Dårlig laget event

DONslask

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
103
Jeg lagger denne tråden for å si mon mening om en event som favoriserer de med 1 byeller alle sine byer veldig tett.

Dette kunne vært en nra event viss den hadde vært lagd fair og vært gjennom tenkt, men for spillere som har byer spred er dette en event som gir 0 fordeler:(

Nå skal jeg forklare litt hvorfor dette.
Alt handler om en gangtid som er helt horibel.

Eks. Jeg har mange byer.
Jeg angriper spiller 2 der har jeg en gangtid på 45m, denne spilleren ligger intil min by 2,
Han har da en gangtid til meg på 5min, han kan da angripe meg 9 ganger mens jeg får angrepet han 1 gang,
Hvordan skal jeg ha en sjanse for å beholde mine skjold da det er flere som har byer intil mine byer, ikke min hovedby,
Det er mange spillere som har gangtid på 10 og 5min til meg, jeg har mye lenger gangtid til alle fordi jeg har flere byer,
Hvordan skal jeg klare å beholde skjoldene da jeg får 9 angrep mot meg for vært angrep jeg sender ut?.

1 enkel måte å gjort denne eventen helt lik for alle er at alle som skal prøve å ta skjold fra meg har gangtid til den byen jeg sender mine mestre fra, da hadde alle hatt like forutsettninger.

Håpper dakapo kan ta denne diskusjon hær å forklare hvorfor denne eventen ikke skal ha like forutsetninger for alle.
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Enig med Don for en gangs skyld.
Og som ikke det var ille nok, så mister man også byer man har brukt pp for å låse.
Dette sto vistnok på event detaljene, men lett å bli lurt.

For oss med spredning på clusteret så er eventet en vits, selv med ekstra enhter og konstant aktivitet, så mistes skjold kjappere enn de kan tas inn.

Og osm ikke det var nok, så taper vi de aller fleste kampene selv med 50-76% forsvar...
 

DeletedUser

Guest
Synes alle eventene som har vært, så godt som uten unntak, har vært ganske sugende og ujevne.
 

HeLLoWeeN

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Denne eventen kunne ikke blitt mer jevn i det store bildet, i grunn...
Tenk på alle de som kun har 1 by. De vil få en massiv bonus under eventen, som vil hjelpe dem med å nå nye høyder.
Vi som har fler byer må jobbe som en gjeng med villdyr for skjoldene, noe som gjør at vi ikke kan dra nytte av vår egen størrelse i eventen.

De som henger litt etter i spillet nå vil kunne være med å prege verdenen i større grad etter eventen, noe som jeg mener gjør verdenen mer spennende. Vi som er større har ingen rett til å klage på dette i det hele tatt!

Fair event, enkelt og greit!
Men at den er dårlig laget kan jeg si meg enig i! :)
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Ser ikke at et ikke fair event som dette skal være fair. Greit at de med en by får 10x mer enn dem med flere byer med god spredning, men her blir det så sinnsykt ujevnt at det er ikke morro en gang. Om jeg er oppe hele natta og får noen skjold så mister jeg dem etter 2 timer pause, selv med alle soldater i hjemmet for å beskytte dem. Til og med skjoldene som er låst forsvinner i en vill fart.

Så værken aktivitet eller pp bruk hindrer oss spillere med spredning på byer fra å komme tapende ut av eventet.
 

-TK-

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
250
Tror DON er sur fordi vi kan sende trippelt så mye på han som han kan på oss? :p
 

DONslask

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
103
Du kan fremdeles bruke PP på fler mestre ;)

Iløpet av natta fikk vi 15 skjold med 8 mestere som er maks, dem blei borte på noen timer med 89% forsvar selv de 3 som var låst forsvant, dette fordi det er flere som kan angripe oss 12 ganger i timen.

Hadde de andre måtte sendt til den byen mesterne er i for å stjelle skjold hadde det vært mulig å faktisk ha noen skjold
 
Sist redigert:

DONslask

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
103
En enkel måtte å gjøre den eventen helt lik for alle er at viss 2 spillere angriper værandre så har dem samme gangtid.

Ikke at 1 har 5min og den andre 1t
 

The Vigilante

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
128
Helt enig med DON og Benja. Det er jo ikke litt fair engang. Jeg har 0 skjold jeg nå - fordi hvis jeg sender ut må jeg sende på folk 30-50 min unna. På den tiden kan en fyr sende 6-7 på meg - og vips hadde jeg ingen flagg lenger. Kun fordi jeg har 1 by litt unna. Er helt på trynet synes jeg. 5 min tar det dem. 5MIN. Kan farme alle flaggene mine på 1t. Vi er super aktive - likevel har vi ikke kjangse. Ikke tjener INNO på det heller, for jeg bruker ikke penger på noe jeg veit jeg uansett ikke tjener noe på. Samme vil vel gjelde DON som selvsagt er en av INNOs bedre .no kunder :p

Rett og slett en veldig dårlig gjennomtenkt event. Skuffendes.
 

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Jeg kan skjønne hvorfor folk klager på det, og at det ikke er fair, for det er det ikke.

Men dette er vel kanskje første gangen at en event ikke favoriserer de som allerede leder? På tidligere eventer, som handels- og vintereventen har de største hadd størst fordel. F.eks, når du har 50 byer og noen andre har 5, så får du 50% av varehuset ditt i alle byer?

Ja, selvsagt, du har gjort det bedre enn de som er mindre, og kanskje derfor fortjener en fordel, men da syns jeg igjen vi ikke skal klage når en event går litt imot de som er best. Det er ikke akkurat slik at vi tjener noe voldsomt på denne eventen heller?

I tillegg er dette ikke en event der den med størst lommebok gjør det best heller, nettopp pga. avstand. De med størst lommebok kan igjen kjøpe flere mestre og angripe de andre, hvordan hadde det da vært for de mindre om de største også hadde bare 5min frem?


Ikke noe imot noen som klager på eventen egentlig, syns bare at selv om denne ene eventen er "unfair" for de største, så klarer vi oss ganske fint uansett.
 

X O C O X

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
230
Jeg kan skjønne hvorfor folk klager på det, og at det ikke er fair, for det er det ikke.

Men dette er vel kanskje første gangen at en event ikke favoriserer de som allerede leder? På tidligere eventer, som handels- og vintereventen har de største hadd størst fordel. F.eks, når du har 50 byer og noen andre har 5, så får du 50% av varehuset ditt i alle byer?

Ja, selvsagt, du har gjort det bedre enn de som er mindre, og kanskje derfor fortjener en fordel, men da syns jeg igjen vi ikke skal klage når en event går litt imot de som er best. Det er ikke akkurat slik at vi tjener noe voldsomt på denne eventen heller?

I tillegg er dette ikke en event der den med størst lommebok gjør det best heller, nettopp pga. avstand. De med størst lommebok kan igjen kjøpe flere mestre og angripe de andre, hvordan hadde det da vært for de mindre om de største også hadde bare 5min frem?


Ikke noe imot noen som klager på eventen egentlig, syns bare at selv om denne ene eventen er "unfair" for de største, så klarer vi oss ganske fint uansett.

(støttes)
 

DONslask

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
103
Jeg kan skjønne hvorfor folk klager på det, og at det ikke er fair, for det er det ikke.

Men dette er vel kanskje første gangen at en event ikke favoriserer de som allerede leder? På tidligere eventer, som handels- og vintereventen har de største hadd størst fordel. F.eks, når du har 50 byer og noen andre har 5, så får du 50% av varehuset ditt i alle byer?

Ja, selvsagt, du har gjort det bedre enn de som er mindre, og kanskje derfor fortjener en fordel, men da syns jeg igjen vi ikke skal klage når en event går litt imot de som er best. Det er ikke akkurat slik at vi tjener noe voldsomt på denne eventen heller?

I tillegg er dette ikke en event der den med størst lommebok gjør det best heller, nettopp pga. avstand. De med størst lommebok kan igjen kjøpe flere mestre og angripe de andre, hvordan hadde det da vært for de mindre om de største også hadde bare 5min frem?


Ikke noe imot noen som klager på eventen egentlig, syns bare at selv om denne ene eventen er "unfair" for de største, så klarer vi oss ganske fint uansett.

Tjener ikke noe på denne eventen?.
de som har byene sine i perfekt posisjon kan fint få 100% mere angreps styrke på øks, eller 200% mere prod i varehus, dette mener jeg er syke fordeler:(

Og denne eventen kan være like ødelegende for meg som folk med 2 byer så den er ikke bare defavoriserende for store spillere!
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Støtter Odd, selv om jeg forstår at folk klager. Nå spiller jeg hovedsakelig på v20 og ikke v21, men på v20 er iallefall belønningene så dårlige at jeg ikke gidder å prøve engang.

Edit: Er det ikke bedre å ta det i diskusjonstråden for event, og ikke inne i et verdensforum der det kun hovedsakelig er spillere fra v21 som leser?
 

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Tjener ikke noe på denne eventen?.
de som har byene sine i perfekt posisjon kan fint få 100% mere angreps styrke på øks, eller 200% mere prod i varehus, dette mener jeg er syke fordeler:(

Og denne eventen kan være like ødelegende for meg som folk med 2 byer så den er ikke bare defavoriserende for store spillere!

Forskjellen er enda større på de andre eventene fra tidligere da. Jeg mener bare ikke at vi har noe å klage over.

Hvor du får 200% og 100% fra, vet jeg ikke, men du må gjerne legge frem regnestykke så jeg forstår det også.
 
Sist redigert:

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Enkelt, bonusene stacker, så for dem som har en by, så får de lett en hel hag av flagg, jeg vet om spillere som har en by og 55 flagg, og de kommer til å få fler, før første eventet er over. Si at de da har 3 kombinajoner med alle flagg (+60% angrep og forsvar på alle kavaleri enheter), 2 kombinasjoner på 5 (+40 på øks angrep og 40% deff på sverd) 3 kombinasjoner på 3 like(+15 rekhastighet + 60% forsvar på spyd) 8 kobinasjoner på 2 like(+40% all ress produksjon og -20% byggehastighet) 2 på 1 lik (+40& haul)

Er ikke dette vilt mye forhold til spredte kontoer som kanskje ikke får en kombinasjon, btw +haul kunne de spart seg på denne verdenen.
 

DONslask

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
103
Forskjellen er enda større på de andre eventene fra tidligere da. Jeg mener bare ikke at vi har noe å klage over.

Hvor du får 200% og 100% fra, vet jeg ikke, men du må gjerne legge frem regnestykke så jeg forstår det også.

Får du 20 av 2 forskjelige typer skjold får du 20x 5% ressprod, bonusene stacker, jeg veit om en som har 80 skjold og 10 av vær Han vil da få 10x bonusen du får for 6 forksjelige skjold bonusen. Så mye skiler faktisk denne eventen. Du kan regne ut angreps styrken han får da. Med 1 nuke kan ha ta ut 2 fulle deff byer som er stacka.
 

DONslask

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
103
Enkelt, bonusene stacker, så for dem som har en by, så får de lett en hel hag av flagg, jeg vet om spillere som har en by og 55 flagg, og de kommer til å få fler, før første eventet er over. Si at de da har 3 kombinajoner med alle flagg (+60% angrep og forsvar på alle kavaleri enheter), 2 kombinasjoner på 5 (+40 på øks angrep og 40% deff på sverd) 3 kombinasjoner på 3 like(+15 rekhastighet + 60% forsvar på spyd) 8 kobinasjoner på 2 like(+40% all ress produksjon og -20% byggehastighet) 2 på 1 lik (+40& haul)

Er ikke dette vilt mye forhold til spredte kontoer som kanskje ikke får en kombinasjon, btw +haul kunne de spart seg på denne verdenen.

Dette gjelder også spillere som har alle byene i et tett kluster, spilleren jeg tenker på har faktisk mange byer
 
Topp