OIM`s Etterretningstjeneste har i dag avslørt

DeletedUser

Guest
ODA må bruke spioner for å få tatt byer fra fienden.

Våres etteretningstjeneste har i dag avdekket at fiendtlige nasjoner har bedrevet utstrakt etteretningsvirksomhet mot oss. Dette i den hensikt å knekke to sterke kontoen i OIM.
For ikke mange dagene siden fikk vi følgende melding fra Decrepitus, på vegne av ledelsen i ODA.

Decrepitus okt. 22, 16:39
Heisann

Jeg er ikke helt sikker på hvem jeg skulle henvende meg til, men antar det er deg siden du står oppført som stammens leder.

Det jeg er i ferd med å fortelle her kommer på vegne av ledelsen i ODA, og ikke minst meg selv med mine personlige synspunkter.

Kan forsåvidt ta det ganske direkte;

Vi har fått tilbud fra en spiller i OIM hvor han har tilbudt seg å forsyne oss med ubegrenset betydelig intern informasjon mot bytte for en overgang til ODA. På hvilke grunnlag han ønsker dette er jeg usikker på. Av hensyn til spilleren ønsker vi ikke å fortelle hvem det er som har tilbudt seg en slik avtale. Han fremstilte det veldig eksemplarisk, og fikk det til ikke å virke som det var så veldig mye umoral i handlingen. Spilleren vil jeg si er forholdsvis sentral for dere, og det forundrer meg at vedkommende tok kontakt.

Vi har diskutert dette lenge, men kom frem til den konklusjon at vi ikke ønsker å benytte oss av en strategi basert på umoral og feighet. Vi ønsker en ren krig, hvor idioti som dette ikke skal kunne delta i å avgjøre det. Håper også dere, dersom dere har anonyme spioner i stammen tar til fornuft og fjerner dem dersom det er et tilfelle.

Personlig er jeg også veldig imot denne måten å gjøre det på, og i denne situasjonen kunne en slik avtale fullstendig veltet OIM fra den tilstanden dere er i pr i dag.

Jeg tror dere etterhvert kan finne ut hvem som gjorde dette, men håper du forstår at vi ikke ønsker, av hensyn til spilleren å fortelle hvem som ønsket en slik avtale. I mange lederes øyne er det helt legit å drive spionasje, men ikke i våres.

Til våres alles beste! Lykke til videre.

Mvh,
På vegne av ledelsen
Decrepitus

Mickey n Mallory okt. 22, 16:54
Hei [player]Decrepitus[/player].
Det er helt riktig at du henvender deg til meg, jeg er leder i OIM.

Jeg kjenner desverre ikke deg og vet ikke om du kjenner oss fra [ally]OIM[/ally]. Vi har ved flere anledninger og gjennom vårt tidligere samarbeid med MD og [ally]ODA[/ally] vist og uttrykt at spionasje og skittent spill er ikke noe vi ønsker å benytte oss av. Jeg hører folk, bland annet på offentlig forum, si at det er en del av spillet, men det er ikke en del av mitt/vårt spill.

Jeg setter pris på din henvendelse og dine opplysninger. Jeg er også glad for at dere tar avstand for et slikt spill. Som du sikkert forstår så vil jeg jo gjerne vite hvem dette gjelder, for å undersøke motivasjonen for en slik handling. Jeg har forståelse for om dere ikke ønsker å si noe mer. Men mitt ønske er at dere gjør det.

Mvh
Kristine/Mallory


De ønsket å ta avstand fra bruk av spinoasje i krigssammenheng. De vil ha en ren og fair kamp. Vi ble glade for å høre at selv om vi ligger i krig og fiendeskap så vil også ODA legge til rette for en uformell etisk norm i krigføringen. Å spille ved bruk av spioner, underminerer spillets verdi. Vi vil møtes på banen, vi vil spille angrep og forsvar, store taktikker og koordinerte aksjoner. Det er på denne måten vi vil vinne og det var godt at ODA ville det samme.

Ved dagens sikkerhetsbriefing kom det frem urovekkende informasjon. ODA har dratt sin krigstaktikk utover de tidligere bekreftede, uformelle, etiske normer for krigføring mellom OIM og ODA. Spioneri i groveste form. Gjennom å utnytte en spiller har de søkt og fått tak i informasjon om forsvaret til to kontoer som de tidligere ikke har klart å komme gjennom.

“The further a society drifts from truth the more it will hate those who speak it.”
~GEORGE ORWELL


Informasjon som du finner på følgende linker, er tatt direkte fra chatrommet hvor informasjon ble delt.
http://gyazo.com/b85a1dcce231e8cee2788976ec4ce24d
http://gyazo.com/d6cdf3f67602612cad5d57e192c1c3e0
http://gyazo.com/b1eae49b50f62c5e4beda83b18fe5239
http://gyazo.com/3684fdabbeea5ed819985999bee580cf

Det vi kan se, er at informasjonen ikke bare blir gitt, men også diskutert og etterspurt.
Chatrommet inneholdt 9 deltakere. Flere av dem sentrale i ledelsen av ODA. Flere også sentrale i angrep på vivaldi og tarantella.
http://gyazo.com/344d72994546fd59cd8f7e3068ce3efb
http://gyazo.com/cc1d454f008f78f8ef90c98d5f9e09d1

ODA som er verden18`s største stamme, som har gode spillere, godt mannskap, god ledelse klarer ikke å få gjennombrudd i sin krigføring med OIM, UTEN å bruke konkret informasjon fra den kontoen de angriper, om hvor troppene står. Three are legend, Jon Snow, terminator, Skaret og dere andre som har adlet av vivaldi og tarantella. Gratulerer! I det minste er dette et hopp opp fra gråbyer og internadling. Det er jo tross alt fiendebyer.

OIM kommer til å fortsette å forholde seg til sine etiske retningslinjer i krigføring. Vi ønsker ikke å bruke spioner. Vi vil spille på banen og skal vi vinne dette, så skal det vinnes på den riktige måten og slik det ser ut nå, så er det nettopp det vi gjør.

“If you want to be successful, you must respect one rule: NEVER LIE TO YOURSELF.”
~PAULO COELHO

Det som ODA har gjort er ulovlig. Problemet her er at de vil ikke bli tatt for det fordi meldingene, informasjonsdelingen m.m. er delt på skype. Vi har bevisene, vi vet med sikkerhet og er det på denne måten ODA vil vinne så er det ikke mye til seier de sitter igjen med til slutt. Jeg håper at når spillet nå skal fortsette så slipper jeg å spille monopol med folk som raner banken. Jeg vil ha ett rettferdig spill, et ærlig spill, et spill hvor heder og ære skal være fortjent på ærlig vis.

Vi leder fortsatt krigen og vi skjønner at ODA er desperate, tross alt så har ikke dette gjort så innmari stor skade på oss som stamme. Men for de som eier kontoene vivaldi og tarantella så håper jeg at de klarer å holde hodet hevet, for de byene som har blitt tapt de har blitt tapt på uærlig vis. Dere to har gjort en kjempe jobb og tarantella kommer til å fortsette å gjøre en kjempe jobb. Vivaldi har desverre valgt å slutte med tw. Det er fullt forståelig.

Så, ODA, kom igjen, show us them skills, ta opp kampen. Vis hva dere er gode for og dropp dette skitne spillet, dette umoralske og ufordragelige. Jeg utfordrer dere! Se om dere kan ta oss på ærlig vis! Akkurat slik som vi tar dere!



Mallory
 

Lexington

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
106
Søtt at du skal snakke om hvem som er umoralske og ufordragelige, når dere går bak ryggen på allierte for å backstabbe :) også er det vi som er desp? Litt søtt også at tarantella er så desp på å overleve at de gir KV til en random kar, som tar kontakt for å gi bort byer.

Vi vet at OIM & DoF alliansen har hatt spioner i ODA; veldig søtt at dere da snakker om hvor snille og uskyldige dere er.
 
Sist redigert:

Andreas55

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
215
Det handler om å forsvare seg gutt. Hørt det vel ? Men angående det du sa at han ga KV til en "random" fyr. Han var vel i OIM ? Ikke sant ?
 

DeletedUser

Guest
Ja og han kom til oss og spurte om vi ville vite noe fordi han mente selv at OIM ikke fortjener å vinne. Også ganske rart at han enda er i stammen..

Og hva er det som er ulovelig egentlig?
 

Andreas55

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
215
Denne var rettet mot Lex, men ser ut som han har slette innlegget sitt

Okei. Jeg skjønner at du liker å være den mer "trollete" på forumet. Om man vil si det, men du er ikke noe særlig morsom nå :| Blir mer av det samme. Sååå.... kjedelig :/

Skittent spill finnes i nesten alle stammer. Ikke så mye vi kan gjøre med det, men det virker som at du (Lex) prøver å forsvare det. Det sier noe om deg. Så start å oppfør deg litt ^^
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Om du først skal vise bilder fra chatten, kan du like godt vise dette også:

m9RKZm.png


Jeg har aldri benyttet meg av noe informasjon som ble sagt her, til tross for at jeg fikk den rett i hendene. Dette kommer også frem i denne samtalen:

2MnvtP.jpg


Dette overholdt jeg til tross for press innenifra:

oC2lzH.png


Alle angrep som er sendt av meg er sendt utelukkende pga informasjon fra egne/andres rapporter. Noe informasjon ble postet rett i chatten, men jeg sjekket heller aldri opp koords for hvilke byer dette gjaldt. Dette er som sagt fordi jeg synes det er mer artig å ta byer fra noen som faktisk har mulighet til å forsvare seg.

Nei, jeg sa ikke fra om dette til OIM, men går ut ifra at de fleste av dere forstår godt hvorfor. Selv om jeg er imot slikt spill, vil jeg ikke hindre de som ønsker slik info og ødelegge for dem. Det valget får være opp til hver enkelt. Det sier vel også seg selv at jeg uansett ikke kan spre sensitiv informasjon til fiendtlige stammer.

Ønsker dere lykke til videre i krigen. Jeg ser frem til å fortsette å kjempe med dere på en fair måte!

- Henrik
 

Herre Smurfe

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
40
Ser jo også her at en av dere spør om han kan sjekke enkelte byer.

"http://gyazo.com/3684fdabbeea5ed819985999bee580cf"

Vi fikk jo også en melding av dere på vegne av ledelsen i ODA at dere hadde fått tilbud fra en i ODA om informasjon.

Som dere ser så skrev han også at dere hadde kommet frem til at dere ikke ville benytte dette tilbudet, men fortsatt så spør dere om info om troppetall osv i enkelte byer.
 

DeletedUser

Guest
Ser jo også her at en av dere spør om han kan sjekke enkelte byer.

"http://gyazo.com/3684fdabbeea5ed819985999bee580cf"

Vi fikk jo også en melding av dere på vegne av ledelsen i ODA at dere hadde fått tilbud fra en i ODA om informasjon.

Som dere ser så skrev han også at dere hadde kommet frem til at dere ikke ville benytte dette tilbudet, men fortsatt så spør dere om info om troppetall osv i enkelte byer.

Dobbelmoral much? :D
 

Capitan22

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
247
Det som ODA har gjort er ulovlig. Problemet her er at de vil ikke bli tatt for det fordi meldingene, informasjonsdelingen m.m. er delt på skype.

Etter å ha lest nøye gjennom dette innlegget, så klarer jeg ikke helt fatte den påstanden du kommer med her, uten mer forklaring. Hva er ulovlig?
 

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Ser jo også her at en av dere spør om han kan sjekke enkelte byer.

"http://gyazo.com/3684fdabbeea5ed819985999bee580cf"
[...]
Som dere ser så skrev han også at dere hadde kommet frem til at dere ikke ville benytte dette tilbudet, men fortsatt så spør dere om info om troppetall osv i enkelte byer.

Om denne meldingen var ment til meg: Jeg kan som sagt ikke gjøre noe med hva andre ønsker. Personlig benyttet jeg meg ikke av tilbudet. Hva andre gjør får de stå for selv.
 

Lexington

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
106
Spion var KV på Tarantella, ga info om troppetall, deff incs ovs...

Han var jo ikke, og er ikke i ODA? Men, er det ikke gøy at vi blir klandret og ikke selve personen som ga info'en ut? Han blir omfavnet som han ikke har gjort noe galt og sitter nå trygt og godt på OIM konto.
 

babaganoosh

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
tja, det er jo litt sleip å skrive melding "på vegna av ledelsen i ODA" om att dere ikke bruker spioner, også gjør dere det stikk motsatte :)

Stor respekt til Henrik btw!
 

Bacardi Razz

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
245
Sånn jeg forstår det fra alle i oda her utenom (henrik) så er det helt greit å bruke spioner til og ta kontovakter for å gi nøyaktig informasjon og delta i å ødelegge kontoer så eier mister lysten og slutter. ?
 

Capitan22

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
247
Nei.. det er ikke greit å bruke spioner, og det står ledelsen for, men babaganoosh får det til å høres slik ut.
 

Bacardi Razz

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
245
Hadde egentlig tvil om å gjøre dette men når først denne kom endra jeg litt mening..

Vis vi hadde ville gjort det så kan du da forklare meg at når vi faktisk fant ut at sindre satt ikke med mailen til MK, men at den hadde faktisk daniel(royal flush) fortsatt for en 7-8 dager siden. Isteden så ble heller fredrik informert om at vis han starta å merke noe kødd eller mistet kontoen så skulle han ta kontakt vis de spillerne de gjelder hadde valgt å ignorere beskjeden fra meg å mallory.
 

Lexington

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
106
Sånn jeg forstår det fra alle i oda her utenom (henrik) så er det helt greit å bruke spioner til og ta kontovakter for å gi nøyaktig informasjon og delta i å ødelegge kontoer så eier mister lysten og slutter. ?

Det var jo dere som lot tarantella sende KV til chaos, ikke oss. Det er altså ikke vi som har begått regelbrudd, og dere har egentlig bare dere selv å skylde på for at tarantella må søke hjelp utenfor stammen, når dere da også tar spionen inn på en OIM konto, er jo dette helt latterlig. Dette kan dere skylde på chaos. vi hadde ingen planer og har heller ingen planer om å skaffe oss spioner i OIM.

Jeg er enig at det ikke er helt riktig moralt, men ODA er ikke den store stygge ulven på v18, slik dere prøver å få det til høres ut som.


Slutt å prøv å legge skyld på oss, som vi ikke fortjener, jeg skal gjerne skrive en 10000 ords post om ting folk i OIM har gjort som er langt fra moralsk korrekt.
 
Sist redigert:
Topp