Chrome Extension - TW Assistant

Status
Stengt for ytterligere svar.

DeletedUser

Guest
Hei! Jeg holder på med å lage en Google Chrome extension. Den skal hete Tribalwars Assistant, men problemet er at jeg vet ikke helt hva jeg skal legge til i appen?

Jeg har tenkt på dette hittil:

* Tropper og strategier
* Ordforklaringer (Som adelstog, sniping etc)
* Scripts (Bare godkjente scripts)
* Notater
* Lenker til TW Stats

Så derfor vil jeg at dere her på forumet skal foreslå noen ting! :) Appen kommer til å være på Engelsk, da jeg vil at alle Tribalwars spillere skal kunne bruke den, men jeg kan kanskje også lage en Norsk versjon.

Jeg har kommet så langt hittil:

1836

http://picz.no/l/1836

- Petter
 

DeletedUser

Guest
Hehe, høres ut som en flott idé :) Kanskje linke til Tribalwarsmap også, evt. andre eksterne verktøy som jeg ikke vet om? :eek:
 

DeletedUser

Guest
Kommet litt lengre nå. Bygningsvarslenen virker ikke enda, men jobber på det.

1842


1843
 

DeletedUser

Guest
Bygningsvarselen, hvordan funker den? :)

EDIT: Hadde funket dersom den hadde funket... sry :eek:
 

DeletedUser

Guest
Hei! Sånn skal det virke når den er ferdig:

Altså, la oss si at du skal oppgradere Hovedkvarteret fra 10 til 11. Da ser du først hvor lang tid det vil ta, og så copy - paster du tiden inn (0:26:04)

Etter det vil du få en epost når bygningen er ferdig. Den eneste ulempen er at Chrome må stå på hele tiden, ellers vil bygningsvarselen avlsuttes.
 

DeletedUser

Guest
Hehe, høres veldig praktisk ut :)

Hva med å lage en "planlegger" som med de riktige verdiene kan gi deg best mulig utnyttelse av ressursene dine? Dersom det er mulig da? :)

EDIT: Bare et random forslag jeg slengte ut. Vet ikke helt hva jeg mente med det, så du kan velge å tolke det slik du vil :p
 

DeletedUser

Guest
Hvis du forklarer det nærmerer, så skal jeg se på det.

Og btw, hvis du har noe å legge til på "Strategi" delen av appen, rop ut! :)
 

DeletedUser

Guest
Hehe, jeg vet ikke helt :p Et eller annet som kan kalkulere ressurser, farmhaul, hvor mye du produserer, osv, og gir deg en plan for hvordan bygge byen din. Evt. gir deg alternativer for hva du kan bygge/produsere :) Det er kanskje innviklet, men kunne blitt veldig praktisk om vi hadde kommet fram til noe. Men ikke bruk masse tid på det nå, kanskje heller et verktøy en kan pusle med når appen er ferdig? :)

Strategier?... Kommer litt an på hva du mener med strategier - og uansett er det sikkert mange der ute som vet det LAANGT bedre enn jeg :eek:
 

DeletedUser

Guest
en angrepsplanlegger funksjon inni chrome hadde vært supert :)

vist du hadde klart å fått det til, så hadde jeg gjerne brukt denne Extension din! :D
 

DeletedUser

Guest
Eneste som kunne gjort det bedre var hvis det samme kunne legges til i Opera <3 Men hvem vet, kanskje jeg skifter til Chrome bare for å bruke denne :)
 

DeletedUser

Guest
en angrepsplanlegger funksjon inni chrome hadde vært supert :)

vist du hadde klart å fått det til, så hadde jeg gjerne brukt denne Extension din! :D

Hvis du forklarer hva det er / gir meg et eksempel, så skal jeg vurdere det :)
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Kode:
§10) Boter og Skript
Spillet skal kun spilles med en vanlig nettleser. Boter, tilleggsprogrammer (add-ons) til
 nettlesere og andre programmer som automatiserer aktiviteter i spillet er forbudt.

Husk dette når du lager den :)
 

DeletedUser

Guest
Kode:
§10) Boter og Skript
Spillet skal kun spilles med en vanlig nettleser. Boter, tilleggsprogrammer (add-ons) til
 nettlesere og andre programmer som automatiserer aktiviteter i spillet er forbudt.
Den regelen er litt klønete utformet, ettersom det både kan tolkes som:

Boter (er forbudt), tilleggsprogrammer (add-ons) til nettlesere (er forbudt) og andre programmer som automatiserer aktiviteter i spillet er (også) forbudt.

eller som dette:

Boter (som automatiserer aktiviteter i spillet), tilleggsprogrammer (add-ons) til nettlesere (som automatiserer aktiviteter i spillet) og andre programmer som (også) automatiserer aktiviteter i spillet er forbudt.

Kanskje teamet kan presisere hvilken tolkning som er den rette og endre regelen så den ikke kan misforstås, siden det nå tydeligvis har blitt en aktuell problemstilling. :)
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ikke store endringene så langt. Har lagt til noen strategier i Strategi-delen av appen. Kodet spoilere :)
Jeg er fortsatt åpen for forslag til hva jeg skal legge til. Post gjerne strategier / byoppsett som jeg kan bruke. De som poster ideer / noe jeg kommer til å bruke, vil bli inkludert i "Credits" delen av appen senere.

1849


1850
 

DeletedUser

Guest
Den strategidelen kommer til å bli ganske full etterhvert, så kanskje en egen spoiler for alle byoppsettene, som dette:

Byoppsett[SPOIL]
Byoppsett 1[SPOIL]Byoppsett[/SPOIL]
Byoppsett 2[SPOIL]Byoppsett[/SPOIL]
Byoppsett 3[SPOIL]Byoppsett[/SPOIL]
[/SPOIL]

Oppstartsguide[SPOIL](eller whatever)[/SPOIL]

Jeg tror uansett at du bør velge ut noen gode basic-oppsett, heller enn å prøve å få tak i så mange forskjellige som mulig, eventuelt ha en fane eller bokser med settings, så du kan velge om du vil få opp byoppsett med eller uten bue (eller begge deler om man spiller flere forskjellige verdener), eller om man feks vil få opp oppsett for angrep eller forsvar.

En slik liste med settings kan kanskje også aktivere/deaktivere enkelte faner/guides om det blir veldig mange (kommer an på hvor omfattende du gjør det), så kan folk velge å fjerne oppstartguiden (bare et eksempel) dersom de er i lategame eller av andre grunner ikke trenger den, eller andre deler de ikke har behov for. Slik står du fritt til å legge til flere funksjoner uten at spillerne trenger å synes det blir for mye som ikke passer for akkurat dem.

Og så vil jeg tro folk ville sette pris på om du la inn oppsett for rekrutteringsscripts sammen med oppsettene dine, så de enkelt kan lime inn til scriptsa sine (med mindre alle har gått over til troppe-admin eller hva det heter siden jeg slutta å spille, da).
Litt som dette:

Angrepsby (verden uten bue)

6000ish Øks
2900ish LK
219 Rams
400 Katas

[0,0,6000,0,2900,0,219,400]
 

DeletedUser

Guest
Skjønner hva du mener, props til deg som kommer med så mange gode tips! Koding-skillsa mine er ikke helt på topp enda, men jeg er sikker på at jeg skal få til det meste av det du nevnte :) Det med masserekrutteringen var ikke så dumt, det skal jeg nok fikse.

EDIT: Liten oppdatering.
EDIT2: Hvis noen vil prøve appen til Chrome, PM meg så kan jeg sende den. Vær oppmerksom på at den fortsatt er i tidlig alpha-stadie, så det er lite av funksjoner (Og alt annet egentlig.)

1853
 
Sist redigert av en moderator:
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp