OIM`s Etterretningstjeneste har i dag avslørt

Bacardi Razz

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
245
Dere starta allerede å ta ibruk chaos mens han satt som dual på Vivaldi, frem til Gig valgte å gi seg rett og slett fordi dere brukte chaos. Så ja han satt på en konto på utsiden etter gig ga seg og venta på ny konto ettersom jeg forstod uten vår viten at han var deres spion.
 

Lexington

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
106
Dere starta allerede å ta ibruk chaos mens han satt som dual på Vivaldi, frem til Gig valgte å gi seg rett og slett fordi dere brukte chaos. Så ja han satt på en konto på utsiden etter gig ga seg og venta på ny konto ettersom jeg forstod uten vår viten at han var deres spion.

Du går rundt grøten her Roger, og svarer meg ikke.


Ang. vivaldi vet jeg dessverre ingenting
 

julebrus

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Søtt at du skal snakke om hvem som er umoralske og ufordragelige, når dere går bak ryggen på allierte for å backstabbe :) også er det vi som er desp? Litt søtt også at tarantella er så desp på å overleve at de gir KV til en random kar, som tar kontakt for å gi bort byer.

Vi vet at OIM & DoF alliansen har hatt spioner i ODA; veldig søtt at dere da snakker om hvor snille og uskyldige dere er.

Så desp til å overleve? Er det ikke normalt å sette opp kv når du har masse incs og ikke kan ta deg av alt selv?

Og en random kar var han da så absolutt ikke. Han satt på vivaldi fram til GIG gav seg. Da laget han seg en midlertidig bruker mens han ventet på å joine en annen konto i OIM.

Han var jo ikke, og er ikke i ODA? Men, er det ikke gøy at vi blir klandret og ikke selve personen som ga info'en ut? Han blir omfavnet som han ikke har gjort noe galt og sitter nå trygt og godt på OIM konto.

Dere tok jo imot informasjonen, og spurte om mer. Og utifra det ejg vet sitter gjerne spioner i fiendestammen, og ikke i stammen de spionerer for..?

Det var jo dere som lot tarantella sende KV til chaos, ikke oss. Det er altså ikke vi som har begått regelbrudd, og dere har egentlig bare dere selv å skylde på for at tarantella må søke hjelp utenfor stammen, når dere da også tar spionen inn på en OIM konto, er jo dette helt latterlig. Dette kan dere skylde på chaos. vi hadde ingen planer og har heller ingen planer om å skaffe oss spioner i OIM.

Jeg er enig at det ikke er helt riktig moralt, men ODA er ikke den store stygge ulven på v18, slik dere prøver å få det til høres ut som.


Slutt å prøv å legge skyld på oss, som vi ikke fortjener, jeg skal gjerne skrive en 10000 ords post om ting folk i OIM har gjort som er langt fra moralsk korrekt.

Bare oss selv å skylde på for at jeg satt han opp som kv? Jeg stoler på mine stammefrender, ikke prøv å legge skylden over på meg, det er hvertfall helt feil.

-Ed
 

Lexington

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
106
Skal gjøre det en eller annen gang, må bare få litt mere ibux og litt søvn, tilbrakte halve natta på sykehusets observasjons avdeling p.g.a de tror jeg har fått en eller annen bakterie itilegg til kyssesyken.
 

DeletedUser

Guest
DET her er jo lavmål av OIM da, tenk å gå ut på forumet for å henge ut folk når det er DERES ledelse som har drite på leggen?
uansett hvordan du vrir og vender på det så er DEt OIM som har gjort regelbrudd og ikke noen i ODA.

Skal låve på livet av har f.eks roger fått informasjon så har han kommet til å gravd LENGE etter mer informasjon. Uten tvil.

Bare å stenge tråden nå for OIM har greid å dommet seg selv nok her nå mener jeg :)
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
DET her er jo lavmål av OIM da, tenk å gå ut på forumet for å henge ut folk når det er DERES ledelse som har drite på leggen?
uansett hvordan du vrir og vender på det så er DEt OIM som har gjort regelbrudd og ikke noen i ODA.

Skal låve på livet av har f.eks roger fått informasjon så har han kommet til å gravd LENGE etter mer informasjon. Uten tvil.

Bare å stenge tråden nå for OIM har greid å dommet seg selv nok her nå mener jeg :)

Regelbrudd eller normbrudd? Regelbrudd er brudd på regler som er satt av TW-team, og jeg tviler på de har laget en regel mot spioner. (Med mindre jeg har misset noe siden jeg ikke orket å lese mer enn sånn to poster i denne tråden.)
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
En ting er at chaos ønsket å sabotere for OIM, men det som blander ODA inn er at han ble brukt til å få informasjon og hjelp. Bra at dere iaf har en fair spiller i ODA, undres om det lusker et par andre slike der også? :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Regelbrudd eller normbrudd? Regelbrudd er brudd på regler som er satt av TW-team, og jeg tviler på de har laget en regel mot spioner. (Med mindre jeg har misset noe siden jeg ikke orket å lese mer enn sånn to poster i denne tråden.)

er vist ulovelig å gi ut informasjon om tropper byggninger etc fra kontoer du er kv på.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
er vist ulovelig å gi ut informasjon om tropper byggninger etc fra kontoer du er kv på.

Den regelen er tåpelig, siden Skype ikke teller som bevis, og skype er den måten man som oftest kommuniserer med andre på TW :) Personlig mener jeg de bør omgjøre den til å få den som setter opp til å være ekstra forsiktig da kontoen hans kan bli fucked og det er ingen måte å ta den skyldige.
 

legenden

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
130
Har så mye jeg kunne sagt her etter å ha lest igjennom siste postene.
Når vi snakker om umoral og lavmål her må jeg se meg virkelig skuffer over Hrafni som tilsynelatende har tatt seg den frihet å gått ut med dette i all offentlighet. Håper du forstår at den meldingen jeg sendte naturligvis er noe som i mine øyne ikke er informasjon som må deles til hele verden. Sier litt om troverdigheten din, den kjenner jeg fra nå av. Jeg skrev den meldingen, og ville ikke at den skulle gå ut på den måten.

DET HANDLER IKKE OM TARANTELLA!
Det jeg skal fortelle her gir dessuten en virkelig negativ reaksjon for dere i OIM.
Det har seg slik at denne debatten, utifra meldingen jeg sendte om spionasje forsøket fra oim - IKKE HANDLER OM TARANTELLA.
Ja du hørte rett. Denne "desertøren" jeg snakket om i meldingen min handler om en annen, som slettes på ingen måte har blitt mistenkt eller sett på som spion av noen. Tarantella var bare en bagatell, vi har på ingen måte benyttet oss av han på noe ordentlig måte, og jeg kan med hånden på hjerte fortelle dere at max 3-4 personer i ODA viste om han her. Vi har en bred ledelse, men mange spillere som har forskjellige oppgaver, alt kan ikke være perfekt, og vi tar den kritikk vi fortjener med tanke på at denne situasjonen med tarantella strider i mot det jeg skrev i meldingen - men som sagt var det ikke mange som viste om tarantella situasjonen.

Det var tilfeldig at dette hendte samtidig som en annen spiller i OIM kontaktet oss og tilbydde seg å drive spionvirksomhet og ønsket overgang til ODA. Her satt vi vår standard og avviste dette ganske raskt ettersom vi, i felles bestemmelse ønsker å ikke benytte oss av spioner. Når du, hafnir, strekker deg til denne type uthenging og lavmål ønsker jeg ikke å fortelle deg hvem som er den virkelige svikeren iblant dere.

Spionasje, ok?
Ser dere diskutere om hvorvidt spionasje er tillat eier ei. Her mener jeg at det med klare preg har vært en del av .no store verdener, og det vil alltid, fra tid til annen, i større og mindre grad være til stede dessverre. Alle kan benytte seg av spionasje, men om man ønsker å benytte seg av det basert på moral og etikk er det viktige bak det. Om jeg ønsker kan jeg umiddelbart komme meg inn i OIM, rive dere ned og hjelpe ODA til seier. Men nei, det er ikke aktuelt, for spionasje er totalt feil, og det er ikke uten grunn av at vi IKKE tok oss til nytte av svikeren dere fra OIM. Spionasje er for de feige, med lav moral!

Er vi desperate?
Jeg har ikke satt meg helt inn i situasjonen om tarantella, men slik jeg har forstått det sitter vedkommende nå på majeeste..(?) Her motbeviser dere ikke noe annet enn at det er OIM som er desperate. For hvem ønsker å beholde en sviker i stammen sin? Uavhengig av poeng hadde jeg aldri beholdt en forræder, at dere lar han bli, beviser som sagt desperasjon.

Så, OIM. Ta dere sammen, lev med deres ukjente sviker i blant dere så lenge dere ønsker. Dere lever jo allerede med en, så hvorfor ikke to?

Ønsker også å avkrefte det utsagn om at det er dobbeltmoral i ODA's ledelse, for det kan jeg bekrefte at det IKKE er! Vi er smidd sammen, og lever våre beste dager med stor engasjement. :mehe: (kyss)

Mvh,
Elias,
Decrepitus
 
Sist redigert:

Capitan22

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
247
Regelbrudd eller normbrudd? Regelbrudd er brudd på regler som er satt av TW-team, og jeg tviler på de har laget en regel mot spioner. (Med mindre jeg har misset noe siden jeg ikke orket å lese mer enn sånn to poster i denne tråden.)

Det er et klart regelbrudd å gi informasjon som kan være med på å ødelegge for en konto. Det står klart og tydelig i regelverket. Her er et lite utdrag fra §3, som omhandler kontovakt:
Det er ikke tillatt å misbruke kontovakt. Kontovoktere som forsettlig ødelegger eller alvorlig skader en konto de vokter vil bli straffet. Men mens vi vil straffe kontovokteren om vi ser at det var en klar intensjon om å ødelegge kontoeierens arbeid mot hans instruksjoner, vil vi ikke reparere skaden gjort mot kontoen.
Det er forbudt å gi info om tropper eller bygninger fra en konto du er kontovakt på.
 

Lexington

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
106
Men for de som eier kontoene vivaldi og tarantella så håper jeg at de klarer å holde hodet hevet, for de byene som har blitt tapt de har blitt tapt på uærlig vis.



Mallory

Som jeg ser det, var det vel 2-3 byer Tarantella mista den dagen? Og de hadde jo mista både før, og de mister nå også, så at de byene som er tapt, er tapt uærlig, må det være fordi vi har "uærlig mye nukes", har du en nukegrense alle også må følge, får at du skal få viljen din og det skal bli likt for alle, og vi kan alle sammen spille tribalhugs (hug)

Litt stats for å bekrefte mine utsagn :)


Side 1:
Spillere: Three Are Legend
Side 2:
Spillere: tarantella

Timeframe: For alltid

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 16
Side 2: 3
Forskjell: 13

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 153,173
Side 2: 27,260
Forskjell: 125,913

chart
 

DeletedUser

Guest
Trodde denne posten kom til å inneholde noe spennende, men ble litt skuffet da jeg så det var om spioner. Dette er et tema vi har hatt i lang tid nå og vi kan alle bli enige om å være uenige. For enkelte er spioner en del av spillet. Noen vil ikke bruke spioner i det hele tatt og enkelte bryr seg ikke.

Så hvorfor kan ikke alle ta seg en bolle og bare spille videre? :)
 

Bacardi Razz

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
245
Trodde denne posten kom til å inneholde noe spennende, men ble litt skuffet da jeg så det var om spioner. Dette er et tema vi har hatt i lang tid nå og vi kan alle bli enige om å være uenige. For enkelte er spioner en del av spillet. Noen vil ikke bruke spioner i det hele tatt og enkelte bryr seg ikke.

Så hvorfor kan ikke alle ta seg en bolle og bare spille videre? :)

Hva er det normalt en spion gjør ? jo en spion sender kopier av mails, av tråder på forumet, erobringsplanen og varsler om kommende aksjoner og generelt info. Det en spion ikke gjør er å ta på seg kontovakt eller sitter på en konto å saboterer/ødelegger for eiern av den kontoen. Dere brukte han til å knekke vivaldi og dere ville sittet å brukt han den dag idag til å sabotere mere på tarantella.
 

DeletedUser

Guest
Hva er det normalt en spion gjør ? jo en spion sender kopier av mails, av tråder på forumet, erobringsplanen og varsler om kommende aksjoner og generelt info. Det en spion ikke gjør er å ta på seg kontovakt eller sitter på en konto å saboterer/ødelegger for eiern av den kontoen. Dere brukte han til å knekke vivaldi og dere ville sittet å brukt han den dag idag til å sabotere mere på tarantella.

Da kalles det ikke en spion.
 

DeletedUser

Guest
Ser det er flere som gjerne vil ha noe å si om denne posten, det er forståelig. Det jeg har vansker med å skjønne er hvordan man kan forsvare det hele. Jeg ville trodd at tiden var inne for ydmykhet og unnskyldning eller rett og slett ingen kommentar i det hele tatt. Men å forsvare det? Forsåvidt godt at man står for sine egne handlinger og det kommer jo tydelig frem at flere gjør nettopp dette. Slik jeg leser kommentarene bekreftes det at dette er gjort og det er helt greit. Korriger meg om jeg har misforstått.

Vi har full forståelse i OIM at dette er informasjon dere ikke har oppsøkt, men blitt servert. Men, i det informasjonen har blitt servert, så har dere oppsøkt mer og benyttet dere av den fullt ut. Så ja, i utgangspunktet er det ikke oppsøkende informasjonsarbeid dere har drevet med. Slik sett har kanskje ikke dere i ODA ledelsen gjort noe galt. Det er bare deres håndtering og oppfølgingen av situasjonen, det settes spørsmål ved. Fokuset skiftes da over til etikk og moral. Hvordan dere videre oppsøker og bruker den informasjonen dere har fått.

(Nå trekker jeg litt kommentarer ut av sine orginale poster for å gjøre et poeng).
Reaksjoner som:
".. veldig søtt at dere snakker om hvor snille og uskyldige dere er."
"Da må dere la være å skylde på ODA da, for KV`n er ikke fra ODA."
"Han var jo ikke, og er ikke i ODA? Men, er det ikke gøy at vi blir klandret
og ikke selve personen som ga info'en ut?"
Slutt å prøv å legge skyld på oss, som vi ikke fortjener, jeg skal gjerne skrive
en 10000 ords post om ting folk i OIM har gjort som er langt fra moralsk korrekt."
"DET her er jo lavmål av OIM da, tenk å gå ut på forumet for å henge ut folk når det
er DERES ledelse som har drite på leggen?"
"Det jeg skal fortelle her gir dessuten en virkelig negativ reaksjon for dere i OIM.
Det har seg slik at denne debatten, utifra meldingen jeg sendte om spionasje forsøket
fra oim - IKKE HANDLER OM TARANTELLA."

Jeg prøvde å sette en god ramme, lage litt futt i teksten, bruke noen sitater. Jeg lurer på om hele poenget med teksten har druknet litt. Kanskje er teksten utydelig. I så fall beklager jeg at min intensjon om tekstens formidlingsevne ikke har vært god. Det jeg ønsker å formidle til dere der ute:

1. ODA har fått hull på to kontoer i OIM ved bruk av spionasje, ved bruk av informasjon fra kv, som har gitt de mulighet til å adle byer uten motstand for å komme gjennom et forsvarsoppsett og bryte gjennom på kontoene.

2. Bare dager før dette ble gjort, skrev ODA en mail om at de aldri ville gjøre noe slikt. Ser dere ironien? og ja, flere fra ledelsen var med i denne chatten hvor informasjonen ble delt.

Når da kommentarer om at "OIM ikke er uskyldige", at "OIM er lavmål", at "OIM prøver å legge skyld på ODA som de ikke fortjener" kommer så blir jeg litt satt ut, for denne saken handler om at flere spillere (og ledelsen) har brudt gjennom på to kontoer i OIM, ikke ved å kjempe om dem, men ved å bruke informasjon fra en kontovakt. Det å da prøve å snu denne "saken" som i utgangspunktet er så opplagt, er og retorisk forståelig (jeg er en ganske forståelsesfull person). Men det skal ikke få gå forbi uten motsvar. For selv om jeg kan forstå det, så aksepterer jeg det ikke.

Setter pris på at mastersplinter og decrepitus/legenden tar avstand fra det hele. Jeg beklager Decrepitus/legenden, for at jeg brukte hele mailen. med ditt navn og mitt navn. Jeg tenkte at for at folk skulle se hvordan dette hang sammen så måtte det med. Jeg tror du også ser ironien i det hele, selv om dine intensjoner var rene. Igjen, motsatte synspunkter internt i en organisasjon er alltids artig, og vi som utenforstående må jo selvsagt synes at dette er komisk. Og når det er litt komikk i dette, hvorfor ikke dele det med andre? :)

Vi skal selvsagt ta selvkritikk mot oss selv. For hvordan i all verden skjedde dette? Og hvordan klarte vi å få inn en spiller som ville ha det ekstra gøy i hverdagen, for å gjøre "spill-livet" litt surere for 2 i OIM? Dette er uansett spørsmål vi stiller oss selv, og dette må vi selvsagt håndtere internt, og vil bli håndtert slik at vi forhåpentligvis klarer å unngå dette i fremtiden. Og har vi da på en eller annen måte feilet selv? Ja selvsagt har vi det. Å prøve å forsvare dette er det ikke noe poeng i, bortsett fra å si at dette blir behandlet internt, og at vi får på plass bedre prosesser i fremtiden som vil avskaffe slike "avsporinger".

Vi henger oss ikke opp det som har blitt gjort mot oss, vi kjemper videre. Men det er viktig for meg at alle blir informert om hva som har blitt sagt og gjort. Å gå offentlig ut med dette tror jeg alle ville gjort. Det er ikke noe ære i å ha gjort det på denne måten og ODA burde
vært sterke nok til å ta byer fra Tarantella og vivaldi på annen måte.

Jeg ber dere møte oss på banen, i spillet, ta en ordentlig kamp og ta avstand fra andre parters ønske om å påvirke verdensbalansen på uærlig vis. Slik jeg har forstått de kommentarene som har kommet, så har mange av dere ikke noe problem med å komme dere til topp på denne måten.


Mallory, OIM
 
Topp