gjøre noe som helst med reklamen eller andre kodebaserte endringer på tw. Det er kun helt og alene innogames sitt ansvar.

Så hvorfor skal dere da whine så sinsykt mye om noe vi ikke kan gjøre noe med, utenom å snakke til innogames angående saken (noe som allerede er gjort)?
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
I tillegg er det ihht norsk lov at alle ekspidenter / ledere hvor penger omsettes skal være fylt 18 år. Jeg vet at dette er en av punktene i denne saken

Eneste av teamet som tjener noe på det er admin sjæl, habla, som er myndig og vell så det :). Resten av oss i teamet får kun premiumpoeng som takk for hjelpen. Så nok en gang, stfu om du ikke har faktaen klar før du hiver ut med idiotiske påstander.
 

DeletedUser

Guest
jeg tror at innogames har skylden juridisk, men de kommer aldri til og få noen dom for bevisene er det antageligvis så som så med.
 

DeletedUser

Guest
djeez dude. Jeg tror nok jeg vet dette utmerket godt bedre enn deg. Innogames sa til oss at vi først skulle ha en prøveperiode på pupups reklamen, noe vi alle i styret stemte imot i grunn. -.-

Men uansett, så er det ingen fra tw.no som kan gjøre noe som helst med reklamen eller andre kodebaserte endringer på tw. Det er kun helt og alene innogames sitt ansvar.

Så hvorfor skal dere da whine så sinsykt mye om noe vi ikke kan gjøre noe med, utenom å snakke til innogames angående saken (noe som allerede er gjort)?


Nå røper du at de ikke har peiling Espen. Jeg jobber faktisk med disse tingene til daglig.
Som jeg skrev er det korrekte juridiske formuleringen tw.no v/ innogames.
Hva du/dere har gjort i så måte, har ikke noe med dette å gjøre vel? :)

Uansett så er det ikke min sak, og jeg bryr meg ikke. Har derimot advart mot dette før, men for døve ører. Nå smeller det altså.
 

DeletedUser

Guest
Eneste av teamet som tjener noe på det er admin sjæl, habla, som er myndig og vell så det :). Resten av oss i teamet får kun premiumpoeng som takk for hjelpen. Så nok en gang, stfu om du ikke har faktaen klar før du hiver ut med idiotiske påstander.

Lønn er ikke tema, men så lenge penger omsettes så er dette undelagt norsk handelslovgiving. Tenker da på kjøp av premium og ikke hva du / andre har i lønn / godtgjørelse. Det har ikke noe med saken å gjøre. Det er nettopp fakta jeg gjengir her, din nisse. :)
 

DeletedUser

Guest
http://i2.photobucket.com/albums/y7/Thorbj2111/Virus.png

Dette er noen dager siden, usikker på hvor det kommer ifra. Da jeg ikke laster ned noe heller. Som dere ser på fanene mine,den fanen som dette “anti-virus” programmet siden er ifra. Dukket opp i v2.no fanen min. Da jeg skulle trykke på “oversikter - produksjon”. Første gang jeg oppdaget noe sånt.

Ble skeptisk da alt sto på engelsk(mapper osv), da jeg har alt på norsk. Samt er ikke måten mitt anti virus program virker. Så skulle avbryte hele greia, det gikk ikke. Prøvde gang på gang. Så vel, jeg måtte kutte strømmen til PCen og tok en rask rundte med Avast! Anti virus kontroll. Fant ingen verdens ting.

Om dette kommer fra TW, idk. Da jeg ikke trykket på noe spess reklame elns. Men postet bilde der jeg lurer på om andre har opplevd noe lignende selv via TW. Så kanskje vi finner noe felles der.

Er sikker på at innogames ikke har noe ønske om å spre virus, for alt man vet, har viruset kommet på reklame sider TW har avtale med, på dems sider i ettertid og de har ikke vært klar over det. Så godt vi sier ifra. Vanskeligheter for å tro at noe saksmål kommer igjennom, da slikt som dette skjer sikkert mange millioner ganger i verdenen på ulike spill, nettsider osv. Da man kan være sikker på at innogames ikke har noe ønske om å spre virus til folk, da de er såpass seriøse med et spill, i såpass mange år. Men at det blir tatt en opprydning mot kilden, er jeg sikker på. Mest sannsynlig har folk fått samme virus fra andre nasjonaliteter på TW.

Men vel, vet lite om det, godt mulig i mitt tilfelle det ikke er fra TW. Men var det jeg skrev på chatter osv. Så bare la jeg det bak meg, da jeg ikke fikk noe problemer med det, da jeg var dum nok til å ikke laste ned.

- Tobben
 

DeletedUser

Guest
tror ikke det var så mye de hadde og si i den saken egentlig, det er jo innogames som gjør det for pengene :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Jeg fikk det samme problemet Tobben, trykket ikke på noe, men plustelig kom det opp. Men fikk krysset det ut med engang, heldigvis.
 

DeletedUser

Guest
I tillegg er det ihht norsk lov at alle ekspidenter / ledere hvor penger omsettes skal være fylt 18 år. Jeg vet at dette er en av punktene i denne saken

Vel, jeg sendte forespørsel til norske forbruker råde i et annet tilfelle, da 11-13åringer brukte flere tusen kroner på slike spill(mafianshevn) elns. Samme greia med for eksempel Habbo og slikt.

Da jeg fikk svar at det var en sak man ikke kunne gå videre med... Det var selv etter at for eksempel mafianshevn hadde restartet hele spillet pga. feil i DEMS system, som gjorde at de måtte det og alle tusen kronene folk hadde brukt på poeng i spillet, ble 100% borte. Mange klagde på dette, alle fikk samme svar, av for eksempel forbrukerråde.

- Tobben
 

DeletedUser

Guest
Vel, jeg sendte forespørsel til norske forbruker råde i et annet tilfelle, da 11-13åringer brukte flere tusen kroner på slike spill(mafianshevn) elns. Samme greia med for eksempel Habbo og slikt.

Da jeg fikk svar at det var en sak man ikke kunne gå videre med...

- Tobben

Nei, det blir nok to forskjellige saker ja.. Ser den.
Det er nok et foreldreansvar
 

DeletedUser

Guest
Jeg måtte hive dataen min til reprasjon for en måned siden, og kan ikke sikkert si det kommer ifra TW, men har ikke hørt om noe andre har fått det på andre spill.
 

DeletedUser

Guest
¨har spilt TW i et år har vert innom de fleste reklamer og har aldri hatt virus :D
 

DeletedUser

Guest
I tillegg er det ihht norsk lov at alle ekspidenter / ledere hvor penger omsettes skal være fylt 18 år. Jeg vet at dette er en av punktene i denne saken

Noko som utelukker 50% av tw.no teamet. Trasig nok.
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
http://i2.photobucket.com/albums/y7/Thorbj2111/Virus.png

Dette er noen dager siden, usikker på hvor det kommer ifra. Da jeg ikke laster ned noe heller. Som dere ser på fanene mine,den fanen som dette “anti-virus” programmet siden er ifra. Dukket opp i v2.no fanen min. Da jeg skulle trykke på “oversikter - produksjon”. Første gang jeg oppdaget noe sånt.

Ble skeptisk da alt sto på engelsk(mapper osv), da jeg har alt på norsk. Samt er ikke måten mitt anti virus program virker. Så skulle avbryte hele greia, det gikk ikke. Prøvde gang på gang. Så vel, jeg måtte kutte strømmen til PCen og tok en rask rundte med Avast! Anti virus kontroll. Fant ingen verdens ting.

Om dette kommer fra TW, idk. Da jeg ikke trykket på noe spess reklame elns. Men postet bilde der jeg lurer på om andre har opplevd noe lignende selv via TW. Så kanskje vi finner noe felles der.

Er sikker på at innogames ikke har noe ønske om å spre virus, for alt man vet, har viruset kommet på reklame sider TW har avtale med, på dems sider i ettertid og de har ikke vært klar over det. Så godt vi sier ifra. Vanskeligheter for å tro at noe saksmål kommer igjennom, da slikt som dette skjer sikkert mange millioner ganger i verdenen på ulike spill, nettsider osv. Da man kan være sikker på at innogames ikke har noe ønske om å spre virus til folk, da de er såpass seriøse med et spill, i såpass mange år. Men at det blir tatt en opprydning mot kilden, er jeg sikker på. Mest sannsynlig har folk fått samme virus fra andre nasjonaliteter på TW.

Men vel, vet lite om det, godt mulig i mitt tilfelle det ikke er fra TW. Men var det jeg skrev på chatter osv. Så bare la jeg det bak meg, da jeg ikke fikk noe problemer med det, da jeg var dum nok til å ikke laste ned.

- Tobben

Har hatt denne opp til ca 10-15 ganger siste måneden, dette er en reklame for et program som forsøker å bli lastet ned til din pc ved din tillatelse. Jeg bare bruker "ctrl + W" for å fjerne tabben og problemet blir generelt løst. Evt må avbryte hele firefox og starte firefox på ny.

Dette er en av de "Pop UP" reklamene som rett og slett tar over tabben/siden du sitter på og får det til å se ut som du har virus uansett om du til og med har hatt virussøk 5 minutter tidligere x)

Tror du har et godt poeng med at TW ikke ønsker å formidle virus ettersom dette ville frata dem en formidabel inntektskilde. Kilden til virus forsøket ligger nok som Brann og du nevner i reklamen som distributøren har valgt ut og ikke innogames som bare har en sponsor avtale med google adds.

Om noe skal bli gjort så blir det nok til at avtalen med google adds blir revurdert og evt endret. Saksmål og fjerning av crew blir det nok ikke.

~Jazcan~
 
Topp