Nedstemt/ikke mulig Anti script Verden

Scipio africanus

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Hey!

Berre lurte på om det hadde vore muligt å lage ein anti script verden? Altso, ganske enkelt at script ikkje er lov der.

Føler at TW er blitt eit einaste stort kontor arbeid når det gjelder script. Hadde vore digg med ein verden der ein ganske enkelt vinner pågrunn av høg aktivitet og hardt arbeid.

Dessuten kunne det vore greit i forhold til litt mindre erfarne spelera. Norsk TW kunne forsåvidt tjene på å få litt "enklare" verdena for mindre erfarne spelara. Men det er jo min tankegong da :D

Føyer til: Kunne vore kjekt med ein variasjon! Slik at TW ikkje blir for einsporigt og kjedeligt. Og det hadde spart TW-Teamet for mykje arbeid med å godtjene script for verdenen,

Støttes/Støttes ikke?
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Interessant forslag. Men usannsynlig at det blir etablert noen slik verden. Inno kommer neppe til å risikere at færre kjøper premium fordi det ikke er script :eek: Med mindre det ikke er akkurat Inno som bestemmer slikt, i så fall failer jeg :p

Dersom det eventuelt skulle blitt etablert en slik verden er det antakelig smart å informere godt og grundig om det. Slik at spillere ikke risikerer å gjøre seg til regelbrytere fordi de glemte å lese den lille notisen nederst i venstre hjørne i en bortgjemt tråd på annonseringer-forumet, som nevnte at script ikke ville være lov på den verdenen :eek:
 

Scipio africanus

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
1
Er vel sant det du skriv ja... Men inno tjener vel strengt tatt ikkje mindre om det blir meir aktive spelera? :D Sjølvom script forsvinner, er det fortsatt store fordeler med pk.
 

DeletedUser

Guest
Er vel strengt tatt ikke alle som hadde skjønt poenget med dette... Antakelig hadde det skremt bort en del spillere som ville innsett at det ikke er like lett å leve latmannslivet når man ikke kan legge inn scripts til alt mulig. Så vi taper på den fronten, dersom vi ikke kan veie opp med flere NYE spillere blir det rett og slett en mye mindre verden.

Dersom målet er å gjøre det mer aktivt så er det forresten like logisk å fjerne konto- og farmeadmin, og det vil iallefall gjøre at færre kjøper de funksjonene. Dette ville neppe blitt en spesielt lønnsom verden, med kombinasjonen lavere spillertall, hvorav en relativt stor prosent av disse er nye spillere uten kunnskap om PK osv overhode, og manglende konto- og farmeadmin, i tillegg til scripts.

Dessuten ville et sterkt fokus på aktivitet på en slik verden trekke bort gnisten fra andre verdener som betaler seg mer for Inno, siden det er vanskelig å spille veldig aktivt på flere enn én (eller to) verdener. Dette er vel egentlig grunnene til at jeg ser det som usannsynlig at en slik verden blir etablert, selv om det kunne vært veldig gøy :)
 

DeletedUser

Guest
Innogames har over lang tid gjort sitt beste for å erstatte scripts med egne funksjoner i spillet. Scriptene vi bruker er en anledning for dem å se hva vi savner i spillet, og hvordan de kan utvikle spillet videre.

Jeg tror ikke innogames ville ønske å åpne anti-script verdener (hvertfall ikke riktig enda): de vil ikke forby scripts, de vil gjøre dem overflødige.
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Er ikke for dette, men skulle gjerne hatt en verden (eller forsåvidt alle verdener) uten fakescriptet. Største tabba som har skjedd på .no det siste året, var når dette scriptet ble gjort lovlig.
 

DeletedUser

Guest
Heisann!

Jeg liker forslaget ditt :) For å være ærlig, så vet jeg ikke om det er mulig - men jeg skal ta dette opp på neste møte vi skal ha også får vi se hva som skjer videre.

Kathy
 

DeletedUser

Guest
Jeg bruker nesten ikke script som ikke er implementert uansett, så for meg blir det en vanlig verden ;p

Men joda, støttes :)
 

DeletedUser

Guest
Den største forskjellen man ville kjent var vel at fakescriptet ikke ville vært mulig å bruke... noe som jeg selv ikke er imot i hele tatt.
 

DeletedUser

Guest
Morsomt forslag. Her er noen potensielle problemer, i tillegg til de tatt opp av Wynja og Winterweird.

  • Med mindre InnoGames gikk inn å endret en del på koden i spillet så ville det ikke være et problem å kjøre skript i bokmerker i nettleseren. Umoralskt? Joa. Ville noen gjøre det allikevel? Kan ikke tro noe annet. Dette kan da helles ikke spores i de fleste tilfellene.
  • Ville forbudet gjelde alle typer skript o.l., som for eksempel hurtigtaster? Igjen vil det være vanskelig ( umulig? ) å kontrollere at dette blir overholdt.
  • Jeg tror nok man fortsatt vinner en verden ved hjelp av høy aktivitet. Dersom det er ønskelig at de(n) mest aktive skal vinne, ville det ikke vært en mer naturlig løsning å forby dualer ( igjen )?
  • Dersom det er ønskelig å jevne ut forskjellen på nye og gamle spillere så vil det vel være bra med en no hauls verden, spesielt med de nye opplæringsinstruksjonene InnoGames har implementert.
  • Skript er til for å gjøre arbeidsmengden for spillere mindre - er det ønskelig å gjøre TW til et spill som krever enda mer tid?
  • Hvorfor skulle det påvirke ( den for tiden ikke spesielt store ) arbeidsmengden til teamet med å godkjenne skript? Så vidt jeg veit godkjennes skript for alle eller ingen verdener.

Vil forresten nevne at jeg syns det at teamet godkjent koordinatskript var en av de beste tingene som har skjedd på TW.no det siste året.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Spørsmål! Hvordan blir det mer en fordel å være aktiv på en no hauls-verden? Man trenger ikke å sende like mange angrep for å farme uansett, dermed blir man vel mindre aktiv? :)

Når det gjelder koordinatscriptet, så hadde vel teamet ikke noe valg annet enn å godkjenne det. De hadde simpelthen ingen gode grunner til å la være. Forresten pussig at de fleste ser ut til å reagere i etterkant av at scriptet ble godkjent, selv om det tydeligvis ikke ligger flere argument i lufta nå enn tidligere. Koordinatscriptet er visstnok en håpløs feil som av en eller annen grunn ikke kan forklares... right?
 

DeletedUser

Guest
Spørsmål! Hvordan blir det mer en fordel å være aktiv på en no hauls-verden? Man trenger ikke å sende like mange angrep for å farme uansett, dermed blir man vel mindre aktiv? :)

Når det gjelder koordinatscriptet, så hadde vel teamet ikke noe valg annet enn å godkjenne det. De hadde simpelthen ingen gode grunner til å la være. Forresten pussig at de fleste ser ut til å reagere i etterkant av at scriptet ble godkjent, selv om det tydeligvis ikke ligger flere argument i lufta nå enn tidligere. Koordinatscriptet er visstnok en håpløs feil som av en eller annen grunn ikke kan forklares... right?

Jeg tror jeg plasserte no hauls-poenget på et feil sted. Det skulle være som en god mulighet til å jevne ut forskjellene på nye og gamle spillere. Takker.

Angående koordinatskriptet så må jeg innrømme at jeg fniser hver gang noen klager over det. Eller i det minste smiler litt.
 

Munchlaxxxx

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
43
Morsomt forslag. Her er noen potensielle problemer, i tillegg til de tatt opp av Wynja og Winterweird.

  • Med mindre InnoGames gikk inn å endret en del på koden i spillet så ville det ikke være et problem å kjøre skript i bokmerker i nettleseren. Umoralskt? Joa. Ville noen gjøre det allikevel? Kan ikke tro noe annet. Dette kan da helles ikke spores i de fleste tilfellene.
  • Ville forbudet gjelde alle typer skript o.l., som for eksempel hurtigtaster? Igjen vil det være vanskelig ( umulig? ) å kontrollere at dette blir overholdt.
  • Jeg tror nok man fortsatt vinner en verden ved hjelp av høy aktivitet. Dersom det er ønskelig at de(n) mest aktive skal vinne, ville det ikke vært en mer naturlig løsning å forby dualer ( igjen )?
  • Dersom det er ønskelig å jevne ut forskjellen på nye og gamle spillere så vil det vel være bra med en no hauls verden, spesielt med de nye opplæringsinstruksjonene InnoGames har implementert.
  • Skript er til for å gjøre arbeidsmengden for spillere mindre - er det ønskelig å gjøre TW til et spill som krever enda mer tid?
  • Hvorfor skulle det påvirke ( den for tiden ikke spesielt store ) arbeidsmengden til teamet med å godkjenne skript? Så vidt jeg veit godkjennes skript for alle eller ingen verdener.

Vil forresten nevne at jeg syns det at teamet godkjent koordinatskript var en av de beste tingene som har skjedd på TW.no det siste året.



Bra innlegg. For å være helt ærlig, så ville det at det kom en no hauls verden på .no betydd mye for meg. Spillet blir mye mer taktisk, altså flere spillere har muligheten. Allikevel vil de med høyest aktivitet komme godt ut, men spillopplevelsen blir betydelig større for gjennomsnittet. Jeg kan bare referere til verden 56 på .net der jeg spilte i nesten et halvt år. For meg vil ikke det å ta vekk script ha noen stor betydning, hvis det derimot lages en no hauls verden, ja da joiner jeg uansett hva.:jfornøyd:
 

DeletedUser

Guest
Ok, nubalert;
hva vil en "no haul world" innebære egentlig?
mitt første forslag ville jo naturlig være at man ikke får med seg ress ifra byer man "besøker".
men vil det si alle byer eller kun barbarer eller hva?
 

DeletedUser

Guest
Såvidt jeg vet, vil en no haul-verden si at det er umulig å plyndre ressurser fra andre landsbyer, uavhengig av om de er barbarer eller spillerlandsbyer. Den eneste måten å tilegne seg ressurser vil da være å lage dem selv eller få dem tilsendt. Ellers blir det å angripe akkurat som vanlig, du får bare ikke noe bytte med tilbake :)
 

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
Hallaisen!

No er det svært lenge sidan eg tok opp dette (15.12.11 22:19, då på kontoen Scipio Africanus)

Synest det er på tide å få ei tilbakemelding på dette. Ynskjer ikkje å stresse teamet, men synest at eg har måttet vente lenge nok no :) Som sagt, null stress. I ettertid har eg jo sett problema med dette. Men ynskjer fortsatt at dette kunne vore gjort, TW hadde fått tilbake den gamle gløden ;)
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Kan prøve å svare deg i alle fall.
Jeg ser potensielle problemer, og det aller største problemet er vel at vi ikke kan bruke tid på å sjekke om spillere bruker script eller ikke. Vi har heller ingen mulighet i systemet vårt til å slå av bruken av script - det hører liksom til alle våre verdener. Eneste muligheten måtte i såfall ha vært å slå av bruken av premiumkontoen helt, men det blir slitsomt i lengden å spille uten. Spesielt når man begynner å komme opp i en viss størrelse.
 

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
I tillegg ville vel ikke inno godtatt at premium ikke var i bruk. Da måtte d i såfall kostet 3-400pp å joine
 
Topp