Debatthjørnet!

Status
Stengt for ytterligere svar.

hadenmann

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
tribal WARS

For meg personlig har dette med skifte av allianser vært positivt, har endelig fått fiender i nærheten:) Og som jeg sier i overskriften dette er et krigsspill, og så er vel dette den krigen med jevnest fordeling når det gjelder styrke. Så vist vi nå kan holde krigen i gang, så vil nok de beste og mest uyholdende spillerene stå igjen (om 12-13 mnd).
Så la oss bite tenna sammen å vente på at denne fredsgalskapen går over.
Men synes nok litt synd på småstammene som må velge side, og det må nok alle etterhvert
 

DeletedUser

Guest
Sånn for å prøve å få debatten videre.
Er det nokken som synes JCs og DRs har gjort et dårlig valg?

Nei! :)
De gjorde et utmerket valg!
Vel, på sett og vis.. De tjener veldig på dette i hvert fall. For det første så er hoved"basen" til JCs i nord. De har MANGE små clustere midt i IB land og bruker dem som plattformer for adling. Enkelt og greit. Eller så blåser de bare i dem og angriper fra hovedclusteret sitt ettersom mange har fått nye fiendlige naboer.

Poenget mitt er at IB har havnet i "klypa". JCs sitter trygt i nord og leker som bare det, BOL har det KJEMPE moro og ser at vi kriger mot hverandre, mens IB kjemper på flere fronter.

Men hva er vel et krigsspill uten svik og nye utfordringer? :D
 

DeletedUser

Guest
Er da ikke våres feil at dere rekruterer så mye, dere arvet fronten FKR hadde mot BOL og skaffet dere en dobbelt så lang front mot JCs da dere rekruterte mange fra FKR.
 

KneipeN

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Er da ikke våres feil at dere rekruterer så mye, dere arvet fronten FKR hadde mot BOL og skaffet dere en dobbelt så lang front mot JCs da dere rekruterte mange fra FKR.

Bedre det enn at mange fra FKR gikk over til JCs! Da hadde vi blitt omringet.
 

DeletedUser

Guest
Ukens spørsmål:

I Tribal wars er det mye som spiller inn. En ting vi ikke har diskutert så mye er alder. Hvor mye tror du alder har å si for at en gjør det bra i Tribal wars? Samt, hva er den ideelle alderen for en TW-spiller og hvorfor?
 

DeletedUser

Guest
Vanskelig å si, tror jeg.

Er man gammel så har man kontroll selv, og kan styre PC-spillinga selv, men da er det som sagt andre ting som kommer i veien som f.eks familie og jobb.

Sitter man midt på treet(15-20år), så kan man vel få tid til litt mer. Fortelle at du skal drive med lekser, og sitte og snipe tog. Men da er det mange ungdommer som driver med fotball, og er veldig opptatt av skole.

Er man derimot en liten snørrunge, har man ikke så veldig mye å tenke på, og spiller tw når man kan. Men da setter jo som sagt foreldre press på skolearbeid og fritid, slik at man ikke sitter altfor lenge klisset intil PC-skjermen.



Alder har mye å si, er man litt små smart, klarer man å kombinere tw med IRL fint og da blir resultate at du faktisk overlever. :)
For ikke å glemme at de voksne er litt flinkere når det gjelder diplomati og holde seg saklig når en diskusjon bryter ut.
Men det er som sagt veldig vanskelig for en liten unge på 7-11 år å spille tw, helt klart. Er ikke mange 11 åringer som får sitte opp midtnatt å snipe/time tog.
 

Karmany

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
4
Hmm... Jeg må si att jeg er enig. En person som er mellom 14 og 25, og kanskje er litt voksen i hodet ser jeg på som den perfekte TWspiller :)
 

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
moh

Bare et fåtall av de rundt 15-16 prioriterer TW nok til å bli veldig god etter min erfaring.

Men mellom 17-23, studenter osv, er vel de som har mest tid, og derfor har best mulighet for å gjøre det bra i TW.

Forutenom enkelte av oss gamlinger som kan spille på jobb da ;)

Min erfaring med gamlinger er at de er så trassige at de jomminmeg kan gjøre en god jobb de også. SFF som et eksempel selvsagt.
 

DeletedUser

Guest
Jeg er jo ikke gamle karen, er 14 år.. :)

Jeg syntes det perfekte TW alderen er mellom 14-17, og 21-29. Da har du ganske god tid, unntatt enkelte perioder. Hvis du har en bra hjerne, og skjønner spillet, og tar deg tid til å lære av andre spillere, kan du godt bli ganske så god som 14 åring.
Tror egentlig ikke at alderen har så mye å si i et sånnt nettspill som tribalwars :)

Altså, samme hvor gammel du er, er det bare å stå på og lære!

Trym
 

DeletedUser

Guest
Etter mitt synspunkt har alderen veldig lite å si.
Jeg synes det er mer viktig :

- Å ha en usunn døgnrytme.
- Å kunne oppføre seg som et menneske, også over innternettet.
- Å kunne skrive OK norsk og engelsk.
- Å ha litt timing-skills, matematikk kunskaper og slikt.
- Å ha low-life eller no-life.


Edit : Den ideelle tw-alderen bør være 65+, som imperian sa :)


~Pikachu,
hertug i xJ7r2g
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Etter mitt synspunkt har alderen veldig lite å si.
Jeg synes det er mer viktig :

- Å ha en usunn døgnrytme.
- Å kunne oppføre seg som et menneske, også over innternettet.
- Å kunne skrive OK norsk og engelsk.
- Å ha litt timing-skills, matematikk kunskaper og slikt.
- Å ha low-life eller no-life.


Edit : Den ideelle tw-alderen bør være 65+, som imperian sa :)


~Pikachu,
hertug i xJ7r2g

Tar et eksempel for hvert punkt:

-Oppe til klokka 5 om natta, litt lenger om man har innkommende, og sover lenge om morgenenfor det gjør alle andre også?
-Slutt å kverke meg, eller jeg adler deg!!!:mad:
-Jei kann skrivve norrsk og englesk!
-5 + 5 = 2!
-Som meg:p
 

DeletedUser

Guest
Alder. Har ikke mye å si syns jeg. En 12 åring kan likeså godt bli bedre enn en som er 17. Men i motsetning til at de yngre har "leggetider" og andre ting har vel de mellom 14-19 bedre tid til å snipe og slikt. Det du helelr trenger er å skjønne spillet, kunne både norsk og engelsk, vere klar i hodet når man snakker med andre spillere. Litt matte hjelper også.
 

DeletedUser

Guest
Dette er da ulempene ved å ha unge spillere på TW!:

En deffinisjon på en ultimat TWspiller er at personen har hatt motivasjon for spillet og læringevne over lang tid, som da har ført til erfaring.

Motivasjon får spilleren av glede av spillet, og at spilleren blir behandlet med respekt! Det er derfor viktig at mobbing ol. slås hardt ned på! Måten man får glede av spillet avhenger av innteresser og ALDER!:eek: Jo, adler spiller inn der, som det første eksempelet, fordi et spill som TW er såpass avansert at det kreves modenhet fra spillerene. Modenhet kommer av alder, og kan varriere, men en voksen person vil da ha en Betydelig fordel når en starter med TW.

Motivasjon fører da til aktivitet, som igjen fører til læringevne.

Læringsevne er noe alle mennesker har, men noen har mer, og kan være mer motiverte for det:eek:(vi faller tilbake på forgje eksempel!)... For voksne har en videreutviklet hjerne, og har lettere får å forstå ting som er litt mer avvansert.

Siden unge mennesker er lettere å påvirke(ja, det er sant!), og kan være kortsynte, så har mange 12 åringer lett for å falle for fristelsen av å bli spion! Ja, jeg ser på spioner som svake mennesker som er redde for deres eget skinn, og faller derfor for fristelsen.

Mange barn forstår heller ikke poenget med å ikke adle gråbyer, og blir fort både poenghorer, og stammehoppere, fordi de enten blir redd for naboene eller liknende...

Fordelene:
Propaganda er viktig for å få motivasjon til medlemmene i en stamme, og unge spillere (barn) er lettere å påvirke, og propgaganda har en annen virkning på dem enn andre, og kan gi masse læringsmotivasjon.

Min konklusjon:
Mangfold er viktig i et spill som TW, og jeg synes det er hyggelig at 12åringer vil lære seg noe som egentlig er mer for voksne, og det er positivt! :)

Når jeg velger å rekrutere en spiller, så ser jeg på gleden av spillet og evnen til å lære, så da vil jeg foretrekke en voksen person.

Et barn har ikke de samme kvalliteter som en voksen, men gi ikke opp barn, dere er en viktig gruppe i spillet selv om ikke alle har de samme kvalliteter, og ikke den samme muligheten til å komme like langt :)

Lykke til :)


MVH Cyber
 

DeletedUser

Guest
Hehe, mange fine ord der. Men må påpeke et par punkter.

Sant at 12 år gamle mennesker ses på som barn. Men noen (ikke alle, men noen) tror jeg faktisk ikke stemmer helt til din beskrivelse. Tror heller ikke at flesteparten gjør det (men kanskje når du var 12?:rolleyes:). Jeg er 12 år, og har ikke spillt i noe særlig mer enn 1/2 år, og jeg ser på meg selv som noe hevet over det du skrev der. Mine jevnaldringer som jeg kjenner vil jeg også påstå å si er litt mer modne, eller de fleste av dem, iallefall.

Modenhet kommer nok ikke fra alder for alle. De fleste, ja, men jeg tror jeg tør påpeke at noen oppfører seg mer umodent enn andre, selv om de muligens er eldre. Det fins mange barn som er langt mer modne enn mange voksne, gjerne på grunn av opplevelser i sitt unge liv. Men kanskje ikke akkurat disse menneskene ville begynne med TW, akkurat:p Det fins også voksne mennesker som er veeeldig umodne. Men vil anta at de fleste som spiller TW har hatt en normal oppvekst, og derfor ikke faller under det jeg har skrevet om her.

Det kan godt være at mange barn er lette å påvirke (jeg er en av dem:D), men det blir galt å dømme alle etter dette. For alt vi vet kabn det være mange voksne som lar seg påvirke også, bare at de ikke viser det like tydelig.

Om ikke de fleste barn har de samme kvalitetene som de fleste voksne, er det minst like mange kvaliteter som voksne ikke har, og som barn har masse av. De fleste altså. Og, de kan like godt komme langt som voksne.

Vil ikke si at TW er mer for voksne. Kanskje flere voksne som spiller det. Kanskje en må være voksen (minst 30) for å forstå hele greia, om man ikke har prøvd hele livet. Men det er ingen aldersgrense på dette spillet, altså vil jeg påstå at dette spillet er kanskje like godt egnet for barn som for voksen. Ja, kanskje enda mer.

Du kan nok ikke så mye om mennesker som du vil gi inntrykk av (personangrep:eek:). Jeg vil ha sagt at svake mennesker ikke nødvendigvis er de som ville bli spioner (forresten, hva er definisjonen på svake mennesker?), eller at det er barn. Selv om dette sikkert faller under kategorien "påvirkning".

Hvem kjenner barn bedre enn barn?:p

Sikkert mange som har svart før meg. Men kan ikke sitere nå, siden jeg allerede har skrevet alt. Dette er min mening. Litt tynnslitt på slutten, men følte at jeg måtte skrive noe langt, jeg også.

~winter~
 

DeletedUser

Guest
Du kan nok ikke så mye om mennesker som du vil gi inntrykk av (personangrep). Jeg vil ha sagt at svake mennesker ikke nødvendigvis er de som ville bli spioner (forresten, hva er definisjonen på svake mennesker?), eller at det er barn. Selv om dette sikkert faller under kategorien "påvirkning".

Svake mennesker er psykisk, og svake mennesker deffinerer jeg som mennesker som er lette å påvirke og har lett for å falle for fristelser.

Jeg vil kalle barn svake mennesker fordi de har evne til å bli lettere påvirket og har lettere for å falle for fristelser. Jeg kan ikke si med sikkerhet at det er vitenskaplig bevist, men noe som iallefall er bevist er at det er foskjell på mennesker, men da må en 12åring overbevise meg om noe jeg forventer av en 20åring ;)


MVH Cyber
 

DeletedUser

Guest
Svake mennesker er psykisk, og svake mennesker deffinerer jeg som mennesker som er lette å påvirke og har lett for å falle for fristelser.

Jeg vil kalle barn svake mennesker fordi de har evne til å bli lettere påvirket og har lettere for å falle for fristelser. Jeg kan ikke si med sikkerhet at det er vitenskaplig bevist, men noe som iallefall er bevist er at det er foskjell på mennesker, men da må en 12åring overbevise meg om noe jeg forventer av en 20åring ;)


MVH Cyber

Når du sier "barn", mener du da gjennomsnittet, eller mener du at alle barn er sånn?

12 er ikke så mye mindre enn 15:rolleyes:

Forskjell på mennesker, jo takk. Det er jo det jeg har prøvd å si hele tida. Er jeg så dårlig å forklare?:(

Det blir nok neppe vitenskapelig bevist med det første. Vitenskapen er det en gjeng med sprø gamle menn med hvitt skjegg går rundt og mumler på hele tiden, ikke noe annet. Det fins "vitenskap" her i verden som ingen noen gang vil finne ut alt om. Og barn står for en stor del av denne:p

~winter~
 

DeletedUser

Guest
Når du sier "barn", mener du da gjennomsnittet, eller mener du at alle barn er sånn?

12 er ikke så mye mindre enn 15:rolleyes:

Forskjell på mennesker, jo takk. Det er jo det jeg har prøvd å si hele tida. Er jeg så dårlig å forklare?:(

Det blir nok neppe vitenskapelig bevist med det første. Vitenskapen er det en gjeng med sprø gamle menn med hvitt skjegg går rundt og mumler på hele tiden, ikke noe annet. Det fins "vitenskap" her i verden som ingen noen gang vil finne ut alt om. Og barn står for en stor del av denne:p

~winter~

Barn er deffinert i FN og er ifra 0-18 år, men i denne sammenheng tenker jeg på de yngste personene her på TW. ;)

Men du har iallefall overbevist meg om at du er moden nok på dette spillet, men jeg står for min konklusjon, og 12åringer kan sikkert sende meg en PM inngame hvis de har tenkt å overbevise meg, men min konklusjon er mitt generelle inntrykk ;)


MVH Cyber
 

DeletedUser

Guest
Barn er deffinert i FN og er ifra 0-18 år, men i denne sammenheng tenker jeg på de yngste personene her på TW. ;)

Men du har iallefall overbevist meg om at du er moden nok på dette spillet, men jeg står for min konklusjon, og 12åringer kan sikkert sende meg en PM inngame hvis de har tenkt å overbevise meg, men min konklusjon er mitt generelle inntrykk ;)


MVH Cyber

Hehe, hadde jeg vært moden, hadde jeg gitt meg på en diskusjon. Gir meg ikke før jeg er så grundig tilbakebevist at det nesten gjør vondt.
 

phenix

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
24
Synes for å finne den ideelle TW-spiller bør vi ta utgangspunkt i IB... og så gjøre akkurat det motsatte
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp