På tide å avslutte dette..

DeletedUser

Guest
Jaja, nå er det på tide å gi seg, etter å ha spilt på denne serveren i 15 måneder. Startet opp på rimmen som nybegynner. Hadde aldri vært borti dette spillet før, og skulle bare bevise for en kamerat av meg hvor døvt og kjedelig det var, siden han da var ganske så hekta. Det var ikke så døvt og kjedelig, og jeg ble hekta.

Nok om det. Endte i en fantastisk koselig stamme ved navn Wp. Da lederne slutta (de fleste i alle fall), merga vi med Rome og jeg fikk Handsome-kontoen. Kontoen var den gang på 1,6 mill og hadde cirka 150 byer. Alt for stor for en såpass dårlig spiller som meg den gang. Men ettersom tiden gikk lærte jeg, og begynte å spise litt byer av Elite. Så havna vi i krig med BIRKI og ting gikk bare fremover. Satt i ledelsen i Rome en god stund før vi nå til slutt oppløste stammen og lagde en ny en for å se om det var noen som fremdeles var ute etter å spille mer på V2. Det var det nok, men disse spillerne lå på helt feil side i forhold til våre nye fiender Arica. De aller fleste andre var dritlei av V2, og vi bestemte oss for å følge strømmen og slette vi også. Kort og godt, hadebra V2. Kom lenger på denne serveren enn jeg noen gang hadde trodd. Topp 20 ODA, ODD og ODT ligger Handsome-kontoen på når den går grå om et par dager.

Ser også at det er en del løse tråder rundt dette med AriCa og -Rome-. AriCa sier så edelt at de ALDRI har dolket noen allierte i ryggen, og at forholdet mellom Rome og Arica til slutt ble som det ble er BARE Rome sin feil. Synes kommentaren til The Bird angående dolkinga var ganske fin, for det er faktisk helt sant. WTD og VMS er en ting, men så tar vi en titt på KMS, V2's eldste stamme. Hva hadde de gjort AriCa annet enn at AriCa ikke så behovet for dem lenger? Rome sier ikke at vi ikke "dolker allierte i ryggen" som dere så fint kaller det. Vi sa også opp samarbeidet med flere stammer etter hvert som tiden gikk, men vi går heller ikke ut offentlig og skryter av at vi aldri gjør det.

Så over til Arica2. Rome fikk beskjed av Arica om at Olico skulle bort. De største spillerne skulle inn i Arica, noe vi også egentlig var motstander av da Olico var en stamme som Rome etter hvert begynte å komme litt på kant med, men det var greit nok. Arica merget inn Olico, så stammen hadde cirka 2 mill elns igjen (?). Da var det vel goodbye Olico, var det ikke? Nei, for da skulle hele gamle X-V inn. Ja, alle spillerne i K42 og K52 også, selvfølgelig. De skulle få adle grått i våre clustre på rimmen, selv om vi hadde nekt for adling av små gråbyer den gangen. Dette henger på greip? Neppe.

Så det ble sendt noen brev her og der. LDonna fikk noen og Ruffiro fikk noen. Noen ganger gadd ikke Ruffiro svare, mens andre ganger ble vi sendt videre eller fikk svar som det ikke akkurat var mye å få ut av. Virka som at det var om å gjøre å utsette dette mest mulig. Etter hvert begynner også Arica-spillere og adle seg oppover langs rimmen. Rebell, Gullbrann og Gamla kom oppover. Vi hadde fått beskjed av Ruffiro om å ta det opp med spillerne det gjaldt, så jeg sendte en melding til Gullbrann og spurte hva i all verden han gjorde i K42. Han var bare en vanlig "arbeidsmaur" han, så var ikke han jeg måtte spørre. Hvem hadde sendt han til K42? Ordre direkte fra ledelsen i Arica, eller et forsøk på å legge skylda på noen andre?

Et par uker før vi sa opp alliansen med Arica2 fikk Ruffiro en melding fra en i ledelsen vår. Han spurte hva Arica ville gjøre om vi sa opp alliansen med Arica2. Hva fikk han til svar? Ingenting, Ruffiro svarte ikke. Arica løy om hva som skulle skje med Olico, de rekrutterte opp halve rimmen vår, de gjorde og lite ingenting med våre klager, de svarte ikke på slike spørsmål som over, når Rome gjør noe så våkner hele gjengen. "Jippi, nå kan vi endelig angripe Rome". Eller nå en god haug av gråbyer. :D

Ellers er det bare å kose dere videre med V2. Nå er i alle fall jeg og resten ferdige med denne serveren. Dere får kalle oss feige eller hva dere vil. Her var den meget forkortede versjonen fra vår side. Så får dere velge om dere vil svare eller ei. Det er ikke sikkert dere får noen tilbake dog.
 

DeletedUser

Guest
Takk for alt Handsome :)

føler vi delte hele v2 sammen fra start til nesten slutt :)

Etter jeg kom hjem fra syden og så alle brevene osv så bestemte jeg meg for å bynne på igjen med v2 men så så jeg 10 sek etterpå så jeg at dere stakk fra R I P stammen ;(

Så da sier jeg takk for meg også :)

AriCa kos dere alene på v2 LOL
 

DeletedUser

Guest
Jepp. Du, jeg og RUAB har vel spilt sammen nå i 14 måneder eller noe sånt, på samme verden. Det er ikke dårlig ;) Så vi får også gi oss likt, så kan Arica få spise disse gråbyene også ^^
 

DeletedUser

Guest
Ser også at det er en del løse tråder rundt dette med AriCa og -Rome-. AriCa sier så edelt at de ALDRI har dolket noen allierte i ryggen, og at forholdet mellom Rome og Arica til slutt ble som det ble er BARE Rome sin feil. Synes kommentaren til The Bird angående dolkinga var ganske fin, for det er faktisk helt sant. WTD og VMS er en ting, men så tar vi en titt på KMS, V2's eldste stamme. Hva hadde de gjort AriCa annet enn at AriCa ikke så behovet for dem lenger? Rome sier ikke at vi ikke "dolker allierte i ryggen" som dere så fint kaller det. Vi sa også opp samarbeidet med flere stammer etter hvert som tiden gikk, men vi går heller ikke ut offentlig og skryter av at vi aldri gjør det.

V-m-S dolket hele Alliansen når de samtalte (la planer om å slåss sammen med fienden mot Alliansen, som de var en del av) med et desperat Elite like før sistnevntes undergang. Vil ikke si at vi dolker en stamme som har gått bak ryggen vår når vi erklærer dem krig. Er vel mer passende å si at man tar et oppgjør med en stamme som egentlig aldri var en del av denne Alliansen (dette siden de så lett ville skifte side). Sagt på en annen måte; V-m-S dolket oss (AriCa og resten av stammene i Alliansen) i ryggen, og straffen ble tilintetgjørelse. Mulig mange uskyldige spillere ble ofre for dette, men det blir feil å skylde på de stammer som faktisk gikk mot V-m-S her, tok et oppgjør med sviket. Ved å bli værende i V-m-S sammen med Black Andi, så gjorde disse et valg. Dette valget fikk de betale for.

Så over til Arica2. Rome fikk beskjed av Arica om at Olico skulle bort. De største spillerne skulle inn i Arica, noe vi også egentlig var motstander av da Olico var en stamme som Rome etter hvert begynte å komme litt på kant med, men det var greit nok. Arica merget inn Olico, så stammen hadde cirka 2 mill elns igjen (?). Da var det vel goodbye Olico, var det ikke? Nei, for da skulle hele gamle X-V inn. Ja, alle spillerne i K42 og K52 også, selvfølgelig. De skulle få adle grått i våre clustre på rimmen, selv om vi hadde nekt for adling av små gråbyer den gangen. Dette henger på greip? Neppe.

En del av ideologien til AriCa er å aldri glemme sine venner i ferden mot toppen. Ja, selv ikke etter at toppen er nådd. Og det har vi heller ikke gjort (glemt våre venner), og det faktum at vi tok vare på OliCo vitner om dette. Det ble egentlig aldri tatt stilling til hvor de spillerne var lokaliserte. Jeg er selv opptatt av geografisk posisjonering i fht kjernen av AriCa, men det måtte vike til fordel for AriCas ideologi.

Var aldri slik at vi oppmuntret dem som lå ved rimmen til -Rome- at de skulle ta seg til rette der. Da var det heller motsatt. Jeg har f.eks hatt mange samtaler med LDonna hvor det kommer frem at det er ønskelig at hun og andre som ligger utenfor kjernen faktisk etablerer seg clustre i trygge områder.

Så det ble sendt noen brev her og der. LDonna fikk noen og Ruffiro fikk noen. Noen ganger gadd ikke Ruffiro svare, mens andre ganger ble vi sendt videre eller fikk svar som det ikke akkurat var mye å få ut av. Virka som at det var om å gjøre å utsette dette mest mulig. Etter hvert begynner også Arica-spillere og adle seg oppover langs rimmen. Rebell, Gullbrann og Gamla kom oppover. Vi hadde fått beskjed av Ruffiro om å ta det opp med spillerne det gjaldt, så jeg sendte en melding til Gullbrann og spurte hva i all verden han gjorde i K42. Han var bare en vanlig "arbeidsmaur" han, så var ikke han jeg måtte spørre. Hvem hadde sendt han til K42? Ordre direkte fra ledelsen i Arica, eller et forsøk på å legge skylda på noen andre?

Interessant at du skulle bruke dette mot oss. Vi kan si akkurat det samme når det gjelder -Rome-. runinter har f.eks hatt flere downperioder når det kommer til aktivitet. Og i periodene hvor han har vært på ferie har alle svar fra -Rome- blitt satt på vent. Men allikevel har AriCa respektert avtalene med -Rome-, enda disse begrenset vår vekst. En vekst som til tider har vært 5 ganger så stor som -Rome- sin. Det er vel ingen tvil om at -Rome- stagnerte etter Elite-krigen. Så det har vært respekt for samarbeidet at vi i det heletatt ikke har brutt avtaler nettopp fordi den ene parten ikke klarer å holde følge.

Vi hadde f.eks en midlertidig avtale når det gjaldt K64. Den var så enkel som at -Rome- ikke skulle adle i K64 før en skikkelig avtale lå på bordet. Dette ble utsatt av -Rome- mens de samtidig adlet i kontinentet. På en annen side av kartet så var det allerede tegnet en avtale om K44. Dette kontinentet var forbeholdt -Rome-. Og enda AriCa gikk mot eazh (ex-Elite) i K45, og dermed ba -Rome- ta for seg av hans byer i K44, så ble ingenting gjort. Heller valgte -Rome- å kontositte denne spilleren ved flere anledninger!! eazh var som en fiende å betrakte nettopp pga av hans bakgrunn i både -Rome- og AriCas erkefiender; nemlig Elite. Er ikke det et brudd på Alliansens prinsipper? Mens dette skjedde så fikk vi i AriCa informasjon om at -Rome- rustet opp til krig ved å stacke fronten mot AriCa. Enda gjorde AriCa ingenting. Ikke valgte vi å ruste oss opp heller. Kall oss gjerne naive, ja eller til og med late. Men jeg har egentlig aldri fryktet -Rome-, og etterhvert som fakta kom på bordet så ønsket jeg en krig velkommen. -Rome- tok det første skrittet ved å jobbe mot AriCa i det skjulte (veldig modig forresten), for deretter å hevde at det var AriCa som var den store, stygge ulven ved å planlegge å gå mot -Rome-. AriCa har alltid vært klare på at om skulle det bryte ut en krig mot -Rome-, så skulle det skje på en skikkelig måte. En åpen krigserklæring, velbegrunnet sådan, og deretter en satt dato som er bestemt av ledelsene i både -Rome- og AriCa. Fair and square.

Men når den ene stammen velger å jobbe mot den andre i det skjulte, så blir situasjonen en annen.. Følte -Rome- press siden de ikke klarte å holde følge med adlingsratioen til AriCa? Hvem vet... Uansett, når det gjelder spørsmålet om hvem som egentlig har dolket hvem, burde svaret være tydelig å se for enhver bruker av dette forumet. Årsakene til denne "konflikten" kan være mange, men slik jeg ser det og hva jeg tror, så er -Rome-s rekruttering av ex-Elitespillere hovedårsaken. Spillere som Wynja, Are og Ganondorf ødela mye av forholdet mellom -Rome- og AriCa. Men dette blir bare spekulasjoner. La oss heller holde oss til fakta og de tiltak -Rome-spillere faktisk har gjort.

Slik bygde denne konflikten seg opp. Den konflikten som nå endte i at -Rome- ble oppløst, og deres spillere gikk/går grå. Men at man i ettertid skal være så frekke å hevde at AriCa har dolket -Rome- i ryggen blir for meg for dumt, og et veldig svakt forsøk på å rettferdiggjøre at man går grå.

-Rome- går grå fordi de ikke ville maktet en krig mot AriCa. Alt annet blir unnskyldninger og bortforklaringer. Hvis dere skulle være uenige med meg her, så utfordrer jeg dere til å gå inn på kontoene deres og motbevise meg ;)

Et par uker før vi sa opp alliansen med Arica2 fikk Ruffiro en melding fra en i ledelsen vår. Han spurte hva Arica ville gjøre om vi sa opp alliansen med Arica2. Hva fikk han til svar? Ingenting, Ruffiro svarte ikke. Arica løy om hva som skulle skje med Olico, de rekrutterte opp halve rimmen vår, de gjorde og lite ingenting med våre klager, de svarte ikke på slike spørsmål som over, når Rome gjør noe så våkner hele gjengen. "Jippi, nå kan vi endelig angripe Rome". Eller nå en god haug av gråbyer. :D

Ellers er det bare å kose dere videre med V2. Nå er i alle fall jeg og resten ferdige med denne serveren. Dere får kalle oss feige eller hva dere vil. Her var den meget forkortede versjonen fra vår side. Så får dere velge om dere vil svare eller ei. Det er ikke sikkert dere får noen tilbake dog.

Ruffiro svarte ikke umiddelbart fordi saken måtte opp i styret. Alle i ledelsen skulle få en sjanse til å si sitt før vi tok en avgjørelse. Etterhvert som tiden gikk og spillere i ledelsen fikk sagt sitt, så var oppslutningen 100% fra ledelseshold om å ikke gi etter for deres tomme trusler. Svaret fra oss var såre enkelt; et angrep mot AriCa2 er et angrep mot hele AriCa.

Det gikk noen dager, og til slutt kom det en offisiell uttalelse fra runinter her i forumet. -Rome- går grå.

Det var fint å samarbeide med dere i den store verdenskrigen. Men etter at den var vunnet så var det tydlig at sjalusien dere følte overfor oss i AriCa tok overhånd. Dere valgte å ofre deres rykte ved å jobbe mot oss i det skjulte. Så valgte dere å ødelegge ryktet fullstendig ved å la dere gå grå mens dere påtar dere all ære for nedkjempelse av Elite og deretter hevde at AriCa har dolket dere i ryggen. Hva Elitespillere i ettertid vil hevde, blir for meg uvesentlig, da mange Elitister taper for andre gang her (ved å spille i -Rome- nå). Selvfølgelig vil de hevde at -Rome- var stammen som bekjempet dem... Følgende uttalelse er begrunnet på facts. AriCa har tidenes beste statistikker overall. Ja, også mot Elite. Før AriCa kom på banen så hadde -Rome- stått på stedet hvil.

Til dags dato har enda AriCa til gode å dolke noen i ryggen. For man dolker ikke en stamme som i det skjulte går mot oss i ryggen når man tar et oppgjør med dem. Da svarer man på tiltale ;)

Og heeeelt avslutningsvis så er jeg ikke overrasket over utviklingen da jeg har fått vite at Are hadde en finger med i spillet.. Han har jo en lei vane til å forandre gull til gråstein ;)
 

Mosa

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
V-m-S dolket hele Alliansen når de samtalte (la planer om å slåss sammen med fienden mot Alliansen, som de var en del av) med et desperat Elite like før sistnevntes undergang. Vil ikke si at vi dolker en stamme som har gått bak ryggen vår når vi erklærer dem krig. Er vel mer passende å si at man tar et oppgjør med en stamme som egentlig aldri var en del av denne Alliansen (dette siden de så lett ville skifte side). Sagt på en annen måte; V-m-S dolket oss (AriCa og resten av stammene i Alliansen) i ryggen, og straffen ble tilintetgjørelse. Mulig mange uskyldige spillere ble ofre for dette, men det blir feil å skylde på de stammer som faktisk gikk mot V-m-S her, tok et oppgjør med sviket. Ved å bli værende i V-m-S sammen med Black Andi, så gjorde disse et valg. Dette valget fikk de betale for.

Dette har du helt rett i



En del av ideologien til AriCa er å aldri glemme sine venner i ferden mot toppen. Ja, selv ikke etter at toppen er nådd. Og det har vi heller ikke gjort (glemt våre venner), og det faktum at vi tok vare på OliCo vitner om dette. Det ble egentlig aldri tatt stilling til hvor de spillerne var lokaliserte. Jeg er selv opptatt av geografisk posisjonering i fht kjernen av AriCa, men det måtte vike til fordel for AriCas ideologi.

Venner? de vennene gikk ut på off forum og rakket ned på oss, og dere Shanks82. Og ledelsen i Olico gikk aldri ut å dementerte det som kom frem fra disse personene den gangen

Var aldri slik at vi oppmuntret dem som lå ved rimmen til -Rome- at de skulle ta seg til rette der. Da var det heller motsatt. Jeg har f.eks hatt mange samtaler med LDonna hvor det kommer frem at det er ønskelig at hun og andre som ligger utenfor kjernen faktisk etablerer seg clustre i trygge områder.

Ledelsen i -Rome- fikk en pm fra deg/dere om at vi burde avslutte alle allianser utenom den vi hadde. Og det ble sagt fra Ruffiro at dere skulle ta inn noen og resten skulle ut. Vi veit jo hva som skjedde der. En annen ting er respekten for rimmen til allierte som dere ikke bryr dere om siden dere til stadig må forsvare det med helle svake argumenter.

Interessant at du skulle bruke dette mot oss. Vi kan si akkurat det samme når det gjelder -Rome-. runinter har f.eks hatt flere downperioder når det kommer til aktivitet. Og i periodene hvor han har vært på ferie har alle svar fra -Rome- blitt satt på vent. Men allikevel har AriCa respektert avtalene med -Rome-, enda disse begrenset vår vekst. En vekst som til tider har vært 5 ganger så stor som -Rome- sin. Det er vel ingen tvil om at -Rome- stagnerte etter Elite-krigen. Så det har vært respekt for samarbeidet at vi i det heletatt ikke har brutt avtaler nettopp fordi den ene parten ikke klarer å holde følge.

Vi rekruterte ikke i samme tempo, eller i hele tatt egentlig. så en sånn utalelse er fullstendig unødvendig om at vi ikke holder følge. Rome adler heller ikke så mye gråbyer heller, så jeg syns denne biten skal ligge.

Vi hadde f.eks en midlertidig avtale når det gjaldt K64. Den var så enkel som at -Rome- ikke skulle adle i K64 før en skikkelig avtale lå på bordet. Dette ble utsatt av -Rome- mens de samtidig adlet i kontinentet. På en annen side av kartet så var det allerede tegnet en avtale om K44. Dette kontinentet var forbeholdt -Rome-. Og enda AriCa gikk mot eazh (ex-Elite) i K45, og dermed ba -Rome- ta for seg av hans byer i K44, så ble ingenting gjort. Heller valgte -Rome- å kontositte denne spilleren ved flere anledninger!! eazh var som en fiende å betrakte nettopp pga av hans bakgrunn i både -Rome- og AriCas erkefiender; nemlig Elite. Er ikke det et brudd på Alliansens prinsipper? Mens dette skjedde så fikk vi i AriCa informasjon om at -Rome- rustet opp til krig ved å stacke fronten mot AriCa. Enda gjorde AriCa ingenting. Ikke valgte vi å ruste oss opp heller. Kall oss gjerne naive, ja eller til og med late. Men jeg har egentlig aldri fryktet -Rome-, og etterhvert som fakta kom på bordet så ønsket jeg en krig velkommen. -Rome- tok det første skrittet ved å jobbe mot AriCa i det skjulte (veldig modig forresten), for deretter å hevde at det var AriCa som var den store, stygge ulven ved å planlegge å gå mot -Rome-. AriCa har alltid vært klare på at om skulle det bryte ut en krig mot -Rome-, så skulle det skje på en skikkelig måte. En åpen krigserklæring, velbegrunnet sådan, og deretter en satt dato som er bestemt av ledelsene i både -Rome- og AriCa. Fair and square.

Denne diskusjonen er litt defus da jeg ikke har alle opplysninger og vil heller ikke få det siden alle PM er slettet og konto er utenfor min hånd.
Bevis
Jeg kan vel også si at dere har vel trått over noen grenser når det gjelder mot oss, og da gjelder det spessielt spilleren Haavardunited som Hanssiii hadde kontakt med. Jeg så Pmèr mellom disse og hva Hanssiii prøvde på. Jeg valgte og ikke gå videre med hele Pm`en til Ruffiro når jeg fikk alle opplysningene fordi jeg ønsket ikke å skape enda mere konflikt en det som var på den tiden. -Rome- har aldri planlagt noe Krig med Arica, det eneste som ble lagt frem på det skulte forumet var byer som kanskje burde stackes i k54.

Liker ikke at du prøver å legge det frem at dere er så naive og at vi er så slemme. Nå blir det sånn det ble på Elite tiden hvor du hele tiden gikk ut å kritsierte Elite for at de hele tiden Eide sannheten. Syns hva du gjør nå Shanks82 er under deres verdighet.


Men når den ene stammen velger å jobbe mot den andre i det skjulte, så blir situasjonen en annen.. Følte -Rome- press siden de ikke klarte å holde følge med adlingsratioen til AriCa? Hvem vet... Uansett, når det gjelder spørsmålet om hvem som egentlig har dolket hvem, burde svaret være tydelig å se for enhver bruker av dette forumet. Årsakene til denne "konflikten" kan være mange, men slik jeg ser det og hva jeg tror, så er -Rome-s rekruttering av ex-Elitespillere hovedårsaken. Spillere som Wynja, Are og Ganondorf ødela mye av forholdet mellom -Rome- og AriCa. Men dette blir bare spekulasjoner. La oss heller holde oss til fakta og de tiltak -Rome-spillere faktisk har gjort.

Igjen, vi masse rekruterte ikke og var heller ikke villig til å adle så mye grått som dere gjorde. Det ble spurt da vi tok inn alle de. Jeg skulle heller ønske dere kunne sett hva Are og wynja skrev på lederforumene våre. At du tar frem dem som om de har provosert og gjort ting for at det skulle krig:confused: Når det gjelder Are så har han vært en fiende av Runinter og granpa hele tiden, de hadde stor gjensidig respekt for hverandre, og de syns det var greit at Are fikk avslutte sin TW karriere i -Rome- så lenge han fulgte de regelene og alliansene vi hadde. Are spurte pent om vi kunne ta inn wynja som vi hadde adlet ned, noe ledelsen syns var greit. Ganondorf slettet kontoen etter at det ble bråk rundt denne, så der er det ikke så mye mat. Et spørsmål, har ikke dere noen avtaler ute å går ang gamle Elite spillere? Men som sagt jeg kan ta opp masse defuse ting som jeg ikke har håndfaste beviser for, men som er mest sannsynlig riktig, men som du sier så skal jeg også la det ligge.

Slik bygde denne konflikten seg opp. Den konflikten som nå endte i at -Rome- ble oppløst, og deres spillere gikk/går grå. Men at man i ettertid skal være så frekke å hevde at AriCa har dolket -Rome- i ryggen blir for meg for dumt, og et veldig svakt forsøk på å rettferdiggjøre at man går grå.
Jeg snakket med rune og lars ang hva vi skulle gjøre. Og det var flere ting som vi var enige om. Det var blitt flere episoder hvor Arica skal diktere hva vi skulle gjøre, det var sommer:) Siden Elites fall så ble den største motivasjonen borte, Arica har hele tiden blitt sett på som broderstamme og det føltes unaturlig å krige mot dere. Og ettersom konflikten har bygd seg opp så gjør man seg noe meninger. -Rome- er stamme med masse historie og ikke minst ære. Vi følte at dere overhode ikke fortjente den respekten med å krige mot oss. Etter at alt var oppsumert. Så får dere heller kalle oss feige etc etc etc

-Rome- går grå fordi de ikke ville maktet en krig mot AriCa. Alt annet blir unnskyldninger og bortforklaringer. Hvis dere skulle være uenige med meg her, så utfordrer jeg dere til å gå inn på kontoene deres og motbevise meg ;)
Vi trenger ikke å bevise noe for deg shank, du kommer stadig med sånne drypp mot dine motstandere. Jeg tror du faktisk gjør det forde du ikke har fått utrettet det mange andre har gjort som spiller og har litt komplekser for det.


Ruffiro svarte ikke umiddelbart fordi saken måtte opp i styret. Alle i ledelsen skulle få en sjanse til å si sitt før vi tok en avgjørelse. Etterhvert som tiden gikk og spillere i ledelsen fikk sagt sitt, så var oppslutningen 100% fra ledelseshold om å ikke gi etter for deres tomme trusler. Svaret fra oss var såre enkelt; et angrep mot AriCa2 er et angrep mot hele AriCa.

Det gikk noen dager, og til slutt kom det en offisiell uttalelse fra runinter her i forumet. -Rome- går grå.

Det var fint å samarbeide med dere i den store verdenskrigen. Men etter at den var vunnet så var det tydlig at sjalusien dere følte overfor oss i AriCa tok overhånd. Dere valgte å ofre deres rykte ved å jobbe mot oss i det skjulte. Så valgte dere å ødelegge ryktet fullstendig ved å la dere gå grå mens dere påtar dere all ære for nedkjempelse av Elite og deretter hevde at AriCa har dolket dere i ryggen. Hva Elitespillere i ettertid vil hevde, blir for meg uvesentlig, da mange Elitister taper for andre gang her (ved å spille i -Rome- nå). Selvfølgelig vil de hevde at -Rome- var stammen som bekjempet dem... Følgende uttalelse er begrunnet på facts. AriCa har tidenes beste statistikker overall. Ja, også mot Elite. Før AriCa kom på banen så hadde -Rome- stått på stedet hvil.

Håper det føltes godt når du skrev dette Shanks82

Til dags dato har enda AriCa til gode å dolke noen i ryggen. For man dolker ikke en stamme som i det skjulte går mot oss i ryggen når man tar et oppgjør med dem. Da svarer man på tiltale ;)

Og heeeelt avslutningsvis så er jeg ikke overrasket over utviklingen da jeg har fått vite at Are hadde en finger med i spillet.. Han har jo en lei vane til å forandre gull til gråstein ;)

Tror jeg må slå ned på disse påstandene dine, Are hadde ingen ting med dette å gjøre og du legger det nesten frem at det var han som sendte -rome-i grus, SKAM DEG Shanks82

Og heeeelt avslutningsvis som Shanks82 sa. At du kommer frem med så mye grums og ufine kommentarer viser bare respekten du hadde for -Rome- og ikke minst runinter og Granpa som er ikoner på v2. Jeg syns dette blir veldig trist at du nok en gang skal sette igang en propaganda som ikke hører hjemme her. Men det er vel bare sånn du er.


Men for alle uteforstående så skal de vite at forholdet til rome og Arica var kjempe bra og vi satt KV for hverandre og så hverandres Ledelseforum uten at det ble noe snakk om det. Og vi hadde en fantastisk moro krig mot Elite som alle vil huske og det er det vi i Gamle rome skal prøve huske:)

God sommmer alle sammen
Trond/Mimma
 

DeletedUser

Guest
Hvilke tidligere Elite-spillere er det du sikter til? Hvor har Are eller Wynja gått inn i denne debatten?

Jeg tror heller aldri Rome sitt mål har vært å bli nummer 1 i denne verden. Vi har kriget og hatt det morro sammen i stammen, og også med våre allierte. Med en felles fiende er det klart det er mye lettere å samarbeide. Vårt mål var aldri å krige mot Arica. Elite var stammen sammen med sine allierte vi ville ha ned, og der var de fleste ferdige. Det var stort sett oss med front til Shadow som var aktive som f.eks meg, Tomahawken, Wynja, Pinhead, Knallis, mimma, Deisa og RUAB. Hadde vårt mål vært å gå til krig mot Arica, hadde vi adlet langt flere gråbyer etter blant annet Vms nede i sør.

Veit ikke hva du prøver på Shanks. Grattis med gode statistikker mot Elite. Det hadde vi også, og målet var vel heller aldri å ha bedre enn deres. Men, prøver du å ta vekk det at Rome faktisk gjorde det bra mot Elite? Du må heller ikke glemme BIRKI som plutselig slang seg på oss og åpnet en helt ny front mot oss. Joda, dere hadde vel noen spillere fra RoEm ved dere dere også, men det blir ikke det samme. Jeg prøver ikke å si at det skal gjøre at vi gjorde det så mye bedre enn dere, for det bryr i alle fall meg lite, men jeg vil nevne at vi faktisk hadde noen andre å tenke på også.

Og det med V-m-S er jeg fullstendig klar over, og der er jeg enig. Men hvorfor får jeg ikke noe svar på dette med K-m-S?

Ellers stiller jeg meg bak Mosa sitt innlegg, og føler at han har svart godt på de andre punktene her.
 

DeletedUser

Guest
Tror jeg må slå ned på disse påstandene dine, Are hadde ingen ting med dette å gjøre og du legger det nesten frem at det var han som sendte -rome-i grus, SKAM DEG Shanks82

Og heeeelt avslutningsvis som Shanks82 sa. At du kommer frem med så mye grums og ufine kommentarer viser bare respekten du hadde for -Rome- og ikke minst runinter og Granpa som er ikoner på v2. Jeg syns dette blir veldig trist at du nok en gang skal sette igang en propaganda som ikke hører hjemme her. Men det er vel bare sånn du er.

Men for alle uteforstående så skal de vite at forholdet til rome og Arica var kjempe bra og vi satt KV for hverandre og så hverandres Ledelseforum uten at det ble noe snakk om det. Og vi hadde en fantastisk moro krig mot Elite som alle vil huske og det er det vi i Gamle rome skal prøve huske:)

God sommmer alle sammen
Trond/Mimma

Hvorfor skal jeg skamme meg? Jeg trakk inn Wynja og Are inn i dette siden forholdet mellom AriCa og -Rome- har blitt svekket etter deres inntreden i sistnevnte stamme. Hva de konkret har gjort i -Rome- har jeg egentlig lite viten om... Kanskje var det nok for forholdet det faktum at de ble tatt så åpenhjertig i mot hos dere. Kanskje oppstod det usikkerhet fra vår side? Det kan godt være, men vi kan vel begge være enige i at noe skjedde etter deres medlemskap i -Rome-? Og jeg sa ikke at Are er skyld i -Rome-s undergang, men han har da god erfaring med å være den tapende part i en "konflikt" eller strid her i Tribal Wars, da spesielt v2...

Om jeg fremdeles har respekt for Granpa og runinter vil tiden vise. Jeg vet enda ikke hvor involvert de var, eller om de i det heletatt visste at -Rome-spillere kontovaktet AriCas fiender.. Var de en del av dette, så må jeg stille de i samme rekke med dere andre som har valgt å legge til side gammelt vennskap bare for å dodge, snipe noen tog fra AriCa for eksempelsvis eazh. Ikke at det var så mye motstand i dem som kontovaktet da, siden AriCa fremdeles ikke hadde problemer med å ta byene til, siden jeg allerede har brukt ham som eksempel, eazh.

AriCa har blitt kalt mye siden opprinnelsen for 1,5 år siden. Men man glemmer at verden 2 har forandret seg etter vår inntreden. Og fremdeles har vi til gode å bli slått tilbake. AriCa har en knusende statistikk mot samtlige stammer vi har vært i krig med, og en etter en har de forsvunnet fra serveren. Nå sist i rekken med -Rome-.

Når dere først ønsket å gå mot oss, så mener jeg vi fortjente at dere gjorde dette åpenlyst. Ikke gjennom kontovakting av våre fiender etc. Der og da var det sikkert en lettvindt løsning, da det var lite sannsynlig vi ville oppdage det.. Men det gjorde vi imidlertid, og vi har visst om dette lenge. Selv om vi håpet i det lengste på at det skulle være delte syn på dette innad i -Rome-s ledelse og at de som faktisk respekterte vårt (tidligere) vennskap og de avtaler som gjaldt Alliansen vår, faktisk ville ta grep om situasjonen og gjøre det rette... Men i stedet for å kalle en spade for en spade eller stå åpent frem med deres legning, velger -Rome- som stamme å rakke ned på oss. At dere f.eks tar æren for nedkjempelsen av Elite er jo latterlig. Ja, dere var en del av dette, men dere gjorde det ikke alene. Og faktisk så har AriCa den beste statistikken å vise til. Og nå er vi ikke verdige til å krige mot dere? Aldri i historien har noen vært mer verdig. Og først ved forsøke å motarbeide oss ved å kontositte våre fiender, for deretter å oppløses når deres trusler mot AriCa2 blir svart av oss. Jeg klarer ikke helt å se æren i det dere gjør, mosa. Og jeg skammer meg ikke over si min mening om saken.

Og dette er da vel ikke propaganda? Det er jo det dere holder på med, når dere takker for dere og forsøker å rettferdiggjøre at dere velger å gå grå ved å si AriCa ikke er verdige å få krige mot dere... At dere nå går grå er ikke et valg dere tar, det er en konsekvens av tilstanden i -Rome- for tiden. Mulig dere ikke vil gi oss æren ved å ta dere ut. Men at dere velger å gå grå, etter først å ha sveket oss er et siste forsøk på å forlate denne verdenen som den stammen som vi en gang husket dere som. Resultatet derimot, blir det motsatte. Dere vil bli husket som svikere og backstabbere og til slutt som noen usle feiginger.

Men på en annen side har du kanskje rett, for jeg burde faktisk skamme meg litt. For jeg skammer meg over å en gang ha stolt på dere. Først og fremst deg, mosa. Jeg så på deg som en venn (så nært man kommer en venn gjennom ett online-spill). Jeg har alltid stått frem med mine meninger her i forumet og vært åpen om dem. Jeg har enda til gode å skifte side. Jeg har vært tro til mine venner. Og det samme forventer jeg også i gjengjeld. Men i ditt tilfelle, mosa, så var det for mye forlangt.


Så må jeg bare få svare på ett av utsagnene dine, da jeg føler jeg har dekket de andre rimelig godt.

Vi trenger ikke å bevise noe for deg shank, du kommer stadig med sånne drypp mot dine motstandere. Jeg tror du faktisk gjør det forde du ikke har fått utrettet det mange andre har gjort som spiller og har litt komplekser for det.

Haha :D Nei, jeg har ikke komplekser for dette. Jeg er veldig fornøyd med egen innsats, enten det være seg på ledelsesnivå eller på selve spillbrettet. Mulig jeg har møtt dårlig motstand, men jeg har til dags dato aldri mistet en by (som jeg ikke har tatt tilbake like etter).

Ingen stamme er nærmere å vinne en server i Norge enn det AriCa faktisk er nå. Skulle vi mislykkes så skal du vite at jeg aldri kommer til å sette min konto på slett. Da får jeg heller kjempe det jeg makter og bli tatt ut i forsøket på å vinne denne serveren. Jeg er en enkel mann, og jeg spiller ikke et eneste spill uten ambisjoner eller tro om å faktisk vinne det. Men skulle jeg mislykkes, så vil jeg hedre vinnerne og erkjenne tapet. Dette tilsynelatende i motsetning til deg, som nå tar halen mellom beina, kommer ut med noe svada om at -Rome- er den stammen som visstnok har plettfrittrulleblad og dermed er stammen som virkelig fortjener tittelen som verden 2s rettmessige vinnere.

Alt vi får fra -Rome- nå, er at vi skal kose oss med gråbyene. Kjenner en svett stank av god, gammeldags sjalusi. Jeg kan forstå deg her, for dere har vært en del av denne serveren i over to år nå, all denne tiden bare for å gi seg på målstreken for samtidig å forsøke å rettferdiggjøre valget deres ved å svekke motstanderne verbalt. I min verden er ikke det synonymt med storhet. Da heller det motsatte.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jeg slenger meg på her og sletter jeg også :D

Vi møttes vel litt sent her på v2 Gard, men du har vel blitt en av de jeg er blitt mest kjent med. Ikke bare er du hyggelig, men også en vanvittig god spiller, blandt de beste på .no uten tvil.
Det har vært hyggelig Gard ;)

Til deg shanks, vi vet jo alle du har et slags hat over Are...men at du prøver å skylde på Are er litt morsomt...
Er du sint fordi han ble players champion og ikke du? :eek:
Shanks, du når ikke Are til knæra engang....face it..
 

DeletedUser

Guest
Jeg slenger meg på her og sletter jeg også :D

Vi møttes vel litt sent her på v2 Gard, men du har vel blitt en av de jeg er blitt mest kjent med. Ikke bare er du hyggelig, men også en vanvittig god spiller, blandt de beste på .no uten tvil.
Det har vært hyggelig Gard ;)

Til deg shanks, vi vet jo alle du har et slags hat over Are...men at du prøver å skylde på Are er litt morsomt...
Er du sint fordi han ble players champion og ikke du? :eek:
Shanks, du når ikke Are til knæra engang....face it..

Det har jeg absolutt ikke. Hat er et for sterkt ord til å kunne benyttes i dette spillet. Jeg har selv Are på Skype og synes han er en svært hyggelig person. Men synes ikke han er top notch ingame. Han er mer et av de bedre eksemplene på en oppskrytt spiller, spør du meg (og det gjorde du jo indirekte her).

For å si det på en annen måte; jeg ville heller vært Shanks82 enn Are. Hvorfor? LAW.. Hva skjedde med dem? Elite.. Hva skjedde med dem? -Rome-.. Hva skjedde med dem? Ex-Con.. Hva skjedde med ham? Pinhead? Hva skjedde med ham? Kaptein Blod? Hva skjedde med ham? Shanks er her fremdeles, baby, og det samme med AriCa ;) Dårlig spiller med gode statistikker, eller god spiller med dårlige statistikker. Da vil jeg heller være dårlige Shanks. Shanks som er en del av en stamme som faktisk kan vinne denne serveren ;)

Og jeg når ham ikke til knærne..? Eneste grunnen til at du sier dette er fordi du liker Are som person. Men det gjør jeg også. Hyggelig kar (som nevnt lengre opp). Men hvor god skal man egentlig være for å faktisk feile utallige ganger og allikvel bli omtalt som en god spiller? Svaret blir vel at det kommer an på hvor mange venner man faktisk har. Har man mange nok, så får man et godt rykte. Så enkelt..
 

DeletedUser

Guest
Takk det samme, Ebbern ^^

Deilig å være ferdig med denne serveren også etter så lang tid her inne. Trenger noe friskt og nytt nå, og V5 passer jo perfekt. Snakkes der. :)

AriCa har blitt kalt mye siden opprinnelsen for 1,5 år siden. Men man glemmer at verden 2 har forandret seg etter vår inntreden. Og fremdeles har vi til gode å bli slått tilbake. AriCa har en knusende statistikk mot samtlige stammer vi har vært i krig med, og en etter en har de forsvunnet fra serveren. Nå sist i rekken med -Rome-.

Feil, dere har aldri vært i krig med Rome.
 

pomeranian

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Og heeeelt avslutningsvis så er jeg ikke overrasket over utviklingen da jeg har fått vite at Are hadde en finger med i spillet.. Han har jo en lei vane til å forandre gull til gråstein ;)

beklager.. Are er alt for mye bedre en d du noen gang kan drømme om å være.. så du kan bare halde kjeft ;)


_______


Yeye gard.. har deg ihvertfall på v4 :)!
 

DeletedUser

Guest
Are er hyggelig han ja, men som spiller er han fantastisk. Jeg skjønner det er vanskelig å godta siden han ikke er en katt.

Pinhead kontorn hadde det topp da den ble satt til slett så skjønner ikke helt hvor nederlaget var der... :confused:

Når det gjelder kaptein blod så kan du vel selv prøve å ha en konto midt i fiendeland..:eek:

Law lå vegg i vegg med Rome, så klart ble det nederlag shanks...

Rome satte kontoene på slett fordi lysten til å spille var borte, altså ikke noe nederlag... ;)

Du har ikke vært i nærheten av å møte like mye motstand som Are, du har hatt det lett, som meg, desverre.
 

DeletedUser

Guest
Feil, dere har aldri vært i krig med Rome.

Nei, sant. Dere erklærte AriCa2 krig. Så svarte AriCa med at da måtte dere krige med AriCa også. Neste trekket fra -Rome- var å først oppløse -Rome-, så deretter masseslette kontoer. -Rome- minner meg mer om en sekt enn en stamme ;)
 

pomeranian

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Nei, sant. Dere erklærte AriCa2 krig. Så svarte AriCa med at da måtte dere krige med AriCa også. Neste trekket fra -Rome- var å først oppløse -Rome-, så deretter masseslette kontoer. -Rome- minner meg mer om en sekt enn en stamme ;)

Dere minner meg mer om
[SPOIL]
bæsj.jpeg
[/spoil]
enn
[spoil]
SuperCat.png
[/spoil]

ait? så stopp å skryt - blir kvalm av d..
 

DeletedUser

Guest
Are er hyggelig han ja, men som spiller er han fantastisk. Jeg skjønner det er vanskelig å godta siden han ikke er en katt.

Pinhead kontorn hadde det topp da den ble satt til slett så skjønner ikke helt hvor nederlaget var der... :confused:

Når det gjelder kaptein blod så kan du vel selv prøve å ha en konto midt i fiendeland..:eek:

Law lå vegg i vegg med Rome, så klart ble det nederlag shanks...

Rome satte kontoene på slett fordi lysten til å spille var borte, altså ikke noe nederlag... ;)

Du har ikke vært i nærheten av å møte like mye motstand som Are, du har hatt det lett, som meg, desverre.

Jeg gidder ikke en ny diskusjon om Are. Dere får mene hva dere mener om saken. Jeg forholder meg til hva spillere faktisk utretter på spillbrettet, og ikke hvor flink han er til å sende adeltog eller snipe dem. Det kan en ape lære seg. Handler om teknikk. Å feile med så mange kontoer, det er en prestasjon som bare er et menneske verdig. For å faktisk feile så mange ganger, så må man prøve på nytt. En ape som brenner seg, vil ikke gjøre det igjen;)

Men er enig i det du sier her... Jeg har ikke møtt motstand. Det må jeg være tydelig på. Men så har jeg heller aldri sagt at jeg er en god spiller.

Å sette kontoen på slett vil alltid være et nederlag. Man har trossalt brukt en del tid på dette spillet. Slik ser iallefall jeg det. Men når man er den tapende part, så vil man kanskje se annerledes på det?
 

DeletedUser

Guest
Å sette kontoen på slett vil alltid være et nederlag. Man har trossalt brukt en del tid på dette spillet. Slik ser iallefall jeg det. Men når man er den tapende part, så vil man kanskje se annerledes på det?

Å sette kontoen på sletting vil også si at du er ferdig. Noen har forskjellige mål. Mine mål var å havne topp 20 på alle OD-listene. Det har jeg vært klar på lenge, bare spør noen i Rome. Det klarte jeg. Ditt mål er å vinne serveren. Kanskje du klarer det. I så fall er det bra for deg. :)
 

DeletedUser

Guest
Å sette kontoen på sletting vil også si at du er ferdig. Noen har forskjellige mål. Mine mål var å havne topp 20 på alle OD-listene. Det har jeg vært klar på lenge, bare spør noen i Rome. Det klarte jeg. Ditt mål er å vinne serveren. Kanskje du klarer det. I så fall er det bra for deg. :)

Det er vel rigtig det du sier med at alle har forskjellige mål.
Men timingen på masseslettingen var jo ganske bra også da!

Tiden går, AriCa Består!<3
 

DeletedUser

Guest
Det er vel rigtig det du sier med at alle har forskjellige mål.
Men timingen på masseslettingen var jo ganske bra også da!

Tiden går, AriCa Består!<3

Jepp, det er jo sommer.

Btw, hørte Ebbern tok noen byer av deg med mobilen. Utrolig hva Rome kan få til :p
 
Topp