4 eller 5 adelsmenn

Vegarado

Banned
Reaksjonspoeng
2
Spørs hva jeg nobler.. Long distance, GODE apillwew... Da går det 5 stykker. Er det kort o på mindre aktive/gode spillere kjører jeg 4.

Har forresten tatt ne by på 3 adels 3 ganger enda jeg sendte 5 -.-
 

DeletedUser

Guest
Jeg sender 3 adels :)
Et lite triks jeg lærte fra en på net :)

100 - 65
65 - 30
30 - 0 (-1,-2,-3,-4,-5) kan det bli noen ganger også :)
 

DeletedUser

Guest
pss.

Nåda så, skal jeg røpe en ting.

Omsider du må sende en ekstra nobles fordi du ikke veit hva loyalteten er på da, eller bare sender 5.


Da Sørger du for å ha den 4'nd noble med en slags "støtte" som KAN drepe den neste adels, OM du tar over byen med 4nd nobles, mens du har en 5nd nobles på vei.


Du dreper kanskje din egen noble, men allikvel så slipper du å noble deg sjøl.
For etter alt, så kan du bare bygge en ny en om du mister/dreper den.
men ikke om du overnobler deg sjøl!
 

DeletedUser

Guest
Hvis du "overadler" deg selv kan du fortsatt bygge samme antall adelsmenn som hvis du dreper en mener jeg.
 

hadenmann

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Hvis du "overadler" deg selv kan du fortsatt bygge samme antall adelsmenn som hvis du dreper en mener jeg.


nei,har du noblet en by så har du noblet en by, hvem som eier den spiller ingen rolle. Så da er det nok best å ha den 4. adelsmannen med mye forsvar slik at den 5. dør på muren. ;)
 
Sist redigert:

lowenan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
Reglene varierer for verdener som spilles med og uten mynter, men i myntverdener som i Norge så mister man bare adelsmannen når man adler seg selv. Dermed kan man lage en ny uten å kjøpe mynter for han, akkurat som når du mister en adelsmann i et angrep på fienden. Om du derimot mister en adelsmann i et angrep på deg, så mener jeg at du må kjøpe han helt på nytt inkl. mynter.
 

DeletedUser

Guest
Et treff med adelsmann senker lojaliteten med 20 - 35%. Virkningen er tilfeldig, uavhengig av størrelsesforhold eller moral om man vil.

Jeg har ikke sett noe oppsett på fordeling av sannsynlighetsutfallene, men har lest et sted på .net (husker ikke hvor) at 4 adelsmenn er nok i 87 av 100 tilfelle. Altså vil vi, i det lange løp, bomme på 13 av 100 adlingsforsøk ved å sende tog på 4 adelsmenn.

Hver spiller får vurdere for seg i hvilken grad denne risken er til å leve med, men på lange avstander, eller ved 'viktige' angrep kan det jo være greit å sende 5 adelsmenn i toget.

Utregningen:
Jeg tar utgangspunkt i 4 adelsmenn hvor av hver av dem senker lojaliteten med 20 til 35. Det minste mulige er 20+20+20+20 (sum 80) og det høyeste er 35+35+35+35 (sum 140). Når vi skal sette opp tabellen så må man regne 20+20+20+21 som en kombinasjon og 20+20+21+20 som en annen kombinasjon. Målet er å oppnå en sum på 100 eller mer.
- Antall mulige kombinasjoner er da 65536
- Antall kombinasjoner som gir sum 99 eller mindre er 8715
- Utregning: 8715/65536=0,132965087890625

Det er 13,3% sjanse for at 4 adelsmenn gir en sum på 99 eller mindre.
Det er 86,7% sjanse for at 4 adelsmenn gir en sum på 100 eller mer.

Når vi først regner med statistikk så kan vi jo se på en annen ting som er interessant:
Det finnes noen tilfeller hvor TRE adelsmenn senker lojaliteten med 100 eller mer. 33+33+34 = 100. På samme måte som over finner jeg ut at det er 4096 kombinasjoner med tre adelsmenn. 56 av disse gir sum på 100 eller mer. 56/4096=0,013671875

Det er altså 1,37% sjanse for at 3 adelsmenn i et adelstog overtar en landsby.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Endelig :D

Ventet på denne, er alltid gøy å se fakta, ikke bare sånn " jeg hørte fra en på .net"
 

DeletedUser

Guest
Kan noen gi meg en forklaring på hvorfor man av og til (føles ganske ofte) må bruke 5 adelsmenn. Har brukt 5 adels på en by neste fra samme spiller rett etterpå 4 adels. Så jeg ser ikke logikken, når forvarer har mindre poeng så bruker jeg 5, Har ogå opplevd det motsatte.
Så kan noen forklare dette.:confused:

Varier hvor mye en adlesmann tar. Noen tar 20.. Noen tar 30 ..

Er helt random. Men om en sender med en paladin med tyms septer, så er kjangsen stor for at du kan ta den med bare 4..
 

DeletedUser

Guest
Utregningen:
Jeg tar utgangspunkt i 4 adelsmenn hvor av hver av dem senker lojaliteten med 20 til 35. Det minste mulige er 20+20+20+20 (sum 80) og det høyeste er 35+35+35+35 (sum 140). Når vi skal sette opp matrisen så må man regne 20+20+20+21 som en kombinasjon og 20+20+21+20 som en annen kombinasjon. Målet er å oppnå en sum på 100 eller mer.
- Antall mulige kombinasjoner er da 65536
- Antall kombinasjoner som gir sum 99 eller mindre er 8715
- Utregning: 8715/65536=0,132965087890625

Det er 13,3% sjanse for at 4 adelsmenn gir en sum på 99 eller mindre.
Det er 86,7% sjanse for at 4 adelsmenn gir en sum på 100 eller mer.

Når vi først regner med statistikk og matriser så kan vi jo se på en annen ting som er interessant:
Det finnes noen tilfeller hvor TRE adelsmenn senker lojaliteten med 100 eller mer. 33+33+34 = 100. På samme måte som over finner jeg ut at det er 4096 kombinasjoner med tre adelsmenn. 56 av disse gir sum på 100 eller mer. 56/4096=0,013671875

Det er altså 1,37% sjanse for at 3 adelsmenn i et adelstog overtar en landsby.

Hvordan matrise brukte du for å regne ut dette? Og, hvordan stk fag har du hatt og hvor, siden du bruker matrise i statestikk :p
 

DeletedUser

Guest
Hvordan matrise brukte du for å regne ut dette? Og, hvordan stk fag har du hatt og hvor, siden du bruker matrise i statestikk :p

Jeg har ikke tatt noen spesielle matematikkfag.

Vet ikke om matrise er det faglig korrekte ordet å bruke på det heller. Det jeg gjore var å en database (mysql) til å generere (og lagre) alle kombinasjonene i en tabell. Deretter kjørte jeg en spørring mot databasen og ba den liste ut alle rader hvor summen var mindre enn 100.
 
Topp