Adling av gråbyer i fiendeland

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Dette har blitt gjort endel mot Renegades nå.

Det er i ferd med å forandre måten vi spiller på i V1.



Alternativ1: Renegades vil ta hevn for dette ved å gjøre det samme som har blitt gjort mot oss. Dvs å adle en haug med gråbyer i deres trygge soner som vi packer og bygger speidere, angrep og adels.


Alternativ2: Hertugene i de store stammene blir enige om en "regel" som forhindrer dette.

Personlig syns jeg det vil ødelegge morroa litt hvis dette blir den nye typen krigføring. Grimlock og Poke me sine argumenter for gråbyadling i forhold til sikkerhet lyser litt klarere nå. Det vil bety slutten for farming og vi alle vil bli gråbyadlere av rang med unnskyldning i vår egen sikkerhet. Det vil bli en nødvendighet.


Diskuter.
 
Sist redigert:

Holmorama

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Slutten på farming. Hvem i alle dager av stor størrelse benytter dette nå lengre? Når jeg er ferdig med rekruttering og nedgardering/oppgradering av bygninger, samt sende forsvar og angrep hit og dit gidder ikke jeg farme i alle fall. Med denne mengde byer er det ikke nødvendig å farme, ress er det nok av i lange baner.

Og helt ærlig. Gråbyadling er ikke verre enn adling av spillere som har gitt seg. Fienden kaster seg over inaktive spillere på vår side av krigen, derfor må vi på denne siden kaste oss over de som gir seg først. På denne måten forlenges også krigen. Og på begge sider kan man sole seg i glansen av å ikke ha forlatte byer på sin adleliste. Og samtidig kan man kaste skitt om begge sider og kalle det innadling - mens den ene siden i bunn og grunn ikke er bedre enn den andre.

Så skal man absolutt verne om de grå byene synes jeg og at inaktive spillere kan bli vernet, til de er blitt grå. Mer å farme for dere som heier på farming som fritidsaktivitet.

Jeg er ikke imot gråbyadling, så lenge fienden også blir adlet og bekjempet. Går an å gjøre begge deler, så jeg sier ja takk til begge deler.
 

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
moh

Helst ikke gjør om dette til en diskusjon om gråbyadling generelt. Den diskusjonen har vi hatt.

Dette handler om gråbyadling i fiendeland. Noe som betyr at man må trekke tilbake haugevis med forsvar osv. Litt sånn TW-terror om du vil.
 

DeletedUser

Guest
Eg farmer!
Er også enig med Hanse, gråbydiskusjonen har vi hatt før.

Konkrete svar er også å foretrekke.
 

DeletedUser

Guest
Jeg vil si at det er klart å foretrekke framfor å ha flesteparten, om ikke alle, av byene ved frontlinjen stacket. For det blir jo såååååååå mye action slik... ja? ;)
 

Holmorama

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Dette handler om gråbyadling i fiendeland. Noe som betyr at man må trekke tilbake haugevis med forsvar osv. Litt sånn TW-terror om du vil.

Men ofte er det jo slik at adling av inaktive spillere ligger midt inne blant fienden (blant oss for dere, og blant dere for oss).

Og enig med Grimlock. Hvor lite spennende kan man gjøre krigen når alt blir forutsibart osv. Man vet hvor angrepene kommer og stacker, man angriper og vet det er stacket.

Jeg skjønner ikke helt. Greit at allierte lager regler seg imellom osv. Men hvorfor skal fiender lage felles regler i en krig? Dere har sagt noe om hvor feigt og ryggradløst det er å adle grå byer blant fienden. Dere kan leve med det eller senke dere ned på vårt nivå.
 

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
moh

Okay. Da senker vi oss ned på deres nivå så skal vi se hvor spennende spillet blir.
Førstemann til å adle opp alle gråbyene sine før fienden gjør det. Weeeee, ingen har adles igjen til å ta byer av fienden.



At Grimlock er imot en enighet kommer jo ikke som noen bombe. Core har ikke en eneste gråby igjen. Dette er ikke kritikk mot gråbyadling men hvorfor skal en som ikke har en risiko for at fienden adler gråbyer i sin trygge sone støtte dette...

BOL, IB og AKDM har like mange gråbyer i sine trygge soner som TMR har. Forventer meg mer av disse stammene.
 

DeletedUser

Guest
Må da gå ann å ha pakter/regler med fiender!
Flyktningregelen er et bra eksempel på det.
 

DeletedUser

Guest
At Grimlock er imot en enighet kommer jo ikke som noen bombe. Core har ikke en eneste gråby igjen. Dette er ikke kritikk mot gråbyadling men hvorfor skal en som ikke har en risiko for at fienden adler gråbyer i sin trygge sone støtte dette...

Selvfølgelig... :)
 

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Jeg vil si at det er klart å foretrekke framfor å ha flesteparten, om ikke alle, av byene ved frontlinjen stacket. For det blir jo såååååååå mye action slik... ja? ;)

Mr "ha alle byene sine i et cluster" vil sikkert ha det litt kjedelig ja.

Eller...Det er alltid myke mål i en front. En liten svakhet i forsvaret sitt har alle....kemp23 sin adling av en av dine mest utsatte byer med snaut med angrep f.eks? :D

Er litt av morroa å lete etter svakhetene og så gønne på for fullt.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Er det bare meg som finner det ganske latterlig at noen går ut her på propagandaforumet og klager på fiendens geriljakriging?
 

invincebul

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Er det bare meg som finner det ganske latterlig at noen går ut her på propagandaforumet og klager på fiendens geriljakriging?

Problemet er jo at dette kan gå fra å bli en skikkelig krig mellom mange stammen til å bli en kamp om hver som kjappest greier å adle opp alle gråbyene de finner.. hele v1 kommer til å miste meningen etter hvert og halvparten av de som spiller her kommer sikkert til å slutte..
 

DeletedUser

Guest
Mr "ha alle byene sine i et cluster" vil sikkert ha det litt kjedelig ja.

Eller...Det er alltid myke mål i en front. En liten svakhet i forsvaret sitt har alle....kemp23 sin adling av en av dine mest utsatte byer med snaut med angrep f.eks? :D

Er litt av morroa å lete etter svakhetene og så gønne på for fullt.

Ja, han var heldig som fant en av de ganske mange dårlig forsvarte byene mine. Du har blant annet tidligere sendt speidere til noen som på det tidspunktet var tomme.

Kemp sin forsøkte adling av den mest utsatte byen min var derimot ganske underholdene. Så selvfølgelig har han nå enten sendt selv eller fått noen andre til å sende fra Brutal, som tydeligvis spises opp - woah, vent, la han gå grå da vel så får dere flere farmer!
 

DeletedUser

Guest
Litt av moroa nå er at man finner flere svakheter. Man kan ikke bare sende all support inn mot fronten uten at det straffer seg. Tror dette bare vil gjøre at folk må tenke mer strategi isteden for å kjøre autopilot.
 

DeletedUser

Guest
Jeg har 60 adel liggende... Hvis mine fiender begynner ( IB spiller faktisk fear i K35 ) med den gerilja virksomheten rundt meg vil det smelle tilbake.

Jeg håper vi blir enige om å kjøre fear fight. Og ikke gråbywars :)
 

DeletedUser

Guest
Å herreguuud!.. Vet rett å slett ikke om jeg skal le av reen og puur glede over at store stygge Hansemann gråter over vår gerilja taktikk, eller om jeg skal legge meg ned å grine fordi dette igjen beviser at Verden 1 er proppa med folk som ikke har en anelse om hvordan TW skal spilles i en krigssituasjon!

Legg deg ned å griin Hansi! Dette er meget overraskende tom. fra deg..

Ærlig talt, hvor mange er det som bruker de gråbyene som er igjen på V1, til farms?
Ikke misforstå, jeg er fullt klar over at noen bruker de.. Vel og bra det, men må da vel for i herrens navn være mer effektivt å bruke de byene som en støtteby til frontlinjen, eller en nuke?

Nok om det.. Du ba om diskusjon angående gråbyadling over fiendens linjer..

Gi meg EN god grunn til at vi ikke skal utnytte de gratis byene som ligger midt inne i hjertet av TMR? Dette kalles gerilja taktikk. Om du ikke har forstått det, så er denne taktikken en perfekt strategi om du vil få fienden til å trekke tilbake support fra deres egen frontlinje. Personlig er jeg mye mer redd for fiendebyer som popper opp i mitt nabolag, enn en hel forbanna stor frontlinje!

På punkt 2 sier du at dette vil ødelegge morroa.. På hvilken måte? Personlig vil jeg si at det er meget artig å adle en by midt inni TMR, slik at de på fronten må ta tilbake support, for så at vi igjen kan nuke det som er igjen fremst. Hvor hærlig er det ikke når du ser nuke etter nuke etter nuke bli knust mot muren din, når du VET at du har 300k forsvars tropper i den byen? :)
Jeg finner det meeeget koslig å se på.. Yummy ;) ODD :)

Vet du en annen ting som er litt artig med dette? Det blir faktisk laget poster om det på propaganda forumet hvor dere klager å griner over en taktikk som er viden kjent på blant annet .net. DET finner jeg meget latterlig!

For å si det slik.. Jeg kjeder ræva av meg på V1 akkurat nå.. Om det plutselig hadde dukket opp blodrøde prikker i mitt nabolag hadde ikke jeg klaga.. Det vil gjøre at medlemmene er MYE mer opse på sitt eget nabolag, ergo det vil føre til MYE mer aktivitet.
Så om det er hevn dere er ute etter.. Kjør på, I'll be waiting :)

Takk.
 

DeletedUser

Guest
Problemet er jo at dette kan gå fra å bli en skikkelig krig mellom mange stammen til å bli en kamp om hver som kjappest greier å adle opp alle gråbyene de finner.. hele v1 kommer til å miste meningen etter hvert og halvparten av de som spiller her kommer sikkert til å slutte..

Det kan jo være, men jeg tviler egentlig på det. Det har ikke skjedd på noen verdener på .net, hvorfor skulle det da plutelig skje her? Uansett var ikke poenget mitt hva som kunne skje.

Poenget mitt er at det å ta gråe byer midt inne i fiendeland, og så stacke er en velbrukt taktikk i (omtrent) alle større og mindre kriger på .net. Hvorfor i all verden er det så farlig om noen gjør det samme her? Og bare det å klage på det her på forumet, ser syns jeg er så teit at det blir komisk.
 

DeletedUser

Guest
Jeg har 60 adel liggende... Hvis mine fiender begynner ( IB spiller faktisk fear i K35 ) med den gerilja virksomheten rundt meg vil det smelle tilbake.

Jeg håper vi blir enige om å kjøre fear fight. Og ikke gråbywars :)

Hvis du vil spille fair, send tilbake all support på fronten da. Er ikke noe mindre fair å sende support inn mot fronten enn å kjøre gerilja taktikk for å motvirke det.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hvis du vil spille fear, send tilbake all support på fronten da. Er ikke noe mindre fear å sende support inn mot fronten enn å kjøre gerilja taktikk for å motvirke det.

Eller enda bedre, forby støtting landsbyer
 
Topp