Besvart IG regler.

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Jeg kan ta et eksempel på noe vi godtar. Vil ikke kalle det egne regler, men greit nok.

La oss si at "Per" har en konto med 20-30 frontbyer, resten ligger trygt. "Per" kan da sende ticket til support å gi beskjed om at de 20-30 frontbyene hans skal adles av stammen da han ikke er aktiv nok til å holde på dem. Alt annet på kontoen må da stoppes opp, noe som betyr at "Per" ikke kan adle nye byer før de frontbyene er adlet. Starter stammen derimot og adler andre byer enn de frontbyene som først ble "avtalt", så er avtalen brutt.


Da regner jeg med at du har fått svar på spørsmålet ditt og setter denne som besvart. Velger samtidig å minne på dette innlegget skrevet av Tracey tidligere idag.

Jeg forstår ikke helt hvorfor man må avtale dette med dere?? Forklar dette litt nærmere er du grei.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Seriøst? Ikke for å være usaklig, men dette åpner opp for litt vel mye tolkninger og litt vel mye ekstra arbeid for dere? I hvilken grad kan dere sikre dere imot trynefaktor?

Du nevner Per i ditt innlegg Dakapo, men hva med vår stakkars Pål, eller i denne konteksten Paal(odin).

Ser ikke hva hvilket navn jeg valgte har å si - kunne like greit skrevet Ola Nordmann. :)
Poenget er fortsatt det samme. Nei, det skaper ikke spesielt mer arbeid enn hva en admin allerede har. Får dem en klar beskjed om at disse og disse skal tas av stammen, så er det null problem å følge med på om det faktisk blir gjort eller ikke.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Jeg forstår ikke helt hvorfor man må avtale dette med dere?? Forklar dette litt nærmere er du grei.

Faren for å bli tatt for push er for stor dersom ikke. Om du velger å gi bort frontbyene dine til stammen din, men ikke planlegger å slutte og etterpå begynner å adle byer igjen etter at dem er ferdig så ser vi kun push.. Vi vet dermed ikke om det kanskje ligger noe mer bak i det. Derfor er beskjed avgjørende!
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Faren for å bli tatt for push er for stor dersom ikke. Om du velger å gi bort frontbyene dine til stammen din, men ikke planlegger å slutte og etterpå begynner å adle byer igjen etter at dem er ferdig så ser vi kun push.. Vi vet dermed ikke om det kanskje ligger noe mer bak i det. Derfor er beskjed avgjørende!

Ja vel, det er jo en regel om fletting i regelboka som omhandler akkurat dette, så forstår ikke helt hva du mener her.
 

DeletedUser

Guest
Hva er da egentlig forskjellen om man gir beskjed eller ikke? Byene blir adlet i like stor grad uansett. Hvis dette skal bli kjøreregelen fremover, så kan vi like greit droppe regelen med pushkontoer. Her blir det altfor stor rom for tolkninger og som jeg nevnte, men du ikke svarte på, trynefaktor.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Ja vel, det er jo en regel om fletting i regelboka som omhandler akkurat dette, så forstår ikke helt hva du mener her.

Fletting av to kontoer handler om f.eks dersom Kari og Ola skal slå sammen kontoene sine til èn konto - ikke når Ola kun skal gi bort noen av sine byer til stammen.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Jeg kan ta et eksempel på noe vi godtar. Vil ikke kalle det egne regler, men greit nok.

La oss si at "Per" har en konto med 20-30 frontbyer, resten ligger trygt. "Per" kan da sende ticket til support å gi beskjed om at de 20-30 frontbyene hans skal adles av stammen da han ikke er aktiv nok til å holde på dem. Alt annet på kontoen må da stoppes opp, noe som betyr at "Per" ikke kan adle nye byer før de frontbyene er adlet. Starter stammen derimot og adler andre byer enn de frontbyene som først ble "avtalt", så er avtalen brutt.


Da regner jeg med at du har fått svar på spørsmålet ditt og setter denne som besvart. Velger samtidig å minne på dette innlegget skrevet av Tracey tidligere idag.

La oss ta dette som utgangspunkt da. Si hvis stammen til Per får disse byene i fronten fra Per. Hvilke regler gjelder da for resten av hans byer?
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Hva er da egentlig forskjellen om man gir beskjed eller ikke? Byene blir adlet i like stor grad uansett. Hvis dette skal bli kjøreregelen fremover, så kan vi like greit droppe regelen med pushkontoer. Her blir det altfor stor rom for tolkninger og som jeg nevnte, men du ikke svarte på, trynefaktor.

Vi jobber med å skrive om reglene nå faktisk sånn at det skal bli lettere å holde seg til dem, og som forhåpentligvis gjør at vi kan unngå tolkning. =)
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Fletting av to kontoer handler om f.eks dersom Kari og Ola skal slå sammen kontoene sine til èn konto - ikke når Ola kun skal gi bort noen av sine byer til stammen.

I regelen står det ikke noe om at to eller flere kontoer skal bli til en. Langt der i fra.
 

DeletedUser

Guest
Vi jobber med å skrive om reglene nå faktisk sånn at det skal bli lettere å holde seg til dem, og som forhåpentligvis gjør at vi kan unngå tolkning. =)

Et flott tidspunkt å gjøre dette på da....(puke)
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
§4) Fletting av 2 kontoer

Det er det man gjør når man fletter. Man gjør flere enheter til én :)

nja, mulig du mener det, med fletting så tenker jeg på at man fletter sammen tråder til å forme ett sterkt tau. men de er fortsatt flere tråder sammen, man fletter flere spillere sammen i en safe sone eller i fronten så man står sterkere sammen. Det er hva jeg mener fletting er.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
@ Wynja:

§4) Fletting av 2 kontoer

Det er generelt tillatt for en spiller å la en eller flere andre spillere å ta over en annen kontos landsbyer uten en kamp. (Landsbyene må fortsatt taes over med adling, det er ikke mulig å overføre byer til en annen konto.) Det er imidlertid noen begrensninger som må følges: Kontoer på samme internett tilkobling kan ikke flettes. Dette inkluderer kontoer som tidligere har blitt spilt utelukkende eller nesten utelukkende fra den samme internettforbindelsen. En konto kan ikke spilles av en kontovakt langsiktig bare for å kunne gi bort landsbyene senere. Som alltid så kan ikke kontovakten angripe før minst 24 timer etter kontovakten er avsluttet.


Som du ser av beskrivelsen av denne regelen så er det ikke fastsatt at 2 eller flere kontoer skal bli til 1.
 

DeletedUser

Guest
nja, mulig du mener det, med fletting så tenker jeg på at man fletter sammen tråder til å forme ett sterkt tau. men de er fortsatt flere tråder sammen, man fletter flere spillere sammen i en safe sone eller i fronten så man står sterkere sammen. Det er hva jeg mener fletting er.

§4) Fletting av 2 kontoer

Det er generelt tillatt for en spiller å la en eller flere andre spillere å ta over en annen kontos landsbyer uten en kamp. (Landsbyene må fortsatt taes over med adling, det er ikke mulig å overføre byer til en annen konto.)

Du forstår at det gjelder adling av byer her, og ikke samarbeid i en front, sant?
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Du forstår at det gjelder adling av byer her, og ikke samarbeid i en front, sant?

Jeg forstår at en spiller kan gi bort byene sine slik at han kan få hjelp fra andre i stammen sin ja. Ett flettet tau er ikke veldig sterkt hvis det ikke lengre er flettet. Derfor fletting. Veldig bra strategi det.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Jeg kan ta et eksempel på noe vi godtar. Vil ikke kalle det egne regler, men greit nok.

La oss si at "Per" har en konto med 20-30 frontbyer, resten ligger trygt. "Per" kan da sende ticket til support å gi beskjed om at de 20-30 frontbyene hans skal adles av stammen da han ikke er aktiv nok til å holde på dem. Alt annet på kontoen må da stoppes opp, noe som betyr at "Per" ikke kan adle nye byer før de frontbyene er adlet. Starter stammen derimot og adler andre byer enn de frontbyene som først ble "avtalt", så er avtalen brutt.


Da regner jeg med at du har fått svar på spørsmålet ditt og setter denne som besvart. Velger samtidig å minne på dette innlegget skrevet av Tracey tidligere idag.

La oss ta dette som utgangspunkt da. Si hvis stammen til Per får disse byene i fronten fra Per. Hvilke regler gjelder da for resten av hans byer?

Kunne jeg fått svar på denne?
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Slik jeg ser det burde avtalen mellom Per og Moderator gjelde de byene og resten av byene hans er underlagt de generelle reglene som alle andre må følge?
 
Topp