4 eller 5 adelsmenn

hadenmann

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Kan noen gi meg en forklaring på hvorfor man av og til (føles ganske ofte) må bruke 5 adelsmenn. Har brukt 5 adels på en by neste fra samme spiller rett etterpå 4 adels. Så jeg ser ikke logikken, når forvarer har mindre poeng så bruker jeg 5, Har ogå opplevd det motsatte.
Så kan noen forklare dette.:confused:
 

DeletedUser

Guest
Merket noe av det samme. Jeg går ut ifra at den enten er innbildning, eller at moralen også påvirker sannsynligheten for de forskjellige lojalitetstreffene.
 
Reaksjonspoeng
3
Jeg sender alltid fire.

Jeg har aldri opplevd at jeg ikke har klart å adle byen med fire adelsmenn.

Jeg regner med at det er tilfeldig...
 

DeletedUser

Guest
Et treff med adelsmann senker lojaliteten med 20 - 35%. Virkningen er tilfeldig, uavhengig av størrelsesforhold eller moral om man vil.

Jeg har ikke sett noe oppsett på fordeling av sannsynlighetsutfallene, men har lest et sted på .net (husker ikke hvor) at 4 adelsmenn er nok i 87 av 100 tilfelle. Altså vil vi, i det lange løp, bomme på 13 av 100 adlingsforsøk ved å sende tog på 4 adelsmenn.

Hver spiller får vurdere for seg i hvilken grad denne risken er til å leve med, men på lange avstander, eller ved 'viktige' angrep kan det jo være greit å sende 5 adelsmenn i toget.
 

Legend of masters

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Jeg bruker 4. Har som regel kjempeflaks å havner på 0 eller 1 loyalitet hver gang :) ihvertfall i det siste :) Har opplevd 1 gang at 4 har faila. Og det var til og med, med septeret. Det var kjipt
 

DeletedUser

Guest
Ingen som kan regne litt på det?

Jeg har prøvd, men jeg fikk det ikke til..:eek:
 

DeletedUser

Guest
Hadde jeg bare husket litt 3MX skulle jeg regna på det :p Spørsmålet er vel om fordelingen er uniform eller normalfordelt?
 

Holmorama

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Jeg har måttet bruke 5 adelsmenn 1 gang. Eller var det 2?

Jeg har en gang brukt kun 3 adelsmenn - og de var ikke i tog engang. Gikk vel en til to timer mellom hver. Og det var mot en spiller som hadde 6 byer. Jeg hadde da 90 eller så...
 

DeletedUser

Guest
...Spørsmålet er vel om fordelingen er uniform eller normalfordelt?

Fordelingen på enkeltutfallene er ikke avgjørende. Fordelingen på sannsynlighetsutfallene av et angrep med tog vil uansett være normalfordelt, da dette kan ses som et gjennomsnitt (4* snittet av de fire enkeltutfallene).

Dette er gjerne en av de parametrene som admin ikke forandrer (eller har tilgang til å forandre) fra server til server, så uten tilgang til kildekode for spillet kan en fordelingsnøkkel kun estimeres gjennom observasjon (fin øvelse for en statistikkstudent, men ellers unødvendig som jeg ser det). Bare vær oppmerksom på at i litt mer enn ett av ti tilfelle er det ikke nok med 4 adelsmenn, og en sjelden gang i blandt vil 3 være nok :)
 

DeletedUser

Guest
Ah som søt sang i mine ører ;) Statestikk blir ikke før til våren, den tid den sorg hehe

Greide det igjen i natt faktisk: Lojalitet tap fra 34 til 1
Faktisk fått det på alle byene mine hittil, men dette er første gang med tog.
 

DeletedUser

Guest
Jeg bruker alltid 4 adelsmenn i adelstog.
3 er som oftest for få. 5 er som oftest for mange
 

DeletedUser

Guest
Greide det igjen i natt faktisk: Lojalitet tap fra 34 til 1
Faktisk fått det på alle byene mine hittil, men dette er første gang med tog.

Nok en gang :mad:

Lojalitet tap fra 30 til 9

Var jo ikke i nærheten en gang..
 

DeletedUser

Guest
Jeg bruker 5, men er det kritisk så bruker jeg 5... :D :D :D

Spam :D
Spam :D
Spam :D
 
Topp