Angreps og forsvars byer

DeletedUser

Guest
så? hva liker dere best?


plis nevn 3 favoritt setups for både forsvar og angreps byer og gjerne annen informasjon som hvorfor dere tror dette er best etc..


forsvar

treigt forsvar
12000 bue
6000 sverd
500 tk

raskt forsvar
2000 tk 9000 spyd

3 av 10 forsvars byer er raske forsvars byer


angrep

4000 øks
1000 lk
2500 rb
250rb

bygger bare med lk i beggynelsen av spillet ( de første 10-20 byene )

4000 øks
1000tk
2000rb
250 rb




jeg synes tk er bra i angreps byene fordi du da har mye rask støtte over alt
+ forskjelen mellom 1000 tk og 1500 lk er 700-1200 og derfor synes jeg det er verdt å droppe lk for tk



Spesial byer

ingen så langt
 

DeletedUser

Guest
så hyggelig å se deg grim;) husker deg fra v1...



uansett det var mange rare kombinasjoner av angreps byer:S

hvis du tester 4000 øks 1400 lk 2500 rb 250 rb i simulatoren mot forskjelige forsvars byer så vill du se at det er en veldig god kombinasjon
 

jonsnow

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
28
Tar en smule lang tid å få bygget de troppene der ferdige, også har du glemt av katas som er herlige for å knekke moralen til dine fiender, tenke seg til når man dodger alle incs og så sitter man igjen med en haug av byer som er knust til pinneved? Og rams for å fjerne murene med er også en god ide.
 

DeletedUser

Guest
dette må du bruke

5401 øks
3000 lk
50 spi
200 rb
300 kata



rb= rambukker sant?



hvis du faktisk tar litt tid til å teste denne hæren og den jeg nevnte i simulatoren mot 4-5 foskjelige forsvars byer så vill du se forskjellen


jeg bruker 4000 øks
1500 lk
2500 rb
250 ram


når jeg begynner å få mye poeng så bytter jeg ut lk med tk.



men kan noen forklare meg hvorfor katapulter er gode i angreps byer? hvor mange nivåer vill 200 katapulter ta ned når de blir støttet av et nuke?


sist gang jeg var aktiv så var katapulter en enhet ingen brukte.
 

white tiger

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
44
rb= rambukker sant?



hvis du faktisk tar litt tid til å teste denne hæren og den jeg nevnte i simulatoren mot 4-5 foskjelige forsvars byer så vill du se forskjellen


jeg bruker 4000 øks
1500 lk
2500 rb
250 ram


når jeg begynner å få mye poeng så bytter jeg ut lk med tk.



men kan noen forklare meg hvorfor katapulter er gode i angreps byer? hvor mange nivåer vill 200 katapulter ta ned når de blir støttet av et nuke?


sist gang jeg var aktiv så var katapulter en enhet ingen brukte.

500 kata gjør susen :)
 

DeletedUser

Guest
hu

fordi 500katas knuser gården til 1-2 og hva kan fienden gjøre da?
blir du utsatt for 3 slike angrep så tar det mange uker før du er klar igjen
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
dette må du bruke

5401 øks
3000 lk
50 spi
200 rb
300 kata

Hvis du vil misbruke nuksa dine på den måten, så er det bare å lage dette nuket:) Katas er de siste som angriper i et angrep, dvs at dersom du stiller dem inn på muren, vil de starte etter at de øvrige troppene dine har blitt knust mot muren, ergo; sløsing av nukes.

Eneste jeg kan tenke meg at det nuket fungerer er mot en motstander som ikke bruker mur i byene sine.
 

white tiger

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
44
Hvis du vil misbruke nuksa dine på den måten, så er det bare å lage dette nuket:) Katas er de siste som angriper i et angrep, dvs at dersom du stiller dem inn på muren, vil de starte etter at de øvrige troppene dine har blitt knust mot muren, ergo; sløsing av nukes.

Eneste jeg kan tenke meg at det nuket fungerer er mot en motstander som ikke bruker mur i byene sine.

hoho , greit da ta 500 kata så gjør d susen, ;)
 

DeletedUser

Guest
så hyggelig å se deg grim;) husker deg fra v1...

Så koselig. Navnet ditt ringer faktisk en bjelle... Stamme?

dette må du bruke

5401 øks
3000 lk
50 spi
200 rb
300 kata

Minst 213 rambukker er å anbefale.

Rambukkene gjør skade på muren to ganger;
  1. Først når den reduserer forsvarsbonusen til muren til forsvareren. Dette ser du ikke direkte ut ifra rapportene. Her får man maks effekt ved 213 rambukker, men man får ingen større effekt ved flere enn 213 rambukker.
  2. Når den reduserer murnivåene, det som vises i rapporten. Det skjer på slutten av angrepet.

men kan noen forklare meg hvorfor katapulter er gode i angreps byer? hvor mange nivåer vill 200 katapulter ta ned når de blir støttet av et nuke?


sist gang jeg var aktiv så var katapulter en enhet ingen brukte.

Det har blitt mer og mer vanlig med katapulter med åra. Det er greit å kunne gjøre litt større skade på spillere du angriper men ikke kan adle skikkelig. For eksempel kan man óg bruke katapulter til å rasere smia og/eller akademiet til fienden, for å redusere sjansen for readling.

Her kan du se hvor mye skade forskjellige antall katapulter optimalt sett kan gjøre. Merk at det generelt sett er en fordel å dele opp katapultene i flere angrep for å gjøre størst mulig skade;

[spoil]
katapulter.png
[/spoil]

Hvis du vil misbruke nuksa dine på den måten, så er det bare å lage dette nuket:) Katas er de siste som angriper i et angrep, dvs at dersom du stiller dem inn på muren, vil de starte etter at de øvrige troppene dine har blitt knust mot muren, ergo; sløsing av nukes.

Eneste jeg kan tenke meg at det nuket fungerer er mot en motstander som ikke bruker mur i byene sine.

Jeg har faktisk hatt veldig god suksess med nukes med 500 nukes i katapultene, og har stadig gått for flere og flere katapulter. Man utretter faktisk litt skikkelig skade på motstanderens byer - veldig praktisk for de av oss som liker å skade motstanderne. For ikke å nevne at det er diverse taktiske grunner til å smadre byene litt, som da smia/akademi, brakker og kanskje til og med samlingsplassen.

Med mindre man skal angripe über-stackede byer, som er så til de grader stacket at man ikke rikker på muren - noe jeg anbefaler at man lar være å gjøre, unntatt helt nødvendig - vil en slik nuke være mye mer nyttig enn en uten katapulter. For slike über-stackede byer vil man uansett ikke merke store forskjellen. Selv i semi-stackede byer som man senker muren litt på er det greit med katapulter stillt inn på muren. Man får da senket muren to ganger, og mer effektivt enn såkalte wall-busters.

Dersom dette ikke var gode nok grunner, så kan jeg vel nevne at i min noe subjektive oppfatning vil jeg helt klart foretrekke å bli angrepet av nukes med færrest mulig antall katapulter.

Åja, og bare for å nevne det - teknisk sett angriper katapultene sammen med resten av enhetene. Det er bare effekten deres på bygninger som regnes ut til slutt. Selv om de ikke er spesielt kraftige angrepsenheter.
 

white tiger

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
44
og i min deffansiv bruker jeg :

5400 spyd
100 sverd
6400/5400 bue
1500 tunge
54 kata

Er kjekt med bue og tk synest jeg også da bruker jeg

7000 bue
2500 tk
men da kan byen maks til 8k da, men er ikke så viktig og ha marked og verksted i disse :)


går og ta kun 4k tk også om du vil men tk-ene er veldig god til og ta ut adels nuke, men blir som regel nesten alt drept i første nuken :(
noe som ikke er bra

Jeg selv har prøv 5 byer med 4k tk , men ja det tar veldig lang tid også, men om du har safe byer så kan du jo prøve det for morro skylden

du kan også ha ett slik deff by uten tk :)

7000 spyd
3000 sverd
14000 bue
men det tar lang tid og spyd er ikke d beste tingen , joda de duger jo realivt greit


du kan jo også prøve

7000 spyd
og
2500 tk
de er det mange som gjør :)

også kan du spøre grim han har vell peiling på det meste :D

eller kata by
da blir d sånt
2500 kata + pala, kata er ikke noe bra uten pala med fakkel, har du ikke fakkel og du prøver og stacke opp ein by med kun 2500 kata ja da mister du så og si alt

Men ja det var det jeg ville si :)
 

DeletedUser

Guest
og i min deffansiv bruker jeg :

5400 spyd
100 sverd
6400/5400 bue
1500 tunge
54 kata

Er kjekt med bue og tk synest jeg også da bruker jeg

7000 bue
2500 tk
men da kan byen maks til 8k da, men er ikke så viktig og ha marked og verksted i disse :)


går og ta kun 4k tk også om du vil men tk-ene er veldig god til og ta ut adels nuke, men blir som regel nesten alt drept i første nuken :(
noe som ikke er bra

Jeg selv har prøv 5 byer med 4k tk , men ja det tar veldig lang tid også, men om du har safe byer så kan du jo prøve det for morro skylden

du kan også ha ett slik deff by uten tk :)

7000 spyd
3000 sverd
14000 bue
men det tar lang tid og spyd er ikke d beste tingen , joda de duger jo realivt greit


du kan jo også prøve

7000 spyd
og
2500 tk
de er det mange som gjør :)

også kan du spøre grim han har vell peiling på det meste :D

eller kata by
da blir d sånt
2500 kata + pala, kata er ikke noe bra uten pala med fakkel, har du ikke fakkel og du prøver og stacke opp ein by med kun 2500 kata ja da mister du så og si alt

Men ja det var det jeg ville si :)





nesten alle disse byene trenger 22k men, en av dem 24(lol)
 
Topp