EASY trenger det litt "EASY"

DeletedUser

Guest
Rart at du vet mer enn meg Ullizz.. Satt akkurat og kikka på samtalen mellom meg og ~Won~ da vi inngikk IAP. Der står det ingenting om at vi skal nektes å adle noe sted. Selvfølgelig hadde vi respekt for deres cluster, men noen grense for hvilke områder vi kan adle, det kan ikke jeg huske noenting av.

Etse var/er en spiller som lå ved clusteret deres, men også vårt. Det vil si at det å ta han inn for dem blir helt feil. Planen var aldri å adle de nordligste byene, men å ta de ved oss der. Det fikk vi altså ikke muligheten til. Vips så var jks6 og Handsome sperret inne. Won sperret altså inne den største spilleren og diplomaten til EASY. Da de nektet å kicke han, føltes det som en liten provokasjon. Ikke spesielt lurt trekk av Won dette her.

Etse: Fint at du kom og uttalte deg litt du også. Har selvfølgelig forståelse for det du sier her. Likevel synes jeg vi må se det i en større sammenheng. "Skremmeskudd" eller ei. Vi syntes dette førte til flyktningsstatus. Dette i tillegg til at du lå i et område som ville sperre flere EASY-spillere, gjorde at dette var en provokasjon av Won.

Men vi kan prate her i all evighet. Vi blir sikkert ikke enige uansett, hehe.
 

DeletedUser

Guest
Der står det ingenting om at vi skal nektes å adle noe sted.

Det har heller ikkje vert sagt noe om at dere blir nektet, men i meldinger som eg sitter med her, så avkrefter du ikkje at det var ei slik grense, enda den ble nevnt flere plasser.
Nå ligger jo faktisk han helt inntil vårt cluster der vi skulle ha "førsterett" og han har ikke byer lenger sør enn den grensen eg og newsted snakket om. Vi har egentlig fulgt alle reglene dere ga oss så eg håper det er en mulighet for at vi kunne beholdt han i stammen ettersom vi trenger alle de med erfaring vi kan få tak i.
Vi sluttet å rekruttere/adle i k35,k25 og sør i k34 da vi gikk inn i et samarbeid med dere for å gi dere plass til å trekke vestover. Men til gjengjeld så skulle vi ha førsterett på byer i vårt område.
Stort lenger inn på vårt område enn det etse ligger går det vel ikke an å komme egentlig, så eg synes det blir litt vel utnytting når vi får beskjed om å kicke han for å gi dere enda mer plass her opp i vårt område. Det er ikke i særlig tråd med den avtalen vi inngikk når vi inngikk et samarbeid i hvertfall.

Kan komme med mye mer viss du vil ;)
 

DeletedUser

Guest
Hmm, trenger vi noe mer enn dette da? ;)

Rettlingslinjer for IAP EASY/~Won~:
- EASY har førsterett på byer i K35. De nærmeste EASY-spillerne må informeres før adling av byer over 3000 poeng i K35.
- Ingen angrep skal sendes mellom stammene og det forventes en vennlig innstilt holdning fra begge sider.
- Nuking og adling av NWe/NWp
forventes. Dette er grunnlaget for samarbeidet. Naboer skal informeres før adling.

OG deres området. Det er snakk om clusteret til Won. Selvfølgelig adler vi ikke inni der. Det er ikke snakk om noen sørlig grense som har blitt nevnt mange ganger her.
 

DeletedUser

Guest
Python(474|336)K34 var grensen for hvor langt sør vi kunne gå, og de byene etse adlet der ble nøye godkjent slik at vi visste at han ikke gikk lenger sør.

Så hvorfor ble medlemmene i ~WON~ nektet å adle byer under denne byen, og hvorfor ble alle nye medlemmer informert om at det ikkje skulle adles lenger sør enn denne byen, fordi det var ein avtale med Easy, at dere skulle ha førsteretten sørover og ~WON~ nordover.

Så det vil altså sei at lederene i ~WON~ laget egne regler, og dere hadde ikkje noe med dette å gjøre i heiletatt? Lite sannsynlig spør du meg, hvorfor skal ein stamme nekte medlemme sine å vokse i den retningen?

MenMen, nå er det forsåvidt fritt å adle hvor ein vil ;)
 

DeletedUser

Guest
Etse: Fint at du kom og uttalte deg litt du også. Har selvfølgelig forståelse for det du sier her. Likevel synes jeg vi må se det i en større sammenheng. "Skremmeskudd" eller ei. Vi syntes dette førte til flyktningsstatus. Dette i tillegg til at du lå i et område som ville sperre flere EASY-spillere, gjorde at dette var en provokasjon av Won.

Men vi kan prate her i all evighet. Vi blir sikkert ikke enige uansett, hehe.
Hvor vidt dere synes det er riktig av WON å ta meg inn, var egentlig utenfor poenget med tråden min - jeg ville bare forklare at jeg ikke er en flyktning da jeg aldri søkte meg inn i noen stamme og prøvde å gjømme meg. Dette er kun til forsvar for kritikken jeg tydeligvis har fått og de gjentatte gangene jeg ble kallt flyktning i tråden :) Hvem av dere som har rett i denne situasjonen er utenfor mitt område, det får dere i ledelsen diskutere. Personlig mener jeg en slik diskusjon burde gjøres mellom kontaktpersoner i de forskjellige stammene og egentlig ikke hører til på et offentlig forum. Dere kan heller poste konklusjonen fra en eventuell debatt der.

Selv forstår jeg ikke helt hvorfor dere i EASY kjører litt dobbelmoral, men nå går jeg på dypt vann siden det gjelder utalelser fra 2 forskjellige spillere (Hvor den ene er en av de som spiller på JKS, og den andre er NEWSTED). Men tidliggere satte jeg opp en IAP med JKS for å fokusere på å få ned BBB og NWe, hvilket grunnet at jeg i en periode senere ble veldig opptatt og inaktiv (grunnet mye obliger på univeristetet den perioden) ble litt inaktiv og ikke fikk adlet så mye fra disse stammene som jeg ønsker, i tillegg som egentlig denne krigen ble vunnet så er det forstålig at denne IAP-en ble oppløst og at dere ønsker byene mine som ligger såpass greit til, i hvertfall set ut i fra hvor JKS sine byer ligger. Problemet er at i denne tråden anser EASY meg som en som tilhørte fienden. Jeg var kun med i NWe når jeg var relativt ny i spillet, når jeg ble større og begynte å forstå litt hvordan krigføringen og politikken i spillet fant jeg fort ut at dette var en stamme jeg helst ikke ville assosieres med, fordi deres holdninger fraviket fra mine. Vi vet alle at NWe i sin periode kjørte hardt på med propagande hvor de prøvde å vise muskler. Jeg følte dette ble noe for arrogant og holdninger jeg ikke ville stille meg bak. (Generelt liker jeg ikke personen som kjører den stilen), og i stede valgte jeg å kjøre en krig i mot disse spillerene, hvilket jeg har gjort til den dag i dag. Så hvis noen spør meg om hvilken side jeg egentlig er på i NWe VS EASY, så stiller jeg meg på EASY sin side.

Men nå ser det ut til å bli krig, en noe unødvendig krig i fra mitt synspunkt, så får vel ta pause fra de krigene jeg egentlig ville holde på meg og forberede meg på en krig mot dere i EASY. Personlig vil jeg heller håpet på et sterkere samarbeid mellom WON og EASY, og prøvd å fått tatt knekken på ITV - for det ser ikke ut til å bli en enkel krig mot dem, hverken for oss eller dere. Uansett utslag av krigen mellom EASY og WON er den egentlige vinneren av denne situasjonen ITV da de plutselig ligger relativt trykt og kan bygge seg veldig opp videre. Det mest rasjonelle i mine øyne for begge parter ville vært å fullført krigen i mot ITV, og så senere kunne vi kjempet om hvem som skulle ha kontrollen over kontinentene her i nord. Dette er selvfølgelig mitt synspunkt og andre ser ting på en annen måte og gjør andre vurderinger :)
 

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: ~WON~
Players:

Side 2:
Tribes: EASY
Players:

Timeframe: Siste 24 timer

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 0
Side 2: 5
Forskjell: 5

chart


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 0
Side 2: 52,563
Forskjell: 52,563

chart



Gratulerer, dere har plukket 5 byer uten tropper i ;)
 

DeletedUser

Guest
Feil. Har nuket tom de fleste av jeg har tatt. Dessuten er statistikken ikke helt oppdatert. Vi har tatt flere enn fem. ;)

Etse: Jeg kan helt klart forstå hva du mener her. Problemet er at selv din intensjon aldri var å flykte, så var det sånn det ble oppfattet hos oss, da vil holdt på å nuke deg litt. Dermed så vi på deg som en flyktning.

Ser ut at Won får hjelp av stammen GOE.. hehe
 

DeletedUser

Guest
Feil. Har nuket tom de fleste av jeg har tatt. Dessuten er statistikken ikke helt oppdatert. Vi har tatt flere enn fem. ;)

Etse: Jeg kan helt klart forstå hva du mener her. Problemet er at selv din intensjon aldri var å flykte, så var det sånn det ble oppfattet hos oss, da vil holdt på å nuke deg litt. Dermed så vi på deg som en flyktning.

Ser ut at Won får hjelp av stammen GOE.. hehe
Jeg vil oppfordre dere til å ta kontakt med meg direkte neste gang om dere har problemer med meg eller mine valg:) unødvendige mellomledd skaper bare forvirring.
 

DeletedUser

Guest
Ikkje for å trekke inn andre i denne diskusjonen, for dette er spillere eg har sansen for. Men når det gjelder å rekruttere spilere fra fienden, så var vel også Hyper-Emme og sNosen ein del av "fienden". Så eg synest den var litt for tynn... Når dere rekrutterer "fiender", hvorfor kan ikkje ~WON~ gjøre det også? Etse var praktisk talt ikkje fiende når han kom inn, men det var Hyper-Emme og sNosen ;)
Men det er en betydelig forskjell mellom Hyper-Emme/sNosen og Etse - nemlig belligenheten. Hadde Hyper og sNosen blokkert både Easy og ~Won~ sin adlingsvei tror jeg vi ville tenkt oss om litt flere ganger enn det vi gjorde, men nå var ikke situasjonen slik, og da var det ikke noe problem å få de inn i stammen. Etse derimot ligger veldig nærme begge frontene, og da bør man lytte på sine IAP'er og hva de mener om saken nettopp pga belligenheten hans.
Da tror jeg ikke vi to har samme syn på hva en fiende er...
Etse sin oversikt på TW-Stats:

Erobringer: 108 (+107-1)

Den eine byen han har mistet, var til ein anna spiller i NWp, når han sjøl var i NWp.
Litt rart dere ikkje har klart å ta noen byer ifra han?

Men eg kan jo ikkje svare for om han har vert under angrep fra dere, så det kan eg ikkje uttale meg om

Men eg hører rykter om ein IAP, som var mellom Etse og noen av deres spillere?? Kan dere avkrefte eller bekrefte det?
Å være flyktning vil si å rømme fra fienden, altså er man ikke nødt til å ha mistet noen byer for å få betegnelsen flyktning. Nå skal jeg ikke gå lenger inn på om jeg faktisk mener at Etse er en flyktning eller ei, da jeg ikke har hatt kontakt med han.
Og nei, det kan jeg ikke avkrefte eller bekrefte det.

Etter det som eg hørte var det du som inngjekk denne avtalen, Newsted??? Og det har eg fra meget sikre kilder, så sikre som den spilleren du inngjekk avtalen med.
Ein avtale om at ~WON~ ikkje skulle adle sør for ein viss by, for det ville hindre deres fremgang, så det vil altså sei at clustert til Etse egentlig skulle hørt til ~WON~, siden clusteret ligger nord for grensa

Hmmm, høres ut som det er ~WON~ dere er redde for å få mot dere, så nå må dere slå til før støttetroppene kommer tilbake til fronten mot EASY.

Haha, patetisk.
Ja, jeg kan godt bekrefte at jeg har inngått en grense, men når skal dere i ~Won~ forstå at jeg bare snakker på mine vegne da jeg ikke er noe annet enn et medlem i stammen. Hvis dere vil ta slike avgjørelser på stammebasis må dere kontakte Handsome. Jeg fikk også en forespørsel om vi kunne dele erobringsplan, men hvorfor inni huleste får jeg den? Det står da klart og tydelig at Handsome er diplomat i stammen, og så vidt jeg vet er ikke jeg nevnt på profilen i det hele tatt.

Åja, selvfølgelig, det er vi som er så dumme. Tenke seg til at vi tabbet oss såpass mye ut at vi angrep før dere kunne støtte opp fronten...
Og hvis det er noe som er patetisk så er det dette propagandaforsøket fra deg.

Så derfor synest eg det er så rart at ingen har hørt om områder der ~WON~ skal ha førsterett... Hvertfall når det står svart på kvitt at det var slik det var.
Må du virkelig ha det inn med teskje?
Det er visse normer og regler i TW, og en av dem er at man ikke skal adle i hverandres cluster uten å spørre først. Ettersom ~Won~ har et eget cluster på samme måten som Easy vil vi ikke adle i dette clusteret. Det er altså ikke satt opp noen fast grense, og hvis det i det hele tatt er blitt avtalt noe (med Handsome altså) så har det vel bare vært en indikasjon om hvor ca en tenkt grense skal være for at vi ikke skal bryte den normen.

Nå ligger jo faktisk han helt inntil vårt cluster der vi skulle ha "førsterett" og han har ikke byer lenger sør enn den grensen eg og newsted snakket om. Vi har egentlig fulgt alle reglene dere ga oss så eg håper det er en mulighet for at vi kunne beholdt han i stammen ettersom vi trenger alle de med erfaring vi kan få tak i.
Igjen. Jeg er IKKE diplomat i Easy, så hvor får dere dette fra?:confused:

Python(474|336)K34 var grensen for hvor langt sør vi kunne gå, og de byene etse adlet der ble nøye godkjent slik at vi visste at han ikke gikk lenger sør.
Er ikke dette den "grensen" jeg satte opp? Isåfall: les mine tre kommentarer ovenfor.
 

DeletedUser

Guest
Ryktene om iap som du snakker om var mellom meg og jks, og var bare midlertidig. Som jeg sa tidligere, denne gjaldt kun krigen mot nwe som egentlig er over.
 

DeletedUser

Guest
Nå ble det mye propaganda og rykter her så eg får vel prøve å rydde opp i noen fakta her.

Eg skjønner ikke hvorfor det blir så voldsomt fokus på etse her. Slik det kom frem av brevet eg fikk av diplomaten deres var dette bare en liten del av grunnen til at samarbeidet ble brutt. Hovedgrunnen var vel at dere "trengte flere utfordringer". Nå skjønner eg ikke helt hva som er utfordringen i å adle nesten tomme byer fra oss men det kan vere det samme, skjønner heller ikke helt at det ikke var nok utfordring i å krige med ITV,NWe, BoB og -hvm-, men det kan også vere det samme.

Denne adlingsgrensen det blir snakket om var det newsted vi snakket med om og det skal vi selvsagt ta på vår kappe at vi ikke formidlet videre til ledelsen i EASY selv om det ble nevnt i samtaler med ledelsen senere. Eg ser Handsome la ut et sitat av avtalen vi lagde da vi inngikk et samarbeid men det som ikke står der er at vi ble enige om at vi hadde førsterett på byer i vårt område. Som eg skrev i brevet til ledelsen i EASY etter at vi tok inn etse så er det både teoretisk og praktisk umulig å komme nærmere vårt område enn det etse var siden hans byer var flettet inn i sør-enden av clusteret til WON. Det er riktig at Handsome og jks6 hadde et par byer i nærheten av han men vi hadde en STOR majoritet av byene der og siden vi hadde førsterett på byer ved vårt cluster burde ikke dette ha blitt et problem.

Personlig så synes eg at vi har blitt litt utnyttet da vi har fått en del fokus fra det som var våre felles fiender mens dere har hatt en rimelig grei tur inn i k34 men det er bare slikt man må regne med i dette spillet. En ting til som eg synes var litt synd var at EASY hoppet på oss med en gang samarbeidet ble brutt, fullt vitende om at alle våre forsvarstropper var rettet mot det som var våre felles fiender. For at dette skulle blitt en rettferdig krig og den utfordringen som EASY tydeligvis søkte så burde man ha fått en forvarsel på samme måte som Varg nå ga oss ved å si at iap'en vår blir brutt på mandag.
Dette sto det litt mer respekt av.

Eg synes det er synd at det ble slik og EASY er en stamme eg alltid har respektert. Eg er glad for det samarbeidet vi har hatt lenge nå og eg håper vi kan klare å få organisert oss slik at vi får gitt dere litt motstand i hvertfall. Dette blir vanskelig siden vi nå har fiender bokstavelig talt 360 grader rundt oss men vi får prøve så godt vi kan.
 

DeletedUser

Guest
Ryktene om iap som du snakker om var mellom meg og jks, og var bare midlertidig. Som jeg sa tidligere, denne gjaldt kun krigen mot nwe som egentlig er over.

Helt riktig som etse sier. Vi hadde en IAP så vi begge kunne fokusere på NWe. Som han sier så er jo NWe borte og dermed trengte vi ikke å ha noen IAP lenger.
Han har også tidligere sagt at vi skulle samarbeide. Det er også riktig, men på grund av dårlig dårlig aktivitet og iniatv fra begge parter så har det ikke blitt noe samarbeid mellom oss to.

Eg skjønner ikke hvorfor det blir så voldsomt fokus på etse her. Slik det kom frem av brevet eg fikk av diplomaten deres var dette bare en liten del av grunnen til at samarbeidet ble brutt. Hovedgrunnen var vel at dere "trengte flere utfordringer". Nå skjønner eg ikke helt hva som er utfordringen i å adle nesten tomme byer fra oss men det kan vere det samme, skjønner heller ikke helt at det ikke var nok utfordring i å krige med ITV,NWe, BoB og -hvm-, men det kan også vere det samme.

Du sier vi trenger mer motstand og det er forsåvidt riktig. Atm. ser det ikke ut som det er noen andre stammer vi kriger mot som har sjangs til å stå i mot. Men håper for deres skyld at det ikke gjelder dere.

Denne adlingsgrensen det blir snakket om var det newsted vi snakket med om og det skal vi selvsagt ta på vår kappe at vi ikke formidlet videre til ledelsen i EASY selv om det ble nevnt i samtaler med ledelsen senere. Eg ser Handsome la ut et sitat av avtalen vi lagde da vi inngikk et samarbeid men det som ikke står der er at vi ble enige om at vi hadde førsterett på byer i vårt område. Som eg skrev i brevet til ledelsen i EASY etter at vi tok inn etse så er det både teoretisk og praktisk umulig å komme nærmere vårt område enn det etse var siden hans byer var flettet inn i sør-enden av clusteret til WON. Det er riktig at Handsome og jks6 hadde et par byer i nærheten av han men vi hadde en STOR majoritet av byene der og siden vi hadde førsterett på byer ved vårt cluster burde ikke dette ha blitt et problem.

Jeg har 81 byer og handsome har alle byene sine der. Vill ikke si at det bare er et par byer.

Personlig så synes eg at vi har blitt litt utnyttet da vi har fått en del fokus fra det som var våre felles fiender mens dere har hatt en rimelig grei tur inn i k34 men det er bare slikt man må regne med i dette spillet. En ting til som eg synes var litt synd var at EASY hoppet på oss med en gang samarbeidet ble brutt, fullt vitende om at alle våre forsvarstropper var rettet mot det som var våre felles fiender. For at dette skulle blitt en rettferdig krig og den utfordringen som EASY tydeligvis søkte så burde man ha fått en forvarsel på samme måte som Varg nå ga oss ved å si at iap'en vår blir brutt på mandag.
Dette sto det litt mer respekt av.

Ja er riktig at det står mer respekt av det VARG gjorde. Men alle byene jeg har prøvd å adle var det tropper i. Så enten må dere ha vært superraske med å flytte på troppene deres, eller så er det ikke helt sant at dere har alle troppene deres i fronten mot ITV.



Vil tilslutt ønske dere lykketil i denne krigen. :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg har 81 byer og handsome har alle byene sine der. Vill ikke si at det bare er et par byer.

Ja eg skal ta på meg at det var feil valg av ord, men det var uansett i vårt cluster og vi hadde majoriteten av byene der.


Ja er riktig at det står mer respekt av det VARG gjorde. Men alle byene jeg har prøvd å adle var det tropper i. Så enten må dere ha vært superraske med å flytte på troppene deres, eller så er det ikke helt sant at dere har alle troppene deres i fronten mot ITV.

Selvsagt hadde vi ikke bokstavlig talt alle byene der, men mesteparten hadde et opphold i vestlige strøk jo;)


Vil tilslutt ønske dere lykketil i denne krigen. :)

Jo takk det samme du:) Kan bli interresant å se hvordan det går når vi får organisert oss litt;)
 

DeletedUser

Guest
Jeg vil oppfordre dere til å ta kontakt med meg direkte neste gang om dere har problemer med meg eller mine valg:) unødvendige mellomledd skaper bare forvirring.

Tviler på at du ville forlatt Won fordi EASY skulle gå mot deg? Selvfølgelig kontakter vi da Wons ledelsen da, og ikke deg ;)
 
Topp