Besvart IG regler.

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Jeg har rettigheter på v1-forumet ja. Jeg er supermoderator med utvidende rettigheter, dvs at jeg kan moderere der det trengs. Da Teamet har retningslinjer for hvor og hva jeg kan redigere, så kan jeg si såpass at jeg har aldri redigert noe på v1 - forumet noen gang. Dette har egentlig lite med tema å gjøre, men følte for å svare på det likevel.

PaalOdin gjentok det samme spørsmålet på forumet som han har fått svar på flere ganger gjennom ticket. Det sier jeg ikke flere ganger nå, og derfor ble trådene slettet. Mulig trådene blir gjenopprettet etterhvert når saken er ferdig, men akkurat nå forblir dem stengt/slettet.

Jeg skal ikke kommentere en annen moderators beslutning eller evnt straff. Det har likevel ingenting med saken å gjøre :)
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Tickets skal ikke ut på forumet, spesielt når spørsmålet var rettet mot en spesiell og meget stor sak som gikk over ticket. Vi slettet begge trådene til PaalOdin rett og slett fordi vi ikke ønsket å ha flere plattformer hvor ulike svar skulle dukke opp eller andre faktorer som hadde gjort løsningen av saken mer komplisert.

PaalOdin var ikke fornøyd med det svaret han fikk, og begynte isteden å dra det inn på forumet noe som er totalt unødvendig når han har fått samme svar flere ganger. Når han da oppretter flere tråder om det samme, så blir de også selvfølgelig slettet.

Ulike svar? Hvorfor skulle det bli ulike svar på et slik simpelt definisjonsspørsmål? Når han allerede har fått et svar - på et spørsmål om en "regel" som ikke sto i reglene - så burde alle andre ha en viss mulighet til å få vite om det. Jeg så begge trådene - om de omhandlet samme emne som en ticket skal jeg ikke si noe på, men det var kun generelle oppfølgingsspørsmål ( et ganske naturlig et, sådan ) til et eksempel som Dakapo selv la ut på forumet.

Nei, det forstår jeg godt, men nå er det slik at det ble tatt en avgjørelse på bakgrunn av saken som går, og da ble det bestemt at trådene skulle slettes.

Jeg tviler ikke på at det var en avgjørelse. Det jeg ønsket var en begrunnelse for hvorfor dere gjorde det, og det har jeg fått, så takk for den.

Selv om den nå var en tullete avgjørelse.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Ulike svar? Hvorfor skulle det bli ulike svar på et slik simpelt definisjonsspørsmål?

Det er vel opp til hver og enkelt å definere det selvom du mener det er et enkelt definisjonsspørsmål. Hva som er en frontby for deg trenger nødvendigvis ikke å være det samme for meg.

Som jeg sa i mitt forrige innlegg, om jeg ikke tar feil nå, så nevnte jeg at det kan være en mulighet for at tråden blir åpnet igjen og spørsmålet besvart dersom det skulle være nødvendig. Nå kan ikke jeg svare helt 100% på om tråden blir åpnet eller ikke, da det er helt opp til Dakapo og den moderatoren som jobber der å ta stilling til.

Vi kan være enige om å være uenige om det var en grei avgjørelse eller ikke :) Jeg er nok uenig da jeg mener det var en riktig avgjørelse sett i forhold til at disse trådene rettet seg spesifikt inn mot en pågående sak og ticket. Hadde tråden/spørsmålet dukket opp helt tilfeldig, så hadde jeg selvfølgelig ikke hatt noen vanskeligheter med det.
 

DeletedUser

Guest
Rettelse; Ulike definisjoner når det er snakk om rammene for å lage avtaler med teamet om hvilke byer man skal få adle? Det høres mistenkelig ut som forskjellsbehandling på forskjellige verdener. Tsk.

Schrödingers tråd?

Enige om å være uenige, så lenge vi er enige om at jeg egentlig har rett.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Ikke snakk om forskjellsbehandling overhodet. Det har alltid hvert, hvertfall når jeg har vært i Teamet, å ha mulighet for å inngå avtaler med Teamet over ticket for å løse et problem. Jeg kan ikke se et eneste problem med det så lenge det er i samsvar med retningslinjer og regelens generelle rammer? Jeg kan hvertfall illustrere hva jeg mener med avtale, og i hvilke situasjoner en avtale kan blir inngått.

Eks 1:
Jeg sier derfor ikke at en avtale kan åpne for at en spiller kan spille med 4 kontoer, med lovnad om å slette de tre første etter at han har sendt X-antall ressurser til seg selv, da det vil være i strid med regelens rammer og ikke er tjenelig med spillet i det hele tatt.

Eks 2: En avtale kan gå ut på at dersom en konto har blitt KV-sittet 100 %, altså 120 dager, så er praksisen at kontoen ble slettet. Med en avtale så kan dem avtale at de får 5 dager på å adle det de klarer, fordi det f.eks har vært sommerferie som har bidratt til at adling ikke har skjedd. Etter de fem dagene har gått, så blir kontoen slettet på vanlig måte. Dette bidrar både til at verdenen beholder antall spillerbyer, og en forhindrer derfor at en verden blir oversvømt av gråbyer noe som kan føre til spillerflukt. Viktig å presisere at dersom en avtale blir inngått, er det ikke mulig å få en forlenget/utsatt frist.

Forskjellen mellom disse er at i eksempel 1 så blir personen straffet direkte for di det er et klart regelbrudd, mens i eksempel 2 så blir vedkommende som sitter ikke straffet da det ikke er straffbart å sitte på en KV-konto 100%. Med andre ord sier jeg at avtaler ikke blir inngått under de forhold som direkte fører til straff for vedkommende som gjør det.

Neeh, sorry, jeg er nok uenig med deg der også gitt :)
 

DeletedUser

Guest
Nå er jeg forvirret her. Hvorfor er du da urolig for at det skal komme forskjellige svar på spørsmålet dersom det hadde blitt lagt ut på forumet?

jeg kan forøvrig nevne - igjen - at dersom det fortsatt skal være mulig å inngå slike avtaler så bør det nok nevnes i regelverket, eller et sted alle har lett tilgang til informasjonen.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Så vidt meg bekjent ble trådene til PaalOdin slettet fordi han har fått svar på dette flere ganger på ticket. Enten så likte han ikke svaret, eller så ville han fortsette dette på forumet. Da tickets generelt sett ikke skal diskuteres på forumet, så ble de derfor slettet. Når PaalOdin samtidig begynner å opprette flere tråder om dette, så blir det sett på som spam.

Hva som blir definert som en frontby er jeg også usikker på, og jeg ville også brukt "gangavstanden" som måleenhet og fokusert på gangavstanden til en adelsmann, da det er denne enheten du bruker for å utvide nettopp fronten din. Hvor mange timer som skal til vet jeg ikke, men dersom det er avtalt å internadle nettopp frontbyene til spilleren, så må en jo selvfølgelig ta utgangspunktet i selve avtalen mellom admin og spilleren. Det er hvertfall min oppfatning.

Kunne du lagt frem denne informasjonen her på forumet, gjerne som sitat og henvist til ticketten det er snakk om? jeg har gått igjennom mine tickets nøye og kan ikke finne at jeg har fått noe svar fra dere på hva som blir definert som en front by.
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Det burde ikke komme som noen overraskelse dersom jeg sier at jeg dessverre ikke kan finne din ticket, ettersom jeg ikke har tilgang til verden 1. Nå er denne tråden blitt besvart for lenge siden, og jeg ser ingen grunn til å fortsette diskusjonen.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Det burde ikke komme som noen overraskelse dersom jeg sier at jeg dessverre ikke kan finne din ticket, ettersom jeg ikke har tilgang til verden 1. Nå er denne tråden blitt besvart for lenge siden, og jeg ser ingen grunn til å fortsette diskusjonen.

Hvordan kan du da si at jeg har fått det besvart i tickett systemet? Hadde jeg fått det besvart via tickett systemet hadde jeg ikke spurt her om det. Når jeg åpner en tråd spesifikk som gjelder hva definisjonen på en front by er så blir den fjernet uten å bli besvart.
 

DeletedUser

Guest
Du har fått et lite svar på det på pm nå. Men siden dette angår en spesifikk svar, så blir det ikke noe mer svar enn det.
 

DeletedUser

Guest
hmm

nja, mulig du mener det, med fletting så tenker jeg på at man fletter sammen tråder til å forme ett sterkt tau. men de er fortsatt flere tråder sammen, man fletter flere spillere sammen i en safe sone eller i fronten så man står sterkere sammen. Det er hva jeg mener fletting er.

tenker du på at 2 pc'er kan være på og kontrolere byene som om det var to kontoer?
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
tenker du på at 2 pc'er kan være på og kontrolere byene som om det var to kontoer?

Jeg tenker på flere spillere flettet sammen i en front f.eks eller i safe områder. 4 spillere i fronten sammen kan være bedre enn 1 stor spiller alene. Som ett tau/rep
 
Topp