Delt internett

DeletedUser

Guest
Jo, selvfølgelig kan man samarbeide.. men det er ingen som sier at du samarbeide med dem du spiller på samme internettkobling som. At du drar inn skype i argumentet ditt skjønner jeg ikke da det ikke er relevant, og ikke har noe med spillet å gjøre. :) Sperra er der av en grunn, og jeg er ganske glad for at den kom når den gjorde det. Tidligere var det veldig mye multi, og veldig mange søsken/familier som hadde store fordeler av å spille sammen og dermed utnytta det for alt det var verdt. Sperra kommer ikke til å forsvinne.

Dro inn skype siden hvis man skal fjerne en fordel som ikke er integrert i spillet, så kan man vel like godt fortsette på den veien og prøve å fjerne andre fordeler. Enig i at det ikke er verdens beste argument. At den fjerner multi er jeg enig er kjempe bra og viktig. At det kan være stengt i hjem er forsåvidt ok, i og med at du da kan få en blanding der søsken spiller på hverandres kontoer osv.

Det er helt sikkert mulig om dem skulle finne det nødvendig å legge det inn, men hvorvidt dem ser på det som et såpass stort problem tror jeg ikke. I tillegg hadde det blitt et skikkelig rot å legge inn absolutt alle internettkoblinger som måtte være skole/jobb. Jeg ser ingen gode løsninger på det. Har du noen?

Kan tenke meg at det er veldig stress ja. Evt må vel folk sende inn tickets og klare å dokumentere at det er en skole/jobb osv. Hvordan man skal gjøre det på en ok måte sånn at man vet at det faktisk ikke er et privat nettverk, er jeg usikker på.
 

emptychange

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Folk som bruker NAT fortjener ikke å være på internet. Jeg har to dedikerte IP-adresser til hver datamaskin, IPv4 og IPv6. Det kunne ikke falle meg inn å dele IP-adresse med noen andre, det blir litt som å dele tannbørsten din med familien og så klage på at den er våt når du skal pusse tennerne.
 

emptychange

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Mobilt bredbånd får du inkludert i abonnement med alle de store telelevrandørene: Talkmore, Tele 2, Telenor, Netcom, OneCall for å nevne en håndfull.

En VPN/ SSH-tunnel kan du jo bare sette opp på datamaskinen din hjemme.

Så nei, det koster lite eller ingenting.
 

failed abortion

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
73
fått kansje 5 negative på telling.
10 på en annen tråd.
og 2 på denne.

Så negative m¨å man forvente
 

DeletedUser

Guest
Jeg får negative poeng når jeg stiller seriøse spørsmål :(
 

emptychange

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
så man betaler ikke ekstra for mobilt bredbånd

Det kommer vell helt an på hvilken økonomiske teori du tror på. Jeg vil påstå at du betaler "ekstra" for datatrafikken, den dukker jo ikke opp av løse luften. Om du kan få billigere abonement uten data er dog tvilsomt.

Jeg betaler 199,- kroner for 600sms/mms/minutter og 1GB data. Det holder lenge for tribalwars når jeg er på plasser der jeg ikke kan bruke deres trådløse nettverk. Jeg bruker selvsagt en VPN så jeg slipper å bruke noens andre IP, å dele IP-adresse er som å dele tannbørst; uhygenisk, upraktisk og direkte ekkelt.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Betaler 125,-/mnd for unlimited nett jeg på min iPhone 5. Var vel et NetCom nyttårstilbud for 1 1/2 år siden som jeg fortsatt benytter meg av :D Så billige alternativ finnes. Var en del som spilte på skolen i stammen min når jeg gikk VG1, og da brukte jeg bare delt internett på telefonen for å slippe å bli offer for at vi ikke kunne støtte hverandre. Når det er sagt så støtter jeg fortsatt fult og helt blokkeringen, da jeg vet hvordan dette er effektivt mot multikontoer.

For andre så er vel Tele 2 billig, om du går på skole med andre folk som spiller.
 

emptychange

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
Betaler 125,-/mnd for unlimited nett jeg på min iPhone 5. Var vel et NetCom nyttårstilbud for 1 1/2 år siden som jeg fortsatt benytter meg av :D Så billige alternativ finnes. Var en del som spilte på skolen i stammen min når jeg gikk VG1, og da brukte jeg bare delt internett på telefonen for å slippe å bli offer for at vi ikke kunne støtte hverandre. Når det er sagt så støtter jeg fortsatt fult og helt blokkeringen, da jeg vet hvordan dette er effektivt mot multikontoer.

For andre så er vel Tele 2 billig, om du går på skole med andre folk som spiller.

Tele 2 sin kundeservice burde gå barneskolen på nytt og lære seg folkesikk samt sunn fornuft.

Blokkeringen er mildt sakt idiotisk, enhver person som klarer å taste på et tastatur klarer å bruke ssh-tunneler for å få et ubegrenset antall IPer. Så vidt jeg forstår har dere heller ikke blokkert TOR, så da vil selv en løk som ikke klarer å laste ned Putty klare å omgå den.

Jeg kan feks kjøre en haug virituelle maskiner på serveren min, hver med egen IP, og så kjøre forskjellige nettlesere på forskjellige IP-adresser. Dette ville tatt omtrent 10 minutter å sette opp (mesteparten av tiden går til å vente på nedlastingen).

Jeg kan bruke åpne proxier, jeg kan bruke ssh-tunneler, jeg kan bruke naboens nettverk, en annen datamaskin, et nettbrett, mobilt bredbånd, VPN (da får jeg tilgang til uninett og en hel haug IPer), kjøre det via andre tjenester. Det er så mange måter som krever 0 effort for å omgå IP-filteret. Eneste resultatet er at brødre/kjærester/kjæledyr ikke får spilt sikkelig, mens de som vil jukse ikke mister noe som helst. Dette går utelukkene utover de som har elendige internettselskap. Og hvis man er for dum til å omgå en IP-sperre, så tviler jeg på at man vil være smart nok til å få gjort noe fornuftig med det uansett.

Hvorfor skal jeg som har ubegrenset IP-adresser få lov til at dama, hunden og leieboeren min kan sitte rundt bordet å koordinere angrep, eventuelt å vekke en av de for å sende støtte når jeg blir angrepet, mens Bjør og Thomas som har Søppelnord-internett ikke skal få den muligheten? Eneste forskjell er internettlevrandøren.
 
Topp