Angreps og forsvars byer

DeletedUser

Guest
folk flest har 20500 men til overs etter fullføringen av byen


lurer på hvordan hans byer ser ut...
 

DeletedUser

Guest
whitetiger slutt å poste i mine threads.

har ennå ikke fått noen good forklaring på hvordan katapulter virker/hvorfor de er en good investering.

grim, kanskje du kan gi meg en forklaring?




ps hvar medlem av HVIB til jeg gikk lei og tok en 4 år lang pause, tror jeg sendte en søknad til deg før jeg ble med i HVIB (jokers eller noe sont)
 

DeletedUser

Guest
grim, kanskje du kan gi meg en forklaring?

Jeg kan vel alltids prøve.

Hovedformålet til katapultene er å ødelegge bygninger. De kan bukes til forsvar, men dersom man ikke spiller på en verden hvor paladinvåpenet til katapultene gir 1 000 % forsvarsbonus er det ikke veldig nyttig.

Så i angrep. Deres angrepsstyrke per enhet er lavere enn de andre offensive enhetene. Ser man grundigere på det er det heldigvis ikke et ekstremt stort tap man får i angrepsstyrke, men det er jo selvfølgelig litt. Men som sagt så kan de ødelegge bygninger.

Ideelt sett så kan man adle alle byer man angriper. Det er derimot ikke en ideell verden vi lever i. Det er flere grunner til å ødelegge en fiende sine byer. For eksempel;

  • Det er demoraliserende å se dine byer bli ødelagt.
  • Ved å smadre for eksempel gården kan man redusere effektiviteten til en spiller. Koordinerte angrep kan sette en spiller på pausebenken i flere dager mens byene bygges opp.
  • Dersom man adler mange byer av en spiller er readling alltid en risiko. Dersom de(n) man angriper før ødelagt smiene vil det ta en stund før nye adelsmenn kan bli produsert, som kraftig reduserer sjansen for å miste byer til readling.

Jo større man blir, jo oftere vil det være slik at man ikke kan adle alle byene til fienden. Antallet byer man kan adle i døgnet går ikke nevneverdig opp fra man passerer 10 byer. Katapulter er derfor noe man gjerne bruker for å påføre fienden skade.

Et eksempel er hvor jeg her på V4 smadret rundt 100 byer ned til under 2 000 poeng. Byer jeg ikke kunne adlet med en gang uansett. Sikkert ikke gøy for han det skjedde med.

Det er også noen andre fiffige utnyttelser av katapulter. Bruker man dem til faking vil man hyppigere få informasjon om fiendebyene enn om man bare bruker rambukker. Dersom man sikter dem inn på muren vil 250 rambukker og 250 katapulter gjøre mer skade på muren enn det 500 rambukker hadde gjort. Dette fordi både rambukker og katapulter gjør mer skade på bygninger dersom de er delt opp i mindre puljer.

ps hvar medlem av HVIB til jeg gikk lei og tok en 4 år lang pause, tror jeg sendte en søknad til deg før jeg ble med i HVIB (jokers eller noe sont)

Hvis det var til meg, så tror jeg det kan stemme. Jeg var i så fall i Core.
 

DeletedUser

Guest
takker grim, veldig utfyllende og nytting info, men vill katapulter? uten støtte gjøre skade? (for lat til å sjekke sim akkurat nå)
 

white tiger

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
44
Jeg vil anbefale deg og ta ein omgang med kata nukes på gård også går du over på smie neste gang, da lamer du spilleren helt, etter som han ikke kan fylle opp troppene du tok ut og må bygge opp gård til nivå 30 fra eventuel nivå 23-1 som tar 1 uke, også smie da kan han ikke utdanne adels lengre, noe som er kjekt :D også deretter tar du akademi :)
 

DeletedUser

Guest
takker grim, veldig utfyllende og nytting info, men vill katapulter? uten støtte gjøre skade? (for lat til å sjekke sim akkurat nå)

hvis byen er tom, ja.

For å utbrodere;

Ja, og i enkelte tilfeller hvis det er lite nok tropper. På samme vis som muren i en by kan bli redusert selv om du ikke tømmer den for forsvarstropper, så kan bygninger bli ødelagt selv om alle dine tropper dør. Men det blir da gjort mindre skade. Det er da selvfølgelig mulig å time inn angrep rett før katapultene dine.

Dersom man ønsker å gjøre mest mulig skade med katapultene man har kan man for eksempel sende angrepene på samme vis som et adelstog (katapulttog? katatog?). 2x100 katapulter gjør generelt sett mer skade enn 200 katapulter.


Du kan ikke stoppe noen fra å skrive i en tråd du har startet. Spesielt ikke når de prøver å hjelpe.
 

DeletedUser

Guest
Sist redigert av en moderator:
Topp