Dobbeltagenter og dobbeltmoral

Themis

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
16
Det handler om hva slags spillere vi ønsker å ha med oss, kvello er jo klart og tydelig en som er villig til å bruke spioner som et triks for å vinne, hvordan kan vi forsikre oss om at han ikke har private spioner videre? --> Kick
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Ble vi tatt med buksene nede da vi tok avstand fra kvellos initiativ med en gang?

For meg høres det ut som om du er ute etter enhver mulighet til å ta $$$ på ett eller annet. Du klarer det dårlig. Vær heller fornøyd med at $$$ tar avstand fra det ;). Selv om mitt ord mest sannsynlig ikke betyr noe for deg, kan jeg med hånden på hjertet si at $$$ ikke har èn eneste spion noe sted.
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Det handler om hva slags spillere vi ønsker å ha med oss, kvello er jo klart og tydelig en som er villig til å bruke spioner som et triks for å vinne, hvordan kan vi forsikre oss om at han ikke har private spioner videre? --> Kick

Eller en avarsel. Det er ikke alltid nødvendig med kick. Folk kan ofte snakkes med.
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Themis er inne på det sentrale i min kritikk av $$$. Dere sier dere tar avstand fra spionasje, men dere velger likevel å fremdeles assosiere dere med stammemedlemmet som prøvde å skaffe seg en spion. Så lenge dere lar stammemedlemmer som bruker spionasje som virkemiddel bli værende i stammen, tar dere i realiteten ikke avstand fra spionasje. Da blir det også dobbeltmoralsk når dere klager på MO sin bruk av spioner.
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Så du tror ikke det er mulig å veilede eller gi føringer til spillere, Jato?
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Jo klart det er! Men det er hyklersk når dere sier dere tar avstand fra spionasje, mens dere i realiteten ikke gjør det. Påstanden din om advarsler og whatnot er bare tomme ord. Spilleren som brukte spion er fremdeles i $$$, ergo er den mest nærliggende konklusjonen (basert på tidligere erfaring) at $$$ er villig til å bruke spioner.
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Jo klart det er! Men det er hyklersk når dere sier dere tar avstand fra spionasje, mens dere i realiteten ikke gjør det. Påstanden din om advarsler og whatnot er bare tomme ord. Spilleren som brukte spion er fremdeles i $$$, ergo er den mest nærliggende konklusjonen (basert på tidligere erfaring) at $$$ er villig til å bruke spioner.

Din konklusjon er helt på jordet. Det er ingenting som tilsier at $$$ er villige til å bruke spioner. Derimot er det mye som tilsier at $$$ er mot spionasje.

- I realiteten tar $$$ avstand fra spionasje (bare ikke på den måten som gagner deg best)
- Påstanden er ikke tomme ord. Det er ærlige og oppriktige ord.
- $$$ er ikke villige til å bruke spioner

Det eneste du har rett i i ditt innlegg er at kvello fortsatt er i $$$. Du som har troen på at folk kan snakkes til og veiledes forstår sikkert hvorfor han fremdeles er i stammen.
 

Themis

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
16
Om ikke Kvello har klart å få med seg at vi opererer med 0 spioner før nå har han vel visst liten interesse for stammen og er vel derfor lite egnet for den og?
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Om ikke Kvello har klart å få med seg at vi opererer med 0 spioner før nå har han vel visst liten interesse for stammen og er vel derfor lite egnet for den og?

Det får være opp til dere. Jeg har meldt meg ut av alliansen, og kan ikke si annet enn at det er merkelig hvis ikke folk kan få mer enn en halv sjanse. Å gi etter for press fra Jato Link, som i stor grad tjener på at Kvello blir kastet ut, er ikke annet enn svakt (synes jeg).
 
Sist redigert av en moderator:

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Det er ingenting som tilsier at $$$ er villige til å bruke spioner.
Ingenting bortsett fra at $$$ nettopp har blitt fersket i å bruke spioner, mener du?

Derimot er det mye som tilsier at $$$ er mot spionasje.

- I realiteten tar $$$ avstand fra spionasje (bare ikke på den måten som gagner deg best)
- Påstanden er ikke tomme ord. Det er ærlige og oppriktige ord.
- $$$ er ikke villige til å bruke spioner
Det her er ikke 3 punkter, det er 1 punkt skrevet på 3 måter: Du gjentar bare at $$$ tar avstand fra spionasje. Men den påstanden er svært vanskelig å tro når fakta viser at $$$ er villige til å bruke spioner.
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Ingenting bortsett fra at $$$ nettopp har blitt fersket i å bruke spioner, mener du?

$$$ har ikke blitt fersket i å bruke spioner. Kvello har blitt fersket i å prøve å få tak i spion, mens $$$ har blitt fersket i å avvise kvello's forsøk.


Det her er ikke 3 punkter, det er 1 punkt skrevet på 3 måter: Du gjentar bare at $$$ tar avstand fra spionasje. Men den påstanden er svært vanskelig å tro når fakta viser at $$$ er villige til å bruke spioner.

Fakta viser ikke at $$$ er villige til å bruke spioner. Jeg må jo gjenta dette, for du forstår det ikke. Du er bare låst på å ta $$$ for ett eller annet. Om det er fordi du har trang til å henge ut noen og ikke innser at du har tatt feil, eller om det simpelten er fordi du av taktiske årsaker ønsker at spillerne rundt deg skal adle hverandre istedet for deg, vet jeg ikke.
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
$$$ har ikke blitt fersket i å bruke spioner. Kvello har blitt fersket i å prøve å få tak i spion, mens $$$ har blitt fersket i å avvise kvello's forsøk. (...) Fakta viser ikke at $$$ er villige til å bruke spioner.
Jeg vet ikke hva du forsøker å si når du sier at $$$ har blitt fersket i å "avvise" kvello's forsøk, det gir ikke særlig mye mening. Men $$$ har blitt fersket i å bruke spion. Og dermed viser fakta at $$$ er villig til å bruke spion.

Du synes å skille mellom hva Kvello gjør og hva $$$ gjør. Men som jeg allerede har nevnt er det stammemedlemmene som utgjør stammen. Det hele må sees på fra et rent logisk argumentativt standpunkt. Slik jeg ser det, kan man ikke si at $$$ tar avstand fra spionasje når minst ett $$$-medlem har vist seg å bruke spioner. En slik konklusjon vil etter min mening være en formallogisk tankefeil. Når ikke alle i $$$ tar avstand fra spionasje, men fakta i realiteten tvert i mot viser at enkelte benytter seg av spioner, kan man ikke si at stammen tar avstand fra spionasje. "Stammen" er ikke et overordnet organ hevet over dens medlemmer. Du kan trygt påstå at ledelsen tar avstand, men stammen som en helhet tar ikke avstand fra spionasje, ettersom det har blitt bevist at enkeltmedlemmer (som fremdeles er en del av stammen) bruker spioner.
 
Sist redigert:

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
kvello tar nok avstand fra spionasje nå også, som vil si at alle tar avstand fra det, og dermed hele stammen tar avstand fra det. Det er derfor han har blitt veiledet og fått en advarsel. Hvis han likevel ønsker å bruke en spion blir han kicket.

Jeg vet ikke hva du forsøker å si når du sier at $$$ har blitt fersket i å "avvise" kvello's forsøk, det gir ikke særlig mye mening. Men $$$ har blitt fersket i å bruke spion. Og dermed viser fakta at $$$ er villig til å bruke spion.

Du er så opptatt av "å ferske", derfor skriver jeg nettopp hva $$$ har blitt fersket i. At du skal lage så mye drama ut av noe stammen fikset med en gang det ble oppdaget sier mer om deg enn det gjør om stammen.
 

Starboy

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
87
Jeg for min del, gidder ikke bry meg om hva Jato peser om, han er vel bare snurt for at stammen hans mister byer fortere enn han klarer å poste. Hva han har å si, er ikke noe jeg gidder å ta stilling til, da denne "saken" er storm i vannglasset, og som Jato prøver å vri til sin fordel, men det fungerer dårlig når man bare repeterer svada i stedet for å fakta-sjekke bedre. din kommende karriere kan avhenge om du klarer å tilegne deg den evnen. ;)
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Godt svar.

Tror jeg gjør som Star, og melder meg ut av diskusjonen. Den kommer ingen vei ;) Takk for meg.
 
Sist redigert av en moderator:

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Dere synes å være av den oppfatning at jeg har en agenda med ting. Det har jeg ikke, jeg spiller for gøy og diskuterer for gøy. (Ja, jeg synes det er gøy å sitte på forumet og påpeke når folk motsier seg selv, er hyklerske, dobbeltmoralske og lignende. Det er festlig med folk som går i forsvarsmodus. Se undertittelen under brukernavnet mitt for mer informasjon.)

Jeg bryr meg ikke om at dere internt har "fikset" Kvello-problemet. Indrejustisen i $$$ har lite med meg å gjøre, og jeg er sikker på at dere alle er venner igjen nå og sitter fint i sirkel og holder hverandre i hendene. Hadde du (polarbear) vært litt mer obs hadde du fort oppdaget at det først og fremst er $$$ sin kredibilitet jeg stiller spørsmål ved. En påstand om at hele $$$ tar avstand fra spionasje er særdeles lite troverdig når fakta viser det motsatte. Hva dere foretar dere på skype og stammeforum hjelper veldig lite for deres offentlige kredibilitet.

@Starboy, jeg vet ikke hvilken "fakta" det er jeg har feiltolket/gått glipp av. Det er fakta at medlemmer i $$$ gjennom store deler av v24 har gitt klart uttrykk for at de synes spionasje er feigt. Det er fakta at Kvello forsøkte å presse ugle99 til å bli spion. Det er fakta at Kvello får bli i $$$. Kanskje er ikke spionasje så veldig feigt likevel?

EDIT
Etter de siste innleggene til både Polarbear og Starboy å dømme virker det som om dere så smått begynner å gå tom for argumenter, så da begynner dere med småsarkastiske kommentarer om meg personlig i stedet. Det er jo ikke spesielt relevant til diskusjonen eller spesielt hyggelig gjort. Men jeg kan tilgi dere for å måtte gjøre noen irrelevante sidesprang på slutten av en diskusjon dere åpenbart taper. Det er jo en fin måte å desperat forsøke å redde ansikt på.
 
Sist redigert:

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Jeg er ikke tom for argumenter. Det er du som poster det samme våset gang på gang :p Når du lager storm i et vannglass er det ikke mye vann for deg å bruke, vet du.

Jeg er sikker på at de fleste har vett nok til å se at $$$ tar avstand fra denne bittelille hendelsen. Så hvordan kredibiliteten kommer til syne offentlig er jeg ikke bekymret for. I hvert fall ikke på grunn av denne saken. Og at du synes å ha hengt deg opp i at kick er eneste løsning er så teit at det ikke er rart at det blir stilt spørsmål ved din agenda.
 

Starboy

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
87
at kvello gjorde noe så usmakelig, var ingen av oss andre klar over, da han ikke er den mest aktive i chatter. han har for det meste puslet rundt på egen hånd, noe som ikke vil skje lenger.så at du anklager stammen for å bruke spioner, blir liksom et litt tamt forsøk på å lage litt kvalm og røre. blir liksom litt som se & hør, ingen bryr seg stort om sensasjons-skriblerier, som i realiteten ikke er noe hold i :p
 
Topp