Gunnar Gås
Velkjent medlem
- Reaksjonspoeng
- 142
I dag så kom annonseringen til PABben om en facebookgruppe som omhandler Tribalwars.no.
I den sammenheng så har jeg tenkt litt på hva som skal til for å gjøre .no litt mer populær for både utenlandske spillere og for de som har spilt før men gitt seg til fordel for f.eks .net. Hvis man spør en gruppe spillere som har dratt over til .net så er ofte mange av svarene det samme, "Det er høyere nivå der" og "De har farmescript der".
I det siste har det jo også vært litt diskusjon rundt 150 ms regelen som ble innført på .net men enda ikke har kommet til .no...
Slik jeg ser det så er det veldig ofte at de som blir gode spillere drar til .net og blir der på grunn av settingsene her på .no.
Så hvis man hadde f.eks innført at det er lov med farmescript så tror jeg svært mange hadde orket disse tunge oppstartene hvor man gjerne skal farme 100 til 200 byer flere ganger iløpet av en dag... Men uten farmescript så virker dette som endeløs kjedelig arbeid som garantert sikrer deg en førsteplass på poengrankinga men også at dama flytter ut og jobben sier deg opp.
Med farmescript så kan du faktisk konkurrere om topp20 på lik linje med dem som faktisk ikke har noe særlig til liv eller jobber med data til vanlig. Faren med dette scriptet er derimot at det veldig enkelt kan omformes til ett fakescript og det kan jo være grusomt kjedelig... Dog så vil jeg heller ha 3000 inc fakes enn nukes, men i noen verdener så kan man faktisk unngå dette ved å øke fakelimit'en f.eks... Eller man kan fortsette å forby fakescriptet og kun la det være lov med farmescript, man merker fort mens man tagger om det er noe scripts som blir brukt da antall innkommende gjerne ikke gir seg like fort som ellers.... Ikke en umulig regel å håndheve da du gjerne ser om det er ment som farmesendinger eller fakes på selve angrepene...
Og tilbake til dette med 150ms regelen... Jeg vil mene at de som bruker disse metodene får å få frem kjappe tog vil foretrekke at togene blir forsinket til maks 150 ms heller enn at man må avbryte tog som kanskje gjerne skal lande under en operasjon når flere angriper. I tillegg så sender man jo gjerne ekstremt mange faketog under større operasjoner lategame og det er ett slit om jeg skal sjekke at alle de 200 toga der faktisk overholder denne regelen. Det er derimot også sagt at svake spillere uten den nødvendige kompetansen vil ligge dårligere an når det kommer slike tog enn for eksempel mer erfarne spillere, men kan du snipe ett sekundtog så kan du snipe ett sekundtog!
I lengden så tror jeg at dette vil føre til en større kompetanse rundt selve spillingen på .no, og økt kompetanse er kjent for å øke aktiviteten...
Nå er denne tråden hovedsaklig ment for å omhandle disse to forbedringene med tanke på svar, men jeg vil gjerne også at andre kommer med innspill om hvordan vi kan sørge for at .no ikke bare opplever oppgangstider hver gang en ny server blir presentert. Kan vi ved hjelp av noen endringer sørge for at flere finner gleden i dette spillet og blir her?
I den sammenheng så har jeg tenkt litt på hva som skal til for å gjøre .no litt mer populær for både utenlandske spillere og for de som har spilt før men gitt seg til fordel for f.eks .net. Hvis man spør en gruppe spillere som har dratt over til .net så er ofte mange av svarene det samme, "Det er høyere nivå der" og "De har farmescript der".
I det siste har det jo også vært litt diskusjon rundt 150 ms regelen som ble innført på .net men enda ikke har kommet til .no...
Slik jeg ser det så er det veldig ofte at de som blir gode spillere drar til .net og blir der på grunn av settingsene her på .no.
Så hvis man hadde f.eks innført at det er lov med farmescript så tror jeg svært mange hadde orket disse tunge oppstartene hvor man gjerne skal farme 100 til 200 byer flere ganger iløpet av en dag... Men uten farmescript så virker dette som endeløs kjedelig arbeid som garantert sikrer deg en førsteplass på poengrankinga men også at dama flytter ut og jobben sier deg opp.
Med farmescript så kan du faktisk konkurrere om topp20 på lik linje med dem som faktisk ikke har noe særlig til liv eller jobber med data til vanlig. Faren med dette scriptet er derimot at det veldig enkelt kan omformes til ett fakescript og det kan jo være grusomt kjedelig... Dog så vil jeg heller ha 3000 inc fakes enn nukes, men i noen verdener så kan man faktisk unngå dette ved å øke fakelimit'en f.eks... Eller man kan fortsette å forby fakescriptet og kun la det være lov med farmescript, man merker fort mens man tagger om det er noe scripts som blir brukt da antall innkommende gjerne ikke gir seg like fort som ellers.... Ikke en umulig regel å håndheve da du gjerne ser om det er ment som farmesendinger eller fakes på selve angrepene...
Og tilbake til dette med 150ms regelen... Jeg vil mene at de som bruker disse metodene får å få frem kjappe tog vil foretrekke at togene blir forsinket til maks 150 ms heller enn at man må avbryte tog som kanskje gjerne skal lande under en operasjon når flere angriper. I tillegg så sender man jo gjerne ekstremt mange faketog under større operasjoner lategame og det er ett slit om jeg skal sjekke at alle de 200 toga der faktisk overholder denne regelen. Det er derimot også sagt at svake spillere uten den nødvendige kompetansen vil ligge dårligere an når det kommer slike tog enn for eksempel mer erfarne spillere, men kan du snipe ett sekundtog så kan du snipe ett sekundtog!
I lengden så tror jeg at dette vil føre til en større kompetanse rundt selve spillingen på .no, og økt kompetanse er kjent for å øke aktiviteten...
Nå er denne tråden hovedsaklig ment for å omhandle disse to forbedringene med tanke på svar, men jeg vil gjerne også at andre kommer med innspill om hvordan vi kan sørge for at .no ikke bare opplever oppgangstider hver gang en ny server blir presentert. Kan vi ved hjelp av noen endringer sørge for at flere finner gleden i dette spillet og blir her?