Dominikanerordenen søker villfarne i wasteland

DeletedUser

Guest
Den pavelige høyhet.

Det er ganske riktig som Fuzzball skriver, at Fillip den smukke, i reneste Gestapo stil angrep Tempelridderne. Årsaken var at de hadde en langt større økonomisk og åndelig makt enn Paven i Roma, som var innsatt på falske premisser, av nettopp Fillip den smukke. Dominikanerne var ikke noe annet enn simple torturister, som med bibelen i den ene hånden snakket om syndsforlatelse, samtidig som de med den andre hånden toturerte sine, gjerne uskyldige, ofre. Det er denne fremferden som fremdeles den dag i dag skaper harme og krig mellom mennesker. Kristendommen er ikke noe annet enn et sammensurium av de forskjellige trosretninger som fantes på den tiden, og som Konstantin fant ut at ved å smelte sammen flere av elementene fra disse, så oppnådde han at folket samlet seg rundt ham. Dette er også starten på Pavekirken i Roma, og ikke noe som er utsprunget fra Jesus av Gallilea, som forøvrig ikke var nødvendigvis et fromt menneske, men kanskje heller en motstandsmann, på linje med våre frihetskjempere under 2. verdenskrig. Jesus kjempet mot Romerne, vi mot nazistene. Bibelen er også en feilkilde i så tilfelle, da det er mange skrifter som ikke er funnet verdig å bli med, av biskop Irenaeus. Er det noen som er vilfarne, så må det være nettopp dominikanerne, som fullstendig misforsto sin gjerning!
 

DeletedUser

Guest
Det er ganske riktig som Fuzzball skriver, at Fillip den smukke, i reneste Gestapo stil angrep Tempelridderne. Årsaken var at de hadde en langt større økonomisk og åndelig makt enn Paven i Roma, som var innsatt på falske premisser, av nettopp Fillip den smukke. Dominikanerne var ikke noe annet enn simple torturister, som med bibelen i den ene hånden snakket om syndsforlatelse, samtidig som de med den andre hånden toturerte sine, gjerne uskyldige, ofre. Det er denne fremferden som fremdeles den dag i dag skaper harme og krig mellom mennesker. Kristendommen er ikke noe annet enn et sammensurium av de forskjellige trosretninger som fantes på den tiden, og som Konstantin fant ut at ved å smelte sammen flere av elementene fra disse, så oppnådde han at folket samlet seg rundt ham. Dette er også starten på Pavekirken i Roma, og ikke noe som er utsprunget fra Jesus av Gallilea, som forøvrig ikke var nødvendigvis et fromt menneske, men kanskje heller en motstandsmann, på linje med våre frihetskjempere under 2. verdenskrig. Jesus kjempet mot Romerne, vi mot nazistene. Bibelen er også en feilkilde i så tilfelle, da det er mange skrifter som ikke er funnet verdig å bli med, av biskop Irenaeus. Er det noen som er vilfarne, så må det være nettopp dominikanerne, som fullstendig misforsto sin gjerning!

Love you long long time! <3
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Det er ganske riktig som Fuzzball skriver, at Fillip den smukke, i reneste Gestapo stil angrep Tempelridderne. Årsaken var at de hadde en langt større økonomisk og åndelig makt enn Paven i Roma, som var innsatt på falske premisser, av nettopp Fillip den smukke. Dominikanerne var ikke noe annet enn simple torturister, som med bibelen i den ene hånden snakket om syndsforlatelse, samtidig som de med den andre hånden toturerte sine, gjerne uskyldige, ofre. Det er denne fremferden som fremdeles den dag i dag skaper harme og krig mellom mennesker. Kristendommen er ikke noe annet enn et sammensurium av de forskjellige trosretninger som fantes på den tiden, og som Konstantin fant ut at ved å smelte sammen flere av elementene fra disse, så oppnådde han at folket samlet seg rundt ham. Dette er også starten på Pavekirken i Roma, og ikke noe som er utsprunget fra Jesus av Gallilea, som forøvrig ikke var nødvendigvis et fromt menneske, men kanskje heller en motstandsmann, på linje med våre frihetskjempere under 2. verdenskrig. Jesus kjempet mot Romerne, vi mot nazistene. Bibelen er også en feilkilde i så tilfelle, da det er mange skrifter som ikke er funnet verdig å bli med, av biskop Irenaeus. Er det noen som er vilfarne, så må det være nettopp dominikanerne, som fullstendig misforsto sin gjerning!

Det var da voldsomt mange påstander på en gang. Uansett så var det jo også en dominkanermunk som reddet HELE spania fra rene folkemordet, da han skjønte den logiske brist med at de som TILSTO (og anga andre) gikk fri, mens de som nektet ble torturert & brent...så litt heltestatus kan de jo også påberope seg :)
 

DeletedUser

Guest
Du får ikke anstrenge deg nå da, du må ikke lese alt hvis det blir for mye på en gang vettu ;)
 
Reaksjonspoeng
3
Du får ikke anstrenge deg nå da, du må ikke lese alt hvis det blir for mye på en gang vettu ;)

Jeg leste ikke alt.

Jeg skjønte bare at det var mye informasjon, og på måten han innledet brevet, så skjønte jeg at han var veldig skråsikker i sin sak.

Men det har jo vært mange som har vært skråsikre på det motsatte gjennom tråden så...

Kanskje de pumper oss med feilinformasjon?


Jeg skal ikke lese flere innlegg i denne tråden.
Hvis det ikke er off-topic da.
 

DeletedUser

Guest
Det å påberope Dominikanerne heltestatus for den måten de for frem på under den spanske inkvisisjonen er jo like ille som å gi Göring heltestatus for hans "endelige løsning"! Om dere ikke gidder å sette dere inn i de historiske fakta, vil historien ganske sikkert gjenta seg. Det er jo slik at man skal lære av de feil som er begått, og ikke gå i felle og gjenta disse!:mad:
 

DeletedUser

Guest
Er det heksebrenning osv... vi snakker om her?

Heksebrenning ble først på "moten" noen hundre år senere. Her snakker vi om de som laget manualene for "hvordan gjennomføre et mest mulig grufult forhør", der sannheten ikke var det viktigste, men at stakkarene som ble innbragt av Inkvisitorene, tilsto hva det måtte være. De fleste av dem døde av de skadene de ble påført, etter at tilståelsen var fremført, slik at de kunne gjerne ha unnlatt å tilstå noe de ikke hadde gjort, for å unngå videre påføring av smerte.
Brenning av mennesker, som dominikanerne mente ikke innehadde den rette tro, var for å rense deres vilfarne sjeler. Ved borgen Montsegur i Rennes, ble flere hundre Katarer (de som er rene i troen), brent etter å ha utstått lange tiders beleiring av leiesoldatene til Filip den smukke. Disse leiesoldatene var ikke i det minste interessert i hvilken tro disse menneskene hadde, men var kun ute etter de eiendeler/verdigjenstander disse menneskene måtte inneha. Det store Albigensiske korstog, var ikke noe annet en datidens svar på Hitlertysklands jødeforfølgelse!
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Det å påberope Dominikanerne heltestatus for den måten de for frem på under den spanske inkvisisjonen er jo like ille som å gi Göring heltestatus for hans "endelige løsning"! Om dere ikke gidder å sette dere inn i de historiske fakta, vil historien ganske sikkert gjenta seg. Det er jo slik at man skal lære av de feil som er begått, og ikke gå i felle og gjenta disse!:mad:

Historien har gjentatt seg MANGE ganger siden den tid;

Dagens hekser som dømmes av massene;
-Alt som har med MULIG overgrep mot barn (Bjugn saken)
-Kommunister i USA (McCarthy)
-Terrorister (dvs. vi kaller dem det, og noen rettsak trenger de ikke)
etc.
 

DeletedUser

Guest
Ja, og det er dessverre menneskehetens svøpe - dårlig hukommelse og liten vilje til å lære av egne feil.
 

DeletedUser

Guest
Disse inkvisitorene synes ikke jeg virker noe hyggelig iallefall etter det jeg har lest her og hvis dette er sant fortjener de ikke akkurat noen heltestatus...

Jeg hørte først om inkvisitorer i spillet Medieval II Total War, der hvor de brant en av generalene mine for å være heks, trollmann osv.... De ødela et godt planlagt angrep på Italia :mad:
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Disse inkvisitorene synes ikke jeg virker noe hyggelig iallefall etter det jeg har lest her og hvis dette er sant fortjener de ikke akkurat noen heltestatus...

Jeg hørte først om inkvisitorer i spillet Medieval II Total War, der hvor de brant en av generalene mine for å være heks, trollmann osv.... De ødela et godt planlagt angrep på Italia :mad:

Hehe...det er ganske så fornøyelig å være inkvisitor i TW da :)

http://www.youtube.com/v/W5LuwYdjYag&hl=en&fs=1&rel=0&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999&border=1

Det er noen som har gått fra forstanden faktisk når inkvisisjonen avlegger besøk :)

Alle stammer som har lyst til å være med på moroa, kan bli en egen ORDEN, og få tilgang til vårt felles forum som binder oss sammen.
Eneste kravet for å bli en Broderorden er å vise VILJEN ved å bytte navn på sin stamme til en ORDEN (Tempelherrene, Fransiskanerne, Benedikterne etc.).

Kontakt meg for mere info :)
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Er ikke sikker på hvor du vil med videoen på Youtube? Skjønner ikke hva Pentagrammet og det omvendte pentagrammet har med Dominikanerne og Inkvisisjonen å gjøre. Mitt inntrykk av de som bruker disse symbolene i forbindelse med satanisme og lignende, er personer uten forståelse for betydningen av dem. Men på den annen side, så er det vel kanskje med på og viser Pavekirkens sanne vesen?:mad:
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Er ikke sikker på hvor du vil med videoen på Youtube? Skjønner ikke hva Pentagrammet og det omvendte pentagrammet har med Dominikanerne og Inkvisisjonen å gjøre. Mitt inntrykk av de som bruker disse symbolene i forbindelse med satanisme og lignende, er personer uten forståelse for betydningen av dem. Men på den annen side, så er det vel kanskje med på og viser Pavekirkens sanne vesen?:mad:

Inkvisisjonen kom jo for å brenne satanister...må jo ha det litt moro også da :)

Svinsepadda er velkommen på besøk, som alle andre :)
 
Topp