Tilbakemeldingstråd 10 år med TribalWars - spørsmål/kommentarer

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Ikke bare det. Det var ingenting som het "alle tropper", eller at man bare kunne klikke på troppeantallet som står i parantes i samlingsplassen. På den tiden måtte man skrive inn tallene manuelt (veldig dumt om man plutselig måtte dodge).

ja, det også! Så stod ikke OD'en på profilen til å begynne med, etterhvert kom den, men da kunne man ikke holde over å se hva som var ODA og ODD :p.Ms var heller ikke noe som var inført:p
 
Sist redigert:

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
For en gangs skyld kan jeg si meg enig med deg der. I tillegg er der for mange "angrip en spillereid by", noe som er så og si umulig på casual

Er enig med dere. Idiotiske oppdrag som MÅ ha blitt lagd av en person uten NOE erfaring med å spille TW. Gjenspeiler vel teamet og Inno sitt kunnskapsnivå om spillet de styrer.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Kunne vært interesant og få høre inno/teamets kommentar til oppgavene der som oppfordrer spillerne til innaktivitet for eksempel?? Så sykt bra. Vil dere legge ned TW? Eller hva er intensjonen med den?
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Ris og ros

Vel, hva skal man si? Jeg spiller kun på V14 nå og tar derfor utgangspunkt i den.

Jeg synes de første oppdragene var fine. Angripe x antall under nattbonus, speidere osv. Samme med adelsmenn-oppdraget i fase 2, samt Paladinen som faktisk byr på litt utfordring, selv om den kan løses rimelig enkelt. De to andre, derimot...

Ikke å angripe en eneste bonuslandsby på 4 døgn - 96 timer. Umulig. Jeg vil anta at et flertall av spillerne hadde minst ett angrep på vei til en bonuslandsby allerede, da vi fikk beskjed om oppdragene. Vårt angrep traff 00:00:01, og da var alt spolert (vi hadde ikke latt være å farme i 4 døgn uansett, men da mistet vi iallefall muligheten). Hadde det vært snakk om ett døgn hadde det funket, men idiotisk likevel. Når man farmer med FA skulle det bare mangle at man kunne fjerne bonuslandsbyer slik at kun vanlige barbarer stod igjen. Dette er ingen god løsning, men kommer dere med et slikt oppdrag så kan man ikke sjekke hver eneste rapport for å se hvilken type by det er. Synes forøvrig at FA'en kunne oppgraderes ytterligere med diverse former for filter (f.eks ulike ressurssorteringer, skjule byer med angrep mot seg [!!!] og lignende). Jeg vet at dette er foreslått, og i og med at det ikke passer i trådens tema skal jeg ikke gå nærmere inn på dette. Men det oppdraget må være noe av det verste jeg har sett i min levealder.

Det siste oppdraget i fase 2, "Kjempenes kamp", er jeg heller ingen fan av - selv om dette sikkert er helt ok. Jeg er sikker på at antall hovedkvarter i lvl 23 er rimelig lavt; så lavt at man skal lete godt for å finne 10 stk (har en spiller ett i nivå 23 har vedkommende sikkert flere også...). Dette kunne ha blitt satt ned til nivå 20, fordi det da fortsatt vil være et interessant oppdrag da man må angripe større byer - evt. at byen må ha smie nivå 20 istedenfor hovedkvarter, akademi, x antall poeng eller lignende.

Hittil har det blitt mest ris, men noe ros må vel også til. Jeg synes belønningssystemet er veldig bra. Både idéen om poengene som skaffet av de ulike oppdragene, og at man får gode og kreative belønninger. Jeg reagerer dog litt på at man må ha samtlige poeng for å få toppbonusen, uten noen form for margin. For å gjøre dette klart så øker det fra 35 til 75 timer med redusert rekrutteringstid, konstruksjonstid, og ekstra farmekapasitet og ressursproduksjon - altså en veldig fin bonus. Jeg forstår selvfølgelig poenget, men når vi da går tilbake til det ene oppdraget med bonuslandsbyene, så kan jeg garantere at ingen på topp 250, og iallefall ikke topp 100, vil klare alle oppdragene. Hovedsaklig av to årsaker:
-Selv med kun én landsby er behovet for farming tilstede. En spiller som ikke har angrep på vei da oppdragene ble innført, vil likevel ha behov for å farme på 4 døgn.
-Enkelte vil kanskje klare bonuslandsbyoppdraget, men disse vil neppe være store nok til AM-oppdraget, samt å ofre tropper på andre spillere (de andre oppdragene der behhe parter må ha x antall enheter). Ut ifra navnet på fase 3-oppdragene blir det nok ikke enklere. Formulert på en annen måte: De som faktisk klarer ikke å angripe en bonuslandsby på 4 døgn, er enten for små eller for lite aktive til å klare de andre oppdragene.

Enda et pluss er at man kun trenger 75 poeng for å få den nest beste bonusen (den beste, i og med at "den egentlige beste" er uoppnåelig), noe som burde være mulig for de fleste. Det er altså kun snakk om å ta de 4 fase 1-oppdragene, samt de to enkle på fase 2 (Paladinens navn og AM, begge to kan alle med én AM klare). Kan vel trekke en enkel konklusjon, og si at det er unødvendig å bry seg om fase 3-oppdragene dersom man skaffer seg 75 poeng. Det burde kanskje også være mulig å hoppe videre til en ny fase når man føler seg ferdig med en annen, men det er helt greit at dette ikke går an.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Har det virkelig gått 10 år allerede? Og dette spillet kjører på enda? Må si at seigheten er imponerende. Tokk meg en liten mimring over gamle dager, men ble overasket over at det faktisk hadde gått 10 år...
 
Topp