TW.no i trøbbel?

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
evt bare gjør jobben sin og følger sine instrukser?

Følg reglene så blir du ikke bannet, så er den saken. ;)
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
I tillegg er det ihht norsk lov at alle ekspidenter / ledere hvor penger omsettes skal være fylt 18 år. Jeg vet at dette er en av punktene i denne saken
Noko som utelukker 50% av tw.no teamet. Trasig nok.
mhm, har klaget på det før...
ikke bra :(
De burde vite hvem de ansetter ;)

Så siden de som arbeider frivillig for tribalwars.no bør fjernes av fra stillingene deres pga alderen?
Spesielt når det er i det hele tatt som søker seg inn på disse stillingene?

Dette (hvis hukommelsen min ikke svikter) har blitt diskutert før og jeg mener dem gjør en god jobb, spesielt med tanke på at den er frivillig, likedan som andre arbeider frivillig på .net... Eneste problemet vi har her er at fleste som spiller på tw.no er under 18 og få over 18 har søkt seg inn på disse frivillige stillingene.

Så før dere evt er/blir 18 selv og ønsker å ta på dere frivillig arbeid og ansvar så synes jeg dere skal la crewet på TW.no være i fred fra slike ting.
 

DeletedUser

Guest
tok de det ikke opp en gang :eek:

Ganske korrupt av den som gjorde det vedder på at han fikk noe tilbake på det :mad:
 

DeletedUser

Guest
Så siden de som arbeider frivillig for tribalwars.no bør fjernes av fra stillingene deres pga alderen?
Spesielt når det er i det hele tatt som søker seg inn på disse stillingene?

Dette (hvis hukommelsen min ikke svikter) har blitt diskutert før og jeg mener dem gjør en god jobb, spesielt med tanke på at den er frivillig, likedan som andre arbeider frivillig på .net... Eneste problemet vi har her er at fleste som spiller på tw.no er under 18 og få over 18 har søkt seg inn på disse frivillige stillingene.

Så før dere evt er/blir 18 selv og ønsker å ta på dere frivillig arbeid og ansvar så synes jeg dere skal la crewet på TW.no være i fred fra slike ting.

Du leste ikkje nofjon sin post som du siterte. Dei være over 18 år i dette tilfellet.
 

DeletedUser

Guest
Hvorfor må man være over 18år for å jobbe frivillig på et nettsted?

Kommer ikke på et eneste spill, der de som står bak, tjener penger på en måte og alle som jobber frivillig har vært over 18år.

Så den kan jeg ikke helt forstå. I så fall må vel 80-90% av norske tekstbaserte spill bli borte og er ulovelig. Merkelig at de holder seg år etter år.

- Tobben
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Du leste ikkje nofjon sin post som du siterte. Dei være over 18 år i dette tilfellet.

Jo jeg leste den, men med tanke på at crew-TW.no ikke håndterer noe vedrørende premium konto så er dette ikke gjeldende.

Jeg siterte den for å besvare ditt og andres påstand, hvor da deres utsagn gikk utifra dette sitatet. Greit jeg kunne kanskje nevnt at crew-TW.no ikke har noe med premium konto originalt (my bad).

Jeg skal drøyt si at Habla (over 18) har noe med premium konto å gjøre ettersom han håndterer prisutgivning vedrørende foto konkurransen som ble utlyst hvor da premium poeng er premie.

Egentlig så lurer jeg på hvorfor du kjemper så hardt for å fjerne "frivillige" arbeidere når du ikke har noen å erstatte dem med.. Kanskje du føler å ikke spille TW er bedre enn å spille TW med crew under 18 år?

~Jazcan~
 

DeletedUser

Guest
Ja, og tenk på at diverse nedlastningsprogram er ulovlig. Men du blir ikke fengslet for å bruke dem.. Mystisk ;P

Norske myndigheter er for late, og de prioriterer seff heller en bankraner enn en person som driver ett tekstbasert onlinespill xD
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Hvorfor må man være over 18år for å jobbe frivillig på et nettsted?

Kommer ikke på et eneste spill, der de som står bak, tjener penger på en måte og alle som jobber frivillig har vært over 18år.

Så den kan jeg ikke helt forstå. I så fall må vel 80-90% av norske tekstbaserte spill bli borte og er ulovelig. Merkelig at de holder seg år etter år.

- Tobben
Det nofjon henviser til er der hvor det er salg...

Hvor jeg og synes å husker etter mine år i service og samferdsel (salg og service for eldre personer :p) bare gjelder tobakk og alkohol og gambling.

Fremdeles så utelukker da dette flesteparten i crew-TW.no pga dem har ikke med salg å gjøre.
 

DeletedUser

Guest
Norsk handelslovgivning fastslår at dersom det er penger i omløp, altså handel, så skal betjeningen være voksne, dvs myndige. Den er det liten tvil om. Noe dritt i dette tilfellet, da det nok ikke er enkelt å finne frivillige.

Jaz:
Ut fra hva jeg kan skjønne, så reises det en sivil sak på dette fra en spiller, som har fått slettet jobbeinnhold på en arbeidsstasjon. Det er altså ikke kun snakk om ormer eller malware men virus.
Uansett. Kjedelig for oss alle, men dette virus greiene må stoppes.....

Hvor jeg og synes å husker etter mine år i service og samferdsel (salg og service for eldre personer :p) bare gjelder tobakk og alkohol og gambling.

Hehe..
Det gjelder alle foreninger, lag, institusjoner og bedrifter hvor penger er i omløp som følge av handel. ;)
 

DeletedUser

Guest
Da lærte jeg noe nytt der, dumt at forbrukerådet sier noe annet. At det ikke er noe man kan gjøre.

Jeg kan liste opp veldig mange norske tekstbaserte spill, der jeg vet at flere er under 18. Der skaperen av spillet tjener penger via brukerne sine. På mobil/poeng handel osv.

Samt mange engelske spill. Mener også både på .de og .se at ikke alle er over 18?

Uansett, hvorfor eksisterer de reglene. Hva er begrunnelsen. Da de som jobber frivellig ikke tjener en eneste krone. Heller ikke noe kontrakt elns. Så de er fri hele veien til å gjøre som de vil.

- Tobben
 

Jazcan

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
67
Norsk handelslovgivning fastslår at dersom det er penger i omløp, altså handel, så skal betjeningen være voksne, dvs myndige. Den er det liten tvil om. Noe dritt i dette tilfellet, da det nok ikke er enkelt å finne frivillige.

Jaz:
Hvor jeg og synes å husker etter mine år i service og samferdsel (salg og service for eldre personer :p) bare gjelder tobakk og alkohol og gambling.

Hehe..
Det gjelder alle foreninger, lag, institusjoner og bedrifter hvor penger er i omløp som følge av handel. ;)

Fair enough, eneste problemet at da er jo 60% minimum av dagens butikker ulovlige pga ansatte under 18 får lov til å ekspedere og sitte kasse så lenge dem ikke selger alkohol og tobakk og lotto/gambling.


Ut fra hva jeg kan skjønne, så reises det en sivil sak på dette fra en spiller, som har fått slettet jobbeinnhold på en arbeidsstasjon. Det er altså ikke kun snakk om ormer eller malware men virus.
Uansett. Kjedelig for oss alle, men dette virus greiene må stoppes....

Greit nok, vi vil selvsagt at virus skal stoppes, at vedkommende muligens har trodd for mye på reklamen som både jeg og Ganondorf + mange andre har vært ute for og lastet ned er uheldig og det som heter "Human error" fordi han stolte kanskje reklamen.

Men det å dra ned TW.no i samme slengen synes jeg er drøyt. Det å henvise til underårige frivillige personer i crew-tw.no er latterlig. Eneste grunne jeg kan se for å gjøre dette er pga noe personlig mot dem og. Det eneste som kommer ut av å få bort disse personene er at vi står igjen med 2-3 i crew og ingen andre som ønsker å arbeide frivillig.

Så da blir muligens TW.no innvadert av utlendinger som crew medlemmer evt TW.no blir merget inn i enten .se eller .dk? Er virkelig dette ønskelig?


Og hvis du ikke er opprinnelig saksøker, hvorfor reklamerer du vedrørende saken da? For å få opp støtte før vedkommende starter saken? Evt fordi du er saksøker? Fordi du har noe imot dagens crew-tw.no?
 

DeletedUser

Guest
Det er flott at noen tar seg bryet å ta opp en slik sak - og ikke minst gjøre noe med den. Det har vært en tendens til at folk bare snakker, snakker og snakker om slike ting, men at ingen faktisk gjør noe aktivt for å løse problemene.

At betalende spillere skal få problemer med PC'ene sine fordi det blir gjort en dårlig jobb lengre oppi systemet er veldig dumt. Slikt bør ikke forekomme, og om det faktisk gjør det bør det vanke erstatning. Hvis det er slik at innogames sine reklamer sprer virus bør vel strengttalt alle som spiller få gratis premium for å fjerne reklamene? :)

Ganondorf:
Når det gjelder loven ang. alder som nofjon nevner, så hjelper det ikke om det finnes andre spill som ikke følger den. Er det loven, så er det loven. ;)
Jeg vil tro at det er mange nettspill som ser gjennomfingrene på dette fordi det er mangel på kompetente søkere til de frivillige stillingene. Det er også en mulighet at de ikke kan loven fordi de som styrer ikke akkurat har Juss-utdanning. MEN - Det betyr ikke at det er umulig å rette oppi problemet og starte å følge loven når de blir gjort klar over den. :)
 

DeletedUser

Guest
Norsk handelslovgivning fastslår at dersom det er penger i omløp, altså handel, så skal betjeningen være voksne, dvs myndige. Den er det liten tvil om. Noe dritt i dette tilfellet, da det nok ikke er enkelt å finne frivillige.


Hehe..
Det gjelder alle foreninger, lag, institusjoner og bedrifter hvor penger er i omløp som følge av handel. ;)

Dette kan jeg ikke forstå. Jeg har jobbet i en klesbutikk siden jeg var 15 år, og fra den dagen jeg fylte 16, fikk jeg lov til å jobbe i kassa.

Jeg vil påstå at da denne klesbutikken er en bedrift hvor penger er i omløp som følge av handel. Der jeg som 16 åring lovlig sto for salg. (altså håndtering av penger)

Mulig jeg har misforstått noe, hvis jeg har, feel free to tell :)
 

DeletedUser

Guest
å ta opp handelslovgivning ang frivilige på nettsteder er vel en litt for utvidene tolkning? du skal vel stoppe innsamlings aksjoner hvor mindreårige samler inn penger for x sak fordi de samler inn penger i bytte for saften de får når de er ferdig? :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Merkelig, her innrømmer Brann at dem ikke har noe med TW serveren og gjøre i det hele tatt, at det er Inno games sitt ansvar.
Men har ikke dere, som har "fått" jobb av inno blitt utdelt forskjellige jobber?, som dere skal gjør!
Det kan vel ikke være 4 moderatorer på 1 forum, er dere virkelig så amatører?
 

DeletedUser

Guest
Ganondorf:
Når det gjelder loven ang. alder som nofjon nevner, så hjelper det ikke om det finnes andre spill som ikke følger den. Er det loven, så er det loven. ;)
Jeg vil tro at det er mange nettspill som ser gjennomfingrene på dette fordi det er mangel på kompetente søkere til de frivillige stillingene. Det er også en mulighet at de ikke kan loven fordi de som styrer ikke akkurat har Juss-utdanning. MEN - Det betyr ikke at det er umulig å rette oppi problemet og starte å følge loven når de blir gjort klar over den. :)

Ye ^^ Men lurte på hvorfor regelen eksisterer og om noen kan referere til hvor? :eek: Jeg har hørt mye forkjellig, på andre spill også. Det at så mange spill ikke følger denne regelen og fortsatt, selv etter klager får fortsette som før, forstår jeg ikke. Har også snakket med forbrukeråde der de hver gang sier de ikke kan gå videre. Selv etter at spillet har blitt restartet pga. spillets eiere har gjort feil. På det ene spillet var vel spillets eier 16år, vel kanskje foreldrene hadde gitt tillatelse og står i dems navn, idk. Var det ikke muligheter til å gå videre med saken eller kreve erstatning. Så alt i hode mitt henger ikke sammen enda. Hvis de reglene er så strenge ;P Hvem svikter da? Vel, blir vel mer opp til politikerne antar jeg.

Så tenker jeg på dagligdagse jobber, som Mc.D. Der er det vel 16års grense. De vasker og tjener penger osv. I en bedrift som får inn penger, selv om de ikke direkte har med handel å gjøre. Samme måte er det på TW. Så hva blir da forskjellen mellom Mc.D og TW. Hvis man bytter ut de som jobber for free her på TW, med betalte vakse jobber elns. Eneste jeg ser, at at de som jobber for free her får ikke betalt, på lik linje som de som vasker på Mc.D, men begge deler er de mindre årlige. Sa da kan igjen ikke alder spille inn, eller? :S

Jeg er interessert i slike ting som dette, derfor jeg spør og graver litt. Mulig søke rundt på nett i natt, se om jeg finner noe spennende. Eneste jeg kan huske til nå, er at om man er 16år, har man lov til å håndtere egene penger.

Merkelig, her innrømmer Brann at dem ikke har noe med TW serveren og gjøre i det hele tatt, at det er Inno games sitt ansvar.
Men har ikke dere, som har "fått" jobb av inno blitt utdelt forskjellige jobber?, som dere skal gjør!
Det kan vel ikke være 4 moderatorer på 1 forum, er dere virkelig så amatører?

Den forsto jeg ikke helt :/ Er Inno som står som eiere på alle TW serverne, står også for reklame osv. Eller, jeg forstå ikke hva du mente i det hele tatt ;P Utdyp mer, slik at slike som meg som er litt treige, henger med.


- Tobben
 
Sist redigert av en moderator:
Topp