Dominikanerordenen søker villfarne i wasteland

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Har du blitt adlet, og måtte starte på nytt? Er du en synder som har blitt bannet? Er du bare nybegynner som søker en stamme?

Frykt ikke mer, dine synder vil bli tilgitt og dørene til himmelriket bli åpnet på dommens dag.

Dominikanerordenen søker korsfarere som skal rense jorden for vantro & vranglære. Vi tar inn ALLE som ønsker å konvertere til vår orden, men bytter du trosretning blir du lyst i BANN!

Ta kontakt med Torquemada,
Kardinal & Storinkvisitor for Dominikanerordenen.

Velkommen skal du være, edle ridder :)
 

DeletedUser

Guest
Kjempekult navn, bortsett fra at dominikanerne var munker som ikke brukte våpen og derfor ikke kunne bli riddere;)
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Kjempekult navn, bortsett fra at dominikanerne var munker som ikke brukte våpen og derfor ikke kunne bli riddere;)

Mange korsfarere "pensjonerte" seg som munk. Allikevel er det inkvisisjonen som Dominikanerordenen er mest kjent for, men alle ordener var med på å finansiere korstogene velsignet av paven gjennom skatt.

Større stammer som ønsker å konvertere, blir egne ordener, i vår felles kirke :)

Vi trenger korsfarere til de store korstog, og troende som kan informere om kjettere som må brennes for å rense sin sjel :)

-Episcopus, servus servorum Dei-
 

DeletedUser

Guest
Korsfarernes idealer var at hvis man dro til det Hellige Land/Jerusalem og drepte et menneske ble man renset i sjelen sin, en fin ordning for TribalWars, men hvis man har vært utro i RL kan man bli renset på spillet?:p

En felles kirke høres ganske morro ut må jeg si;)
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Korsfarernes idealer var at hvis man dro til det Hellige Land/Jerusalem og drepte et menneske ble man renset i sjelen sin, en fin ordning for TribalWars, men hvis man har vært utro i RL kan man bli renset på spillet?:p

En felles kirke høres ganske morro ut må jeg si;)

Du har syndet mye, bortfarne ridder, men dine synder kan bli tilgitt, og ditt sverd velsignet :)

Den katolske kirke med PAVEN som øverste leder, blir forbeholdt en MEKTIG stamme som ønsker å konvertere. Denne blir overhodet for alle ordener (Fransiskanerne, Benedikterne etc.). Alle ordener har EN kardinal, som igjen har en stemme i Vatikanet hvor paven sitter.

Selv er vi en liten orden, men vi døper våre medlemmer fra fødselen av, så med tiden vil vi bli sterke :)


-Successor Ecclesiaeque Universalis-
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Du har syndet mye, bortfarne ridder, men dine synder kan bli tilgitt, og ditt sverd velsignet :)

Den katolske kirke med PAVEN som øverste leder, blir forbeholdt en MEKTIG stamme som ønsker å konvertere. Denne blir overhodet for alle ordener (Fransiskanerne, Benedikterne etc.). Alle ordener har EN kardinal, som igjen har en stemme i Vatikanet hvor paven sitter.

Selv er vi en liten orden, men vi døper våre medlemmer fra fødselen av, så med tiden vil vi bli sterke :)


-Successor Ecclesiaeque Universalis-

PAVEN ga ordre til Filip den smukke å ødelegge Tempelridderne, jeg liker Tempelridderne. Jeg nekter å bli med i en stamme som har PAVEN som øverste leder, et gammelt fjols som har en ting for unge gutter, nei takk.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Paveembetet regnes av Den katolske kirke for å være innstiftet av Jesus Kristus, som utnevnte Peter til overhode for kirken.
Peter, som var Jesus disippel, var kirkens første overhode.
Paven omtales derfor også som Successor Petri (Peters etterfølger).

Hvor mange som er blitt drept grunnet den katolske trosretning er betydelig, og skjer fortsatt den dag i dag, hvor tempelridderne blir knapt en dråpe i havet :)
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Paveembetet ble innstiftet 50 år etter jesu fødsel, han kunne altså ikke være i live når paveembetet ble stiftet, det ble stiftet av den Romerske kirken.

Paven er en juksemaker, og ble kun satt inn pga. Romerne ville ha kontroll over den kristne og katolske verden.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Paveembetet ble innstiftet 50 år etter jesu fødsel, han kunne altså ikke være i live når paveembetet ble stiftet, det ble stiftet av den Romerske kirken.

Paven er en juksemaker, og ble kun satt inn pga. Romerne ville ha kontroll over den kristne og katolske verden.

Peter døde år 67 etter jesu fødsel...hva er din case egentlig?

Bekjenn dine synder, og du vil få syndenes forlatelse, hehe :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg holder meg i min stamme jeg;)
Var bare sulten på en diskusjon, beklager om jeg har irritert deg:)
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Hehe, full forståelse for det. Du er tilgitt, edle ridder :)

Litt morsomt;
Dagens pave, Pave Benedikt XVI (Joseph Ratzinger), var tidligere Prefekt for -Kongregasjonen for troslæren- bedre kjent som Inkvisisjonen helt frem til 1908!

Torquemada var en av guttaboys som gjorde vei i vellinga under inkvisisjonens glansdager, og de fant opp en rekke torturinstrumenter som frembrakte den ene tilståelsen etter den andre nesten raskere enn bøddelen klarte å få jobben gjort unna, så jeg har litt å leve opp til :)

Jakten på kjettere var utelukkende for å øke formue/slette gjeld, og pengene finansierte store kriger for vestens monarkier, velsignet av paven. Passer jo bra for TW :)
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
He he kuul stamme. Lykke til

carpe rectum = ta deg sjøl i xxxx;)
 
Topp