V12 - innstillinger

Hvilke av innstillingene ønsker du å se på V12?

  • Forslag 1

    Stemmer: 55 46,2%
  • Forslag 2

    Stemmer: 16 13,4%
  • Forslag 3

    Stemmer: 48 40,3%

  • Totalt antall stemmer
    119
  • Avstemningen er stengt .
Status
Stengt for ytterligere svar.

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Så mye sutring a :eek:

Syntest dette var noen interessante forslag her, og også veldig forskjellige. Mye jeg likte med 3.ern. Det jeg mislikte var enhetsfarten og nattbonusen, men man kan jo ikke være fornøyd med alt.

Det at dere mener dere skal få meningen deres, går jo virkelig ikke, for vi er flere tusen spillere her, med mange forskjellige meninger. Vi hadde vel en gang en poll der vi fikk stemme på hva vi ville ha av innstillinger. Noe fikk vi, og noe fikk vi ikke, og jeg mener at det var omtrent like mange som gren over innstillingene den gangen også.

Mulig jeg sutrer, men fakta for MEG er at ingen av de 3 forslagene får meg til å ville spille på V12, hvem som bestemmer disse innstillingene/forslagene aner jeg ikke mye om, men at det virker som den/de personene som har lagd de 3 forslagene vet lite om hva de fleste på .no vil ha. Virker nesten som om meningene som mange ytrer her på forumet ikke blir lagt vekt på når de skal starte nye verdener "what so ever". Jeg aner lite om prossessen som avgjør hvordan disse forslagene blir utformet, men at det burde lyttes til hva spillerne mener burde være en god ide for at man skal blåse litt liv i TW.no igjen.
 

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
Paalodin, kva er det du prater om? Alle har nok ikkje samme meininga som deg. Sjølv synest eg TW teamet har fått dekka ganske mykje med dei tre forslaga der. Og sjølv liker eg nr. 3 veldig godt!
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Paalodin, kva er det du prater om? Alle har nok ikkje samme meininga som deg. Sjølv synest eg TW teamet har fått dekka ganske mykje med dei tre forslaga der. Og sjølv liker eg nr. 3 veldig godt!

Det er bra for deg, ikke enig med deg, jeg får vel bare vente enda lengre med å starte opp på en ny verden igjen da, lykke til på V12 :)
 

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
Meiner ikkje å vere frekk, men det skal godt gjerast at ein blir heilt fornøgde med ein verden. Og om du skal vente på ein perfekt verden slik, trur eg du like gjerne kan legge opp TW-karieren. Og synest du godt kan vere litt meir positiv til at TW teamet faktisk har gjett oss stor friheit til å velge kva vi vil. Tidlegare har dei prøvd å lytte til kva vi vil, men dette her er vel på mange måter det mest rettferdige ovenfor alle ;)

Men jo takk, lykke til vidare til deg og :)
 

DeletedUser

Guest
Med tanke på hvor mange forskjellige alternativer man kan velge for verdener så skal det litt til at en perfekt verden blir valgt. For å illustrere;

[spoil]Hastighet: Tre vanlige alternativ; 1, 1.6 og 2.
Enhetshastighet: Minst tre vanlige alternativ; 0.25, 0.5, 0.625, 1.
Moral: Minst tre alternativ; Ja ( tidsavhengig ), ja ( ikke tidsavhengig ), nei.
Bueskyttere: Minst to alternativ; Ja/Nei.
Bonuslandsbyer/Gråbyer: Mange alternativer, men dette er vel hovedkategoriene; Bonusbyer og vokser til 3-5k, bonusbyer og vokser til 250-2k, samt de samme to alternativene uten bonusbyer. Totalt fire.
Nattbonus: Ja/Nei. Kan også variere tiden.
Kirke: Ja/Nei.
Medaljer: Ja/Nei.
Smiesystem: Tre vanlige alternativ; Enkelt nivå, fire nivå eller 10 nivå.
Lojalitet: Mange muligheter, men la oss si tre vanlige.
Akademi: Gullmynter/Pakker. Det har også vært minst én verden hvor hver adelsmann koster én mynt/pakke.
Paladin: Ja ( nye våpen ), ja ( gamle våpen ), ja ( ingen våpen ), nei.
Medlemsgrense per stamme: La oss si ~4 realistiske alternativ, ca.
Valg av himmelretning: Ja/Nei.
Nybegynnerbeskyttelse: Ja/Nei/varierende lengde. La oss si ~3 alternativ.
Fakegrense: Ja/Nei.
Hauls: Ubegrenset, begrenset, ingen.
Flagg: Ja/Nei.
Automatisk angrepsintervall: Ja/Nei.[/spoil]

Ut ifra de innstillingene her så kan man velge, skal vi se.... 3^8 * 2^8 * 4^2 forskjellige typer verdener. Hvis noen lurer så er det 1 679 632 forskjellige verdener. Hvorfor kan jeg ikke få den verdenen jeg ønsker meg?

Men jeg skulle gjerne visst hvorfor akkurat de tre alternativene vi fikk ble valgt.
 

DeletedUser

Guest
Hallo mine puser. :Smil:
Det var visst noen begrep her som jeg ikke har vært borti før, ettersom jeg ikke har spilt TW på en god stund.
Noen som har lyst å opplyse meg? Kyss og klem til de som er hjelpsomme. (hug) (kyss)

-Flagg vil være aktivert
Er det slik at man får diverse fordeler av å drepe folk? (Huff)
Hvor mange flagg/flaggleveler kan man ha?
Gjelder flagg per by eller per spiller?
Dersom det gjelder per by, vil spilleren som overtar byen få flaggene?


-Forhåndsregistrering vil være mulig
Hvilke fordeler gir forhåndsregistrering?

-Angreps/support gap, 100ms
Minimum tidsrom for å gjøre sniping ol. lettere?

-Gårdregel, 3500 enheter per nivå
:confused:

- Limited haul
Blir haulen redusert?
Isåfall, hvor mye?

 

DeletedUser

Guest
Forslag 3 for min del.

Forslag 1 vil ødelegge for at flere med jobb og skole.
Skal tross alt være en verden tilpasset norske forhold og ikke amerikanske/asiatiske.
 

DeletedUser

Guest
Hallo mine puser. :Smil:
Det var visst noen begrep her som jeg ikke har vært borti før, ettersom jeg ikke har spilt TW på en god stund.
Noen som har lyst å opplyse meg? Kyss og klem til de som er hjelpsomme. (hug) (kyss)

-Flagg vil være aktivert
Er det slik at man får diverse fordeler av å drepe folk? (Huff)
Hvor mange flagg/flaggleveler kan man ha?
Gjelder flagg per by eller per spiller?
Dersom det gjelder per by, vil spilleren som overtar byen få flaggene?


http://forum.tribalwars.no.com/showthread.php?t=15563


-Forhåndsregistrering vil være mulig
Hvilke fordeler gir forhåndsregistrering?

Du kan starte ved siden av venner (evt fiender?), om du har laget en pre made så kan du sørge for at stammen din blir samlet uansett om det er valg av himmelretning eller ikke


-Angreps/support gap, 100ms
Minimum tidsrom for å gjøre sniping ol. lettere?

Det er for å gjøre det lettere for de litt mindre erfarene og snipe først og fremst, da er det vel slik at om du tar under vil det bli regulert til akkurat 100ms per angrep.

-Gårdregel, 3500 enheter per nivå
:confused:

Det må du finne noen andre til å forklare deg

- Limited haul
Blir haulen redusert?
Isåfall, hvor mye?

Jeg har ikke tall på dette akkurat nå, men det er slik at dag 1 kan du farme (feks) 1k ressusser, dag 2 kan du farme 3 k ressusser, dag 3 kan du farme 5k ressusser, Du skjønner.


Vet ikke hvor lenge det er siden du sluttet, men det har kommet ganske mye nytt, håper jeg hjalp deg litt :) Btw, flagg er noe nytt på denne verdnen.
 

DeletedUser

Guest
TW er jo et spill der man ikke kan ha et liv for å vinne, utenom viss man har mange på kontoen..

Verdener vunnet;

  • V2: Vv0Lv3r1n3 - alene.
  • V5: 176-176 - alene 97,4 % av tiden.
  • V6: ciao - alene, så vidt jeg vet.
  • V7: Bunnpris - alene, så vidt jeg vet.
  • V8: Mumle Gåsegg - alene, så vidt jeg vet.
  • V9: Fan nr. 1 av Sylphida - ikke alene, men usikker på i hvilken stor grad. Paausan hadde óg klart flest byer - usikker hvor mange som var der.

Meh. Hvis du først skal spamme, prøv å skriv noe litt mer fornuftig.
 

MrVictor

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
-Forhåndsregistrering vil være mulig
Hvilke fordeler gir forhåndsregistrering?

Du kan starte ved siden av venner (evt fiender?), om du har laget en pre made så kan du sørge for at stammen din blir samlet uansett om det er valg av himmelretning eller ikke
Er du sikker på dette? Hva er vitsen med både forhåndsregistrering og det å skru av valg av himmelretning? Sikker på at det ikke er mer at man kan starte og lage en stamme o.l. slik at den er klar i det sekundet verdenen starter?
 

failed abortion

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
73
Har ikke alle da et liv utenom TW :)
Altså tviler på at det er noen her på .no som sitter inne på et rom 24/7 og er på tribalwars :)
Noen har et større andre har et mindre.
 

DeletedUser

Guest
Er du sikker på dette? Hva er vitsen med både forhåndsregistrering og det å skru av valg av himmelretning? Sikker på at det ikke er mer at man kan starte og lage en stamme o.l. slik at den er klar i det sekundet verdenen starter?

Hmm, du kan jo fortsatt ikke velge HVOR du starter på kartet, bare at du starter sammen med noen. Dette med stammer stiller jeg meg litt kritisk til, på samme måte som deg. Vet ikke helt hvordan det blir gjort, jeg visste ikke en gang at det gikk ann før jeg leste det på en tråd i stad.
 

MrVictor

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
Hmm, du kan jo fortsatt ikke velge HVOR du starter på kartet, bare at du starter sammen med noen. Dette med stammer stiller jeg meg litt kritisk til, på samme måte som deg. Vet ikke helt hvordan det blir gjort, jeg visste ikke en gang at det gikk ann før jeg leste det på en tråd i stad.
Hvordan kan man da samle en premade stamme? For å samle den på et sted så må man jo kunne velge hvor man vil starte.
Da tror jeg faktisk mer på min egen forklaring i en annen tråd om det samme temaet:

Min logikk sier at man først havner et random sted på kartet. Etter dette kan du lage en stamme. En premade vil derfor være bortkastet da disse spillerne kan havne på forskjellige steder på kartet når de registrerer seg.

Tidligere var det en innstilling som gjorde at når man restartet så havnet man rundt stammen sin. Hvis denne fremdeles finnes vil jo det gjøre at premade fremdeles er mulig.

Det er også blitt sagt at når man forhåndsregisterer seg så får man allikevel muligheten til å bestemme hvor man skal ligge hen. Dette virker for meg urealistisk, da det vil ødelegge poenget med å skru av muligheten for å velge himmelretning.

Teamet kan godt få oppklare dette, da jeg også ble litt usikker nå. Håper dog på at det er slik jeg forklarte først.
 

DeletedUser

Guest
Som det blir nevnt her tidligere er det jo kjempebra at vi får velge hva vi vil ha. Men jeg er også enig i at det var litt vriene og rare forslag. Om disse skulle vært med som alternativ hadde det vel neppe skadet å ha med et par alternativ til. Det er jo tross alt vi som skal spille, og nå bestemme innstillingene, men det var vel egentlig bare til en minimum grad at vi faktisk får bestemme innstillingene.

Men ang. limited hual. Jeg spilte med dette på classic på .dk like før ferien begynte. Der var det sånn at hvis man tenker seg at man sender det første farmeangrepet på kontoen 18.08.2012 kl 22:00, så ville man ikke kunne få med seg ressuser fra farming før det hadde gått 24 timer siden forrige angrep (selvfølgelig om man får med seg maks ress da). Når man da blir større vil man selvfølgelig kunne sende ut farming flere ganger daglig da, men jeg synes at dette blir litt vel irriterende siden man "mister" ressurser jo lenger tid man venter med å sende farming etter de 24 timene har gått. Er det det som er vanlig limited haul og det vi vil få på v12 hvis det blir alternativ 3?
 

DeletedUser

Guest
Min logikk sier at man først havner et random sted på kartet. Etter dette kan du lage en stamme. En premade vil derfor være bortkastet da disse spillerne kan havne på forskjellige steder på kartet når de registrerer seg.

Tidligere var det en innstilling som gjorde at når man restartet så havnet man rundt stammen sin. Hvis denne fremdeles finnes vil jo det gjøre at premade fremdeles er mulig.

Det er også blitt sagt at når man forhåndsregisterer seg så får man allikevel muligheten til å bestemme hvor man skal ligge hen. Dette virker for meg urealistisk, da det vil ødelegge poenget med å skru av muligheten for å velge himmelretning.

Teamet kan godt få oppklare dette, da jeg også ble litt usikker nå. Håper dog på at det er slik jeg forklarte først.

Greia er at når man forhåndsregistrerer seg så vil man kunne lage stamme i selve forhåndsregistreringen. Om man da inviterer de medlemmene som skal være med vil disse medlemmene havne på samme sted. Mener å huske at det var sånn det fungerte :)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp