Hvordan gjøre .no populært!?!?

Status
Stengt for ytterligere svar.

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
I dag så kom annonseringen til PABben om en facebookgruppe som omhandler Tribalwars.no.

I den sammenheng så har jeg tenkt litt på hva som skal til for å gjøre .no litt mer populær for både utenlandske spillere og for de som har spilt før men gitt seg til fordel for f.eks .net. Hvis man spør en gruppe spillere som har dratt over til .net så er ofte mange av svarene det samme, "Det er høyere nivå der" og "De har farmescript der".

I det siste har det jo også vært litt diskusjon rundt 150 ms regelen som ble innført på .net men enda ikke har kommet til .no...
Slik jeg ser det så er det veldig ofte at de som blir gode spillere drar til .net og blir der på grunn av settingsene her på .no.

Så hvis man hadde f.eks innført at det er lov med farmescript så tror jeg svært mange hadde orket disse tunge oppstartene hvor man gjerne skal farme 100 til 200 byer flere ganger iløpet av en dag... Men uten farmescript så virker dette som endeløs kjedelig arbeid som garantert sikrer deg en førsteplass på poengrankinga men også at dama flytter ut og jobben sier deg opp.

Med farmescript så kan du faktisk konkurrere om topp20 på lik linje med dem som faktisk ikke har noe særlig til liv eller jobber med data til vanlig. Faren med dette scriptet er derimot at det veldig enkelt kan omformes til ett fakescript og det kan jo være grusomt kjedelig... Dog så vil jeg heller ha 3000 inc fakes enn nukes, men i noen verdener så kan man faktisk unngå dette ved å øke fakelimit'en f.eks... Eller man kan fortsette å forby fakescriptet og kun la det være lov med farmescript, man merker fort mens man tagger om det er noe scripts som blir brukt da antall innkommende gjerne ikke gir seg like fort som ellers.... Ikke en umulig regel å håndheve da du gjerne ser om det er ment som farmesendinger eller fakes på selve angrepene...

Og tilbake til dette med 150ms regelen... Jeg vil mene at de som bruker disse metodene får å få frem kjappe tog vil foretrekke at togene blir forsinket til maks 150 ms heller enn at man må avbryte tog som kanskje gjerne skal lande under en operasjon når flere angriper. I tillegg så sender man jo gjerne ekstremt mange faketog under større operasjoner lategame og det er ett slit om jeg skal sjekke at alle de 200 toga der faktisk overholder denne regelen. Det er derimot også sagt at svake spillere uten den nødvendige kompetansen vil ligge dårligere an når det kommer slike tog enn for eksempel mer erfarne spillere, men kan du snipe ett sekundtog så kan du snipe ett sekundtog!

I lengden så tror jeg at dette vil føre til en større kompetanse rundt selve spillingen på .no, og økt kompetanse er kjent for å øke aktiviteten...

Nå er denne tråden hovedsaklig ment for å omhandle disse to forbedringene med tanke på svar, men jeg vil gjerne også at andre kommer med innspill om hvordan vi kan sørge for at .no ikke bare opplever oppgangstider hver gang en ny server blir presentert. Kan vi ved hjelp av noen endringer sørge for at flere finner gleden i dette spillet og blir her?
 

DeletedUser

Guest
Jeg har en ide:

Senke prisen på premium og/eller gi bedre muligheter til de uten premium! I stedet for å skvise ut det de kan av spillerne på .no kan de heller forbedre spillopllevelsen og dermed sikre seg flere spillere som igjen kan gi flere reklameinntekter :!
 

kenlar

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Jeg er ikke noe serlig for at det skal gjøres lettere å farme. Er man aktiv så bør det belønnes med at man farmer mer enn en som ikke er like aktiv.

Derfor stort nei til farmscript fra min side.
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Jeg er ikke noe serlig for at det skal gjøres lettere å farme. Er man aktiv så bør det belønnes med at man farmer mer enn en som ikke er like aktiv.

Derfor stort nei til farmscript fra min side.

Så hvis du har meg som er arbeidsledig og sitter hjemme store deler av dagen som nabo, og før bp farmer jeg alt rundt deg tomt fordi jeg kan sitte 4 dager i strekk pålogget mens du muligens har en skoleplass å tenke på. så du vil igrunn kun tenke på å oppgradere ressursfeltene og idet bp går ut så får du besøk av mine 200 spyd og 50 øks...

Noen er mer aktive enn andre, jeg mener at dem som har en jobb eller en skoleplass i tillegg til andre hobbyer som f.eks trening osv skal kunne ha en mulighet til å hevde seg på toppen.
 

DeletedUser

Guest
Det Gunnar Gås sier her må jo være en forutsetning dersom man ønsker å rekruttere flere til .no, som jeg skjønner at trådstarter ville ha som tema. Man kan ikke tilrettelegge for de mest aktive. Da mister man kjapt spillere.

En annen ting vdr. fake scriptet: Hvorfor ikke tillate det opp til fks 6000 poeng elns? Tror man ville tjene på det i det lange løp, om vi på død og liv må ha sær-regler her på .no. Jeg er sterk tilhenger av at vi har nøyaktig de samme reglene / scriptene som på .net og ikke hele tiden må utvikle våre egne sære greier, bare fordi noen i V1 ble litt skremt det første året.
 

DeletedUser

Guest
Steng V1 og V2, kanskje også V3.

Før noen går av skaftet, så mener jeg selvfølgelig med det at man kan stoppe nye spillere i å starte der. Ikke avslutte verdenen, som jo er noe helt annet.

Hvorfor? Vel, nå har jeg ingen konkrete tall å slå i bordet med, så det kan jo hende det blir en helbom, men hva med de spillerne som bare starter på V1/V2(/V3)? Det kan godt være at spillere gjør det, rett og slett fordi de har lavest tall! Uansett grunn, det kan umulig være motiverende å starte når man ligger så utrolig langt bak alle andre. Dette kan det jo tenkes at fører til at en del spillere aldri kommer skikkelig i gang, og dermed ikke fortsetter å spille når de blir adlet.

Dessuten kan det kanskje føre til at flere spillere blir motiverte på disse serverne, da det vil gjøre at man er ett skritt nærmere slutten på verdenen.

Har vel allerede foreslått dette her uten at det gikk helt gjennom...
 

DeletedUser

Guest
jeg tenker på noobs nå.. de kommer aldri til å kjøpe PK og ha scipts, fordi de vet ikke hva det gjør.. de kommer til å få et dårlig miljø med masse farming fra andre og masse angrep med fake-scipts..

jeg tror ikke teamet kommer til å ta dette til seg, de må tenke mest på nye spillere også ;)
 

DeletedUser

Guest
jeg tenker på noobs nå.. de kommer aldri til å kjøpe PK og ha scipts, fordi de vet ikke hva det gjør.. de kommer til å få et dårlig miljø med masse farming fra andre og masse angrep med fake-scipts..

jeg tror ikke teamet kommer til å ta dette til seg, de må tenke mest på nye spillere også ;)

No er det da slik at TW tjener pengane sine på dei som faktisk kjøper premium, og da er det vel eit poeng å gjere mest mulig for at dei som kjøper premium fortsetter og spele... Trur det er ei vel så viktig utfordring å prøve å holde på gamle spelarar enn å rekruttere nye
 

DeletedUser

Guest
jeg ville heller satset på nye spillere, sånn når de forstår spillet og ikke blir angrepet konstans og forstår ingenting.. så kjøper de PK og TW skaffer mer penger.

derfor det er nesten ingen noobs som kommer til 100k på .net når pro'er farmer de konstant med farme scipt og faker dem, og de tenker ikke på å doge..

regler er regler :)
 

DeletedUser

Guest
husker for lenge siden når jeg først prøvde meg på TW inpå .net, ble farmet og angrepet med fakes hele tiden.. gadd ikke mer..

vist vi skal ha sånne regler får vi sette opp en ny Verden6 der sånne scipts er lovelig :) sånn at de ikke påvirker andre Verdner
 

DeletedUser

Guest
å stenge V1-V3 virker for meg som veldig naturlig, både V2 og V3 er gråbyhav, V1 har vært åpen lenge nok til at det ville overaske meg om det finnes en spiller på top 200 som har starta siden V4 kom ut..

ang. script, så tror jeg .no virkelig trenger en eller annen som faktisk kan scripts til å se over hva som ikke skal være lov/ ikke lov, og gjerne oversette scriptene som ligger der mens han/hun er igang, de meste av scriptene som ligger i godkjent tråden er enten utdatert (nyere versjoner tilgjengelig m/ forbedrede funksjoner) eller ikke oversatt, noe som ikke akkurat hinter til den sterkeste satsingen fra teamets side
 

DeletedUser

Guest
Har tenkt litt på den problemstillingen, på lik linje med mange av dere. Men jeg setter meg kanskje litt annerledes inn i problemstillingen, men fortsatt On-topic;

De vennene jeg har spurt med tanke på hvorfor de ikke ønsker å starte med TW, er den enke grunnen at det skjer ingenting. Man ser ikke noe annet en rapporter, og jeg må innrømme at førsteinntrykket til spillet kan virke dårlig. Jeg tror dermed det egentlig ikke er så mye som skal til for å rekrutere spillere i starten.

Jeg vet ikke, men f.eks en videosnutt som ble aktivert når du angrep en by, hadde vært kult. Bare for at spilleren skal få følelsen av å ha prestert noe, bortsett fra en rapport. Denne videosnutten ville vi blitt ganske lei av etterhvert, så den kunne vært mulig å ta bort på lik linje med begynnerguiden.

Sikkert noen som har tenkt over det før, men jeg tror at førsteinntrykket av spillet er så viktig med tanke på at man fort blir avhenging når man kommer inn i en stamme. Derfor tror jeg detaljer som det, og layout er sentralt, for å bevare spillere inntil de blir "avhengige". :D


MVH Cyber
 

DeletedUser

Guest
I hovedsak tror jeg det ikke er reglene som er problemet, for de vil uansett gjøre det slik at noen vil bli misfornøyd. Men jeg er enig med at innstillingene muligens har en del å si. Jeg synes innstillingene på den norske serveren er alt for like mellom de forskjellige verdene. Derfor tror jeg ikke .no treffer den bredden som blandt annet .net vil gjøre.

Midt forslag er at vi kjører i gang noen nye verdner med litt andre innstillinger, som foreksempel at adelsmann koster 1 gullmynt uansett. Det vil iallfall trekke til seg en del spillere ifra andre steder.
Jeg tviler på at vi greier å trekke masse mer folk hit, særlig ifra andre servere hvis vi ikke har noe spesielt som tiltrekker spillere over hit.

Selvfølgelig vil dette være en stor fordel for gamle spillere, men nye spillere må ikke nødvendigvis anbefales og starte på vanskligste nivå.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
gjøre dette spillet mer barnevenlig?

husker når jeg startet dette spillet. V1 tilfeldig bygget meg opp på 3000 k før jeg ble adlet av xano (ifølge twstats) startet en gang til. denne gangen tilfeldig også. der havnet jeg med en gangske grei gjeng ble med i en stamme og vi bygget oss oppover.

ja kort sagt gjøre dette mer barnevennlig kansje?

(ble kansje min tw historie dette. Men det får nå bara vara sånt)
 

DeletedUser

Guest
Hvordan har historien din noe med å gjøre TW mer barnevennlig?
Og hva er det som kan forbedres da i det hele tatt?
 

DeletedUser

Guest
Hvordan har historien din noe med å gjøre TW mer barnevennlig?
Og hva er det som kan forbedres da i det hele tatt?

nei si det. jeg vet jo ikke hva jeg skriver. jeg er et barn

wynja: enklere forklart, morsomere design og raskere
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp