Angrer nå?

DeletedUser

Guest
Nå har det seg jo slik at både RNG og BOL angriper IB da :)
Dere var jo bare begge for late til å gå etter hverandre, og da er IB lett å angripe... Alt annet er egentlig bare bull.. Har jo opplevd det selv :)

Hehe, Glitter hadde et bra svar her oppe, men eg må jo kommentere eg og. Altså, kem skulle eg ha angrepet om me hadde vert alliert med IB? Jo det ville vel blitt gråbyene. Eg ligger ikkje med BOL nokken verdens plass. Så late var me ikkje akkurat, hadde blitt nukes sendt på øve 100 tima, yey så gøy :p
 

DeletedUser

Guest
Hehe, Glitter hadde et bra svar her oppe, men eg må jo kommentere eg og. Altså, kem skulle eg ha angrepet om me hadde vert alliert med IB? Jo det ville vel blitt gråbyene. Eg ligger ikkje med BOL nokken verdens plass. Så late var me ikkje akkurat, hadde blitt nukes sendt på øve 100 tima, yey så gøy :p

Akkurat det jeg mener! :)
Eneste grunnen til at de fleste angriper IB, er fordi vi er i midten! Vi er nesten "redningen" til mange spillere. Hadde vi vært allierte, ville vi ikke kommet noe sted. IB kan ikke være alliert med RNG eller BOL.... Det funker bare ikke.. Noe som har blitt bevist. Kjedsomhet, latskap og iver etter sabotasje er store faktorer. Lett å skylde på IB for å ha noen å skylde på. Føler det nesten er som om "La oss angripe IB for å ha noe å gjøre!"... Si hva dere vil, men er jo det som er mye av grunnen.

Det er forøvrig greit det, men hadde vi sluppet alle de små konfliktene, kranglene og henge ut stammer/spillere, ville det blitt mer akseptert. Jeg er jo nesten den eneste som kommenterer på IBs vegne og har blitt rådet i å ikke snakke på forumet her, for det kommer IKKE NOE GODT UT AV DET. Hva sier det om dere egentlig? Hvordan er stemningen på forumet hvis det ikke er noe vits??!

Føler at jeg må forsvare IBs ære enkelte ganger, noe som er slitsomt. Ikke pga at det er mange gode argumenter, men at det er mye babbel om alt mulig. Er ikke mulig å diskutere noe, resonnere eller snakke om ting. Blir alltid slått tilbake med de rareste grunner.

Prinsippet med dette spillet er at vi skal ha det moro. Er ikke et spill der vi skal lære oss å bli slue, ekle eller bli enveiskjørte. Er noen som liker å dra i trådene, men blir lite likt. Skal ikke være sånn, men siden det er det, så har ting utviklet seg til det verre.
 

DeletedUser

Guest
Angripe IB for å ha nokke å gjera, nei det blir ikkje heilt rett akkurat. Skylde på IB for å ha nokke å skylde på, ja kanskje nokken er sånn, men det gjelder ikkje alle. IB ligger best til til å ha som fiender, men det er jo både eg og du enig i :)

Det å henge ut stammer og spillere går vel egentli under propaganda, litt krangling er jo berre sundt. Om resten av IB ikkje vil diskutere på forumet får vera opp til de, eg synes det er koselig her eg og eg har ingen intensjoner om å henge ut spillere eller stammer på ein fornærmende måte, henger eg ut nokken så er det fordi det passer inn i propagandaen, og det er stor forskjell på spillrelatert uthenging enn rl uthenginger.

Du har blitt råda til å ikkje bruke forumet for det ikkje komme nokke godt ut av det, måtte egentli le litt der, for forumet er til propaganda, og det komme egentli aldri nokke godt ut av det :p Er som regel side 1 mot side 2, og begge sider har som oftest alltid nokke å kommentere på når nokke blir skrevet..

Forsvare IB sin ære, blir det samme som at eg må forsvare RNG sin ære, men egentli så snakker eg berre ut etter mine meininger og eg snakker aldri for stammen min, men det er jo opp til kver enkelt..

TW skal vera gøy ja, men det er ikkje gøy om me ikkje har nokken sluinger som virkelig spiller spillet, det er det som gjer spillet spennende.

Og btw, stemningen på forumet blir akkurat som me gjer det til, det handler ikkje om oss og dokke, det handler om å diskutere forskjellige ting som skjer ig. Men siden IB ikkje liker forumet, da blir det litt vanskelig, for det komme jo aldri nokke godt ut av det, vel, eg ler desverre av den setningen enda, for eg sei det igjen, man kommer aldri til ein løsning i et propagandaforum.
 

DeletedUser

Guest
RNG er i en posisjon der hvor de kan gjøre akkurat som de vil. BOL også. Gjør IB noe, blir det skrevet masse om det. Selv om det er noe helt ubetydelig.

Men samma det. Stemningen på forumet her har tydelig sunket.. Så kan vi spørre oss selv hvem som har bidratt til dette..
 

DeletedUser

Guest
Nei.

BOL og IB hadde vært allierte lenge, og vi hadde ingen planer om å bryte den avtalen. Den skulle i utgangspunktet vare til slutten av spillet.

Rundt starten av 2009 planla derimot Core/WC litt av hvert, de skulle gå over til FKR/TNR sin side, og slåss mot BOL og IB.

...say what? Nå er jeg redd du surrer fært her, Andersgutten.

Core hadde aldri planer om å angripe IB. Dere dolket oss, den eneste stammen som det kan se ut til at tok alliansen med dere seriøst, i ryggen med en fordømt ljå. Et sjakktrekk av spektakulære dimensjoner, må jeg si.

For å være ærlig så hadde vi nok byttet side i verdenskrigen hvis det ikke hadde vært for alliansen med dere, siden vi verdsatte den alliansen. Synd den tanken bare gikk den ene veien.

At BOL ville angripe oss var ikke direkte overraskende - de hadde jo tross alt prøvd å få dere til å dolke oss tidligere uten hell, og vi hadde gått en kort periode tidligere uten noen diplomatiske forbindelser. Renegades var heller ikke direkte overraskende, iom. at vi tross alt var fiender og de fikk en utmerket mulighet til splitte alliansen som var mot dem. Men IB har derimot ingen grunn til å prøve å heve seg moralsk sett i sammenheng med den krigen der.

...bare sånn for å rette opp litt på det. Nå kan dere fortsette å krangle. God påske!
 

lowenan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
Det er hverken diktning, surring eller dårlig husk som gjør at jeg skrev det der. Jeg vet det har vært litt uenigheter om akkurat dette. Dere var på møte med Renegades om å inngå en iap med dem, og kjempe mot BOL. Det tror jeg vi begge kan være enig om. I tillegg skrev en av de fire som gikk over til IB etter Core ble lagt ned, på forumet vi delte med TNR en stund, at planen var å angripe IB etterhvert som BOL ble svekket. Det bekreftet for meg det jeg hadde blitt fortalt om at dere skulle gå mot oss. Men jeg registrerer at du fortsatt skriver det motsatte.
 

DeletedUser

Guest
Det er hverken diktning, surring eller dårlig husk som gjør at jeg skrev det der. Jeg vet det har vært litt uenigheter om akkurat dette. Dere var på møte med Renegades om å inngå en iap med dem, og kjempe mot BOL. Det tror jeg vi begge kan være enig om. I tillegg skrev en av de fire som gikk over til IB etter Core ble lagt ned, på forumet vi delte med TNR en stund, at planen var å angripe IB etterhvert som BOL ble svekket. Det bekreftet for meg det jeg hadde blitt fortalt om at dere skulle gå mot oss. Men jeg registrerer at du fortsatt skriver det motsatte.

Skal vi se så.

Hva de som gikk over til IB sa, vet jeg ikke. Med tanke på at de sannsynligvis ikke akkurat var med i ledelsen er jeg skeptisk til å ta hva de måtte ha sagt veldig seriøst. At bare én av fire sa det hjelper vel heller ikke på kredibiliteten.

Trenger jeg minne deg på om at BOL to ganger prøvde å få med seg andre til å gå mot oss, deriblant dere... og Renegades? Dere sa faktisk fra om dette første gangen, og ga senere løfter om at dere ville holde dere nøytrale i en slik konflikt mellom allierte.

Det er sant at vi, som en direkte reaksjon på trusselen med en krig fra BOL, tok kontakt med Renegades. Igjen ved begge tilfellene når BOL var først ute med å prøve å få med andre stammer på å angripe oss.

Så jeg gjentar - vi hadde aldri planer om å angripe IB! Samtlige diskusjoner med Renegades ble tatt etter at BOL hadde vært ute å prøvd å få til krig mot oss. Vi gjorde også den tabben å stolte på deres ord når dere sa at dere ikke ville velge sider i en slik konflikt. Liar, liar? :)
 

lowenan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
Det er ikke slik at vi forhørte de fire som kom inn fra dere. Hva de andre tre mente om saken har jeg ingen formening om.

Jeg kan ikke huske at BOL ba oss krige med dere. Jeg kan derimot huske at dere tok kontakt med vår eneste felles fiende Renegades om en allianse uten å snakke med oss om det.

At vi også fikk høre fra flere kilder at dere planla å angripe oss på sikt, styrket ikke akkurat argumentene for alliansen. Det er beklagelig om det var løgn.

På en ren krig mellom to allierte (BOL vs Core), uten innblanding av avtaler med våre fiender, ville vi holdt oss nøytrale. Det er klart.
 

DeletedUser

Guest
Lowenan, dette er håpløst. Jeg anbefaler deg å ta en kikk på denne tråden før du kommer med flere uttalelser om den krigen der. Friske opp hukommelsen litt. Men må ærlig talt innrømme at jeg tviler på at jeg greier å overtale deg om noe særlig. Var mest for å gi alle de lett påvirkelige småbarna her et annet synspunkt på samme saken ;) Bare ikke kom med sånne kommentarer igjen, neh?

Kom forresten på at dere jo holdt dere nøytrale ovenfor Core, mens dere var i krig med WC, i en god stund. Før det... endret seg.

Edit: Jeg kan faktisk ( kanskje ) tro deg når du sier at du ikke husker at BOL kontaktet dere om å angripe oss. Vi ble advart av Carneolt ( en av hertugene deres på den tiden, hvis jeg ikke tar helt feil ), og det virket jo som om kommunikasjonen mellom Carne og deler av styret i IB var... utilstrekkelig... til tider.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
RNG er i en posisjon der hvor de kan gjøre akkurat som de vil. BOL også. Gjør IB noe, blir det skrevet masse om det. Selv om det er noe helt ubetydelig.

Men samma det. Stemningen på forumet her har tydelig sunket.. Så kan vi spørre oss selv hvem som har bidratt til dette..

IB kan for all del skrive om alt mulig drit både RNG og BOL gjer, ingen som stanser dokke :p
Ubetydelig, neh, eg synes all propaganda har ein meining eg :)

Stemmningen har ikkje sunket i mine øyne, men prøver du å legge skylden på RNG og BOL pga stemningen eller? Det virker nesten sånn :p
 

DeletedUser

Guest
IB kan for all del skrive om alt mulig drit både RNG og BOL gjer, ingen som stanser dokke :p
Ubetydelig, neh, eg synes all propaganda har ein meining eg :)

Stemmningen har ikkje sunket i mine øyne, men prøver du å legge skylden på RNG og BOL pga stemningen eller? Det virker nesten sånn :p

Nei. Enkelte spillere. Ikke vits å nevne navn.
 

DeletedUser

Guest
Hahhaahh, Core & WC backstabbet jo alt og alle. Var virkelig forferdelige vi. Skjønner egentlig ikke hvordan vi kan ha klart dette, men det er greit. Lev i troen små barn! :)
 

DeletedUser

Guest
Hahhaahh, Core & WC backstabbet jo alt og alle. Var virkelig forferdelige vi. Skjønner egentlig ikke hvordan vi kan ha klart dette, men det er greit. Lev i troen små barn! :)

Du er vel ikke det største barnet her heller da Trym ;)
 

DeletedUser

Guest
Opprinnelig skrevet av Xano
endel - var i ib et par dager før han gikk ut igjen. Har i den siste tida vært i K102SE. Synd for ib, han var en god spiller.
Takker for den Xano, men jeg gav bort kontoen rett før renegades ble oppløst.
Har en ny nå.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
sponmann Left 08th April 2010 - 01:00 2,572,685
benny3 Left 08th April 2010 - 01:00 2,949,440

..og der var enda to tidligere fkr spillere ute av ib. Sjokk.
 

DeletedUser

Guest
Er det denne måten me skal vinne over IB, så er me godt på vei :p
 
Topp