En liten observasjon fra oss på V1

Status
Stengt for ytterligere svar.

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Hvorfor er det kun spillere fra V1 som syter og klager så fært over straffene? Er det fordi V1 har en strengere moderator enn de andre serverne? Eller har det kanskje noe med en del av spillerne på V1 som er veldig glade i å lete etter problemer og feil?

Det morer meg at folk kommer å påstår at dette er noe majoriteten av spillerne ser på som et problem. Spillerne som sier noe her er fra stammer som, hvis man regner med alle spillerne, ikke akkurat summeres til majoriteten av de 2000+ spillerne på V1 - antar jeg, uten å ha regnet på det. En annen ting er det at jeg tviler på at mange har direkte personlige erfaringer med regelbrudd. Det blir fort andrehånds fortellinger, og folk flest har jo en aldri så liten tendens til å framstille a) kun sin side av saken, og b) seg selv i et bedre lys enn det som kanskje er realistisk. For ikke å nevne hvordan man nesten alltid stiller seg på samme side som sine stammefrender, mer eller mindre uavhengig av sånne små detaljer som "fakta". Just sayin'...

Men for all del, kan godt hende det er noen realistiske problemer, men ser jo ut som om teamet har tatt hånd om det største problemet med koordinering mellom kontoer gjennom KV. Neste problem; Sørg for at alle spillere faktisk leser reglene! ( Lykke til, Team! )
 

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Når en har sendt ut 3-400 nukes på en spiller fra 100 timer unna og rett før disse treffer blir denne spilleren sperret for angrep så er dette en klar straff for meg, her sitter man klar med adelstog etc. nær nukene er fulle bla bla... det er en rein beskyttelse av en regelbryter.

Helt klart dere skal behandle sakene skikkelig, men at dere skal sperre spilleren mens dere behandler saken er unødvendig mener jeg, kan dere ikke la spillere/regelbryteren få ha tvilen til gode og la han/hun spille mens dere behandler saken og gi straffen når dere har behandlet ferdig? Hvorfor skal dere straffe de som angriper denne spilleren i denne prosessen det forstår jeg ikke.

Hva om det da viser seg at spilleren likevel ikke har brutt reglene?

I enkelte saker må vi sperre kontoen for å få respons fra spilleren. Det er også fare for at spilleren f.eks stacker byene dersom han er klar over at han har en pågående sak på seg.
 

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Er faktisk eneste stedet jeg vet om, der man ikke får vite hvilke straffer det er mulig å få.

Personlig har jeg ikke spilt noen nettspill der alle mulige utfall av straffer er offentlig. Vi kommer ikke til å gå ut med dem uansett.
 

RDI-rsr

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
5
Nå vrir du på det, ber ikke om alle mulig utfall, men en grei oversikt.
Hørte en som fikk 100 byer straff for en ting og en annen fikk 20 for samme greia.

Videre vet jeg at når man mister byer så kan dere også fylle de med tropper osv.
Når spillere snakker sammen om sånt, så tviler man på de som utfører straffen, da man mener straffene er urettferdige.
Og det klarer dere aldrig å forklare da dere aldrig kan sammenligne saker ovenfor en som klager.

Og dette blir det klaget på i tråden, greit du/dere ikke vil si NOE, men det er jo greit for deg for det var vel du som sa du hadde laget en mal for alle. Da er jo du hovedansvarlig for at alle blir likt behandlet og du kan vite om man har blitt det. Men ingen av oss spillere kan vite det. Hvordan kan du forsikkre oss om at de du har ansvaret for behandler oss alle likt og hvordan kan du forsikre oss om at en evn straff er normen eller rettferdig når vi hører om andre som har fått annen straff for (likt forhold)??

tipper at om dere kjører som nå, vill dette følge dere for alltid her på serveren.
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Hva om det da viser seg at spilleren likevel ikke har brutt reglene?

I enkelte saker må vi sperre kontoen for å få respons fra spilleren. Det er også fare for at spilleren f.eks stacker byene dersom han er klar over at han har en pågående sak på seg.


Har spilleren ikke begått regelbrudd er vel det bra og om han stakker byene er jo endel av spillet og ikke ulovlig, så forstår ikke argumentet dit?
 

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Nå vrir du på det, ber ikke om alle mulig utfall, men en grei oversikt.
Hørte en som fikk 100 byer straff for en ting og en annen fikk 20 for samme greia.

Videre vet jeg at når man mister byer så kan dere også fylle de med tropper osv.
Når spillere snakker sammen om sånt, så tviler man på de som utfører straffen, da man mener straffene er urettferdige.
Og det klarer dere aldrig å forklare da dere aldrig kan sammenligne saker ovenfor en som klager.

Og dette blir det klaget på i tråden, greit du/dere ikke vil si NOE, men det er jo greit for deg for det var vel du som sa du hadde laget en mal for alle. Da er jo du hovedansvarlig for at alle blir likt behandlet og du kan vite om man har blitt det. Men ingen av oss spillere kan vite det. Hvordan kan du forsikkre oss om at de du har ansvaret for behandler oss alle likt og hvordan kan du forsikre oss om at en evn straff er normen eller rettferdig når vi hører om andre som har fått annen straff for (likt forhold)??

tipper at om dere kjører som nå, vill dette følge dere for alltid her på serveren.

Jeg kan ikke vise dere at alle blir behandlet likt, men kan forsikre dere om at jeg prøver så godt jeg kan å sørge for at det er sånn.
 
Sist redigert:
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp