Billigere adels

DeletedUser

Guest
Hva med å gjøre adels litt billigere på v2 og v1? Få litt mer fart i spillet!

På V2 sliter jeg med å få nok adels, mens jeg har mer enn nok byer å adle. Er det ikke ganske vanlig å enten halvere adelsprisen eller sette den ned til en mynt per adels på de eldre verdenene på tribalwars.net? Kanskje etter en avstemning inne i spillet. I så fall syntes jeg det er på tide å gjøre det samme her på tribalwars.no! :)
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Støttes. Har 300 byer som kan adles (ja faktisk), men 0 adelstog, utenom de som er ute...
 

prinsj123

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Jeg er litt i mot dette.
Spillet blir bedre og litt mer utfordrende når enn trenger flere og flere gull mynter før AM.
Ellers så kunne folk ha hatt opp til 500 AM av gangen. Og da blir det mye første mann til
de byene som er igjen. Men da hadde det blitt litt mer fart i det igjen, men jeg støtter
ikke dette forslaget!
 

DeletedUser

Guest
Om man skal halvere prisene må de i allefall stenge verdenene :p
Kjipt om noen joiner v2 plutselig å blir superpro pga han har hatt billigere adels siden starten
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Hva med å stoppe rekruteringen i de omtalte verdenene, for så og sette adelsprisen ned?
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Jeg er litt i mot dette.
Spillet blir bedre og litt mer utfordrende når enn trenger flere og flere gull mynter før AM.
Ellers så kunne folk ha hatt opp til 500 AM av gangen. Og da blir det mye første mann til
de byene som er igjen. Men da hadde det blitt litt mer fart i det igjen, men jeg støtter
ikke dette forslaget!

Hvem i alledager gidder å produsere så mye gull før du går ut og adler, dog jeg kjenner en som kan utdanne 500 AM, men det fordi at han har blitt adla ned til 1 mill.
 

DeletedUser

Guest
Jeg er litt i mot dette.
Spillet blir bedre og litt mer utfordrende når enn trenger flere og flere gull mynter før AM.
Ellers så kunne folk ha hatt opp til 500 AM av gangen. Og da blir det mye første mann til
de byene som er igjen. Men da hadde det blitt litt mer fart i det igjen, men jeg støtter
ikke dette forslaget!

Jeg lagde 9000 gullmynter i dag, og fikk 9 nye adelsmenn. Det er ikke snakk om at spillet blir mere utfordrende bare fordi folk kjeder seg i hjel. Det er rett og slett dritkjedelig å sitte her med 500 fulle nukes og 3 nye adels hver dag. Så klart kan jeg bruke nukene, det har jeg da også gjort, men da får jeg færre mynter. Færre mynter = færre nye adelsmenn, noe som igjen er kjedelig. Altså kan jeg velge mellom to ting hver gang jeg logger på. Enten sender jeg ut nukene og gjør livet surt for en annen spiller, samtidig som min egen myntproduksjon går tregere fordi nukene må trenes opp. Eller jeg kan sitte her med stappfulle byer og lage meg 3 nye AM hver dag og spise gråbyer i det uendelig. For veksten sin del er det siste klart best, men det er også gørr kjedelig...

Jeg nuker sjelden med mindre byene skal adles, fordi det er bortkastede ressurser å nuke bare for å nuke. Det er heller ikke så skummelt å få masse nukes på seg, så lenge man beholder byene kan man alltids bygge seg opp igjen. For å sette det litt på spissen vil det ta meg omtrent ett år å adle vekk en spiller på min egen sørrelse alene. Men med antallet nukes jeg har vil det ikke ta meg mange ukene å redusere troppetallet hans til det ubetydelige. Dette er rett og slett en fundamental feil ved TW, de har ikke tenkt så langt som dette når de lagde spillet.

For å si det enkelt; En spiller på 10 millioner poeng (1000+ byer) må ha muligheten til å adle mer enn 3 byer per dag uten å være innaktiv i et par måneder av gangen.

For sammenlignet med en spiller på 100000 poeng øker jeg bare med 0,3% per dag, mens han øker med 30%. Med litt boosting (f.eks en dags myntproduksjon fra meg, 3000 mynter) og nukehjelp vil en såpass liten spiller kunne øke med flere hundre prosent daglig. 3 byer fra eller til utgjør ingen forskjell for meg, men for spilleren som mottar de myntene vil det bety 30 nye byer, altså en økning på 300%. Som liten spiller i TW har man så utrolig mange fordeler dersom man har en venn eller to som har skaffet seg noen hundre byer. Man har moralen på sin side, man får adelsmenn raskere og man trenger ikke holde styr på mer enn en håndfull byer.

Jo lenger jeg spiller på V2 akkurat nå, jo mer fristende er det å opprette en ny bruker og pumpe ressurser og tropper fra min egen over i den. Ikke for å jukse så den første får flere byer, heller ikke for å spille multi. Men rett og slett for å få den mengden adelsmenn jeg trenger for å få utnyttet alle nukene mine samtidig som jeg har det gøy. Det er ikke gøy å adle 3 byer om dagen nemlig! :cool:
 

DeletedUser

Guest
Om man skal halvere prisene må de i allefall stenge verdenene :p
Kjipt om noen joiner v2 plutselig å blir superpro pga han har hatt billigere adels siden starten

Ikke egentlig. De som starter på v2 nå for tiden og som gjør det bra blir vel for det meste støttet opp av noen større spillere uansett, så adlingshastigheten blir skjev uansett.

Kan vi ikke se på det som at med billigere adels så vil de som starter sent få en mindre ulempe enn de ville hatt med vanlig pris?

Ville det vært mulig å høre Pabben sin respons på dette? :)
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Ville foretrukket at dem stengte serveren for nye spiller dersom dette går gjennom...

Ikke morsomt å bruke mange år på å bli stor også kommer det nye som bare freser opp i tilnærmet samme størrelse...
 

DeletedUser

Guest
v3

kan vi ikke bare få gullmyntprisen ned til 14000-15000-12.5000? tror det er halvparten av nåværende

selv så får jeg kun produsere nok gullmynter til 2 adelsmenn per da. dette vil si at hver 14 da da nuksene er ferdig så har je 18+ adelsmenn sånn ca:)
da je beynner å få opp til å snart kan ha 100 nukes å bruke annenhver uke så får jeg ikke adlet noe særlig!


er bare forslaet og støtte til det tidliere her!
 

sed952

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
støtter dette forslaget fullt og helt.
Jeg har selv trøbel med ress og gullmynter selv om jeg bare har 454k poeng og trenger snart 70 gullmynter per adels.
 

DeletedUser

Guest
1258 gullmynter per adelsmann... Må si jeg støtter dette forslaget :)
 

jonsnow

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
28
Støtter forslaget jeg, men da må man stenge Verdnen/e for nye brukere slik at man faktisk kan se et ende på den en gang!
 

DeletedUser

Guest
Så noen mulighet for å gjennomføre dette? Hadde gjordt spillet litt mer motiverende i min mening..
 
Topp