EASY trenger det litt "EASY"

DeletedUser

Guest
Ferske rykter fra meget sikre kilder forteller meg at EASY har gått til krig mot ~WON~

Snakk om å være sleipe, først har dei brukt ~WON~ til å kjøre fronten mot -HvM-, NWe og ITV, for så å begynne angrep fra baksiden, der det ikkje er def-tropper igjen.

Er EASY ein stamme som trenger det litt "EASY" for å komme seg fremmover her på spillet?

Tenk på alt som ~WON~ har gjort for dei, blitt fiender med alle i nord, for å støtte opp ein stamme som egentlig bare brukte dei. Dette blir for teit EASY, trodde dere var ein bedre stamme enn dette?

Gleder meg til å høre kommentarene på denne, for eg hadde tro på at EASY, var ein stamme som kjempet og kriget for det dei ville ha, ikkje dolke medhjelpere i ryggen, for å kunne adle dem på den mest "EASY" måten etterpå....

EASY trenger det litt "EASY" ;)
 

DeletedUser

Guest
Vi kommentere et par ting i dette innlegget ditt her:

Tenk på alt som ~WON~ har gjort for dei, blitt fiender med alle i nord, for å støtte opp ein stamme som egentlig bare brukte dei.

Hvilken vei har egentlig støtten gått? Det er for det meste EASY som har støttet ~Won~, og ikke motsatt. Ikke noe mot Won i det hele tatt. De har klart seg bra, og den støtta de fikk av oss er selvfølgelig noe vi burde sende, og det gjorde vi også.

Du kan si det er feigt å gå til krig mot en såpass liten stamme, i forhold til seg selv, men nå må du huske at dette er et spill. EASY vil også sikre sin egen rim, og Won har vokst bra der i det siste.

Det er selvfølgelig en større grunn bak krigen også, dette er ikke noe vi bare gjorde for å ha det morro. De tok inn en spiller vi nuket, og holdt på å sette i gang en større aksjon på. Denne spilleren dekket også en del av fronten vår, og med det sprerret de flere av våre spillere inne. Når man velger å ikke kicke en slik spiller, da er det egentlig ens egen feil.

Har uansett kjemperespekt for Won. Mange hyggelige spillere, og en god stamme, som har imponert.
 

DeletedUser

Guest
Hvilken vei har egentlig støtten gått? Det er for det meste EASY som har støttet ~Won~, og ikke motsatt.

Støtten har vel egentlig gått til fronten mot -HvM- og ITV, og det er meget bra gjort av dere å støtte opp :)
Men hvor er da troppene som grenser mot dere? Jo, på den andre fronten....


Du kan si det er feigt å gå til krig mot en såpass liten stamme, i forhold til seg selv, men nå må du huske at dette er et spill. EASY vil også sikre sin egen rim, og Won har vokst bra der i det siste.

Ser denne, ~WON~ utgjør jo ein trussel i nord.


Det er selvfølgelig en større grunn bak krigen også, dette er ikke noe vi bare gjorde for å ha det morro. De tok inn en spiller vi nuket, og holdt på å sette i gang en større aksjon på. Denne spilleren dekket også en del av fronten vår, og med det sprerret de flere av våre spillere inne. Når man velger å ikke kicke en slik spiller, da er det egentlig ens egen feil.

Hmmm, slik som eg er informert var han ikkje nedenfor den adlingsgrensa som ~WON~ hadde avtale med dere om å ikkje gå under. Litt synd for ein stamme at dei ikkje får rekruttere spillere som faktisk kjemper samme krigen som dei...
Men når du snakker om at han sperret for flere spillere så ser eg ikkje heilt dan, slik som eg ser det, var det kun jks6 som grenset mot han ;)


Men JA, eg vil kalle det feigt, for slik som eg har skjønt det, så ville dere ha ein avtale om at dere skulle ha førsterett på alle byer over 3k poeng, simpelt vil eg kalle det. For det setter ein stor stopper for utviklingen... ;)
 

DeletedUser

Guest
Støtten har vel egentlig gått til fronten mot -HvM- og ITV, og det er meget bra gjort av dere å støtte opp :)
Men hvor er da troppene som grenser mot dere? Jo, på den andre fronten....
Mulig jeg misforsto hva du mente der. Ja, de har sikkert støttet opp fronten sin der borte, akkurat som oss.
Hmmm, slik som eg er informert var han ikkje nedenfor den adlingsgrensa som ~WON~ hadde avtale med dere om å ikkje gå under. Litt synd for ein stamme at dei ikkje får rekruttere spillere som faktisk kjemper samme krigen som dei...
Men når du snakker om at han sperret for flere spillere så ser eg ikkje heilt dan, slik som eg ser det, var det kun jks6 som grenset mot han ;)
Hmmm, rart at jeg som diplomat aldri har blitt enig med ~Won~ om noen grense for adling. Vi hadde respekt for hverandres clustre, og de holdt seg unna storadling i K35 (noe de også har gjort).

Etse sperret både meg og jks6 inne, i tillegg ble veien til fronten lenger for flere av våre spillere. Dessuten, så skal man ikke ta inn en flyktning sånn. Plutselig hadde Won større front mot fiendene i vest enn det EASY selv hadde, og mye av denne fikk etse selv. Han sperret i grunn både Won og EASY inne, og jeg forstår fremdeles ikke hvorfor de valgte å ta han inn.
Men JA, eg vil kalle det feigt, for slik som eg har skjønt det, så ville dere ha ein avtale om at dere skulle ha førsterett på alle byer over 3k poeng, simpelt vil eg kalle det. For det setter ein stor stopper for utviklingen... ;)
Du kan i grunn kalle det for hva du vil, men EASY ønsker å fremdeles vokse og dekke områder som vi anseer som våre. Noen må jo være større enn de andre. Vil heller ikke si at EASY har "brukt" Won. Vi har samarbeidet med Won, og de fikk en IAP med en stamme som tok byer av dem. Tror dere Won ville vært så store som de er i dag uten denne IAP'en med oss? Ikke noe stygt ment til Won det altså, men man må se det litt den veien også.
 

DeletedUser

Guest
Sånn er TW.. folk backstabber alle ;) Har opplevd det forferdelig mange ganger på V4 faktisk, var egentlig ingen sjokk at de gikk i krig, det var bare et spørsmål på tid
 

DeletedUser

Guest
Jaja, vi har alle våres egne meininger ;)

Dere får gjøre det beste utav det, men ikkje ta for lett på oppgaven :)

Lykke til og Happy Hunt til alle dere i ~WON~
 

DeletedUser

Guest
Vi har samarbeidet med Won, og de fikk en IAP med en stamme som tok byer av dem. Tror dere Won ville vært så store som de er i dag uten denne IAP'en med oss? Ikke noe stygt ment til Won det altså, men man må se det litt den veien også.


Må bare kicke/kommentere litt på denne her også, viss dere ikkje har noe imot det da :p

Kjenner meg litt igjen her, det var ein gang ein stamme som var i krig med EASY, TEOD var navnet. EASY var allierte med VARG og kjørte ein liten krig mot TEOD. Men så skjedde det ein dag at noen VARG spillere hadde IAP med noen ifra TEOD, og EASY var i harnisk og følte seg dolket i ryggen av VARG sine spillere. Det EASY ikkje tenkte på var at dei hadde jo også ein IAP, med NWe, VARG sin argeste fiende på den tid.

Tror dere NWe hadde vart så sterke mot VARG viss dere hadde avbrutt denne IAP'en med ein gang dere blei allierte? ;)

Men tro meg, ~WON~ er nok takknemelige for det samrbeidet som har vert. Det har gitt dem muligheten til å vokse, og vil nå ta dette som krigere og gå inn i kampene med hevet hode og vite det at kanskje dei valgte feil side fra første omgang ;)
 

DeletedUser

Guest
Må bare kicke/kommentere litt på denne her også, viss dere ikkje har noe imot det da :p

Kjenner meg litt igjen her, det var ein gang ein stamme som var i krig med EASY, TEOD var navnet. EASY var allierte med VARG og kjørte ein liten krig mot TEOD. Men så skjedde det ein dag at noen VARG spillere hadde IAP med noen ifra TEOD, og EASY var i harnisk og følte seg dolket i ryggen av VARG sine spillere. Det EASY ikkje tenkte på var at dei hadde jo også ein IAP, med NWe, VARG sin argeste fiende på den tid.

Tror dere NWe hadde vart så sterke mot VARG viss dere hadde avbrutt denne IAP'en med ein gang dere blei allierte? ;)
Nå skal jeg ikke bevege meg ut på djupt vann her, da jeg ikke har vært i EASY så alt for lenge (begynner jo å bli en stund dog), og har ikke så alt for mye greie på det som har skjedd tidligere. Likevel er det verdt å nevne at EASY gikk til krig mot NWe etter hvert, vi trengte bare litt tid på oss.

Men tro meg, ~WON~ er nok takknemelige for det samrbeidet som har vert. Det har gitt dem muligheten til å vokse, og vil nå ta dette som krigere og gå inn i kampene med hevet hode og vite det at kanskje dei valgte feil side fra første omgang ;)
Det er fint å høre. Blir spennede dette her, gleder meg til fortsettelsen ;)
 

DeletedUser

Guest
Det meste har vel allerede blitt kommentert av Handsome, men jeg tenkte å slenge ut noen kommentarer allikevel, hehe.

Snakk om å være sleipe, først har dei brukt ~WON~ til å kjøre fronten mot -HvM-, NWe og ITV, for så å begynne angrep fra baksiden, der det ikkje er def-tropper igjen.
Har vi brukt ~Won~? På hvilken måte da?
Mener du "brukt de som deffby-magneter", for i så fall er det vel de som har brukt oss... (kanskje litt overdrivelse, men men...)
Eller tenker du kanskje på det faktum at vi har latt de fått utvikle seg i ro og fred, inntill de begynte å ta inn fienden og ikke holdt avtaler når det gjelder restriksjon av byer i K35?

Er EASY ein stamme som trenger det litt "EASY" for å komme seg fremmover her på spillet?
Vil nå ikke si det. Vi har hatt harde kriger på begge kanter i lange tider nå, og at vi åpner enda en front gjør det vel ikke lettere for oss?

EASY trenger det litt "EASY"
Joda, vi har fått med oss at det er helt hysterisk morsomt hvilke ordspill man kan finne på med stammenavnet "EASY"...
Men hvordan kan du kalle dette lett? Easy har 4 spillere i fronten mot dem, så til sammen har ~Won~ mer poeng enn oss. Dessuten er det ikke vår eneste front, langt ifra...

Hmmm, slik som eg er informert var han ikkje nedenfor den adlingsgrensa som ~WON~ hadde avtale med dere om å ikkje gå under. Litt synd for ein stamme at dei ikkje får rekruttere spillere som faktisk kjemper samme krigen som dei...
Men når du snakker om at han sperret for flere spillere så ser eg ikkje heilt dan, slik som eg ser det, var det kun jks6 som grenset mot han
Igjen. Hvilken adlingsgrense?
Etse har tilhørt fienden, og selv om han gikk ut (eller lot være å bli med igjen etter det som skjedde med overtakelsen av Skelethor-kontoen:p) var han enda en fiende for oss i Easy. At ~Won~ senere tok han inn i stammen og nektet å kaste ham ut var deres valg, men det var vel en av de mange årsakene til at IAP'en ble brutt.

Kjenner meg litt igjen her, det var ein gang ein stamme som var i krig med EASY, TEOD var navnet. EASY var allierte med VARG og kjørte ein liten krig mot TEOD. Men så skjedde det ein dag at noen VARG spillere hadde IAP med noen ifra TEOD, og EASY var i harnisk og følte seg dolket i ryggen av VARG sine spillere. Det EASY ikkje tenkte på var at dei hadde jo også ein IAP, med NWe, VARG sin argeste fiende på den tid.
Nå har jeg ikke vært medlem i Easy siden grunnleggelsen, langt ifra, men jeg tror jeg har fått med meg hva som har skjedd.
Så kort og godt: BBQ var Easy sin argeste fiende, og da de senere merget inn i TEOD - som på den tid var satt opp som IAP - brøt det ut en krig. Dette var leeeenge før Easy fikk en allianse med Varg.
Det siste der forsto jeg ikke helt, men det kan ha noe med at jeg ikke har vært særlig tett på TEOD-krigen.
 

DeletedUser

Guest
Etse har tilhørt fienden, og selv om han gikk ut (eller lot være å bli med igjen etter det som skjedde med overtakelsen av Skelethor-kontoen) var han enda en fiende for oss i Easy. At ~Won~ senere tok han inn i stammen og nektet å kaste ham ut var deres valg, men det var vel en av de mange årsakene til at IAP'en ble brutt.

Ikkje for å trekke inn andre i denne diskusjonen, for dette er spillere eg har sansen for. Men når det gjelder å rekruttere spilere fra fienden, så var vel også Hyper-Emme og sNosen ein del av "fienden". Så eg synest den var litt for tynn... Når dere rekrutterer "fiender", hvorfor kan ikkje ~WON~ gjøre det også? Etse var praktisk talt ikkje fiende når han kom inn, men det var Hyper-Emme og sNosen ;)
 

DeletedUser

Guest
Etse var fiende av EASY da han lå foran clusteret vårt, ble nuket og vi planla aksjon. Snosen og Hyper-Emme har lite med Won å gjøre.
 

DeletedUser

Guest
Etse var fiende av EASY da han lå foran clusteret vårt, ble nuket og vi planla aksjon. Snosen og Hyper-Emme har lite med Won å gjøre.

Ser denne, men håper du ser min også ;) For eg føler eg har eit poeng der...

Fiender er fiender uansett hvor di ligger på kartet :)
 

DeletedUser

Guest
Sånn sett ja, men flyktninger er noe annet. Det var Etse.
 

DeletedUser

Guest
Etse sin oversikt på TW-Stats:

Erobringer: 108 (+107-1)

Den eine byen han har mistet, var til ein anna spiller i NWp, når han sjøl var i NWp.
Litt rart dere ikkje har klart å ta noen byer ifra han?

Men eg kan jo ikkje svare for om han har vert under angrep fra dere, så det kan eg ikkje uttale meg om ;)

Men eg hører rykter om ein IAP, som var mellom Etse og noen av deres spillere?? Kan dere avkrefte eller bekrefte det?
 

DeletedUser

Guest
Newsted: Hvilken adlingsgrense?

Etter det som eg hørte var det du som inngjekk denne avtalen, Newsted??? Og det har eg fra meget sikre kilder, så sikre som den spilleren du inngjekk avtalen med.
Ein avtale om at ~WON~ ikkje skulle adle sør for ein viss by, for det ville hindre deres fremgang, så det vil altså sei at clustert til Etse egentlig skulle hørt til ~WON~, siden clusteret ligger nord for grensa ;)

Hmmm, høres ut som det er ~WON~ dere er redde for å få mot dere, så nå må dere slå til før støttetroppene kommer tilbake til fronten mot EASY.

Haha, patetisk.
 

DeletedUser

Guest
Etse sin oversikt på TW-Stats:

Erobringer: 108 (+107-1)

Den eine byen han har mistet, var til ein anna spiller i NWp, når han sjøl var i NWp.
Litt rart dere ikkje har klart å ta noen byer ifra han?

Men eg kan jo ikkje svare for om han har vert under angrep fra dere, så det kan eg ikkje uttale meg om ;)

Men eg hører rykter om ein IAP, som var mellom Etse og noen av deres spillere?? Kan dere avkrefte eller bekrefte det?

Vi kom aldri så langt. Jeg sleit med eksamen og jks6 hadde heller ikke tid, men han noen nukes hadde fått på seg.

Men eg tror ikkje han søkte seg inn i stammen for å søke ly, eg tror ikkje han søkte i heiletatt, han ble bare invitert etter det som eg hører ;)

I så fall har opplysningene jeg har fått fra Won feil. Da det ble sagt at han i søknaden opplevde angrepen bare som små skremmeskudd, og ikke noe særiøst.

Etter det som eg hørte var det du som inngjekk denne avtalen, Newsted??? Og det har eg fra meget sikre kilder, så sikre som den spilleren du inngjekk avtalen med.
Ein avtale om at ~WON~ ikkje skulle adle sør for ein viss by, for det ville hindre deres fremgang, så det vil altså sei at clustert til Etse egentlig skulle hørt til ~WON~, siden clusteret ligger nord for grensa ;)

Hmmm, høres ut som det er ~WON~ dere er redde for å få mot dere, så nå må dere slå til før støttetroppene kommer tilbake til fronten mot EASY.

Haha, patetisk.

Nå er det verdt å nevne at Newsted ikke er i ledelsen i EASY, og en avtale som de går inn om grenser der kan godt gjelde for Newsted og ~Won~, men for EASY som stamme, så er ikke denne avtalen noe som gjør at vi ikke kan angripe spillere der. Denne grensa er da ganske irrellevant for vår aksjon på etse.

Redde for Won, og derfor angripe tidlig? Nei, det kalles strategi. De angripe oss, så hvorfor ikke? Skal vi sitte å vente på at de får sendt deff rundt omkring. Det hørtes veldig lurt ut :)
 

DeletedUser

Guest
Nå er det verdt å nevne at Newsted ikke er i ledelsen i EASY, og en avtale som de går inn om grenser der kan godt gjelde for Newsted og ~Won~, men for EASY som stamme, så er ikke denne avtalen noe som gjør at vi ikke kan angripe spillere der. Denne grensa er da ganske irrellevant for vår aksjon på etse.

Nå sitter eg faktisk å leser meldinger, der du snakker om den samme grensa og områder der ~WON~ skulle ha førsterett? Er det noe du nekter for? ;)

Så derfor synest eg det er så rart at ingen har hørt om områder der ~WON~ skal ha førsterett... Hvertfall når det står svart på kvitt at det var slik det var.

Dere står vel for det dere gjør?

Eller har det seg slik at avtaler dere inngår, bare er gyldige til dere ikkje vil mer, isåfall så må du være forsiktig US, viss du leser dette, kan hende di bare bryter avtalen ein dag, fordi dei har lyst og ikkje vil meir ;)

INFO til alle som har avteler med EASY:
Vær forsiktig med å la den grensa stå tom, plutselig vil dei ikkje meir :p
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hei.

Det er mye diskusjon rundt meg her hvor folk kaller meg flyktning noe jeg missliker sterkt da jeg ikke ble med i WON fordi jeg ville søke ly.

1: Jeg søkte meg aldri inn i WON, jeg hadde fått noen helt ubetydelige angrep fra handsome ok JKS på byene mine noen dager før jeg ble med (i det store og det hele egentlig bare nesten speidere og noen få nukes).

2: Det var WON som tok kontakt med meg og ville ha meg med i stammen. Dette fordi jeg lå godt til ved fronten dems og jeg var engasjert i samme krig som deg. Jeg var selv i krig med BBB og NWe av personlige grunner som også var årsaken til at jeg gikk ut av NWe og valgte å gjøre de til mine fiender mens jeg i hovedsak spilte solo.

3: Når won tok kontakt og lurte på om jeg ville bli med i stammen ga jeg beskjed om at det hadde vært noen angrep kommende fra EASY noen dager tidliggere, da jeg visste de hadde IAP med dere og jeg ikke ville bli ansett som flyktning. Så ledelsen var helt klare over dere :) Jeg sendte altså aldri inn noen søknad, og nuksene fra handsome og JKS6 virket ikke akkurat farlig, spesielt ikke når de stoppet opp uten å ha gjort noen egentlig skade. (Mistet 2 nukes fordi jeg var for slapp til å dodge med de den dagen xD)

4: Jeg vet jeg liger litt i veien for EASY spesielt JKS6, men jeg har vist min interesse til han om å samarbeide om han ønsket. Men grunnet en periode med inaktivitet tror jeg ikke det ble så mye samarbeid der. Men for all del vi hadde fellesfiender og jeg ville gjerne samarbeidet med EASY, men de fleste av dere ser tydeligvis på meg som en fiende siden jeg var i NWe før. Men jeg har et veldig fint og stramt cluster som jeg er veldig fornøyd med at jeg har laget, selv om det begynner å komme noen byer litt spredd - så jeg forstår godt at dere har lyst på byene mine.

------

Anyway, jeg tror de fleste som faktisk har spillt sammen med meg og hatt kontakt over lengre tid vet jeg er en seriøs og aktiv spiller, vennlist hold dere for gode til å referer til meg som flyktning da jeg absolutt ikke hadde tenkt å flykte fra noen krig fra EASY - som sagt jeg søkte meg aldri inn i stammen en gang.

Denne tråden er preget av mye synsing, om folk lurer på noe angående meg, valg jeg har gjort eller mener noe positivt eller negativt om meg. Ta kontakt, jeg er ikke redd for kritikk. Jeg er voksen nok til å forstå at dette er et spill, og jeg er ikke redd for å tape. (Skulle jeg tape, så har jeg hatt det gøy uansett). Jeg håper at alle spillere kan holde en seriøs og vennlig tone seg i mellom, både fiender og allierte - det er ingen behov for å begynne å gjøre et spill personlig.

Dette ble meget off-topic, men følte for å rydde litt opp i synsingen rundt meg - da jeg ikke liker å bli beskyldt for ting jeg ikke har gjort :)

PS: Credz til Larsj for å være en av de kuleste fiendene jeg har i dette spillet :) Er gøy å ha noen hvor man kan snakke sammen og faktisk kan holde en hyggelig tone selv om man prøver å adle byene hans :)
 
Sist redigert av en moderator:
Topp