Besvart Er denne nødvendig?

MrVictor

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
Hva er dette? Er den nødvendig eller bare forstyrrende/forvirrende?

Det ligner veldig på de strekene som deler opp kontinentene. Eneste forskjellen er at denne streken ikke har noen form for funksjon som jeg kan se. Bortsett fra at den forvirrer meg ved at jeg tror jeg har kommet til et nytt kontinent.

2me7n9k.png
 
Sist redigert av en moderator:

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
Mener du den tykke hvite streken? For isåfall er d faktisk kontinent grensen.....
 

MrVictor

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
Nei. Jeg har jo sjekket det. Når jeg blar over kontinentgrensen så viser kartet hvilket kontinent du er i. Når jeg krysser den streken jeg snakker om så er jeg fremdeles i samme kontinent. Hvis du sjekker på ditt eget kart, så vil du skjønne hva jeg mener. OBS. det kan føre til frustrasjon og irritasjon resten av ditt TW-liv.

Jeg har nå byttet bilde. Den horisontale linjen er en vanlig kontinentgrense. Den vertikale er, i følge meg, unødvendig.
 

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
Jeg må skuffe deg, men begge de tykke strekene er kontinentgrenser....... Har selv hatt problem med at det ikke skifter kontinent når man går over grensa grensa, men d ordner seg gjerne viss man åpner kartet på nytt.

Eneste jeg kan se som er forvirrende er de tynne strekene, som bare lager firkanter
 

DeletedUser

Guest
har selv hat det samme problemet med dette noen ganger at det dukker opp 1 sånn strekk kan være veldig irriterenes når det er noe du skal gjøre på kartet:mad:
 

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
Aha, så d er en tilfeldig strek som av og til kommer opp? Da kan dere glemme d jeg har skrevet :Redface:

Har aldri opplevd dette selv, så forsto ikke problemet helt før nå
 

MrVictor

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
Dette er et bilde av minikartet mitt. Utenfor disse rutene er det enda flere "kontinenter", og det er kun fire kontinenter som er så fulle på denne verden.
Det kan derfor ikke være kontinent-grenser, og med tanke på at klokken er halv to på en lørdagsnatt så begynner jeg å irritere meg litt for mye over dette.. Baap.

2h49fup.png
 

DeletedUser

Guest
ser ut til at det er en hvit strek ved halveis kontinentgrenser og hvit og svart der kontinentgrensa går.

Altså ved 50 ruter (et halvt kontinent) kommer en hvit strek og vet 100 (helt kontinent) kommer en hvit og svart. stemmer dette?
 

DeletedUser

Guest
Det ser ut som tilleggsstrekene antyder halvkontinenter. Eller kvartkontinenter da, egentlig, men de nye rutene er 50 fields hver retning, som tilsvarer lengden av et halvt kontinent.

Du ser såvidt at de ekte kontinentgrensene har en svak skygge-effekt på minikartet, en svart kant som følger den hvite linjen. Så ved å være litt bevisst på det og med litt øvelse, så kan du lett se hvor kontinentene virkelig går. Så sant du har godt nok syn da, i motsatt fall vil jeg foreslå briller :)

Det er nok slik fordi, på et lite minikart, så kan det bli langt mellom kontinentgrensene, og det blir vanskeligere å orientere seg når man ikke har noen linjer å gå etter midt i kontinentene. Men jeg er enig i at forskjellen kunne vært litt tydeligere.

Edit: Du er for kjapp, Windsy! :hmm:

Edit 2: Men du vet hva de sier om great minds!! :cool:
 
Sist redigert av en moderator:

MrVictor

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
31
Jeg ser jo forskjell, selv om synet mitt kunne ha vært mye bedre. Er det jeg prøver og vise i det første innlegget.

Wynja, det stemmer som du sier/skriver/tenkte; great minds think alike. Problemet mitt blir tydeligvis den første delen av det utsagnet "great minds". Da jeg kun så på dette som er irritasjonsmoment, i stedet for en hjelp til å kunne orientere seg.
Hadde vært fint om disse linjene kunne ha kommet tydeligere frem. Stiplet, annen farge, el.l.

Takk for tilfredsstillende svar. Nå slipper jeg og vri meg i sengen hele natten og holde meg våken på grunn av dette (hug)
 
Topp