Nedstemt/ikke mulig Avstemning på CM

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Heysann.

Etter å ha tullepratet litt på skype her i SMACK-chaten kom vi over hvor morro det hadde vært med litt mer demokrati på TW i form av ledere.

I vårt kjære Norge kan man jo stemme frem folk som igjen skal stemme frem statsminister.

Vel, jeg lurte på om det ikke kunne være en idé å stemme frem en CM og et team jeg, sånn hver 6. mnd eller lignende.
Dette vil føre til at en CM og teamet generelt må jobbe hardt for også å vise at dem burde få fortsette med å jobbe.

Er vel ikke verre enn at alle som ønsker å være i teamet elller være CM melder sitt kandidatur på en eller annen måte her på forum.

-Zipp
 

DeletedUser

Guest
Genialt!

Støttes :) Tenk, da kunne man holder taler for sitt kandidatur, love til man ikke vil holde, kaste dritt på sine motstandere og alt det andre politikere driver med :razz:
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Morsom tanke sånn egentlig, men ikke riktig så enkelt.
Innogames bestemmer til syvende sist hvem som skal være CM for sine spill - ikke spillere. Da det å være CM faktisk er en betalt jobb med arbeidskontrakt og hele pakka, er det ikke mulig å ha en popularitetskonkurranse hver 6 mnd på hvem som skal være CM (eller sitte i teamet).

Hadde alt vært frivillig så ja kanskje det hadde gått.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Morsom tanke sånn egentlig, men ikke riktig så enkelt.
Innogames bestemmer til syvende sist hvem som skal være CM for sine spill - ikke spillere. Da det å være CM faktisk er en betalt jobb med arbeidskontrakt og hele pakka, er det ikke mulig å ha en popularitetskonkurranse hver 6 mnd på hvem som skal være CM (eller sitte i teamet).

Hadde alt vært frivillig så ja kanskje det hadde gått.

Ja, til syvende og sist så vil nok InnoGames beslutte hvem som skal være CM, men jeg tror jo at det kunne vært en fordel å hatt en avstemning uansett da det kunne gitt IG en anelse om hvem spillerne også ønsker seg og tatt det inn i vurderingen.

Både spillernes og IG's mål er vel å få tak i den beste CMen?

Dessuten kunne jo det også gitt litt debatt da, der de aktuelle aktørene for CM eller teamet må fortelle hva som er nettopp bra med dem og hvorfor akkurat dem bør bli valgt. Samt at folk kan komme med spørsmål.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Dette syntes jeg var et veldig tullete forslag, og direkte frekt mot Dakapo og resten av teamet som gjør en utrolig bra jobb.

Som Dakapo skrev så er hun ansatt i InnoGames, og det er ikke så lettvint at man bare kan "stemme" på hvem som skal være ansatt. For meg så virker det litt som at enkelte her tror at CM er her som en representant for spillerne. Det er ikke hvordan det er. CM er ansatt i InnoGames, og har ansvar for communitiet og support. For spesielt intresserte så finnes stillingsbeskrivelsen her.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Dette syntes jeg var et veldig tullete forslag, og direkte frekt mot Dakapo og resten av teamet som gjør en utrolig bra jobb.

Det kan godt hende du mener det, men du er jo kanskje ikke så veldig habil i denne saken med tanke på at du har vært i teamet heller. Forslaget er ikke frekt mot Dakapo? Her prøver jeg å gjøre noe som ville skaffet spillerne større innflytelse i spillet, noe jeg tror at de fleste som spilte hadde likt. Er jo tross alt vi som får spillet til å gå rundt og ikke teamet? Ingen spiller, ikke noe team. Selvsagt er det en viss connection, men er uansett spillerne som er viktigst. Kan da godt hende at Dakapo ville vunnet en avstemning.

Som Dakapo skrev så er hun ansatt i InnoGames, og det er ikke så lettvint at man bare kan "stemme" på hvem som skal være ansatt. For meg så virker det litt som at enkelte her tror at CM er her som en representant for spillerne. Det er ikke hvordan det er. CM er ansatt i InnoGames, og har ansvar for communitiet og support. For spesielt intresserte så finnes stillingsbeskrivelsen her.

Jeg så at hun skrev det, derfor kom jeg med et nytt innlegg der det står at det kanskje kunne være av InnoGames interesse å se hvem spillerne ønsket seg i teamet og som CM. Er da tross alt vi som skal leve med teamet og denne CMen, er jo en fordel å ha en som ingen liker hvertfall, sier heller ikke at ingen liker Dakapo.
 

DeletedUser

Guest
Morsom tanke sånn egentlig, men ikke riktig så enkelt.
Innogames bestemmer til syvende sist hvem som skal være CM for sine spill - ikke spillere. Da det å være CM faktisk er en betalt jobb med arbeidskontrakt og hele pakka, er det ikke mulig å ha en popularitetskonkurranse hver 6 mnd på hvem som skal være CM (eller sitte i teamet).

Hadde alt vært frivillig så ja kanskje det hadde gått.

Betalt sier du? (think)
Snakker vi heltidsjobb og nok til å leve av? Just wonder...
 

DeletedUser

Guest
hadde vært morsomt men uansett om inno hadde godtatt det så hadde eg ikkje støttet det. blir som i en del andre land. man betaler seg/truer seg til stemmer
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Nå er jeg vel temmelig inhabil jeg også...

Likevel vil jeg poengtere at jeg ikke hadde noen anelse om hvor mye jobb det er å holde dette spillet i gang før jeg kom inn i teamet. Og jeg klarer heller ikke å se for meg noen områder en annen person enn Dakapo kunne gjort noe annet enn det hun har for å endre noe til det bedre.
Hun følger med overalt, og er rask til å ta tak i saker om andre i teamet ikke følger opp jobbene sine, i tillegg til at hun gjør utrolig mye selv.

På den andre siden er jeg også fan av åpenhet og gjennomsiktige prosesser, så det kunne i en tenkt situasjon ha vært morsomt å ha sett resultatet av en sånn undersøkelse.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Er det en ting jeg har lært gjennom mitt korte liv på litt over 21 år, er det blant annet det at demokrati fungerer fint i en modell der sosialdemokratien regjerer. Eksempelvis vil dette være regjeringen i Norge, og alt byråkratiet rundt som følger med.

Demokrati går derimot dessverre ikke hånd i hånd med en litt mer kapitalistisk modell, der det er snakk om å sikre profitt, effektivisere kostnader, og ha mest mulig kynisk styring av pengebruk. Alle private firmaer følger den kapitalistiske modellen, med mindre det er en non-profit organisasjon, da.

I bunn og grunn er en demokratisk modell fin dersom man stoler på at samfunnet er i stand til å ta en veloverveid avgjørelse. På TW vil dette blant annet medføre at alle som er i stand til å lese og skrive, og som spiller TW, uavhengig av alder, vil kunne stemme. Man vil også kunne manipulere resultater ved å lage falske forumbrukere. Utenfor internett, dersom man skal se på stortings-/kommunestyrevalg kan man se at begrensningen foreløpig står på at kun myndige personer fra 18 år og oppover får muligheten til å stemme. Dette er selvfølgelig for å filtrere bort flest mulig av de som ikke er i stand til å ta en veloverveid avgjørelse til det beste for landet vårt, eller samfunnet, om du vil.

Man kan jo selvsagt argumentere for at et valg for en CM ikke er like kritisk som slike valg i den "virkelige verden", og da vil man muligens ha rett, relativt sett. Men tenk over dette litt. Dersom feil person blir valgt til CM kan det føre til at vedkommende kan ødelegge ganske mye av det samfunnet vi kjenner i dag, da CM har ganske mange rettigheter ift. administrasjonsfunksjoner. Er vi villige til å la alle fra drøyt 6 år og oppover velge hvilken person som er rett person til å sitte med et slikt ansvar? Hvordan kan vi ta slike avstemninger seriøst? Skal vi ha kriterier som avgjør hvem som kan stemme? Og hvordan kan man kalle det for et ekte demokrati dersom ikke alle som deltar og bidrar i samfunnet får bidra? Her betaler så og si alle aktive spillere sin del for premiumpoeng, som fører til profitt for samfunnet. I den "virkelige verden" vil dette på mange måter tilsvare skatten vi voksne som jobber, betaler.

Kort oppsummert mener jeg at det blir litt for korttenkt og naivt å stole på at massene på dette spillet er i stand til å stemme mest mulig reflektert, når mange ikke har noen bakgrunn for å gjøre slike avgjørelser. Dette er tross alt snakk om et firma som ønsker å tjene mest mulig penger, og lederen de mener er i stand til å styre den prosessen på best mulig måte i den retningen de ønsker - og ikke et politisk organ der alle skal kunne få ha sitt eget parti til å snakke for sine meninger.

Likevel synes jeg det var en interessant tanke, selv om jeg da ikke støtter forslaget.

~Tom
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Betalt sier du? (think)
Snakker vi heltidsjobb og nok til å leve av? Just wonder...

Om det er meninga at det skal være en heltidsjobb er jeg usikker på, men det blir raskt det.
Om man bor hjemme og ikke har masse regninger å tenke på hver mnd så kan man leve av det ja - vi andre har det som en ekstrajobb.
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
Mye fornuftig i det du sier, likevel er det noe svar som kan gis:

1. Dette med juksing i form av forumbrukere kan reguleres til IP-adresse. Du kan si at folk med samme IP kun kan stemme en gang, men dette for så være.
2. Som tidligere nevnt så er det også sagt at denne avstemningen kun skal være med på å veilede InnoGames til å ta en beslutning om hvem CM skal være, da vil ikke disse problemene med at "feil person" vil få jobben, i så fall ligger denne skylden på IG som til slutt tar den endelige beslutningen.

I bunn og grunn er en demokratisk modell fin dersom man stoler på at samfunnet er i stand til å ta en veloverveid avgjørelse. På TW vil dette blant annet medføre at alle som er i stand til å lese og skrive, og som spiller TW, uavhengig av alder, vil kunne stemme. Man vil også kunne manipulere resultater ved å lage falske forumbrukere. Utenfor internett, dersom man skal se på stortings-/kommunestyrevalg kan man se at begrensningen foreløpig står på at kun myndige personer fra 18 år og oppover får muligheten til å stemme. Dette er selvfølgelig for å filtrere bort flest mulig av de som ikke er i stand til å ta en veloverveid avgjørelse til det beste for landet vårt, eller samfunnet, om du vil.

Dette med manipulering av resultat er svart på over, ligger et problem i at alle kan stemme ja, men det er ikke verre enn at InnoGames tar avstemningen med en klype salt i det de skal vurdere hvem som skal bli utvalgt som CM, går også an å se på kommentarer på forum om det vil være mulig å begrunne sine valg. Vil i hvertfall hjelpe litt på problemet med at alle kan stemme.
Det å dra inn en debatt om det ekte liv er ikke noe jeg er så veldig fan av akkurat her, men i Norge kan man også bli dømt for kriminelle handlinger fra man er 16, men man kan ikke være med på å bestemme hva straffene for disse handlingene skal være, er det riktig? Og er folk over 80 år f. eks også egnet til å stemme? Kan jo sies at svært mange gamle stemmer på det partiet de alltid har stemt på selv om de ikke vet hva partiet mener i mange saker, er det rettferdig? Men ikke dette jeg vil at vi skal fokusere på her i denne tråden, så beklager utspringet der.

Kort oppsummert mener jeg at det blir litt for korttenkt og naivt å stole på at massene på dette spillet er i stand til å stemme mest mulig reflektert, når mange ikke har noen bakgrunn for å gjøre slike avgjørelser. Dette er tross alt snakk om et firma som ønsker å tjene mest mulig penger, og lederen de mener er i stand til å styre den prosessen på best mulig måte i den retningen de ønsker - og ikke et politisk organ der alle skal kunne få ha sitt eget parti til å snakke for sine meninger.

For at IG skal tjene mest penger er det også fornuftig å høre på kundene sine, derfor private selskaper gjerne har kundeundersøkelser der kunden svarer på om de liker produktene eller ikke. Dessuten så selger jo selskapene det kunden vil ha. Tror ikke mange ville hatt en leder i et selskap som ikke var god i det, nettopp fordi selskapet da vil gjøre det dårlig. Alle selskaper er interessert i å skaffe den beste lederen som du sier, og da er det også en fordel at lederen er ønsket av majoriteten av kundene.

Som sagt vil jeg bare ha dette som en innflytelse når valg av CM eller team skal taes av InnoGames.

Dette var ikke det som står i mitt startinnlegg, men forbedringer som har kommet etter deres innlegg.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Mye fornuftig i det du sier, likevel er det noe svar som kan gis:

1. Dette med juksing i form av forumbrukere kan reguleres til IP-adresse. Du kan si at folk med samme IP kun kan stemme en gang, men dette for så være.
Det KAN reguleres til IP-adresse, men dette kan ikke opprettholdes ovenfor folk som er litt mer datakyndig enn gjennomsnittet. Det skal ikke mye datakunnskaper til for å manipulere sin IP-adresse. Dette kan man forresten gjøre tilnærmet ubegrenset.
2. Som tidligere nevnt så er det også sagt at denne avstemningen kun skal være med på å veilede InnoGames til å ta en beslutning om hvem CM skal være, da vil ikke disse problemene med at "feil person" vil få jobben, i så fall ligger denne skylden på IG som til slutt tar den endelige beslutningen.
Jeg forstår det positive ved at samfunnet får veilede beslutningen InnoGames tar når de velger vår leder, men jeg ser også en del negativt ved det. Det vil alltid være noen som mener at "feil person" får jobben, og det vil mest sannsynlig alltid være en bedre person for jobben, men det betyr ikke at samfunnet vårt som en helhet har tilstrekkelig med kunnskap og erfaring innen denne bransjen til å ta en slik avgjørelse bedre enn InnoGames gjør, basert på at begge parter får utdelt samme informasjon.


Dette med manipulering av resultat er svart på over, ligger et problem i at alle kan stemme ja, men det er ikke verre enn at InnoGames tar avstemningen med en klype salt i det de skal vurdere hvem som skal bli utvalgt som CM, går også an å se på kommentarer på forum om det vil være mulig å begrunne sine valg. Vil i hvertfall hjelpe litt på problemet med at alle kan stemme.
Har også gitt mitt motargument over her. Nei, i noen tilfeller behøver ikke de falske stemmene være avgjørende, men om de skulle være det, er det langt verre enn at InnoGames tar 3. beste kandidat til jobben. Nettopp fordi vi tilsynelatende skal være demokratiske, men blir utsatt for manipulasjon av valg, og derfor kun styres av de som er villige til å bruke en del tid på å vinne valg(, eller eventuelt få sin favorittkandidat til å vinne valg). Jeg har også nevnt ovenfor her at InnoGames er et firma med bred kompetanse, erfaring, og gjør vurderingene sine basert en del forskjellige faktorer. Utdannelse, tidligere arbeidserfaring, formulering av søknaden, og selvsagt også intervjuet som blir gjort før du eventuelt blir ansatt. I bunn og grunn så er alt dette vi diskuterer nå en demokratisk løsning for å finne en leder til en tjeneste som i utgangspunktet blir levert til oss gratis, av et firma som forsøker å tilfredstille sine potensielle kunder på best mulig måte. (Jeg sier potensielle kunder da ikke de får sin nødvendige profitt med mindre vi kjøper premiumpoeng, de har tross alt et helt firma som skal drives). Dette er deres firma, og jeg har tillitt til at de er i stand til å gjøre sine egne veloverveide valg bedre enn vi noen gang ville kunne gjort, rett og slett fordi dette er deres prosjekt, deres firma, og alt skal gjøres slik de mener er rett. Er vi sterkt uenig i visse valg de tar, har vi friheten til å slutte å støtte produktet de leverer helt til de retter opp i problemet. Selv om jeg selvfølgelig ser problematikken ved at du har investert mye tid inn i dette spillet, en ny CM kommer du er misfornøyd med, og du ikke bare kan slutte på flekken. Likevel skal vi være fornøyde med det vi har, for tenk over det, hvis vi har det så bra at det vi faktisk diskuterer som en eventuell forbedring, er å få velge vår CM på demokratisk vis, så har vi det ganske bra.

Det å dra inn en debatt om det ekte liv er ikke noe jeg er så veldig fan av akkurat her, men i Norge kan man også bli dømt for kriminelle handlinger fra man er 16, men man kan ikke være med på å bestemme hva straffene for disse handlingene skal være, er det riktig? Og er folk over 80 år f. eks også egnet til å stemme? Kan jo sies at svært mange gamle stemmer på det partiet de alltid har stemt på selv om de ikke vet hva partiet mener i mange saker, er det rettferdig? Men ikke dette jeg vil at vi skal fokusere på her i denne tråden, så beklager utspringet der.
Om du er en stor fan eller ikke er ikke av stor betydning, jeg må trekke inn eksempler alle kan relatere seg til. Det var ikke noe forsøk på å starte en debatt om det ekte liv, det var kun en nødvendig eksemplifisering av systemet vi bruker i Norge per dags dato for å få frem poenget mitt. Man kan forresten bli dømt for kriminelle handlinger fra man er 15, og dette er fordi man på dette punktet skal være gammel nok mentalt til å i alle fall tenke konsekvenser og ta ansvar for sine egne handlinger nok til å bli stilt til ansvar for dette når man gjør noe som bryter lovverket. Å være med på å bidra til et stortingsvalg på denne alderen, er av for store proporsjoner for de aller fleste 15-åringer til å tenke langsiktig nok til å forstå. Uten å skulle måtte gruppere alle sammen samlet i en eneste gruppe, da jeg vet det er noen som ikke er slik. Men mange forstår ikke konsekvensene med mindre de involverer en husarrest uten internett, og det får du ikke for å gjøre dårlige valg under et valg. Men nok om det, jeg er helt enig i at dette er irrelevant ift. hva vi faktisk diskuterer her, så jeg beklager, men jeg måtte bare svare på det du kom med.


For at IG skal tjene mest penger er det også fornuftig å høre på kundene sine, derfor private selskaper gjerne har kundeundersøkelser der kunden svarer på om de liker produktene eller ikke. Dessuten så selger jo selskapene det kunden vil ha. Tror ikke mange ville hatt en leder i et selskap som ikke var god i det, nettopp fordi selskapet da vil gjøre det dårlig. Alle selskaper er interessert i å skaffe den beste lederen som du sier, og da er det også en fordel at lederen er ønsket av majoriteten av kundene.
Jeg er helt enig, dersom firmaet skal få mest mulig profitt, må markedet undersøkes, og produktet tilrettelegges for markedet. Det er derfor vi har et forum kun for forslag og diskusjoner rundt ting vi ønsker forbedret her på spillet, samt at vi har frivillige som veldig ofte er spillere selv, og da også ser behov på en annen måte enn det CM gjør. Som sagt er ikke CM her for å tilfredstille oss direkte, men underlagt InnoGames og skal styre ting i den retningen de ønsker å gå i. Selvsagt kan CM hjelpe oss med å få ting mer slik vi vil ha det, men CM har ikke så mye makt utenfor selve administrasjonen av .no som mange kanskje har fått for seg. CM er det tittelen beskriver, nettopp en "Community Manager"(, eller daglig leder for samfunnet oversatt til norsk.) Mao. er ikke vedkommendes ansvarsområde hovedsaklig å styre .no slik vi ønsker det, men vedkommende har som jobb å i det minste prøve å få våre forslag frem sentralt i InnoGames, der alle avgjørelsene tas ift. endringer som skal skje utover trivielle ting CM faktisk har rekkevidden til å ta hånd om selv. Jeg tror vi på TW legger for mye inn i hvem vi har som CM, da vi i bunn og grunn ikke vil merke store forskjellen. Personlig har jeg spilt TW under nå, kanskje 3-4 CM's, om jeg ikke husker feil? Og jeg har ærlig talt ikke merket stor forskjell i hvordan ting blir drevet, det eneste jeg har merket er muligens at noen CM's har vært mer aktive på forumet enn andre. Og hvorfor er det slik? Fordi CM's i bunn og grunn er direkte underlagt InnoGames, og kun driver produktet deres på den måten de ønsker det. Nå regner jeg med at jeg har fått det tydelig nok frem her.
Som sagt vil jeg bare ha dette som en innflytelse når valg av CM eller team skal taes av InnoGames.

Dette var ikke det som står i mitt startinnlegg, men forbedringer som har kommet etter deres innlegg.
Jeg forstår også perspektivet ditt, men jeg ser ikke på det som gjennomførtbart. Rett og slett fordi det innebærer alt for mye risiko for selskapet, og jeg insinuerer at det ikke er en risiko de er villige til, eller ser poenget i å ta.

Vi potensielle kunder betyr mye for InnoGames, og det er også derfor de overlater alt av store avgjørelser til de profesjonelle, med tilstrekkelig utdannelse.

~Tom
 
Sist redigert:

brannmann sam

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
Morsom tanke sånn egentlig, men ikke riktig så enkelt.
Innogames bestemmer til syvende sist hvem som skal være CM for sine spill - ikke spillere. Da det å være CM faktisk er en betalt jobb med arbeidskontrakt og hele pakka, er det ikke mulig å ha en popularitetskonkurranse hver 6 mnd på hvem som skal være CM (eller sitte i teamet).

Hadde alt vært frivillig så ja kanskje det hadde gått.

sånn aka ordentlig lønn og sånt?
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
sånn aka ordentlig lønn og sånt?

Det er en deltidsjobb på rundt 25-30%. Mao. ikke "ordentlig lønn" dersom du klassifiserer det etter hvor stor lønna er.
Vil vel som oftest si at CM jobber mer enn vedkommende får betalt for. Generelt sett.
Men stillingen er mer fri ift. arbeidstider, så det har sine positive og negative sider.

(Rett meg gjerne om jeg bommer grassalt her Dakapo, går bare etter egen hukommelse.)
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Å stemme fram hvem som vil bli CM eller hvem som skal sitte i Teamet inviterer bare til en heidundrandes popularitetskonkurranse hvor den som har flest "venner" vil vinne frem. Når vi også har saker som angår at enkelte har misbrukt sin stilling (Renegade90), så vil det kun invitere til et enda mer skittent spill.

Uansett om det hadde vært frivillig eller ikke stiller jeg meg ikke akkurat positiv til dette forslaget.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
For hvem nå enn som ga meg rødt ryktepoeng grunnet følgende:
Anonym skrev:
Er ikke særlig imponert over den skjulte agendaen ved å pisse på den blå siden i politikken, blir rett og slett for langt unna sakens kjerne.
Så har jeg bare to ting å si.

1. Hvor i alle dager fikk du det i fra? Jeg bryr meg fint lite hva dere andre stemmer på under stortingsvalg, og jeg ser ikke hvordan det kom opp som et tema overhodet. Tilnærmet alle partier som sitter på stortinget følger en sosialdemokratisk modell, selv om noen fører en mer liberal politikk (de høyrevridde partiene).
2. Jeg snakket kun om Stortinget, og slik valgprosessen styres i Norge per dags dato.

Dette følte jeg var usaklig og helt ubegrunnet.

EDIT: Etter å ha lest gjennom innlegget mitt på nytt igjen, har jeg kommet frem til hvor vår Anonyme negative ryktepoenggiver har misforstått. Når jeg sier at de fleste 15-åringer ikke er i stand til å gjøre veloverveide valg under et valg, er det fordi de ikke tenker langsiktig, og de konsekvensene som kommer av deres valg påfaller deres foreldre, ikke dem selv. Dersom de velger å stemme blått fordi de støtter politikken de driver, flott for dem! Det beste er at alle stemmer - så deres stemmer blir hørt. Det er slik demokratien fungerer.

Bare for å understreke det hele, jeg bryr meg fint lite om hva dere andre stemmer.

Å stemme fram hvem som vil bli CM eller hvem som skal sitte i Teamet inviterer bare til en heidundrandes popularitetskonkurranse hvor den som har flest "venner" vil vinne frem. Når vi også har saker som angår at enkelte har misbrukt sin stilling (Renegade90), så vil det kun invitere til et enda mer skittent spill.

Uansett om det hadde vært frivillig eller ikke stiller jeg meg ikke akkurat positiv til dette forslaget.

Jepp, det var blant annet dette jeg forsøkte å få frem i mine innlegg.
 
Sist redigert:
Topp