TW.no i trøbbel?

DeletedUser

Guest
Da har det skjedd.!!

Tw.no er rapportert av en spiller til innogame, uten at disse reagerer.
Spilleren, som fikk virus og mistet mye av sitt arbeide, har nå gått til forbrukerrådet, som visstnok mener dette er en klar case. En annen spiller har også forhørt seg der.

I tillegg er TW.no ledelsen, anført med Royal Flush, etter siste ukes forskjellsbehandling og utestengelser, rapportert til post og teletilsynet. Dette fordi dette er økonomisk betinget.
(Nei, det er ikke meg. :)) Får håpe at de i ledelsen er over 18 år da ;)

Kanskje en liten tankevekker for alle med lederverv her? :cool:
 

teletubi

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Jeg startet det hele! :D (not :p)

Skjønner ærlig ikke talt hvordan dette skjedde, og hvorfor denne personen startet det... Skikkelig dumt :/

(Har ikke mottatt noe som helst ennå.)
 

DeletedUser

Guest
Jeg startet det hele! :D (not :p)

Skjønner ærlig ikke talt hvordan dette skjedde, og hvorfor denne personen startet det... Skikkelig dumt :/

(Har ikke mottatt noe som helst ennå.)

Hvem av dem?
Skjønner jo det så lenge spilleren har et dokumenterbart økonomisk tap av å spille her? Innogames har et ansvar for innhold på egne sider, og annonsører som bevisst sprer virus, er nedfelt i loven. Dette er straffbart i norge.

Når det gjelder de andre, så har jeg en forståelse, men er usikker på hva som kommer ut av det
 

teletubi

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Hvem av dem?
Skjønner jo det så lenge spilleren har et dokumenterbart økonomisk tap av å spille her? Innogames har et ansvar for innhold på egne sider, og annonsører som bevisst sprer virus, er nedfelt i loven. Dette er straffbart i norge.

Når det gjelder de andre, så har jeg en forståelse, men er usikker på hva som kommer ut av det

Finnes det flere? :O
 

DeletedUser

Guest
og dette er på V4 prpaganda forum fordi...?

det var oppe en lignende sak på .net når en reklame på villspor førte til virus hos noen spillere, og kan med rimelig sikkerhet si at innogames har dekket seg mot alle rettslige spørsmål som kan komme opp ang virus via TW i brukeravtalen alle selfølgelig leste før de sjekket av den lille boksen før de lagde brukern sin
 

DeletedUser

Guest
Hvem av dem?
Skjønner jo det så lenge spilleren har et dokumenterbart økonomisk tap av å spille her? Innogames har et ansvar for innhold på egne sider, og annonsører som bevisst sprer virus, er nedfelt i loven. Dette er straffbart i norge.

Når det gjelder de andre, så har jeg en forståelse, men er usikker på hva som kommer ut av det

der er vel poenget, innogames/ tw.no temaet har null kontroll på hvilke reklmaer som kommer gjennom (og i de fleste saker er det reklmanene virusene kommer fra), reklamene blir styrt av et reklmae byrå ala google ads....
 

DeletedUser

Guest
og dette er på V4 prpaganda forum fordi...?

det var oppe en lignende sak på .net når en reklame på villspor førte til virus hos noen spillere, og kan med rimelig sikkerhet si at innogames har dekket seg mot alle rettslige spørsmål som kan komme opp ang virus via TW i brukeravtalen alle selfølgelig leste før de sjekket av den lille boksen før de lagde brukern sin

Det er på V4 forum fordi det er V4 spillere dette gjelder

Det er hvert enkelt lands lover som gjelder her visstnok. Spilleren med økonomisk tap på sin jobbemaskin, bekrefter at forbrukerrådet tar saken. Det er visst snakk om et mulig søksmål. Jeg vet ikke mer enn dette, men har selv tidligere påpekt disse annonsørene, og her støtter jeg faktisk klageren. Slikt gåt ikke ann. TW kan ikke spre virus i norge bare fordi en annonsør vil dette. Det er ikke lov. Mulig reglene i UK er anderledes. Vet ikke..

Det er visst 3 forskjellige som har gjort dette da..
 

DeletedUser

Guest
der er vel poenget, innogames/ tw.no temaet har null kontroll på hvilke reklmaer som kommer gjennom (og i de fleste saker er det reklmanene virusene kommer fra), reklamene blir styrt av et reklmae byrå ala google ads....

Markedsføringsloven kan jeg ganske godt, og det fratar slett ikke InnoG. ansvaret faktisk
 

DeletedUser

Guest
Hmm... kanskje det var pga TW at jeg fikk virus for en måned siden..
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Du er klar over at all reklame og slikt er det innogames som står bak? Ingenting .no teamet har noenting med å gjøre. så fail ;)
 

DeletedUser

Guest
Har selv fått 2 trojanere, men fikk dem bort før de fikk gjort noe. Dette fikk jeg av TW.no
 

DeletedUser

Guest
Tror faktisk jeg fikk en trojaner fra TW selv, den gangen de hadde sykt med popups til enhver tid. kan ikke være sikker på at det var fra TW riktignok. Men var ikke noe stress, verken mens jeg hadde den eller for å få den bort igjen. Care, liksom. Men kjipt å miste viktige ting pga noe slikt.
 

DeletedUser

Guest
Du er klar over at all reklame og slikt er det innogames som står bak? Ingenting .no teamet har noenting med å gjøre. så fail ;)

Tror du failer der?
Vil anta at en juridisk formulering er tw.no v/ innogames, eller noe.. Ikke noe jeg har noe med dette, så jeg vet ikke. I dont care. Normalt, og da snakker jeg ut fra erfaring, settes søksmål i det landet hendelsen skjer, og vidreføres til morselskapet. Dette er vanlige juridiske trekk
 

DeletedUser

Guest
I tillegg er det ihht norsk lov at alle ekspidenter / ledere hvor penger omsettes skal være fylt 18 år. Jeg vet at dette er en av punktene i denne saken
 

DeletedUser

Guest
tror det er innogames som for skylden men det er vel neppe det norske teamet som for skylden :confused:
 
Topp